Случката е следната:Преди 2 месеца ме наводняват над мен съседите,като за последните 6 месеца това е втория път,като първия път бяха засеганти само тавани на WC и на мокрото помещение,стената в коридора,като за тази щета ми бе изплатено около 200лв.(както и да е не ми се покри ремонта напълно,но все пак беше нещо от колкото нищо).Второто наводняване обаче беше много по мащабно,а именно целия коридор таван и стени,вратата на WC+баня и най-важното кухнята ми която беше и повода за разправията.Както и предния път така и сега заведох щетата и при правенето на огледа от оценителите ми беше подметнато че застрахователя няма да ми признае щетите по кухнята тъй като застраховката покривала само недвижимо имущество,а именно тавани,стени подови настилки и вратите към помещанията.На подмятането от страна на оценителя не оспорих просто го помолих да си опишеме всички щети и да си приключи огледа и да видим какво ще се признае от застрахователя и какво не,като аз се заех да си прочета застраховката от А до Я.
След направения щателен прочит на полицата с Общите условия к-т установих че НИКЪДЕ НЕ ПИШЕ че не се застрахова движимото имущество,а се застрахова само недвижимото такова.Така реших спокойно да изчакам отговора на страхователя.При мен беше обаче по-трудно т.к. апартамента ми е с ипотека през Райфайзен банк-пълни нещасници,по надолу ще опиша и срещата си с тях с управителя на клон 11(НДК) към който ми е кредита.През по-голямата част си кореспондирах именно с човек от Райфайзен Брокерс ООД,който отговаря по принцип точно за това-връзката между техния клиент и застахователя,който искам да спомена е препоръчна от тях и самата застраховка е направена по тяхно искане,като досега само ми се викаше дай толкова пари за това,дай толкова за онова и така до оня ден.Един ден докато чакам ми се обажда лицето от банката и ми казва.."вижте сега застраховката не ви покрива това-за кухнята става въпрос,но вие си изгответе проформи за ремонта на кухнята и на вратата,защото застрахователя ще ви плати за стари врати,независимо че вие сте сменили интериорните врати с нови".Викам си Ок,обаждам се до двете фирми изпълнителки и доставчици на вратите и на кухнята,идват хората прават оценка на щетите и ми издават проформи фактури,който аз давам на хората от брокерската къща към банката,който те нагледно с писмо изпаращ до застрахователя и копие до мен и започваме да чакаме.След около 3 дена ми се обажда жената и ми казва че щетата ми е готова и ще ми се преведе сумата Х,която обаче невключва щетата за кухнята,защото било движимо имущество ,а застарховката непокривала такова.След проведения разговор от мен със отдел ликвидация на ЗК"Уника" ми беше обяснено че това не е техен проблем а проблем на Райфайзен,защото те не са обяснили на клиента си,а те нямат достъп до самия клиент да му обяснят те.След този разговор правя среща с управителя на клона на банката,като на тази среща заявих че тез пари аз си ги искам и чакам да ми се изплатят,като между другото предварително бях подготвил всичките документи копия от щетата,застр.полица и кореспонденцията ми с банката и ЗК"Уника",като по-голямата част ставаше по мейл и се бях обадил в "Комисията за финансов надзор",защото тези учреждения подлежът на контрол именно на КФН.След като ми преключи разговора с управителя на банката ми беше казано че те ще подготвят писмо официално и ще го изпратят до ЗК"Уника" и ще чакат да им отговорят,след което ще ми се обадят и ще ми отговорят какво е решението,като между другото аз вече бях пуснал Жалба до Уника и чаках отговор,който да приложа към моя набор от документи преди да ги подам към КФН.Е така до онзи ден в който ми се обадиха от Райфайзен и ми казаха че ще ми бъде платено и това обезщетение за щетата по кухнята.
Затова просто хора четете си документите хубаво,сле дкоето ако сте в правото си то вие го гонете до края,защото ако е така няма институция която да ви откаже защита





П.С.Дълго писмо,но пък си заслужаваше да го прочетете,защото това е начина да си търсим правата,а не като викаме ,абе аре заслужава ли си за 50-100лв. да се занимавам,ДА е отговора ми ,защото сега ако си направя нова застраховка,то тя ще бъде така че да ми е от полза на мен ,а не на банката и тя неможе да ми каже нищо
