Спират сделката за “Тракия”

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Спират сделката за “Тракия”

Мнениеот dude » Пон 16 окт 2006 18:38


Затова кабинетът е склонен да разтури концесията и вече преговаря с представители на бранша у нас. Български фирми са предложили да доизградят аутобана на половин цена - около 2 млн. евро на километър. Сред кандидатите са "Мостстрой", "Главболгарстрой" и варненската "Автомагистрали". Те имат техника и опит, коментират от бранша. Възможен е и консорциум с "Техноекспортстрой" ЕАД. Тя в момента е една от двете родни фирми, които участват в дружеството с португалските компании - МСФ, "Лена" и "Сомаг". Другата наша фирма е "Автомагистрали".
Ако сделката с "Магистрала Тракия" АД влезе в сила, ще платим общо 717 млн. евро. Или близо 4,5 млн. евро на километър от оставащите около 170 км от аутобана. Концесионерът ще стопанисва пътя 35 г. и ще събира тол такси. Първоначално за 1 км от пътя София-Бургас ще плащаме по 2,5 евроцента. Така договорът за отдаване ще струва на държавата в пъти повече, отколкото офертата на родните фирми. Ако той влезе в сила без промяна на обхвата на концесията, държавата ще трябва да върне и 100-те милиона евро, които Европейската инвестиционна банка отпусна за строителството на отсечките Оризово-Стара Загора и Карнобат-Бургас.
Сделката е икономически неизгодна за държавата, показа и анализ на международната консултантска компания "ПрайсУотърхаус Купър". Данните на доклада са унищожителни за сделката, твърди Чачев. Бившият строителен министър е един от малцината, чели секретния анализ.
Според международните експерти, ако сделката влезе в сила, държавата ще плаща на банките кредиторки заемите на концесионерите.
Цената за преминаване по аутобана пък ще расте с всяка година. Например през 2035 г. ще броим рекордната сума от 110 лв., за да идем на море в Бургас.
В случай, че държавата развали сделката, тя ще плати неустойки на португалските фирми. Практиката в такива случаи показва, че сумата ще е около 20-30% от договора, или около 150 млн. евро. Дори и да изплатим тази сума, ще е по-изгодно сами да достроим магистралата със заем от ЕИБ и със средства от еврофондовете, твърди Чачев. Това ще е много по-малко от въпросните 717 млн. евро. При това печалбата от трафика и платените тол такси ще остане в страната, допълни Чачев.

standartnews


ай поне тук май ще се оттървем




Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Пон 16 окт 2006 19:32


поредната неуспешна сделка с големи загуби,разбира се за България


Потребителски аватар
Божков
Мнения: 270
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот Божков » Пон 16 окт 2006 20:12


По-добре да я спрат, отколкото после години наред да дерат по 40-50лв за едно преминаване. Друг въпрос е, че после може пак така да стане


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пон 16 окт 2006 21:24


казаха след години щяло да бъде 110лв :shock

аз лично много се радвам че я спряха...



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Monyo Monev и 62 госта