hooligans написа:Как ще избираш учител, на базата на оценка от чистачката?
Вие сериозно ли?
Чистачката и лелката на бУфета ще кажат, кой е добър учител?

Добре - да разгледаме възможностите:
1. Директора - мнението му за учителите е на база клюки, сплетни и интриги в женски колектив, змиярник. Да не говорим за лични предпочитания, "човек на еди кой си", вечната групичка подмазвачи и т.н.
2. Другите учители - също клюки, сплетни, плюс завист и лично отношение, евентуално борба между колежки и т.н.
3. Родители - тук вече мнението е малко по-обективно, но все пак строго индивидуално. В зависимост от това даденият учител как се е отнесъл към любимото чадо.... Родителите често сами не си познават децата - друг въпрос е че нямат време - и не знаят какви ги върши детето им в училище. И понякога "доброто мамино детенце" в реалността е хулиганче - но тогава, разбира се, учителят е виновен.
Така че това мнение е строго индивидуално - един и същ учител ще е добър за едни родители и ужасен според други.
4. Деца, които са били при този учител - все пак говорим за начален учител, значи те се все още малки, мнението им е строго субективно, отново по същите причини. А и може да не искат да си признаят някои неща, които стават в училище..
Кой остана?
Именно низшия персонал ежедневно наблюдава какво става в училището, как учителите се държат с децата, както през часа така и през междучасията, и най-вече какво е РЕАЛНОТО отношение на децата към дадения учител. Дали учителят се отнася еднакво към всички от класа или има "любимци" и съответно пък някои деца да са вечно "виновни". Дали, например не обижда децата, или пък наранява самочувствието им - или напротив....Дали се държи с децата по един начин пред колежки и родители и по съвсем друг, когато никой не наблюдава...
Доколко един учител може да предразположи децата, да сплоти класа, да ги научи на навици, да спечели доверието им и т.н.
А пък вече след това за квалификацията и знанията на съответния човек ще получите доста обективно мнение от първите три изброени категории.
Но в началния курс освен това да ги научи да пишат правилно, учителят трябва да може още много и много други неща. В средния курс - вече на първо място излизат квалификацията и знанията на учителите. Но до тогава....