За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот VWGT » Пет 24 сеп 2021 11:12


Първо трябва да се прави разлика м/у гаранция и рекламация. Гаранция най-често се да дава от производителя/вносителя, защото само той разполага с необходимата техническа база, количества и тн да извършва ремонт/замяна. Търговецът най-често дава право на рекламация. Доколкото знам нашия закон изисква всички стоки, които се предлагат от даден търговец, независимо дали са нови или стари, да имат право на рекламация. Т.е. срок в който, стоката да бъде върната в случай, че не отговаря на описанието. Той после се занимава с доставчик/произодител и тн.

Ако не си търговец, а частно лице, вече всичко е в сферата на доверието, добрата воля, договрянето м/у двете страни и подобни. Ако искаш да си мега коректен за такива неща, една седмица е предостатъчно. Като не знам в какъв вид са ти компонентите, но ако си имат кутия поне помисли за някакъв вид запечатване/стикер, поне да си сигурен, че някой не е човъркал вътре. Ако са голи платки вече ... лошо.




Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот xalerrelax » Пет 24 сеп 2021 11:15


thanis написа:Аз споделям какъв е закона, който е приет. Всеки си се оправя както може.

.

По принцип това е закона , но той не е само едно изречение.
Както казах , има си подводни камъни и аз не лежа на това ухо , че е 2 години.
Пазарувам от коректни и доказани фирми или продавачи .
Ето ти един , подводен камък.
Общо взето е ..."ходи доказвай , че нямаш сестра" ,малко е такава работата. :mrgreen
How to get goods repaired, replaced or refunded
The 2-year guarantee period starts as soon as you receive your goods. If your goods break within these 2 years, the trader always has to provide a solution for you. In some EU countries you also have the right to request a remedy from the manufacturer.

If your product breaks within the first 6 months, it is assumed that the problem existed when you received the goods, unless the trader can prove otherwise. Therefore, you have the right to a repair or replacement free of charge, or if this turns out to be too difficult or costly, you may be offered a price reduction or your money back.
If your product breaks after 6 months, you still have the right to have your goods repaired or replaced for free or, at least, to a price reduction or your money back. However, you may need to prove that the problem existed when you received the goods.



Ето го отговора за втората употреба
Second-hand goods
Second–hand goods that you buy from a trader are also covered by the minimum 2-year guarantee. However, goods bought from private individuals are not covered.

In some EU countries, when you buy second-hand goods you can agree with the trader on a guarantee period of less than 2 years. However, it must be no shorter than 1 year and should be made clear at the time of purchase.


mar011@abv.bg
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 02 юни 2021 12:14
Автомобил:
Двигател:

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот mar011@abv.bg » Пет 24 сеп 2021 11:39


777 написа:7 м е твърде много. 1 месец или 3 най-много. Втората ръка е на принципа "в състоянието което е", а щом тръгне да работи значи е било здраво поне за момента. 1 месец е време да го монтира и да забележи, че нещо не му е наред. Автоморгите не мисля, че и 2 седмици дават - тяхната гаранция е колкото да върнеш нещо, което не работи след монтажа, защото те не се занимават да изпробват. Може да помислиш и по вариант за платена разширена гаранция, което е вид застраховка. Примерно 100лв с 1м гаранция и 120лв за 3м.


Напълно съм съгласен, не бях се сетил за такъв вариант с разширена гаранция. допада ми. Явно ще трябва по сериозно да се набляга на договорките че после започват да забравят и да тълкуват както им изнася.

VWGT - нещата са с лично предаване както казах вече, освен това монтажа става на момента от мен безплатно, тъй като въпросните модули имат и защита за сваляне. един вид стимул за хората да идват на място, а аз да си спестя разправиите с н@п. така че човека вижда още на момента какво получава и в какво състояние е.


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот thanis » Пет 24 сеп 2021 11:58


Колега мар011, съветвам те да извършваш дейността си, като физическо лице. Че да не ти се падне някой адвокат и да трябва да се фалираш набързо и да си тровиш нервите по съдилища.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот 777 » Пет 24 сеп 2021 12:05


Не пресилвай нещата. По тая логика половината сервизи ще фалират, ако им се падне клиент-адвокат. А адвокати със стари коли има доста.


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот thanis » Пет 24 сеп 2021 12:14


Масово сервизите не работят с части втора употреба от тях. Клиента си носи каквото иска и те само извършват дейност по монтаж/демонтаж. Т.е. те нямат много общо с конкретния казус.

Доколкото разбирам, колегата иска да се занимава с дейност по продажба на части втора употреба.

Моргите са съвсем друга бира. Реално погледнато закона определя, че 1година можеш да имаш гаранция. Т.е. това означава, че трябва да ти върнат парите/ да ремонтират частта или да я заменят.

Когато работиш самосиндикално си физическо лице (меко казано, работиш на черно)

НАП няма работа да се интересува дали и колко рекламации или проблеми имаш, тях ги интересува да си плащаш данъците.

Масово, ако се паднеш на търговец лимонка и почва да те мотае и ти просто се отказваш. Това не означава, че нямаш права и не можеш да си ги търсиш. Съдебната система е точно за това.

Вече човек си определя, дали има смисъл да се съди за примерно стартер втора употреба. Аз ако си взема двигател втора ръка и се сбози и после търговеца ме прати за зелен хайвер, ще си търся правата и ще си искам компенсация.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот 777 » Пет 24 сеп 2021 13:37


И в тая връзка къде са адвокатите? От друга планета ли идват или се вземат много насериозно. Знаят къде са, който има пари си купува нова кола и ходи в официален сервиз. Останалите ги прецакват като всеки друг. Това, че е адвокат не значи, че не разбира, че рискува с част на старо и да си въобразява, че цялата съдебна система тръпне да се захване да му помага, защото е спестил пари.


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот thanis » Пет 24 сеп 2021 15:32


Колега, това беше пример (човек, който се предполага, че си знае правата, ако толкова те дразни тази дума, смени я с БаЙ Пешшо). Недей да израждаш въпроса. Всеки си има глава на раменете. Човек ако си знае правата и е прецакан, ще си ги търси. Теб ако ти откраднат колата, няма ли да отидеш в полицията. Ако знаеш кой го е направил, няма ли да заведеш дело.

Не с лошо. В България всички сме велики и не се знае на какъв *** ще се набие. Когато изпълняваш търговска/икономическа дейност и си регистрирана фирма имаш задължения. Дали и как ще ги спазваш си е твоя работа, обаче ако някой предяви основателни искове към теб, е разправия и нерви. Колегата надали внася тирове с части, за да му е такава драма. Пробвах се да го насоча, ако мисли да се занимава с такава дейност, е по-защитен, като физическо лице.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот group® » Пет 24 сеп 2021 16:31


Всичко чудесно с теорията, ама на някой струва ли му се възможно да си купиш скоростна кутия, еку, ламбда сонда от Мегапартс или друга морга и след 9 месеца да търсиш гаранция, защото не работи вече?
Прикачени файлове
Screenshot_20210924-160040_Chrome.jpg


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот thanis » Пет 24 сеп 2021 17:11


https://carco.bg/terms

В момента говорим за две различни неща. Правото на отказ до 14 дни е заради онлайн търговията.

Гаранцията на получената стока е съгласно друг регламент.

Capture_carco.PNG
Capture_carco.PNG (30.09 KиБ) Видяна 1304 пъти


Упоменато е, че се възстановява сумата в пълен размер, просто понеже сме в България, никой нормален търговец от такъв тип не би сложил законовите срокове. Защото ще те направят на луд и ще трябва да си наемеш частен детектив и отделен сервиз, да се занимава само със спорове.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот group® » Пет 24 сеп 2021 17:31


Говорим точно това, което трябва.

В моя скрийншот е написано ясно и без лицемерие, че след 14 дни нямаш шанс за нещо.
В твоя е написано защо. :icon_lol

Гаранция може да имаш на теория.
Но с условията по нея, да нямаш реално такава.

9 месеца по-късно:
- Искам да върна частта.
- Я да видим къде е баркода? Я дай документ от сервиза, където е монтирана? Сертификат на сервиза за този вид ремонти? Дай документ...
Ооо няма смисъл - тая част е наводнявана и удряна едновременно, докато неправилно си я експлоатирал и не си я почиствал на всеки 28 дни!


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот thanis » Пет 24 сеп 2021 17:46


Отвири общите условия и прочети, че има разликата между гаранцията и правото на връщане/право на отказ/.

Ще дам жокер, защо всички разходи по връщането на стоката са за моя сметка, а когато е дефектирала за тяхна. Пак казвам, нормален търговец с всичкия си не би сложил информация за законовия срок за връщане.

Напълно разбирам и съм съгласен за ситуациив стил, след 9 месеца се троши кутията и върви доказвай, но понякога може. Има експертизи, има комисии и т.н.

Всеки може да си пише каквото иска в сайта, закона е еднакъв за всички.

ЧЗВ и Общи условия, могат да нямат нищо общо помежду си.

Не ми се иска да водя кухи спорове, знам каква е реалността. Просто е много хубаво човек да е наясно какви са му възможностите и правата и така да си преценя дали да е купувач или продавач в дадена ситуация.

Конкретно за казуса на колегата, ако се занимава в дребен размер, личното ми мнение е, че е по-добре да го прави като физическо лице. Защото така не съществува риск, някой да предяви претенции за рекламация и т.н.

Когато си ЮЛ имаш отговорности и трябва да спазваш законовите норми. Може 99.999999% от времето да минаваш метър и веднъж на новолуние да ти се наложи да се "набуташ" като възстановиш сума на някой клиент за нещо, защото е от тия дето "Аз си знам правата ! ".

Личен избор, не аз определям кой как да си движи бизнеса и живота.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот group® » Пет 24 сеп 2021 18:18


thanis написа:Отвири общите условия и прочети, че има разликата между гаранцията и правото на връщане/право на отказ/.

Това ми е ясно и никъде не говоря за правото на отказ, а само за гаранция.

Прочети хубаво от моя скриншот:
Какво се случва ако е изтекла 14 дневната гаранция?
- нищо!

Ясно са си го написали, макар да визират правото на отказ и да го наричат гаранция. Не казвам, че е така по закон, а коментирам написаното от тях!


Относно въпросът на колегата:
Аз разбирам въпросът повече имиджово и как да се държи коректно с клиентите, без да му се качват на главата и да го хранят по форумите?! (Което също е доста трудна задача).
1. Каквото и да правиш, винаги ще се намерят недоволни хора! Винаги ще има хейт. Важното за теб е да имаш кризисен план, по който да реагираш в такива ситуации - хранят те във форуми, соц мрежи. Открито и човешко отношение винаги е добро начало.
2. Изгради си ясна стратегия/правила докъде и колко ще търпиш клиентски капризи!
Не ми се струва нормално някой да ползва 7 месеца нещо, да го ръчка и отваря, а накрая да има претенции към теб.
3. Максимално се насочи към началната фаза на продажбата! Разпитай клиента какви са му проблемите, проследи дали е заработила твоята част.
Ако познаваш проблемите, можеш да предотвратиш един модул да изгори заради проблем с инсталацията, примерно.
Ако частта е заработила и клиента е потвърдил това пред теб, по-трудно ще седне да търси вината в теб, ако има друг глобален проблем с колата. А също така, ще можеш да окажеш съпорт в ранна фаза, което винаги е по-добре.


Има още много неща, които могат да се предвидят и вземат превантивни действия, в зависимост от конкретиката. А също е важно да дадеш и добавена стойност на продукта/услугата. Не знам доколко това е предвидено да се развива или е просто временно занимание за допълнителни доходи.

П.с. в оригиналния пост на темата ясно личи точно липсата на план и оставяне на емоции да говорят! Кофти подход в критична ситуация.


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот thanis » Пет 24 сеп 2021 18:57


group® написа:Това ми е ясно и никъде не говоря за правото на отказ, а само за гаранция.


Тук изключително ясно и точно е написано, всеки да си преценя как да тълкува това.

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 31999L0044

Директива 1999/44/ЕС

Член 7, точка 1:

Държавите-членки могат да предвидят в случаите на стоки втора употреба продавачът и потребителят да могат да договорят договорни условия или споразумения, които предвиждат период на отговорност на продавача, по-кратък от постановения в член 5, параграф 1. Подобен период не може да бъде по-кратък от една година.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Мнениеот 777 » Пет 24 сеп 2021 20:29


Наясно ли си, че адвокатът на търговеца ще те закове от първия път само като ти каже да докажеш ТОЧНО какво си получил. Ако е с куриер - няма описание на пратката, значи трябва да доказваш, че дефектното нещо, което носиш е изпратено от търговеца. Той ще каже, че не е точно същото и ти е пратил работеща част. Ако е монтирано на място без куриер още по-лесно - без свидетел нищо не доказваш. Продавачът казва, че ти е дал здрава част още повече, че в тази тема авторът демонстрира работеща част на клиента. Общо взето не е толкова лесно да осъдиш някого за такива неща и това, че цитираш европейски закони не значи, че ще ги приложиш реално. Трябва да става дума за част за 2000-3000лв, че да тръгне някой да се инати и води дела. Не че няма луди всякакви, но обикновено те са заети с лудостта си, а не да си оправят колите. Да не търся по-нагоре цитат където твърдиш как щял да фалира, защото някой адвокат ще го съди, че частта му е дефектирала след 6 месеца примерно. Най-малкото което може да се каже е, че дори да тръгнат нещата към дело, просто трябва да върне парите на прецакания адвокат. По какъв начин ще фалира заради неуважена рекламация на нещо, струващо 500лв примерно? Очакваш, че ще има иск за 50000лв ей така "неимуществени вреди" ли?



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта