За пазаруването онлайн.Задължително с предварителна уговорка

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Некоректен купувач

Мнениеот ktamen » Сря 29 фев 2012 15:49


KirilGeorgiev написа:Като е искал да ги гледа да се е разбрал с продавача на да бучи и да отказва поръчката Продавача да не е врачка та да предвиди че някой ще иска да гледа нови части

А какъв е проблема винаги да се маркира тази опция, а купувача, ако ще да я ползва. Аз винаги я маркирам без значение какво сме се разбрали.
В конкретния случай са се обадили на продавача и той изрично не е разрешил преглед - и аз да съм ще се усъмня, че нещо крие от мен.




Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Некоректен купувач

Мнениеот Barboukov » Сря 29 фев 2012 15:58


ПП: Сега се сещам за една случка от преди година. Поръчвам лаптоп от laptop.bg за приятел. Пращат го по еконт с НП, но без опция за преглед. Звънях им и ми казаха, че няма как да стане да се тества, защото батерията била запечатана в някакъв плик, който е като фолио. Уведомих ги, че отказвам пратката. В този момент човека каза, да му се обадят от еконт да разреши преглед и тест. Направиха го, разпечатвам батерията (с доста мъки), пускам лаптопа и се оказва, че вместо 4 GB рам и 600 HDD (които съм поръчал) има само 2 гб и 320 хард. Без никакви обяснения отказах пратката. Следващия ден ми звъняха да ме питат защо така съм направил, при условие, че доставката е била безплатна за мен. Можело да си платя лаптопа и да им го върна после да си оправят грешката...


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Некоректен купувач

Мнениеот Ljubon » Сря 29 фев 2012 16:00


ktamen написа:Аз винаги я маркирам без значение какво сме се разбрали.

:да: Правя задължително същото, когато съм пращал нещо на някого. Това изгражда доверие в продавача и спокойствие за купувача.


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Некоректен купувач

Мнениеот Barboukov » Сря 29 фев 2012 16:06


И колкото и да бистрим, продавача като си е решил, че няма да му се разпечатва стоката, няма да си я продава. Държи си на своето и за себе си е прав.
Купувачът пък си е в пълното право да види какво купува и аз го подкрепям с две ръце.

За мен с тази тема продавача си вкарва автогол.

Колега продавач, съобщи някъде в сайта си и по обявите, че стоката се изпраща БЕЗ ОПЦИЯ ЗА ПРЕГЛЕД. По този начин ще избегнеш набутване с транспортни разходи.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Некоректен купувач

Мнениеот chefito » Сря 29 фев 2012 16:20


Ква е па тая опаковка на тези авточасти?!?! До сега всички части, които съм купувал са в мизерен рециклиран кашон с 1-2 лога и 6720 пъти да го отвориш, все си е същия дроб...?!?! И изобщо не говоря за евтини и некачествени части..... :shock


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Re: Некоректен купувач

Мнениеот batetony67 » Сря 29 фев 2012 22:44


Ljubon написа:
ktamen написа:Аз винаги я маркирам без значение какво сме се разбрали.

:да: Правя задължително същото, когато съм пращал нещо на някого. Това изгражда доверие в продавача и спокойствие за купувача.

Точно казано, това е признак на коректност, търговия не се прави с реване и методи от времето на бай ви Тошо.


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18718
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Некоректен купувач

Мнениеот hooligans » Сря 29 фев 2012 22:49


batetony67 написа:
Ljubon написа:
ktamen написа:Аз винаги я маркирам без значение какво сме се разбрали.

:да: Правя задължително същото, когато съм пращал нещо на някого. Това изгражда доверие в продавача и спокойствие за купувача.

Точно казано, това е признак на коректност, търговия не се прави с реване и методи от времето на бай ви Тошо.


:да:
Никой никога не ми е искал да слагам, че може да се види, но винаги го правя!
Особено като са нови нещата, невиждам причина да не се прави


Потребителски аватар
dimov75
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 07 авг 2011 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich

Re: Некоректен купувач

Мнениеот dimov75 » Сря 29 фев 2012 22:52


VeGa Automotive написа:Става дума за dimov75
Случая е следния:

dimov75 написа:Заглавие: Качествени Авточасти за всички Фолксваген Маниаци

VeGa Automotive написа:Промоция на АМОРТИСЬОРИ VeGa!
Предни за VW GOLF ІV - 50лв. за брой
Задни за VW GOLF ІV - 42лв. за брой


Предни за VW GOLF ІІІ - 42лв. за брой
Задни за VW GOLF ІІІ - 36лв. за брой

КАКТО И ЗА ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ МОДЕЛИ НА VW


Колега кажи ми цена за амортисьори предни+задни за голф 3 - SDI 97 год. + съединител комплект ако има

VeGa Automotive написа:Предни:42лв/бр.
Задни:36лв/бр.
Съединител к-т:215.00лв - 10% отстъпка 193.50лв.

Поздрави.


dimov75 написа:Ок,ще искам амортисьори предни и задни за : Голф 3 комби,97 год. SDI

Ето и данните:
гр.Добрич
Еконт-летен театър
за Д.Д - 08********


След като се доразбрахме по мобилния телефон,че автомобила е комби и не можем да му предложим задни амортисьори,се разбрахме да му изпратим само предни в комплект с тампони/макферсън и др. части необходими за да е валидна гаранцията ни от 6 месеца.

На следващия ден ни звънят от Еконт-Добрич с думите,че "клиента влязъл със скандал" в офиса на Еконт,след което обявил,че иска да разгледа първо стоката и тогава да я заплати!

Тъй като ние не предлагаме стока от втора ръка,нямаме предварителна уговорка за "първо виш,после плати"

Съответно му е отказано да я прегледа и си е тръгнал без да си вземе стоката.
В последствие наш служител се свързва с него,но разговора свършва с думите: "не ми обеснявай,имам работа"

Целта на темата ни е във вид на предупреждение към колегите-търговци,за да се предпазят от такъв тип "клиенти"!!!
Защото в тази криза 31.00лв. за върната пратка не са никак малко!

А и целта на нашата фирма е да помагаме с качествени авточасти с гаранция на добри цени!

Поздрави и успех на всички :да:


Тъй като става дума за мен,нека да изкажа и своето мнение.
Първо продавача дни наред ме убеждава че задните амортисьори на голф3 хечбек и комби са едни и същи и как щели да "заспят" без никакви проблеми.
Направих справка и се оказа че на комбито са подсилени и цената е по висока.Казах му че греши и няма да станат или поне да изкарат дълго.Той ми отговори че си знае работата и няма да ми изпрати нещо което да не ми свърши работа

Това бе първото което ми направи лошо впечатление и разбрах че с тая фирма трябва много да се внимава.

Моят отговор беше че дори и той да е прав,няма да рискувам и ще си ги купя от Добрич.Тогава той ме попита дали поне предните няма да ги взема,и за тях му казах че съм склонен да ги взема и може да ми ги праща.

Скандал на никого не съм вдигал,просто помолих служителката да попита дали изпращача разрешава преглед.
След проведен телефонен разговор пред мен,служителката ми съобщи че прегледа ми е отказан и ме попита дали ще заплатя сумата от 162 лв. за да получа пратката без да мога да я видя.
Аз и казах че не съм съгласен да дам толкова пари, без да мога да прегледам какво има в кашоните най-малкото и си тръгнах.

Последва обаждане и от самата фирма изпращач,и въпросния господин ме пита защо не съм платил... :shock :shock :shock отговорих че в кашоните може да има и тухли и не давам по 160 лв на сляпо,ако мога да ги прегледам съм склонен да заплатя.
Той ми отговори че не търгува със стока втора употреба и тяхната политика била да отказват преглед.
Отговорих му че нямам намерение да им развалям политиката, да си вземат амортисьорите а мен да не ме мислят Аз ще намеря от къде да си купя и да не ми губят повече времето защото си имам работа.

Моля някой от администраторите да вземе отношение,защото наглостта на продавача няма граници.
Нека първо да прочете правата и задълженията при он-лайн търговия,тъй като по закон Аз ИМАМ право на преглед и продавача НЯМА право да ме нарича некоректен!

Последна промяна от dimov75 на Чет 01 мар 2012 0:05, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Дашо
Пернишки бек
Мнения: 6104
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 12:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Градът на мечтите - Перник, щата Мошингтън

Re: Некоректен купувач

Мнениеот Дашо » Сря 29 фев 2012 23:36


Всеки е прав за себе си.
Наистина новата стока се предполага, че е качествена, но няма да се извърши престъпление, ако се погледне. Колегата от Добрич е прав, че не се хвърлят току-тъй 160лв. Защото дори и продавача да е коректен, купувача не може да бъде сигурен, дали не му продават боклуци. Историята помни много такива случаи. :lol:
А и не говорим за вакумирани стоки. Дори да се отвори и погледне, няма да се наруши стоката.


georgi70
Мнения: 100
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 22:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли

Re: Некоректен купувач

Мнениеот georgi70 » Сря 29 фев 2012 23:37


Напълно си прав колега ,но продавача нещо са изгуби.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Некоректен купувач

Мнениеот Ljubon » Чет 01 мар 2012 0:00


Хубаво е, че и купувачът се включи, сега имаме ясна картина с двете гледни точки.
Аз бих постъпил точно като купувача.
Всеки да си прави изводи за себе си.


Потребителски аватар
VeGa Automotive
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Военна рампа.
Контакти:

Re: Некоректен купувач

Мнениеот VeGa Automotive » Чет 01 мар 2012 9:45


Ако имахме предварителна уговорка,нямаше да има проблем да отворите стоката и да я видите.
До сега сме пращали не веднъж и тази опция я пускаме само при желание на клиента,който заплаща разноските по транспорта,ако просто откаже стоката.
Ако вината е наша,пример:грешен пакетаж. тогава ние поемаме разхода!

Споделили сте на служителката в Еконт,че дори и да видите стоката няма да я вземете!

Защо въобще сте ходили до там,явно нещо има недоразбиране и на трите страни!?!

В крайна сметка нещата не отиват към некоректен купувач или продавач,а към недоразбиране на страните.

Затова и написахме,че целта на темата не е конкретно към самия купувач,а към всички които продават или купуват онлайн.

Нека всеки предварително да уговаря условията,още преди стоката да бъде изпратена.

Поздрави и успех на всички.


Потребителски аватар
Barboukov
Мнения: 6090
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Некоректен купувач

Мнениеот Barboukov » Чет 01 мар 2012 9:48


VeGa Automotive написа:Ако имахме предварителна уговорка,нямаше да има проблем да отворите стоката и да я видите.

Каква е разликата, дали на товарителницата ще се маркира опцията или ще се даде разрешение по телефона? Ако имахте предварителна уговорка нямаше да му изпратите нищо ли?
Това е тъпо обяснение!


Потребителски аватар
eos
Мнения: 1670
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За пазаруването онлайн...

Мнениеот eos » Чет 01 мар 2012 9:52


Защото като му пратиш наложен платеж+транспорт+застраховка+опция отвори и виж и като му кажат 30,00лв за транспорта и ще яхне пак клавиатурата


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: За пазаруването онлайн...

Мнениеот VWGT » Чет 01 мар 2012 10:29


Принципно съм на страната на купувача. От няколко години задължително преглеждам стоката преди да я приема, без значение онлайн или оффлайн съм я пазарувал. Имам доста неприятна случка и разправии с Техномикс и една миялна, която на външен вид дойде в перфектна опаковка, но от вътре се оказа леко изпускана от около 2 м. Така че, сега каквото и да дойде, първо се отваря и тества и чак след това приема, ако ще и 30 минути да ме чака доставчика. Това важи и за всички стоки с наложен платеж, просто търгашите у нас са прекалено много, заради което страдат и коректните търговци, по същият начин както страдат и коректните клиенти, но това е БГ.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта