Въпрос за старовремски електрожен

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
pepstroi
Мнения: 178
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 8:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот pepstroi » Нед 13 май 2012 19:55


Здравейте намира ми се тука някакво подобие на електрожен което е направено много елемнтарно и неугледно на вънщен вид..
Та това устройство го гледам се състои от мед,понеже не ми харесва да съм разсипник и здрави неша да ги развалям въпроса ми е колко мед има в него горе долу като го дигна е около 20-30 кила и виждал съм такова нещо да го използват за подаване на ток на камиони в смисъл вади силен ампераж :)
и дали евентуално мога да му зема некви пари или да размотавам медта и да я вращам на 2рични се пак е 10 лв килото
изглежда горе долу така
Изображение




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот kris11 » Нед 13 май 2012 20:08


по добре за скраб. Така като го гледал има голям шанс да изпуши като го включиш. Нитосе зане дали не е глътнало влага, нито се знае дали не е напукана изолацията. Доста голям набор е.


pepstroi
Мнения: 178
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 8:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот pepstroi » Нед 13 май 2012 20:30


kris11 написа:по добре за скраб. Така като го гледал има голям шанс да изпуши като го включиш. Нитосе зане дали не е глътнало влага, нито се знае дали не е напукана изолацията. Доста голям набор е.

моето е малко по добре изглеждащо утре ще го снимам ::)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот milmar » Нед 13 май 2012 21:00


От друга страна е възможно да работи много по-добре от кой да е нов , който би могъл да си купиш на приемлива цена :) ! Прецени , пробвай да го включиш , пробвай да заваряваш (ако тръгне) и после решавай !


pepstroi
Мнения: 178
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 8:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот pepstroi » Нед 13 май 2012 21:08


milmar написа:От друга страна е възможно да работи много по-добре от кой да е нов , който би могъл да си купиш на приемлива цена :) ! Прецени , пробвай да го включиш , пробвай да заваряваш (ако тръгне) и после решавай !

това е че не заварявам а и към него няма кабели само тея медни бубини с 2 клеми да ги стегнеш за клемите
1 път се опитах да заварявам и ми е за урок за цял живот и вече не пипам електрожени...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот milmar » Нед 13 май 2012 21:16


Ти като малък горещ котлон не си ли пипал :) , ама това не ти пречи сега на скарата цър-пър нали :D ?


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот enigma79 » Нед 13 май 2012 21:21


milmar написа:Ти като малък горещ котлон не си ли пипал :) , ама това не ти пречи сега на скарата цър-пър нали :D ?

Това е все едно жена да го отреже и той да мине на обратната страна mhihi :gay fight :026:
Моето мнение тествай и ако работи си го пази,като мед добре ще вземеш парите,ще ги изпиеш или ще ги дадеш по курви и накрая само спомени и боляща глава,а може и разни насекоми да отгледаш mhihi .Най добре си го задръж и все ще ти свърши работа някога :deal


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот Петър Петров » Нед 13 май 2012 21:24


Колега, имам един такъв в гаража и чат пат като се скъса накой болт си му заварявам гайка и отвивам, в повечето случаи де, и като го гледам хич няма намерение да спира да работи! Даже с брат ми се заиграхме и му сложихме диоди и изправихме тока и са си пера с всякакви електроди, да не говориме че цялата ограда и парапетите на терасите и порта и врата на гаража си направих с него - не го хвърляй, пусни го в продавалника или не знам и аз къде, повече от 2 - 3 кила мед не вярвам да изкараш...


pepstroi
Мнения: 178
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 8:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот pepstroi » Нед 13 май 2012 21:49


мене не ми трябва защото ако ми потрябва имам достъп до такъв преносим... имам достъп и до телоподоаващо някой може ли ориентировъчно да ми каже какви пари да го пусна да се продава


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот ktamen » Нед 13 май 2012 21:57


Медта вероятно е два пъти повече (тоест около 5 -6кг). Електрожена е изключително полезно нещо, аз имам няколко правени от мен и не мога да ни представя някой да занесе работещ електрожен на вторични. Не знам какво толкова си изпатил първия път от електрожена, ама ....
Така на външен вид няма как да се прецени състоянието и надеждността му.
Намери си някакви кабели (например стар кабел от печка 3х2,5 или нещо такова) и почвай да се учиш да заваряваш. След месец мисълта да се лишиш от електрожен ще ти се струва нелепа.


pepstroi
Мнения: 178
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 8:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот pepstroi » Нед 13 май 2012 22:49


ktamen написа:Медта вероятно е два пъти повече (тоест около 5 -6кг). Електрожена е изключително полезно нещо, аз имам няколко правени от мен и не мога да ни представя някой да занесе работещ електрожен на вторични. Не знам какво толкова си изпатил първия път от електрожена, ама ....
Така на външен вид няма как да се прецени състоянието и надеждността му.
Намери си някакви кабели (например стар кабел от печка 3х2,5 или нещо такова) и почвай да се учиш да заваряваш. След месец мисълта да се лишиш от електрожен ще ти се струва нелепа.

изпатването с електрожена асе състоеше в това че не бях спал 3 дена и се бех хванал да заварявам при което лягам вечерта и се събуждам от неква зверска болка,докато са ми отворени очите няма проблем но нали се сещаш че като не съм спал 3 дена преди това няма как да ги държа отворени и направо още си спомням всеки 1 момент всичко замаглено болки спи ти се а не може да заспиш...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот ktamen » Пон 14 май 2012 0:04


Бях 10 - 12 годишен когато си изпатих по-същия начин, но поне ми се изясни кристално ясно защо не трябва да се заваря без маска. Да не си затваряш очите наистина е много ефикасен метод да избегнеш болката, но ако се осветиш повечко и това не помага. Явно и ти си наясно вече за маската и че вината за болката си е в теб, а не в машинката.
Знам колко много труд е да се направи такова нещо и никога не бих го изхвърлил на боклука. Имаш си мощен трансформатор, той има много приложения освен да се заваря с него, но си е твой и ти си решаваш какво да го правиш.


pepstroi
Мнения: 178
Регистриран на: Вто 09 авг 2011 8:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот pepstroi » Пон 14 май 2012 7:17


ktamen написа:Бях 10 - 12 годишен когато си изпатих по-същия начин, но поне ми се изясни кристално ясно защо не трябва да се заваря без маска. Да не си затваряш очите наистина е много ефикасен метод да избегнеш болката, но ако се осветиш повечко и това не помага. Явно и ти си наясно вече за маската и че вината за болката си е в теб, а не в машинката.
Знам колко много труд е да се направи такова нещо и никога не бих го изхвърлил на боклука. Имаш си мощен трансформатор, той има много приложения освен да се заваря с него, но си е твой и ти си решаваш какво да го правиш.

лошото е че уж заварявах с маска и сега съм и изгубил доверие :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот milmar » Пон 14 май 2012 7:50


Темата е за друго ,но все пак : тъмните стъкла на маските имат различен коефициент на пропускане и така ....
Аз често заварявам сам и няма кой да помага , така че често пъти без маска . Очите си ги затварям и общо взето няма проблем , но лицето ми е ставало като на индианец стоял дълго на слънце mhihi .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за старовремски електрожен

Мнениеот ktamen » Пон 14 май 2012 11:41


Явно ти е блеснало много пъти докато се опитваш да запалиш дъгата, дори с по-светло стъкло е много трудно да се осветиш. Със затворени очи също е доста лесно да се осветиш. Аз обикновено се осветявам като заварявам тънки ламарини и трябва многократно да паля дъгата. Старая се освен да си затворя очите и да си извърна главата настрани.
Капките от Бърза помощ май са единственото ефикасно лекарство, жалко, че няма как да си купя такива да си имам като потрябват.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта