Мнениеот VWGT » Пет 06 сеп 2013 9:27
Revoshift са от т.нар. Модел gripshift, т.е. Скоростите се сменят с участието на дланта. Има ги в два варианта с по-къса основа за смяна само с палец и показалец, и с по-дълга с участието и на средния пръст. специално при шимано това са нисък клас елементи предвидени да работят с нисък клас деклашори. Основното им предимство е че са лесни и практични за употреба от хора, който повече се возят отколкото карат. При по-динамично каране тази конструкция не е много удобна. Това е причината поради която високият клас елементи са палцови/с лостчета. СРАМ преди правеха основно такива команди и във високия клас, сега и те са на палцови. С две думи за градско/парково каране са ок и сравнено с аналогичния им клас палцови команди са ок. Но ако искаш лека полека да минаваш на по-горни класове команди си вземи още от сега палцови да свикваш.
Грипшифта има още едно предимство за което се сещам, лявата команда за предния деклашор не е с фиксирани позиции, което в този клас компоненти си е екстра, защото доста често се разцентроват и после веригата стърже, спира да качва зъбните колела и тн. При фиксираните позиции ти е заковано 1,2,3 и ако нещо се разбъзика губиш центровка мн лесно, докато тук реално имаш 10тина позиции за финно донаместване. При висок клас компоненти 123 си е 123.
От двата модела, които си показал, и ако говорим за парково каране бих ти препоръчал грипшифта. Още повече, че вторите са коминирани с лостче, което само по себе си не е оферта, ама това е друга тема :)