ВиК проблем

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6247
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ВиК проблем

Мнениеот VWGT » Съб 14 сеп 2013 13:26


Старото кранче се счупи и сега трябва да извадя остатъците му, по точно трябва да ги отвия. Пробвах с клещи, гарги, но явно е запекло здраво и успявам само да отчупя парченца. Как се свалят тия гадости? Пробвах да вкарам тръбичка, която да не позволява да смачкам остатъка ама не се получи, има ли някакви щуротии, които да се набият, залепят и да се отвърти ?
Прикачени файлове
image.jpg




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: ВиК проблем

Мнениеот bobocamaro » Съб 14 сеп 2013 13:32


Никак. Муфата е впресована в коляното. Това е полипропилен, ако не ме лъже снимката. Сменя се с поялник, ново парче и коляно.


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: ВиК проблем

Мнениеот IRRITATING » Съб 14 сеп 2013 13:33


В муфата е имало кранче което се е счупило


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6247
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ВиК проблем

Мнениеот VWGT » Съб 14 сеп 2013 14:05


IRRITATING написа:В муфата е имало кранче което се е счупило

Да, имаше кранче, което се опитах да развия с ръка щото протече, и то буквално се разпадна, като това е което остана от него леко да стърчи.
Подмяната на муфата ще е голям зор. Всичко е зад шкафове в кухнята.
И все пак ако няма никакъв вариант, има ли начин да се запуши перманентно ?

... Few hours later ...

Свалих го с подръчни средства. Направих лек прорез с ножовка, след което вкарах подходящият размер секач, запречих леко на една страна за да влезе в прореза и лека полека се отвъртя. Изводът от цялата работе е да не се слагат боклуци. Това е второто и за радост последнот такова кранче, което имам и сменям след дефект. Не знам от къф матрял ги правят, но това го свалих на 18 парчета и 50гр стружки. :death


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: ВиК проблем

Мнениеот mely » Съб 14 сеп 2013 18:17


Първи вариант триъгълна пила, заточена като шабър Ръбовете се набиват в кранчето и развърташ примерно въртейки пилата с тръбен ключ.Изображение
другия Изображение с обратна резба са.Напъваш и той ще се развие.
Но мисля че първия вариант ще ти свърши работа.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: ВиК проблем

Мнениеот andro_ » Съб 14 сеп 2013 18:21


Колегата си е решил проблема, само да допълня: в подобен случай (даже същия) съм пробвал посочените по-горе шпилковадачи, без никакъв успех - шпилковадачът "разтваря" останалата част в коляното и никакъв шанс няма да се развърти.
И в моя случай успешния вариант беше чук+длето.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: ВиК проблем

Мнениеот fox_vt » Съб 14 сеп 2013 18:39


Правят го от оная смотаната цинкова сплав която е перфектна за леене със шприцване и позволява да се правят хилади части за норматив на смешна цена.Иначе варианта ако не стане с шабъра е този с който си успял,да се резне с ножовката за да охлаби.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12101
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: ВиК проблем

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 15 сеп 2013 19:51


Третия вариант с едната челюст на тръбен ключ от тия дето приличат на гарги, натискаш и въртиш, със секач, пак заклинване и въртене и още един който при тия кекави материали също работи, както се е счупило при отвиване на ръка така и вътре в резбата ще се счупи още по лесно, две - три поклъцвания и е готово.


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: ВиК проблем

Мнениеот Mapoka » Нед 15 сеп 2013 20:05


При мен, почти идентичен случай, само, че не беше останало кранчето а удължителя.
Беше се разградило до такава степен, че не можах да заклиня нищо което да го развие и се наложи с кръгла пила да опиля остатъците докато не се покаже резбата на тетката, и после да "изчекъркам" това което е останало в резбата.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта