хммм - интересно!! Гледах видеото и се оказа, че след изникването на въпросния член четиресет и нещо нещата са се променили.
Е да де, ама ако не си гледал новините и си изкарал книжка преди приемането му кво правим??
Ах, поредния абсурд !!! И все пак, аз досега в кариерата ми на шофьор, не съм виждал някой от главния път да пропусне този в локалното
Кой е с предимство?!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- malin.angelov
- Мнения: 322
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
- Автомобил: vw passat
- Двигател: BMP 07
- Местоположение: Sofia
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
- Автомобил: Golf II
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кой е с предимство?!
Приятел,там работи светофарна уредба!Не знам за какъв главен и второстепенен път пишеш!Щом ти свети зелено и се движиш направо или завиваш на дясно,няма земна сила,която да ти отнеме предимството.
Как стои въпросът с локалното при бул.Пушкин е по-интересно?
Как стои въпросът с локалното при бул.Пушкин е по-интересно?
Re: Кой е с предимство?!
dlug написа:Колегите в един друг автомобилен форум според мен са изяснили достатъчно казуса. Ето няколко цитата които (надявам се) ще вдигнат малко мъглатаГлава втора.
ПРАВИЛА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА
Раздел I.
Общи правила
чл.7
(2) Когато има несъответствие между светлинните сигнали и пътните знаци относно предимството, участниците в движението са длъжни да се съобразяват със светлинните сигнали.Съгласно Параграф §6 т.3 от ЗДвП - "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти и Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго. Параграф §6 т.7 от ЗДвП - "Пътно платно" е общата широчина на банкетите, тротоарите, платното за движение и островите на платното за движение. По смисъла на ЗДвП термина “локални платна” не съществува, което определя лентите на движение отделени от другите в оста на пътя като част от пътното платно без то да има предимство при извършването на маневри.
В изрълнение на Чл. 25. (1) ат ЗДвП, “Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.” следва, че при извършване на маневра – десен завой, движещите се в средните ленти следва да пропуснат тези в крайно дясна независимо че е отделена от тях с разделителна ивица.
За промяна на действащата организация на движение следва да се обърнете към собственика на уличната мрежа – Столична община.
ОПП-СДВР е контролен орган и следи за спазване разписаните в ЗДвП правила за движение и въведената от администрацията управляваща пътя Организация на движение.
С оглед на тази информация при работещ светофар тези в т.нар. локално са с предимство. По цялата дължина на Цар Борис III кръстовищата са с подобна ситуация и там завиващите надясно неправилно отнемат предимството на тези в "локалното" и понякога стават кофти ситуации, защото никой не може да обясни на завиващите, че не са прави...
Абсолютно вярно! Всеки който си мисли нещо друго е на грешната посока. Като за пример мога да дам приятел на познат на кръстовището прави лека катастрофа и макар и само козметични повреди водачът на МПС по Цар Борис завиващ на дясно не иска да се признае за виновен и не попълват самостоятелен протокол, а ми се извиква КАТ. КАТ съставят акт на водача движещ се по Цар Борис и завиващ на дясно тъй като не е спазил предимството на дясно стоящият автомобил. ФАКТ!
Едва 5% от шофьорите осъзнават казаното горе. Аз лично на въпросното кръстовище когато се движа в локалното се опитвам да си взема предимството, но в името да избегна ПТП пропускам колите от Цар Борис завиващи на дясно. Също така когато аз завивам от Цар Борис на дясно, гледам дали автомобила има намерение да си вземе предимството или изчаква. Няколко пъти съм се пробвал да дам предимство когато завивам от Цар Борис на дясно, но автомобила седи и чака, съответно получавам един клаксон от автомобилите след мен
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Кой е с предимство?!
malin.angelov написа:Колеги моля ви!!!! Не мога да повярвам, че има такива спорове между шофьори - Срам за вас и инструктора, който ви е учил!!!!...
Кръгови кръстовища - учасникът от движението който се движи в кръговото е винаги с предимство пред учасника който иска да влезе в него, освен ако няма допълнителни пътни знаци за предимство
Колега моля ти се!!! Ти сериозно ли? Според теб участикът в кръговото винаги е с предимство???
Хипотетична ситучация-кръгово без нито един знак. Автомобил в кръговото и автомобил който иска да влезе в кръговото. Според теб кой е с предимство?
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Кой е с предимство?!
Написал е човека кой е с предимство
- nosex
- Вечен БАН
- Мнения: 2416
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София (Волуяк/Бояна)
Re: Кой е с предимство?!
Петре написа:...Как стои въпросът с локалното при бул.Пушкин е по-интересно?
В смисъл? Опиши по-точно каква маневра искаш да извършиш там?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой е с предимство?!
dlug написа:malin.angelov написа:Колеги моля ви!!!! Не мога да повярвам, че има такива спорове между шофьори - Срам за вас и инструктора, който ви е учил!!!!...
Кръгови кръстовища - учасникът от движението който се движи в кръговото е винаги с предимство пред учасника който иска да влезе в него, освен ако няма допълнителни пътни знаци за предимство
Колега моля ти се!!! Ти сериозно ли? Според теб участикът в кръговото винаги е с предимство???
Хипотетична ситучация-кръгово без нито един знак. Автомобил в кръговото и автомобил който иска да влезе в кръговото. Според теб кой е с предимство?
Разбира се че тоя в кръговото е с предимство.Но тук във търново дълги години имахме едно кръгово в което се спазваше правилото на дясностоящия който е в кръговото даваше път на тоя дето ще влиза Оправиха я тая глупост.Замислете се ако в кръговото ви спрат за да влезете къде ще отидете след като всички вътре са спрели за да влезе някой-и става едно адски задръстване
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Кой е с предимство?!
Олелееееееее....сериозно ли мислиш така? И от какво точно се разбира, че тоя в кръговото е с предимство?? Хайде малко да прочетеш закона и после така категорично да се изказваш. А до тогава се надявам да не се срещаме по пътя
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Кой е с предимство?!
Колега аз друго кръгово освен на Руски паметник където влизащите да са с предимство не съм виждал Разясни ни как стоят нещата та да не се излагаме
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Кой е с предимство?!
И на други кръгови кръстовища има предимство за влизащите в кръга,но винаги са обозначени със знаци.
В Пазарджик на входа от Пловдив, а в Пловдив при панаира. Сигурно има и на други места.
В Пазарджик на входа от Пловдив, а в Пловдив при панаира. Сигурно има и на други места.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Кой е с предимство?!
Обикновено кръговите са регулирани. В София се сещам за кръговото на Пушкин, което също беше по-различно, но пак е регулирано. Аз питах за хипотетична ситуация без нито един знак т.е. нерегулирано (минавал съм някъде през такова, не си спомням вече къде, не в София). Оказва се, че много от хората не са наясно с въпросната ситуация. Естествено, тези които навлизат в кръговото са с предимство, защото са дясно стоящи. За съжаление човека, който твърди обратното ни казва да се засрамим-и ние и инструктора ни...не знам тогава какво да кажа за него. Както и да е
- malin.angelov
- Мнения: 322
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
- Автомобил: vw passat
- Двигател: BMP 07
- Местоположение: Sofia
Re: Кой е с предимство?!
dlug написа:malin.angelov написа:Колеги моля ви!!!! Не мога да повярвам, че има такива спорове между шофьори - Срам за вас и инструктора, който ви е учил!!!!...
Кръгови кръстовища - учасникът от движението който се движи в кръговото е винаги с предимство пред учасника който иска да влезе в него, освен ако няма допълнителни пътни знаци за предимство
Колега моля ти се!!! Ти сериозно ли? Според теб участикът в кръговото винаги е с предимство???
Хипотетична ситучация-кръгово без нито един знак. Автомобил в кръговото и автомобил който иска да влезе в кръговото. Според теб кой е с предимство?
Колега, аз поне досега не съм виждал кръгово без знаци в БГ, а из цяла европа участника който се движи в кръговото е с предимство ( когато липсват знаци) Така, че дай да не спорим за хипотетични неща а за теоритични. Че в закона пише, че когато няма знаци се спазва правилото за дясностоящия - няма спор. Ама покрай тия постове, некой млад водач няма да види знака и така ще се излети в кръговото ( с мисълта аз съм от дясно и ви е....м м.....а), че некой невинен ще пострада
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Кой е с предимство?!
malin.angelov написа:... Ама покрай тия постове, некой млад водач няма да види знака и така ще се излети в кръговото ( с мисълта аз съм от дясно и ви е....м м.....а), че некой невинен ще пострада
В закона никъде няма да намериш "преминаване през кръгово движение", третира се като кръстовище и толкова. Ако някой млад водач от много четене не види знак, то едвали проблемът иде от постовете
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой е с предимство?!
dlug написа:Олелееееееее....сериозно ли мислиш така? И от какво точно се разбира, че тоя в кръговото е с предимство?? Хайде малко да прочетеш закона и после така категорично да се изказваш. А до тогава се надявам да не се срещаме по пътя
Ти май изобщо не разбираш нали ако на показаните ти снимки всички в кръговото спрат за да чакат от четирите страни да влязат една камара коли какво ще стане?А кажи като си толкос отворен.Ела влез в нашите кръгови тука и така ще те мелнат че ще отидеш чак до другото.
http://www.spik-bg.org/doc/articles/roundabouts_traffic_man1.pdf
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Кой е с предимство?!
fox_vt написа:... ако на показаните ти снимки всички в кръговото спрат за да чакат от четирите страни да влязат една камара коли какво ще стане?А кажи като си толкос отворен.Ела влез в нашите кръгови тука и така ще те мелнат че ще отидеш чак до другото.
http://www.spik-bg.org/doc/articles/roundabouts_traffic_man1.pdf
На показаните снимки не виждам нерегулирано кръстовище. Уважавам напъните на автора, обаче точно кръговото на Пловдивския панаир, което е пуснал за пример е толкова регулирано, че няма накъде. Викам Париж от 1895 година и Ню Йорк от 1903-та да не ги броим и за Англия и Южна Африка да не говорим. При вас нерегулирани ли са или ЗДвП в Търново е някакъв друг?
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта