Балони?

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Балони?

Мнениеот Muncho » Чет 12 апр 2007 7:56


На всички е ясно че човек трябва да бяга от гумите с балони като дявол от тамян.... но никой не казва защо.

Някой знае ли какво точно представлват тези балони, от какво се получават и каква опасност представляват при шофиране?
Има ли също така начин да бъдат поправени и до колко може да се разчита?




Потребителски аватар
bobo7
форумно КГБ
Мнения: 9453
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
Автомобил:
Двигател: AGN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobo7 » Чет 12 апр 2007 7:59


еми балона е раширяване на гумата най-общо казано, някой малки балончета се оправят, но аз няма да разчитам на това.
ако имаш балон некъв, не прекалявай със скоростта, карай но умно
и като имаш възможност сменай гумата


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19697
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 12 апр 2007 8:04


Доколкото са стигнали слухове до мен, балоните се получават от скъсани корди вътре в гумата.Съответно там остава да се държи само от каучука.
Освен това, заради разкачените парчета корда се получавало локално нагряване, което допълнително влошавало положението...
С други думи, сменяй, доде не е станало беля!


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3966
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Чет 12 апр 2007 8:05


bobo7 написа:еми балона е раширяване на гумата най-общо казано,
да допълня колегата, че обикновено зад "балона" се крие скъсана оплетка (мисля, че се нарича каркас), която чувствително намалява якостта на гумата.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 12 апр 2007 8:06


балона е скъсана подложка (платове) и понеже остава само на гумата налягането, а тя не може да седи сама с това напъване-се издува. трябва да се бяга от това защото е слабо място на колелото и може да стане гръм в най неподходяшия момент.
все едно да ти измъкнат кокал от ръката и да вдигаш тежко после. :wink:

баси кви сте бързи! :shock


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 12 апр 2007 8:08


Значи балона се получава защото по някаква причина (най-вероятно удар в нещо) са се скъсали основните влакна, които държат гумата - по-точно това налягане, което е в нея. След като "тези иначе толкова" здрави влакна са се скъсали, увеличава се натоварването върху останалите (най-вече съседните), и гумата не може да понася натоварвания (най-вече динамични - по време на движение), за каквито е разчетена - и в най-неподходящия и неочакван момент може да престане да бъде гума. Освен това като се получи този балон, се появява и дисбаланс.
Ако има нещо за допълване или поправяне, колегите гумаджии са на ход.
Vaskoto1 написа:баси кви сте бързи!

А аз какво да кажа ? :roll:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 12 апр 2007 9:01


за дисбаланса не си от най-правите..
в общи линии, цялата сага е, че се нарушава крепежната структура на гумата..
Сравнението на В1 беше малко пресилено.. за кокала..
но на практика, все едно да спестиш арматура в част от панел... да не сложиш на определено място..

най-големият проблем е че не знаеш кога къде ще се фрасне.. ако се фрасне..

гумаджиите имат едни усилени подложки със стом. телчета в тях, които се вулканизират... под балона..
но това води до дисбаланс, разбира се той не е фатален ;)


Потребителски аватар
varkulaka
Мнения: 1063
Регистриран на: Чет 02 юни 2005 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот varkulaka » Чет 12 апр 2007 13:37


Ако е на предна гума най добре е веднага да я смениш , за задна мисля че не е толкова опасно , но не е за предпочитане


Goldorak
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Goldorak » Чет 12 апр 2007 14:00


С една дума става ли или не за задна?

Преди време кръцнах чисто нова предна гума в една дупка пред Медицинска Академия/бях се наканил да съдя Общината, ама ме разколебаха, че нямало смисъл само кинти ще дам по адвокати/ Та оправи един чичка гумата ими рече - карай я спокойто дори за предна. :shock Обаче знам, че е опасно за предна и попаднах на темата тук, та въобще става ли за задна или направо да я слагам за резервна??? Ама ме е яд, че е чистак нова!!! Пак трябва 60 кинта да се изръся заради онея гадове, дето гепат и не щат да оправят пътищата. :motz:


Потребителски аватар
bobo7
форумно КГБ
Мнения: 9453
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
Автомобил:
Двигател: AGN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobo7 » Чет 12 апр 2007 14:02


сложи я за задна, но все пак требе да я смениш рано или късно. Попринцип закрепваш положението временно


Goldorak
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Goldorak » Чет 12 апр 2007 14:03


Е, добре, теоритично при нормално висока скорост на магистрала като се спука задна гума, какво може да стане?


Потребителски аватар
bobo7
форумно КГБ
Мнения: 9453
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
Автомобил:
Двигател: AGN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobo7 » Чет 12 апр 2007 14:07


Goldorak написа:Е, добре, теоритично при нормално висока скорост на магистрала като се спука задна гума, какво може да стане?
тереотично зависи от дупката на гумата, ако просто лекинко издиша нема умреш ако усетиш навреме, ако се спраска изведнъж мое и да се контузиш яко и трайно, но зависи и от задкормилното устроиство и късмета ти в дадената ситуация


Goldorak
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Goldorak » Чет 12 апр 2007 15:55


bobo7 написа:
Goldorak написа:Е, добре, теоритично при нормално висока скорост на магистрала като се спука задна гума, какво може да стане?
тереотично зависи от дупката на гумата, ако просто лекинко издиша нема умреш ако усетиш навреме, ако се спраска изведнъж мое и да се контузиш яко и трайно, но зависи и от задкормилното устроиство и късмета ти в дадената ситуация


Ясно, не си струва рискът! Ама пусто ме е яд за новата гума.

Ама здраве да е!


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 12 апр 2007 16:07


[quote="Goldorak"]С една дума става ли или не за задна?

    Става за резервна евентуално :idea:


Goldorak
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 04 юли 2006 9:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Goldorak » Чет 12 апр 2007 16:15


Теодор написа:
Goldorak написа:С една дума става ли или не за задна?

    Става за резервна евентуално :idea:


да, ама нещо много резервни ми станаха.

А бе, братлета, кога ще се оправи ситуацията с тея извънземни пътища!???? Ама това е върхът на абсурда!!!!!!!!!!!! 20 години как търпим тая изродщина???? :shock



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта