На всички е ясно че човек трябва да бяга от гумите с балони като дявол от тамян.... но никой не казва защо.
Някой знае ли какво точно представлват тези балони, от какво се получават и каква опасност представляват при шофиране?
Има ли също така начин да бъдат поправени и до колко може да се разчита?
Балони?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19697
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Доколкото са стигнали слухове до мен, балоните се получават от скъсани корди вътре в гумата.Съответно там остава да се държи само от каучука.
Освен това, заради разкачените парчета корда се получавало локално нагряване, което допълнително влошавало положението...
С други думи, сменяй, доде не е станало беля!
Освен това, заради разкачените парчета корда се получавало локално нагряване, което допълнително влошавало положението...
С други думи, сменяй, доде не е станало беля!
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
балона е скъсана подложка (платове) и понеже остава само на гумата налягането, а тя не може да седи сама с това напъване-се издува. трябва да се бяга от това защото е слабо място на колелото и може да стане гръм в най неподходяшия момент.
все едно да ти измъкнат кокал от ръката и да вдигаш тежко после.
баси кви сте бързи!
все едно да ти измъкнат кокал от ръката и да вдигаш тежко после.

баси кви сте бързи!

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Значи балона се получава защото по някаква причина (най-вероятно удар в нещо) са се скъсали основните влакна, които държат гумата - по-точно това налягане, което е в нея. След като "тези иначе толкова" здрави влакна са се скъсали, увеличава се натоварването върху останалите (най-вече съседните), и гумата не може да понася натоварвания (най-вече динамични - по време на движение), за каквито е разчетена - и в най-неподходящия и неочакван момент може да престане да бъде гума. Освен това като се получи този балон, се появява и дисбаланс.
Ако има нещо за допълване или поправяне, колегите гумаджии са на ход.
А аз какво да кажа ?
Ако има нещо за допълване или поправяне, колегите гумаджии са на ход.
Vaskoto1 написа:баси кви сте бързи!
А аз какво да кажа ?

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
за дисбаланса не си от най-правите..
в общи линии, цялата сага е, че се нарушава крепежната структура на гумата..
Сравнението на В1 беше малко пресилено.. за кокала..
но на практика, все едно да спестиш арматура в част от панел... да не сложиш на определено място..
най-големият проблем е че не знаеш кога къде ще се фрасне.. ако се фрасне..
гумаджиите имат едни усилени подложки със стом. телчета в тях, които се вулканизират... под балона..
но това води до дисбаланс, разбира се той не е фатален
в общи линии, цялата сага е, че се нарушава крепежната структура на гумата..
Сравнението на В1 беше малко пресилено.. за кокала..
но на практика, все едно да спестиш арматура в част от панел... да не сложиш на определено място..
най-големият проблем е че не знаеш кога къде ще се фрасне.. ако се фрасне..
гумаджиите имат едни усилени подложки със стом. телчета в тях, които се вулканизират... под балона..
но това води до дисбаланс, разбира се той не е фатален

-
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 04 юли 2006 9:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
С една дума става ли или не за задна?
Преди време кръцнах чисто нова предна гума в една дупка пред Медицинска Академия/бях се наканил да съдя Общината, ама ме разколебаха, че нямало смисъл само кинти ще дам по адвокати/ Та оправи един чичка гумата ими рече - карай я спокойто дори за предна.
Обаче знам, че е опасно за предна и попаднах на темата тук, та въобще става ли за задна или направо да я слагам за резервна??? Ама ме е яд, че е чистак нова!!! Пак трябва 60 кинта да се изръся заради онея гадове, дето гепат и не щат да оправят пътищата. 
Преди време кръцнах чисто нова предна гума в една дупка пред Медицинска Академия/бях се наканил да съдя Общината, ама ме разколебаха, че нямало смисъл само кинти ще дам по адвокати/ Та оправи един чичка гумата ими рече - карай я спокойто дори за предна.


- bobo7
- форумно КГБ
- Мнения: 9453
- Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател: AGN
- Местоположение: София
- Контакти:
тереотично зависи от дупката на гумата, ако просто лекинко издиша нема умреш ако усетиш навреме, ако се спраска изведнъж мое и да се контузиш яко и трайно, но зависи и от задкормилното устроиство и късмета ти в дадената ситуацияGoldorak написа:Е, добре, теоритично при нормално висока скорост на магистрала като се спука задна гума, какво може да стане?
-
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 04 юли 2006 9:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
bobo7 написа:тереотично зависи от дупката на гумата, ако просто лекинко издиша нема умреш ако усетиш навреме, ако се спраска изведнъж мое и да се контузиш яко и трайно, но зависи и от задкормилното устроиство и късмета ти в дадената ситуацияGoldorak написа:Е, добре, теоритично при нормално висока скорост на магистрала като се спука задна гума, какво може да стане?
Ясно, не си струва рискът! Ама пусто ме е яд за новата гума.
Ама здраве да е!
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта