Значи имам един велосипед на години и доста километри. Жилото на ръчката за средното движение(обтегача, преден дерайльор) се скъса от протриване и многократно регулиране, при което се мачкат самите жички. Самата ръчка е здрава и работеше до последно. Жилото се скъса малко преди самият дерайльор. Искам да попитам - знае ли някой начин да настава друго парче жило, за да не сменям цялата ръчка с жилото, понеже тя не се разглобява и няма как да извадя самото жило?
Има ли начин лесно да се спои или да пробия дупка в един болт и да затегна с една гайка(малка), там където е удобно двете парчета?
Ремонт на жило на скорости на велосипед
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
по вероятно е с два болта последователно да можеш
болта също трябва да е малък
инжектопляктор написа: с една гайка(малка)
болта също трябва да е малък
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
Отрязваш си 2 пръстенчета от подходяща по диаметър стоманена тръбичка, става от метанова уредба. Да са с дължина 5 - 8 мм. Вкарваш в тях краищата на жилата и смачкваш тръбичките. Дано си ме разбрал, че не ми се рисува, така съм снаждал жила за ръчна спирачка.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
Опитах да споявам с припой 60/40 и фосфорна киселина. Не се спояват като хората жилата. Сложих лустер клема помеднена, след това завих и в края запълних дупките с припой. След това залях с фосфорна киселина и се опитай и да споя малко жилата. Уж тоя път се получи малко, ако не друго - ще е индикация за приплъзване. Ще кара ли така според вас?
Опитах с болт и гайка - няма място. Опитах да пробия един болт, изглежда нещо ми е била фалшива бургията - счупи се.
Нямам тръбички метални от метанова уредба и не съм имал. Не знам как правят накрая пъпките на жилата - по какъв метод точно.
Опитах с болт и гайка - няма място. Опитах да пробия един болт, изглежда нещо ми е била фалшива бургията - счупи се.
Нямам тръбички метални от метанова уредба и не съм имал. Не знам как правят накрая пъпките на жилата - по какъв метод точно.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
Най-лесно и здраво е рибарски възел, жилата позволяват.
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
съмнява ме да стане с пресоване, накрайниците на жилата са само против разплитане, нищо не държат.
пробвай да срежеш жилото на по-удобно за работа и манипулации място (примерно ако минава под горната тръба на рамката). Там вече направи някаква връзка с болтове и пластинки, по подобие на начина, по който се захваща за дерайльора (с превиване на жилото).
И все пак какъв модел ти е командата, за да си заслужава цялото това ТНТМ? Принципно на всички би трябвало да се семянт жилата, те са си консуматив. Пък и една що годе нормална предна команда, да струва 10-тина лв втора ръка.
пробвай да срежеш жилото на по-удобно за работа и манипулации място (примерно ако минава под горната тръба на рамката). Там вече направи някаква връзка с болтове и пластинки, по подобие на начина, по който се захваща за дерайльора (с превиване на жилото).
И все пак какъв модел ти е командата, за да си заслужава цялото това ТНТМ? Принципно на всички би трябвало да се семянт жилата, те са си консуматив. Пък и една що годе нормална предна команда, да струва 10-тина лв втора ръка.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
Командата няма марка. Много ми е удобна обаче и много здрава. Имаше някакви евтини Шимано Логан колелото, имаше след това и други команди - много трудно се сменяха между венците и направо си правих ръката на мазоли от натискане и напъване по оребреното на ръкохватката. Да не говорим, че ШиБаното се счупи 1 седмица, след като купих велосипеда. Тези не са оребрени, ами друг вид. Жилото май го видях къде му е главата, но много ме съмнява, че ако го извадя, ще мога лесно да вкарам друго, а и главата му е по-специална/тънка.
Другото е, че не искам да сменям само 1 команда - те са комплект.
Отстоянията навсякъде на жилото са такива, че ако сложа болт, той ще дере по рамата на велосипеда. Опитах да пробия един малък, но се счупи при пробиването още. Опитах да пробивам по-голям и бургията се заклещи и счупи. А и големият и той щеше да дере май.
Другото е, че не искам да сменям само 1 команда - те са комплект.
Отстоянията навсякъде на жилото са такива, че ако сложа болт, той ще дере по рамата на велосипеда. Опитах да пробия един малък, но се счупи при пробиването още. Опитах да пробивам по-голям и бургията се заклещи и счупи. А и големият и той щеше да дере май.
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
Караш го на веломайстор (ако знаеш такъв в твоя град, разбира се. В София се сещам за поне 5 места) и го питаш може ли да смени жилото с ново. Може човека да го е гледал тоя филм, все пак нали това му е работата.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
НарКол написа:Караш го на веломайстор..
Прав си, но човекът логично не работи за слава и ще поиска примерно 10-15лв. За 15лв бях взел комплекта команди. Да не говорим, че едно колело ако не мога да оправя - мъж ли съм или лукова глава? Стана ми интересно просто как спояват главата на жилото, по какъв метод. Защото по него могат да се правят и снадки, който го знае какъв е.
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
дай една снимка на модела или на твоя
все си мисля, че трябва да може да се извади това жило
щом виждаш пъпката, бутай здраво, за да излезе
все си мисля, че трябва да може да се извади това жило
щом виждаш пъпката, бутай здраво, за да излезе
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
инжектопляктор написа:Стана ми интересно просто как спояват главата на жилото, по какъв метод
А бе като цяло не е много лесно, потърси клипчета в Youtube.
Но щом работата е „сиромах човек - жив дявол“, тогава може да пробваш да ги завариш с телоподаващо устройство.
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
Главата и жилото май не се спояват,а се ползва преса!
Правил съм си ръчните спирачки на BMX-а с малка гайка и голям чук,става.
Правил съм си ръчните спирачки на BMX-а с малка гайка и голям чук,става.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
nasko1978 написа:Главата и жилото май не се спояват,а се ползва преса!
Мерси, Наско. Ами додето изкара така, пък после ще търся начин да го сменя. :) Че в неделя къде да търся жила. :)
- НарКол
- Мнения: 888
- Регистриран на: Чет 31 мар 2011 8:00
- Автомобил: Polo Classic
- Двигател: AFT
- Местоположение: София
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
С кримпвачка пробва ли (двете жила успоредно и щрак)?
Друго, което се сещам, е със старите бакелитови клеми - чупиш бакелита да остане само металната тръбичка, двете жила успоредно, пластинка върху тях за да ги притисне и стягане с болтчетата.
Друго, което се сещам, е със старите бакелитови клеми - чупиш бакелита да остане само металната тръбичка, двете жила успоредно, пластинка върху тях за да ги притисне и стягане с болтчетата.
Re: Ремонт на жило на скорости на велосипед
ако идеята е да стане за без пари ...
свободните краища ги хвани с някаква скоба/болт/кримпване и тн за основния кабел
синьо за червено
червено за синьо
Имай предвид, че жилото не се самозатяга, даже напротив, ако не е под напрежение, може и да се разхлаби.
свободните краища ги хвани с някаква скоба/болт/кримпване и тн за основния кабел
синьо за червено
червено за синьо
Имай предвид, че жилото не се самозатяга, даже напротив, ако не е под напрежение, може и да се разхлаби.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта