Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот Каспър » Вто 28 юни 2016 20:43


Здравейте. Засилил съм се да си монтирам mp3 модул на заводския касетофон. Тъй като във форума на Пежо инфото е оскъдно опрях до братушките. Те имат обширна и полезна тема по този въпрос, но логично тя е на руски език. Тъй като аз съм скаран с руския бих искал да помоля някой колега с познания по руски и желание за писане да ми преведе темата. Ако има желаещ ще свърши голяма услуга не само на мен, но и на всички мераклии в Пежо форума да си монтират такъв модул. Ето това е темата:
http://forum.aves-peugeot.ru/viewtopic.php?t=16028
Превода може да бъде по постове или както е удобно. Аз ще се постарая да спретна инфото и снимките в нова полезна тема за феновете на заводската музика при лъвчетата.
Пускам темата в този форум, защото знам че тук мога да получа помощ свързана с такъв проблем. Във форума на Пежо е малко вероятно някой да се наеме, а за тук с годините съм забелязал, че има колеги които превеждат ръководста и статии от руски с идеята да станат достъпни и полезни за нас без да делят автомобилите по марки и народност. Хвала на такива люде :th_up




Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18732
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот hooligans » Вто 28 юни 2016 20:48


Колегата би ти свършил работа най-добре - > viewtopic.php?f=47&t=418422

ПП: Сега видях, че превежда само 1/2стр, но все пак можеш да пробваш да извадиш най-полезното инфо с гугъл преводач и да му дадеш най-важната информация за превод.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот Каспър » Вто 28 юни 2016 20:58


Да знам за този колега, но в темата важно инфо е в няколко големи поста които надвишават половин страница и трудно бих го разкъсал особено като не разбирам и не мога да отсея кое е важно и кое не. С преводача пробвах, но всички знаят какъв комичен превод прави той.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот icoico » Чет 30 юни 2016 11:37


Каспър написа:Здравейте. Засилил съм се да си монтирам mp3 модул на заводския касетофон...


Прегледах темата в руския форум. Хм. Сигурен ли си с какво искаш да се захванеш? Човекът си е направил сам захранващ блок, усилвател на сигнала от плейъра и е доработил "с брадвата" дето се вика дистанционното управление, за да подкара цялата система, което изисква доста добри навици за работа с електронни елементи, платки и изобщо хардуер с поялник :smile Иначе постовете са дълги, понеже пространно обяснява как точно работи всичкото това нещо :smile


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот Каспър » Чет 30 юни 2016 22:53


Искам да само да сложа плеъра и да махна механизма на касетата. Касетофона има три режима - тунер, tape и cd changer. Плеърчето трябва да работи само в режим tape. Трудното е да накараш касетофона да превключи от тунер в режим tape когато липсва механизма защото работата му се следи от процесор и няколко датчика мисля. Дори и да има механизъм, ако няма касета пак от тунер превключва директно на чейнджър. На tape минава само ако има касета вътре. Знам че се след като се премахне механизма се правят два моста за да стане, но къде точно на платката не знам.
Управлението от лоста не ме вълнува за плеъра, усилвател на сигналът му също не ми трябва, захранване ще му измисля. Общо взето ми трябва инфо как да накарам касетофона да минава в режим tape при свален механизъм или оставен механизъм, но без касета вътре. Ето това е плеъра:
http://www.ebay.co.uk/itm/142018654672? ... EBIDX%3AIT
В тази тема е обяснено по-кратко и просто как да го излъжа, но пак не го разбирам :banghead
https://www.drive2.ru/l/7392101/?page=0#comments


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот icoico » Чет 30 юни 2016 23:24


Каспър написа:... Трудното е да накараш касетофона да превключи от тунер в режим tape когато липсва механизма защото работата му се следи от процесор и няколко датчика мисля. Дори и да има механизъм, ако няма касета пак от тунер превключва директно на чейнджър. На tape минава само ако има касета вътре. Знам че се след като се премахне механизма се правят два моста за да стане, но къде точно на платката не знам...


Аха. Значи руснакът е решил проблема по следния начин: прекъсват се пътечките за сигнала от тунера, показани на снимката(това са 16то и 17то краче на чипа TEA6320, от обратната страна на платката)

peugeot.JPG


и се запоява външно реле, с което се превключва тунер/МП3 плейър. Управляващ ток за релето се взема от бутона за включване на МП3 плейъра. Радиото си стои включено на тунер. Един вид имаш линеен вход, издялкан с теслата :mhihi Ще ти трябва все пак и някакъв предусилвател, защото сигналът от линейния изход на МП3 плейъра е няколко порядъка по- слаб от този на тунера. Надявам се информацията да ти свърши някаква работа :th_up


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот Каспър » Пет 01 юли 2016 9:22


Благодаря колега, много ми помогна :beer
Ако правилно съм разбрал руснака не кара касетофона да минава в режим tape и там да му работи плеъра, а си го оставя в режим тунер и му прекъсва сигнала с реле което да превключва тунер или плеър. Дали обаче може да се превключи на чейнджър след това, мисля не би трябвало да е проблем.
От абзаца който ми преведе не разбрах тези изречения:
Обратите внимание на скобу из толстой медной проволоки - ею прижимается шлейф, чтобы провода не отламывались. ......Трябва да се сложи скоба да държи кабелите ли?
Да, и если делать только вход, то и кассету выбрасывать необязательно - усилитель разместить места внутри хватит, вывести входной разъём куда-нибудь и кнопку для коммутации внешнего источника, можно даже без реле. ......Кога може и да не се слага реле ? Питам защото модулчето което аз съм избрал няма on/off бутон който да задейства релето.
Следващите четири поста само за да се направй управлението от волана ли са или само следващия след преведения от теб е за това?
Погледни моля те и втората тема. Коментарите трябва да ги разпънеш. Тя е със същия модул който съм избрал и мисля с него ще е по-елементарно.
От нея ме интересува от този пост на Andris35 надолу до края коментарите как се решава проблема с режим tape.
У меня TAPE отключается обратно на радио без кассетника. И к какой микрухи паять я 2 месяца уже убиваюсь.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот icoico » Пет 01 юли 2016 11:54


Каспър написа:.... Дали обаче може да се превключи на чейнджър след това, мисля не би трябвало да е проблем.


Не е проблем.
Каспър написа:...От абзаца който ми преведе не разбрах тези изречения:
Обратите внимание на скобу из толстой медной проволоки - ею прижимается шлейф, чтобы провода не отламывались. ......Трябва да се сложи скоба да държи кабелите ли?
Да, и если делать только вход, то и кассету выбрасывать необязательно - усилитель разместить места внутри хватит, вывести входной разъём куда-нибудь и кнопку для коммутации внешнего источника, можно даже без реле. ......Кога може и да не се слага реле ? Питам защото модулчето което аз съм избрал няма on/off бутон който да задейства релето.

Да, скобата от дебела медна тел на снимката, която предпазва кабелите от скъсване при спайката. Не е проблем и вместо реле да монтираш обикновен ръчен превключвател и да си щракаш на ръка.

Каспър написа:...Следващите четири поста само за да се направй управлението от волана ли са или само следващия след преведения от теб е за това?...


Дялкане с теслата, докато направи системата почти фабрична, т.е. да работи дистанционното и при изключване на радиото или превключване на тунер автоматично да се включва/изключва и захранването na МП3-ката и новия предусилвател.

Каспър написа:...Погледни моля те и втората тема. Коментарите трябва да ги разпънеш. Тя е със същия модул който съм избрал и мисля с него ще е по-елементарно.
От нея ме интересува от този пост на Andris35 надолу до края коментарите как се решава проблема с режим tape.
У меня TAPE отключается обратно на радио без кассетника. И к какой микрухи паять я 2 месяца уже убиваюсь.


Андрис се тюхка къде точно да среже пистите и да запои някакво ключе, за да да накара процесора да включи на режим tape без да има касета. В края на краищата му дават горния акъл :rolleyes


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот Каспър » Пет 01 юли 2016 12:14


Благодаря колега. Ще пробвам и аз по описания начин, но без управление от волана и предусилвател.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот siso_k » Пет 01 юли 2016 12:27


Аз съм си сложил такъв модул на оригиналното радио на голфа, обаче съм го решил по лесния начин - с касетка и режим Tape. Но да ти кажа, звука не е нещо особено - може би е една идея по-чист от обикновен трансмитер. Та затова сега обмислям да си купя ресийвър с Мр3 и да не се занимавам с глупости.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот icoico » Пет 01 юли 2016 13:18


Каспър написа:...без управление от волана и предусилвател.

Според руснака входящият сигнал на усилвателя трябва да бъде 2 волта, докато изходящият сигнал от МП3 плейъра е 200 миливолта. Без предусилвател ще се озориш да слушаш :smile

siso_k написа:Аз съм си сложил такъв модул на оригиналното радио на голфа, обаче съм го решил по лесния начин - с касетка и режим Tape. Но да ти кажа, звука не е нещо особено...


Прекараш ли сигнала през четящата магнитна глава на касетофонЯ няма как да очакваш особен звук. По едно време си бях купил една такава джиджавка, но нещо не се разбираше със софта на навигационната система и я ползвах само като линеен вход. Качеството на звука беше прилично.

dmc.jpg


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2227
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот Каспър » Пет 01 юли 2016 14:14


icoico написа:
Каспър написа:...без управление от волана и предусилвател.

Според руснака входящият сигнал на усилвателя трябва да бъде 2 волта, докато изходящият сигнал от МП3 плейъра е 200 миливолта. Без предусилвател ще се озориш да слушаш :smile ...

200 миливолта е на плеъра който той е сложил. На този от втората тема , какъвто мисля и аз да сложа се надявам да е повече, все пак тази джаджа малко или много е пригодена за целта, докато в първия случай той е правил тотална преработка. А и във втората тема нищо не се споменава за предусилвател.
Ятура върши работа, но има смисъл ако се махне чейнджъра, а аз искам да го запазя.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Молба за превод на една тема за автокасетофон в руски форум.

Мнениеот siso_k » Пет 01 юли 2016 14:16


Сигнала не е през главата, а през потенциометъра - и пак когато се усили повечко, без музика, се чува едно паразитно жужене, предполагам защото сигнала е аналогов.

те го те моето изобретение
Изображение



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта