Наскоро работих малко по-продължително с компресор. Боядисвах едни гаражни врати. И естествено се "поосра" на няколко места боята от капки конденз . "Оправих" го ама...добре, че не се вижда от самолет.
Дайте идеи как да решим донякъде този проблем за преместваем компресор. Евтино и достатъчно добро решение моля :) . Тия със осушител и т.н. системи са неприложими поради две причини: не са никак евтини, и не стават за мобилна работа и местене.
Имам влагоуловител от тия с чашките , абе т@шак работа честно казано, преди пищова също една врътка с филтърче и т.н. Нещо не съм очарован.
За боядисване ползвам най-вече един качествен немски моноблок V-образен с приличен дебит, нискообортен тип и с бутилка към 100литра . Купил съм го специално за тази цел. Намалил съм му работното налягане с цел да не компресира чак до 12 бара , а някъде 7 да изключи и на 5 да включи и да не грее доп. така въздуха и да вдига конденза допълнително. Боядисвам с 2 до 3 бара максимум в зависимост какво пръскам , с кой пищов , боя и вискозитет .
Дебита на компресора е добър, защото "настига" пищова, както е постоянно пуснат и изключва на 7 бара. През това време пищова е след редуцира на 3 бара нагласен.
Сега да кажа едно решение което "измислих" . Чудя се дали да не сложа междинна бутилка с обем 25-30 литра, да я поставя на колелца вертикално , преди нея пак да сложа някакъв филтър ( горивен за нафта? ) . В нея бутилка да влиза от основния компресор въздуха примерно на 4 бара, а на тая вертикалната да сложа доп. редуцир и втори филтър , оттам маркуча и пищова ...
Как мислите?
П.п. преди 30 години се бях хванал в гаража и правех коли, боядисвах, неблагодарна професия която с радост приключих
Отделяне на конденза при работа с компресор.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Отделяне на конденза при работа с компресор.
Последна промяна от samo_pechka на Сря 30 сеп 2020 19:41, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Отделяне на конденза при работа с компресор.
Става с това.
https://www.amazon.co.uk/Automatic-Electronic-Compressor-Condensate-Management/dp/B076BHDQ38.
Има го и тук.
Но не решава проблема на 100%. Трябва охлаждане на въздуха и тогава дренаж. Иначе парите си вървят с него и кондензират точно там където не трябва - на дюзата на пищова. Там става рязък пад на налягането и се понижава температурата на въздуха, и влагата в него кондензира и "връзва" капка.
За това се ползват осушители, които свалят температурата до 16- 18 градуса, всичката влага кондензира и циклоните я отделят. Нищожните остатъци от влага се доубиват в силикагелни брикети (филтър осушители).
Но това е за професионалисти в боядисването и пневматиката. За гаражни врати е излишно.
https://www.amazon.co.uk/Automatic-Electronic-Compressor-Condensate-Management/dp/B076BHDQ38.
Има го и тук.
Но не решава проблема на 100%. Трябва охлаждане на въздуха и тогава дренаж. Иначе парите си вървят с него и кондензират точно там където не трябва - на дюзата на пищова. Там става рязък пад на налягането и се понижава температурата на въздуха, и влагата в него кондензира и "връзва" капка.
За това се ползват осушители, които свалят температурата до 16- 18 градуса, всичката влага кондензира и циклоните я отделят. Нищожните остатъци от влага се доубиват в силикагелни брикети (филтър осушители).
Но това е за професионалисти в боядисването и пневматиката. За гаражни врати е излишно.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Отделяне на конденза при работа с компресор.
Ако ще има междинна бутилка, по добре до нея да отива пълното налягане от компресора. Редуцир преди междината бутилка, и "междинката" я напълни със неръждаеми домакински телчета, отгоре (ако имам как да се мотира филтърен сепаратор на твърди частици), и кран за кондез на дъното. При спадане на налягането се образува конденз, който остава във междината бутилка. Не съм сигурен дали филтър за гориво ще издържи на 3, 4 бара налягане .... ?
Последна промяна от petrushkov на Чет 01 окт 2020 19:37, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Отделяне на конденза при работа с компресор.
Звънни ми, че не ми се пише.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Отделяне на конденза при работа с компресор.
Благодаря на всички за съветите, персонално и на колегата @muns61 . Ще взема под внимание предложенията и смятам, че ще реша до приемливо ниво конденза при боядисване .
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта