Масло - внос от Германия.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Масло - внос от Германия.
Да, така е. Пазарил съм оттам някои неща.
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Масло - внос от Германия.
Явно ще си гадаем тук..
Mobil FS x1 5W-50 има Kinematic Viscosity @ 40 C от 101 mm2/s
Mobil 1 Peak Life 5W-50 има Kinematic Viscosity @ 40 C от 108 mm2/s
Mobil Super 3000 X1 5W-40 има Kinematic Viscosity @ 40 C от 84 mm2/s
И когато има "причукваха за много кратко време" с 5W-40, то с 5W-50 ще си чукат по-дълго.
Mobil FS x1 5W-50 има Kinematic Viscosity @ 40 C от 101 mm2/s
Mobil 1 Peak Life 5W-50 има Kinematic Viscosity @ 40 C от 108 mm2/s
Mobil Super 3000 X1 5W-40 има Kinematic Viscosity @ 40 C от 84 mm2/s
И когато има "причукваха за много кратко време" с 5W-40, то с 5W-50 ще си чукат по-дълго.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Масло - внос от Германия.
На цифри е едно , но в реалният живот и практика малко по-различно. Ако с едното тракат 5 сек, с другото да е 6 , но не и докато загрее добре. На практика изтракват за едно и също време.
Стефко за вискозитет какво реши? Принципно е за 10в-40 бензинките от него време без турбо. Ако си решил 5в-40 , има вариант да се "подсили" за лятото с 10в-60 от същият тип . Примерно "чисто" 5в-40 зима , лятото 3 кила 5в-40, един лт 10в-60.
Стефко за вискозитет какво реши? Принципно е за 10в-40 бензинките от него време без турбо. Ако си решил 5в-40 , има вариант да се "подсили" за лятото с 10в-60 от същият тип . Примерно "чисто" 5в-40 зима , лятото 3 кила 5в-40, един лт 10в-60.
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Масло - внос от Германия.
Има си графики за тези неща:
Ако приемем, че тракането спира при 70 mm2/s, то е въпрос на сметки колко ще е времето при различните масла.
Ако приемем, че тракането спира при 70 mm2/s, то е въпрос на сметки колко ще е времето при различните масла.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Масло - внос от Германия.
Карам само с 5в, 10 не ми се сипват повече.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Масло - внос от Германия.
Що не пробваш с Шел Хеликс Ултра ГТЛ масло? Добри характеристики , приемлива цена , добро към уплътнения . Ако имаш леко притеснение за виското , сипи един лт 10в-60 на три до четири лт от 5в-40 ( и двете ШХУ ГТЛ ) . Комбинацията е изпробвана лично от мен години наред с 3 до 4 смени в година и се продължава на АФН , но вече макс една до две смени в година ( карат се по-малко) .
П.п. това предимно за лятото, зимата си сложи чисто 5в-40. Не знам колко км на година извърташ , ако се кара градско предимно , не превишавай 6-7к.км на смяна.
П.п. това предимно за лятото, зимата си сложи чисто 5в-40. Не знам колко км на година извърташ , ако се кара градско предимно , не превишавай 6-7к.км на смяна.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Масло - внос от Германия.
Ами малко карам - около 10 000 годишно. Сега понеже съм с втора кола и вече почти наполовина ще падне.
Не ми се занимава да меша, искам да го сипя и да работи добре колата
Не ми се занимава да меша, искам да го сипя и да работи добре колата
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Масло - внос от Германия.
samo_pechka написа:сипи един лт 10в-60 на три до четири лт от 5в-40 ( и двете ШХУ ГТЛ )
Това направо маслена алхимия или магьосничество (заклинания). Ще работи с помощта на силни самовнушения какво чуваш и какво по-малко чуваш.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Масло - внос от Германия.
777 написа:samo_pechka написа:сипи един лт 10в-60 на три до четири лт от 5в-40 ( и двете ШХУ ГТЛ )
Това направо маслена алхимия или магьосничество (заклинания). Ще работи с помощта на силни самовнушения какво чуваш и какво по-малко чуваш.
Мхм, да кажем, че ги "чувам" работите с маслата... добре .
stefan4o написа:Ами малко карам - около 10 000 годишно. Сега понеже съм с втора кола и вече почти наполовина ще падне.
Не ми се занимава да меша, искам да го сипя и да работи добре колата
Ясно, спри се на масло щадящо О-пръстените , семеринги , т.е. за предпочитане или на ГТЛ база , или на хидрокрек. Няма и смисъл да се дават сериозни пари при положение, че надали ще се минат и 5к.км за година , то така и така се сменя на следващата . В такъв случай може да се спреш на препоръката на Мунс, маслото е прилично и на сносна цена. В мего има малко ПАО , но не е чак проблем
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Масло - внос от Германия.
Този мотор е конструиран за масло 15W40.
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Масло - внос от Германия.
samo_pechka написа:Един от вариантите https://www.facebook.com/groups/1912934982268578
Аз също мога да дам добри отзиви за търговеца и маслата от Ato24. Още от самото създаване на групата за поръчки съм им клиент (май станаха 5 години). Опитът ми е предимно с Shell и Ravenol. До сега всички масла на Ravenol са се оказвали истински след проверка в сайта им чрез кода. Оплаквания не съм имал с никоя от колите си. Като дата на производство също идват съвсем пресни. Така, че препоръчвам!
Момчето, което движи поръчките (Наско) е много точен. Плащането става чрез банков превод, а от скоро може и с Револют.
Успех с избора!
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Масло - внос от Германия.
Това ОК ли е като масло?:
https://oilgroupbg.com/masla-addinol/ad ... 40-4l.html
https://oilgroupbg.com/masla-addinol/ad ... 40-4l.html
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Масло - внос от Германия.
Това масло е принципно е по-тънко от стандартите за 5в-40, т.е. след някой и друг км, ще е повече 5в-30 ( или 0в-30) . Колегата Мунс посочи , че маслото за мотора е 15в-40. Аз предложих за 10в-40, съобразих се с теб да е 5в- нещо си. Не знам вече, леко съм затруднен с препоръката.
Гледай само да не е ПАО масло, че може да пострадат гум.уплътнения по мотора.
Гледай само да не е ПАО масло, че може да пострадат гум.уплътнения по мотора.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Масло - внос от Германия.
Мерси за инфото, в момента карам с такова:
https://oilgroupbg.com/%D0%BC%D0%B0%D1% ... D1%80.html
Ще помисля още малко и ще вземам някакво друго да пробвам.
https://oilgroupbg.com/%D0%BC%D0%B0%D1% ... D1%80.html
Ще помисля още малко и ще вземам някакво друго да пробвам.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Масло - внос от Германия.
Отваряш книжката и четеш какво се препоръчва за двигателя. Остава да измислиш коя марка и по-важно от кой търговец. АвтоКазаков знаеш ли го?
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 243 госта