Миналата пролет изхвърлих две гуми, с точно същата диагноза. При въртене леко подскачаха.
Как се сдобих с тях - бяха на колата която купих есента преди това. Но понеже бяха летни, направо ги свалих и прибрах изобщо без да разбера, мислейки че са здрави. И пролетта се оказах кофти изненадан. Монтирах ги, имаше вибрация и тресене, след 120 км/ч изчезваше. Опитахме баланс и въртене, нищо не стана. Само джантите въртяхме, те бяха ок. След разговор с хората от сервиза, те ми намекнаха че това може да се получи при дълго седене на едно място на колата, или при рязко спиране. Не изключвам да са прави, защото колата кой знае колко е висяла преди да я купя...
Както и да е, гумите отидоха при едно дрифтаджииско БМВ, аз купих нови...
Рекламация на гуми - проверени, перфектни
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Рекламация на гуми
Ники, аз ще звънна. Ама драсни и тук. Да остане нещо,което да е полезно за някого.
-
- Мнения: 613
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Рекламация на гуми
Само за информация Колега Stefan4o. На два автомобила вече съм поставял точно този Дънлоп със същия цолаж, широчина и височина без никакви проблеми. Според мен нещо с джантите не е ОК, щото айде една гума да има проблем, ама три накуп, нещо не ми се вярва. И другото, което е, пробвай на различни шосета, щото съм имал подобни драми.
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Рекламация на гуми
Това с пътя си е вярно, аз в София на 2 участака от околовръстното имам леко тресене във волана с едната кола на около 110 km/h и ги имам само там
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Рекламация на гуми
Благодаря ви за мненията,колеги. Оценявам го !!!
За изминати над 350км в рамките на уикенда смятам, че е добра проба. Карах по магистралата, по първокласен, прясно ремонтиран. Както вече споделих - колата е ОК и не тресе, днес я карах доста бързо, със скорост доста над тази, при която тресе. Но така или иначе искам да бъда сигурен - ще пратя гумите, а джантите ще ги занеса на човек, който с това си вади хляба. Това, че при някой тази марка гуми е ОК, съвсем не значи, че не може да съм изтеглил късата клечка, един колега на предната страница вече сподели за подобен проблем с Континентал. Ако джантите имат кривини (едната има със сигурност) ще ми ги изправят Може и гумите, и джантите да са криви ;)
Чичо Ники ми предложи да не се занимавам изобщо, Ами да си ги карам. Ама мен ме гложди отвътре. Отдавна не съм случвал на такова нещо.
За изминати над 350км в рамките на уикенда смятам, че е добра проба. Карах по магистралата, по първокласен, прясно ремонтиран. Както вече споделих - колата е ОК и не тресе, днес я карах доста бързо, със скорост доста над тази, при която тресе. Но така или иначе искам да бъда сигурен - ще пратя гумите, а джантите ще ги занеса на човек, който с това си вади хляба. Това, че при някой тази марка гуми е ОК, съвсем не значи, че не може да съм изтеглил късата клечка, един колега на предната страница вече сподели за подобен проблем с Континентал. Ако джантите имат кривини (едната има със сигурност) ще ми ги изправят Може и гумите, и джантите да са криви ;)
Чичо Ники ми предложи да не се занимавам изобщо, Ами да си ги карам. Ама мен ме гложди отвътре. Отдавна не съм случвал на такова нещо.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Рекламация на гуми
Днес оставих джантите и гумите (да ги демонтират, че имаха доста задачи) в Диана. Управителят е доста свестен човек, съдейства. Останах приятно изненадан, че няма да ми таксуват демонтажа на гумите от джантите (предложих да си платя, даже бях сигурен, че ще трябва да си платя). Дадох някои данни за колата, проблема и гумите. Човекът ще подготви протокол и ще ги прати в София. Говорихме си малко и получих намек, че е вероятно да счетат, че отклоненията са в рамките на нормалното (няма идеално кръгла гума). Но, държа да зная дали наистина е така - гумите прави ли са или - не. Утре ще отида да оставя и джантите за преглед.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Рекламация на гуми
Нов ъпдейт - вчера управителят ми звънна и ме попита тези джанти така ли съм ги карал на колата (бях им взел втулките). Предложи ми днес да им ги занеса.
Съответно ги занесох, той спомена нещо да монтираме гумите на колата, да направим проба или нещо такова. След което му казах, че проба съм правил, в момента воланът НЕ ми тресе. Последва информация от негова страна, че вчера са качвали гумите на машината и били прави на конец. Помолихме гумаджията да вземе една от гумите с джанта и да я качим да се уверя. Ами не ми се видя да е перфектно права (е, не подскача като яйце де). Все си мисля, че не трябва да се вижда с просто око, каквото и да е изместване. Предпочетох да изчакам становището на машината в София и да ми издадат протокол - затова ги помолих да ги демонтираме и да ги пратят в София за проверка. Някой колега ако има, който се е занимавал с конкретно това - може ли да ми даде жокер, как се тества дадена гума за отклонения? С нещо като индикаторен часовник или по някакъв по-модерен начин (предполагам е това). Другото интересно - какви са допуските за отклонение? (предполагам, че при всеки производител на гуми са различни).
Съответно ги занесох, той спомена нещо да монтираме гумите на колата, да направим проба или нещо такова. След което му казах, че проба съм правил, в момента воланът НЕ ми тресе. Последва информация от негова страна, че вчера са качвали гумите на машината и били прави на конец. Помолихме гумаджията да вземе една от гумите с джанта и да я качим да се уверя. Ами не ми се видя да е перфектно права (е, не подскача като яйце де). Все си мисля, че не трябва да се вижда с просто око, каквото и да е изместване. Предпочетох да изчакам становището на машината в София и да ми издадат протокол - затова ги помолих да ги демонтираме и да ги пратят в София за проверка. Някой колега ако има, който се е занимавал с конкретно това - може ли да ми даде жокер, как се тества дадена гума за отклонения? С нещо като индикаторен часовник или по някакъв по-модерен начин (предполагам е това). Другото интересно - какви са допуските за отклонение? (предполагам, че при всеки производител на гуми са различни).
Последна промяна от stefan4o на Сря 13 апр 2022 8:58, променено общо 1 път.
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Рекламация на гуми
С правилна машина която малко сервизи имат, да не говорим и калибрирана
https://www.youtube.com/watch?v=4OvcOX74wh0
https://www.youtube.com/watch?v=4OvcOX74wh0
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Рекламация на гуми
Нещата отиват към констатация "нищо им няма". Иначе демонстрират загриженост.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Рекламация на гуми
И на мен така ми намирисва, ама да видим. Мислех да им предалагам сутринта да свалим от колата някоя гума, която те си харесат (със зимните съм в момента) и да я завъртим на машината, ама имаше доста коли. Освен това чаках около 50 мин управителя да ми обърне внимание (влязох в 8 и 30, а си казахме "добър ден" в 9 и 20). Прецених, че няма смисъл да си губя повече от времето (закъснях за работа).
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Рекламация на гуми
Хубаво видео показа колегата и в него се демонстрира как се балансират "капризни" гуми чрез специална програма ("match mounting"). Но преди да стигнеш дотам, могат да се направят няколко опростени проверки.
1. Демонтират се 2 гуми и се монтират наново с хубава смазка, като преди това могат да се завъртят и джантите без гумите за проверка. Двете гуми се пробват, за да могат да се сравняват помежду си за различия.
2. Задължително се помпят добре с около 4 бара.
3. Завъртат се на балансиращата машина и първо се гледа радиално биене (при Мишлен допускът е до 1 мм).
4. След това се заляга отдолу и се гледа за аксеално биене. Непременно се наблюдават и вътрешните канали да не би да лъкатушят, което би означавало дефектен профил и от него да идват всички проблеми.
5. Прави се нормален баланс, но е добре да се калибрира машината на 1 грам, а не на 5 гр., какъвто е обичаят...
Това са елементарните проверки! Ако те не помогнат, тогава може да се приложи специалната програма ("match mounting"). Тя е свързана с демонтаж и монтаж на гумите, както и въртене на гумите около джантите, като самата програма води механика, как да завърти гумата и къде какви тежести да сложи. Във форума има писано за това, ако аз го открия, ще дам линк...
1. Демонтират се 2 гуми и се монтират наново с хубава смазка, като преди това могат да се завъртят и джантите без гумите за проверка. Двете гуми се пробват, за да могат да се сравняват помежду си за различия.
2. Задължително се помпят добре с около 4 бара.
3. Завъртат се на балансиращата машина и първо се гледа радиално биене (при Мишлен допускът е до 1 мм).
4. След това се заляга отдолу и се гледа за аксеално биене. Непременно се наблюдават и вътрешните канали да не би да лъкатушят, което би означавало дефектен профил и от него да идват всички проблеми.
5. Прави се нормален баланс, но е добре да се калибрира машината на 1 грам, а не на 5 гр., какъвто е обичаят...
Това са елементарните проверки! Ако те не помогнат, тогава може да се приложи специалната програма ("match mounting"). Тя е свързана с демонтаж и монтаж на гумите, както и въртене на гумите около джантите, като самата програма води механика, как да завърти гумата и къде какви тежести да сложи. Във форума има писано за това, ако аз го открия, ще дам линк...
- ktamen
- Мнения: 6151
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Рекламация на гуми
stefan4o написа:Някой колега ако има, който се е занимавал с конкретно това - може ли да ми даде жокер, как се тества дадена гума за отклонения? С нещо като индикаторен часовник или по някакъв по-модерен начин (предполагам е това). Другото интересно - какви са допуските за отклонение? (предполагам, че при всеки производител на гуми са различни).
И на мен ми е много интересно има ли някакви писани стандарти и регламентирани допуски.
А коментари от сорта, тези гуми са прави, а онези са криви, за мен са лишени от смисъл, ако не са придружени от числови стойности, които стойности да се сравнят с някакъв стандарт и да можеш да си прецениш колко е отклонението.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Рекламация на гуми
Аз имах преди години една "драма" с дънлопки. При мен се изкривиха на третото лято, по-точно пролетта , реално карани две лета и малко след като се появиха вибрацията , се избомби едната гума отпред . Гумите купени с леко стар ДОТ ( две или три годишен, вече не се сещам, но не повече от три ) . Оттогава дънлоп за кола -не. ДОТ по-стар от година, се мръщя. С менте дебици на пет години зимни и едно лято след това, не съм имал такива цигании .
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Рекламация на гуми
Такива стойности имат лабораториите на производителите, където има и съответната техника, но това са производствени и изследователски тайни. В практиката се разчита на визуален контрол, както и на програмите, заложени в балансиращите машини. Може би само конструкторите имат нужните знания и техника, за да могат да правят съответните изследвания и експерименти. Аз лично не познавам такива...
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Рекламация на гуми
Казваш им , че колата вече не тресе, но все пак ги караш, да се занимават с някакви сложни проверки за твое спокойствие и се надяваш наистина да го направят....е надявай се :)