
Как се нарича тази професия
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Как се нарича тази професия
Заглавието е супер тъпо ама за друго не се сетих.Значи имам питанка. Как се казва тая профвсия с която хората изливат различни компоненти от така наречения стъклопласт или както се казва.Става въпрос за правенето на лодки.Мисля че спойлерите и и другите неща по тунинга на колите се правят от това.И какви квалификации трябва да има човек за тази професия?Въпроса ми изключително сериозен 

- blagoykata
- Мнения: 620
- Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
- Автомобил: Пасат
- Двигател: АФТ 1996
- Местоположение: Пловдив
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
По скоро говориш за фибростъкло /fiberglass/ и стъклопластика колега.Ето някои неща които намерих в нета:
Принципа на работа със стъклопластиката е - направа на матрица от стъклопласт и сле това във нея също от стъклопласт се отлива изделието. При свалянето на матрицата а после и при направата на изделието повърхностите първо се намазват с ОТДЕЛИТЕЛ за да не залепнат една за друга и да могат да се отделят.
Полиестерните смоли биват няколко вида в зависимост от качествата им цената за килограм варира от 6 до 10 лева. Има чисти смоли и такива с вграден УСКОРИТЕЛ. За да се подготвят за работа смолите се смесват с УСКОРИТЕЛ (тези които не са с вграден) 1% и ВТВЪРДИТЕЛ 2%. При така забърканат смола при 20 градуса температура на околната среда на 20-тата минута започва желирането, тоест имате 20 минути да работите спокойно със смолата.
Освен смолата в стъклопластиката се използуват СТЪКЛОМАТ и СТЪКЛЕНИ ПЛАТОВЕ различни дебелини, които служат като арматура и придават якост на изделието. Когато се правят части от корпуса на коли(калници,врати,прагове,брони) най добрия вариант е да се подредят прлат, два слоя мат и пак плат. Последния слой плат може и да се спести, зависи с какви финанси разполагаш(плата е скъпичък).
Процеса на работа е следния, след като си намазал матрицата с ОТДЕЛИТЕЛ и предварително си скроил плата и мата, (така че да легнат във матрицата все пак без да се нагънат много) подреждаш в матрицата първо плата и с четка почваш да нанасящ върху него смола, така че да се пропие хубаво и да няма между матрицата и плата въздушни мехури, след това нареждаш отгоре мата първи слой и по същия начин напояваш и него със смола, после втори слой мат плат и готово. Чакаш 24 часа и отделяш изделието от матрицата. По краищата го оформяш със малко флексче, зачистваш мустаци, заглаждаш и т.н. "
Принципа на работа със стъклопластиката е - направа на матрица от стъклопласт и сле това във нея също от стъклопласт се отлива изделието. При свалянето на матрицата а после и при направата на изделието повърхностите първо се намазват с ОТДЕЛИТЕЛ за да не залепнат една за друга и да могат да се отделят.
Полиестерните смоли биват няколко вида в зависимост от качествата им цената за килограм варира от 6 до 10 лева. Има чисти смоли и такива с вграден УСКОРИТЕЛ. За да се подготвят за работа смолите се смесват с УСКОРИТЕЛ (тези които не са с вграден) 1% и ВТВЪРДИТЕЛ 2%. При така забърканат смола при 20 градуса температура на околната среда на 20-тата минута започва желирането, тоест имате 20 минути да работите спокойно със смолата.
Освен смолата в стъклопластиката се използуват СТЪКЛОМАТ и СТЪКЛЕНИ ПЛАТОВЕ различни дебелини, които служат като арматура и придават якост на изделието. Когато се правят части от корпуса на коли(калници,врати,прагове,брони) най добрия вариант е да се подредят прлат, два слоя мат и пак плат. Последния слой плат може и да се спести, зависи с какви финанси разполагаш(плата е скъпичък).
Процеса на работа е следния, след като си намазал матрицата с ОТДЕЛИТЕЛ и предварително си скроил плата и мата, (така че да легнат във матрицата все пак без да се нагънат много) подреждаш в матрицата първо плата и с четка почваш да нанасящ върху него смола, така че да се пропие хубаво и да няма между матрицата и плата въздушни мехури, след това нареждаш отгоре мата първи слой и по същия начин напояваш и него със смола, после втори слой мат плат и готово. Чакаш 24 часа и отделяш изделието от матрицата. По краищата го оформяш със малко флексче, зачистваш мустаци, заглаждаш и т.н. "
propparo
За някои неща си прав но за други не.
При големи изделия е хубаво от пласт до пласт да се изчаква мин 5 дни иначе има опасност да изкриви от напреженията при съхнене.
Познати ми правиха матрица 7 пластова правиха я 1 + 2 + 2 + 2 през 4-6 дена и после изделието стана като от кореком
За гладкост не забравяй и гел!
При големи изделия е хубаво от пласт до пласт да се изчаква мин 5 дни иначе има опасност да изкриви от напреженията при съхнене.
Познати ми правиха матрица 7 пластова правиха я 1 + 2 + 2 + 2 през 4-6 дена и после изделието стана като от кореком

За гладкост не забравяй и гел!
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
Re: propparo
Perso написа:За някои неща си прав но за други не.
При големи изделия е хубаво от пласт до пласт да се изчаква мин 5 дни иначе има опасност да изкриви от напреженията при съхнене.
Познати ми правиха матрица 7 пластова правиха я 1 + 2 + 2 + 2 през 4-6 дена и после изделието стана като от кореком![]()
За гладкост не забравяй и гел!
Чакайте сега,че темата отлепи в съвсем друга посока.Аз не питам за технология а съвсем друго.
Tinko написа:Абре шлосерска работа!
Айде бе ?


- Мартин
- Мнения: 1561
- Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не съм сигурен на 100%, но според мен трябва да е леяр. Колега ето ти един линк можеш да се свържеш с човека, има и скици, които могат да са ти полезни: http://bgboat.hit.bg/
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта