Как се нарича тази професия

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Как се нарича тази професия

Мнениеот Plumber » Пон 14 апр 2008 19:44


Заглавието е супер тъпо ама за друго не се сетих.Значи имам питанка. Как се казва тая профвсия с която хората изливат различни компоненти от така наречения стъклопласт или както се казва.Става въпрос за правенето на лодки.Мисля че спойлерите и и другите неща по тунинга на колите се правят от това.И какви квалификации трябва да има човек за тази професия?Въпроса ми изключително сериозен :D




Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Пон 14 апр 2008 20:04


не зная според единния класификатор как се нарича и дали изобщо го има там, но аз си го зная като "стъклоплатаджия"


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Пон 14 апр 2008 20:10


Леяр-формовчик :lol:


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Пон 14 апр 2008 21:55


По скоро говориш за фибростъкло /fiberglass/ и стъклопластика колега.Ето някои неща които намерих в нета:

Принципа на работа със стъклопластиката е - направа на матрица от стъклопласт и сле това във нея също от стъклопласт се отлива изделието. При свалянето на матрицата а после и при направата на изделието повърхностите първо се намазват с ОТДЕЛИТЕЛ за да не залепнат една за друга и да могат да се отделят.
Полиестерните смоли биват няколко вида в зависимост от качествата им цената за килограм варира от 6 до 10 лева. Има чисти смоли и такива с вграден УСКОРИТЕЛ. За да се подготвят за работа смолите се смесват с УСКОРИТЕЛ (тези които не са с вграден) 1% и ВТВЪРДИТЕЛ 2%. При така забърканат смола при 20 градуса температура на околната среда на 20-тата минута започва желирането, тоест имате 20 минути да работите спокойно със смолата.
Освен смолата в стъклопластиката се използуват СТЪКЛОМАТ и СТЪКЛЕНИ ПЛАТОВЕ различни дебелини, които служат като арматура и придават якост на изделието. Когато се правят части от корпуса на коли(калници,врати,прагове,брони) най добрия вариант е да се подредят прлат, два слоя мат и пак плат. Последния слой плат може и да се спести, зависи с какви финанси разполагаш(плата е скъпичък).
Процеса на работа е следния, след като си намазал матрицата с ОТДЕЛИТЕЛ и предварително си скроил плата и мата, (така че да легнат във матрицата все пак без да се нагънат много) подреждаш в матрицата първо плата и с четка почваш да нанасящ върху него смола, така че да се пропие хубаво и да няма между матрицата и плата въздушни мехури, след това нареждаш отгоре мата първи слой и по същия начин напояваш и него със смола, после втори слой мат плат и готово. Чакаш 24 часа и отделяш изделието от матрицата. По краищата го оформяш със малко флексче, зачистваш мустаци, заглаждаш и т.н. "


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пон 14 апр 2008 22:26


Абре шлосерска работа! :lol:


Потребителски аватар
Perso
Мнения: 1088
Регистриран на: Пет 10 дек 2004 11:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

propparo

Мнениеот Perso » Пон 14 апр 2008 23:52


За някои неща си прав но за други не.
При големи изделия е хубаво от пласт до пласт да се изчаква мин 5 дни иначе има опасност да изкриви от напреженията при съхнене.
Познати ми правиха матрица 7 пластова правиха я 1 + 2 + 2 + 2 през 4-6 дена и после изделието стана като от кореком :headbang
За гладкост не забравяй и гел!


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Re: propparo

Мнениеот Plumber » Вто 15 апр 2008 6:15


Perso написа:За някои неща си прав но за други не.
При големи изделия е хубаво от пласт до пласт да се изчаква мин 5 дни иначе има опасност да изкриви от напреженията при съхнене.
Познати ми правиха матрица 7 пластова правиха я 1 + 2 + 2 + 2 през 4-6 дена и после изделието стана като от кореком :headbang
За гладкост не забравяй и гел!



Чакайте сега,че темата отлепи в съвсем друга посока.Аз не питам за технология а съвсем друго.


Tinko написа:Абре шлосерска работа! :lol:


Айде бе ? :lol: :lol:


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Вто 15 апр 2008 8:21


Да,съжалявам за спама,колегата питаше за професията.
Предполагам че човекът занимаващ се с това е моделист на стъклопластика,но е само предположение.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VWGT » Вто 15 апр 2008 8:32


за мен това е леярска работа ... принципа е същия от 100 години насам, материала е различен


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Вто 15 апр 2008 9:31


Професията се казва Импрегнатор или Лодкостроител, в зависимост от разряда, нещо, това от професионалист го научих днес... :wink:


Потребителски аватар
Мартин
Мнения: 1561
Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Мартин » Вто 15 апр 2008 9:36


Не съм сигурен на 100%, но според мен трябва да е леяр. Колега ето ти един линк можеш да се свържеш с човека, има и скици, които могат да са ти полезни: http://bgboat.hit.bg/


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Вто 15 апр 2008 20:59


BuGmaN написа:Професията се казва Импрегнатор или Лодкостроител, в зависимост от разряда, нещо, това от професионалист го научих днес... :wink:


Сигурен ли си ?Щот никъде не можах да намеря професия с такива имена... :gruebel


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Вто 15 апр 2008 21:47


Plumber написа:
BuGmaN написа:Професията се казва Импрегнатор или Лодкостроител, в зависимост от разряда, нещо, това от професионалист го научих днес... :wink:


Сигурен ли си ?Щот никъде не можах да намеря професия с такива имена... :gruebel

чекиджия има ли? :roll:


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Сря 16 апр 2008 11:26


Plumber написа:
BuGmaN написа:Професията се казва Импрегнатор или Лодкостроител, в зависимост от разряда, нещо, това от професионалист го научих днес... :wink:


Сигурен ли си ?Щот никъде не можах да намеря професия с такива имена... :gruebel


BuGmaN написа:...това от професионалист го научих
:roll: ... :wink:



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта