Та питането ми е следното:имам юпс и 3 батерии за него по 7.5AH/12в.Искам да ги закача всичките че да държи повече време,пробвах успоредно свързване на 2 работеше но кабелите се напекоха много,необходимият волтаж за юпс-а е 12волта.Паралелно неможе да се вържат защото волтажа става 36волта и юпс-а умира (пробвано е).Та сега незнам по-яки кабели ли да си търся или една батерия 12 волта ама примерно 45 ah??Варианта с друга батерия ми е неизгоден понеже имам 3 чисто нови по 7.5.Видях у един пич 2 акумулатора за кола вързани към юпс-а ама как ги беше вързал не видях
точно,хвалеше ми се че държат по няколко часа компа и монитора.На отзовалите се благодаря предварително!



помощ от електричарите решено
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- amikus
- Мнения: 828
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
помощ от електричарите решено
Последна промяна от amikus на Нед 22 юни 2008 10:08, променено общо 1 път.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: помощ от електричарите
amikus написа:пробвах успоредно свързване ...
Паралелно неможе да се вържат защото ...
паралелно и успоредно са едно и също.
другото което търсиш не е успоредно а последователно.
за да има ефект и да не се пекат жици е нужно 2та акумулатора да са с еднакъв заряд, поне начален. иначе по слабия тегли от по силния и тока скача в ниска орбита...
аз бих ги вързал и оставил на мира да се уеднаквят и тогава бих опитал да ги ползвам.
кабели могат да пекат и поради недобре изчислена дебелина.

- amikus
- Мнения: 828
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
ре
Ем хубаво де забравил съм вече,ще пробвам да ги заредя и двата еднакво само незнам като са 2 дали ще се зареждат нормално от юпс-а и да уточня че се напекоха когато спрях тока на юпс-а и те почнаха да отдават ток.
колега, UPS-ите са или с една или с две батерии,но може да се вържат и 3,трябва обаче да са с еднакав волтаж и ампераж,връзват се последователно като + и - на всяка следваща се премоства,но според мен 2 батерии ще ти свър6ат чудесна работа 12V мисля че бяха обаче по 7.2Ah.след като ги вържеш трябва трябва да ги натовариш малко докато се изравнят щот ако са нови със сигурност са над 12волта и променливия ток също става повече,а за компа не е добре 

- perfekt
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 23 яну 2006 22:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Колега като ги свърже последователно и волтажа ще стане 24V ако са два и 36V ако са три.katcko написа:колега, UPS-ите са или с една или с две батерии,но може да се вържат и 3,трябва обаче да са с еднакав волтаж и ампераж,връзват се последователно като + и - на всяка следваща се премоства,но според мен 2 батерии ще ти свър6ат чудесна работа 12V мисля че бяха обаче по 7.2Ah.след като ги вържеш трябва трябва да ги натовариш малко докато се изравнят щот ако са нови със сигурност са над 12волта и променливия ток също става повече,а за компа не е добре
- amikus
- Мнения: 828
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
оффф
УФФФФ!Писах подробно за какво става дума аре някой дето е в час да се изкаже.Нали като са последователно се дига волтажа а написах изрично че трябва да е 12 волта.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Колега, като свържеш две, три или повече батерии паралелно ти натоварваш 2Х и съответно 3Х по-голям заряден ток изправителя на UPS-а който трябва да поддържа батерията заредена. И това може да доведе до проблеми с него- прегряване и изпушване. Освен това различните батерии са различно заредени и както каза някой по-горе е възможно протичането на изравнителен ток, но това е само в началото докато се изравнят напреженията им. Ако батериите са една и съща марка и конструкция няма особени проблеми. В отделните батерии обаче все пак има минимални разлики в тока в зависимост от състоянието на батерията.
Ако пък свържеш батериите последователно ще трябва да се вдигне напрежението на изправителя - от 14 на 28 и съответно на 42 волта за може да поддържа подзаряда на батериите. Иначе по този начин през всички батерии свързани последователно тече един и същи ток.
Греенето на жиците при консумация от батерията може да е от много причини - на първо място самия UPS да не е наред, второ предвидени са само за една батерия, трето икономия на матр'ял и тн. Ще трябва да се прецени на място.
Надявам се да съм достатъчно изчерпателен.
Ако пък свържеш батериите последователно ще трябва да се вдигне напрежението на изправителя - от 14 на 28 и съответно на 42 волта за може да поддържа подзаряда на батериите. Иначе по този начин през всички батерии свързани последователно тече един и същи ток.
Греенето на жиците при консумация от батерията може да е от много причини - на първо място самия UPS да не е наред, второ предвидени са само за една батерия, трето икономия на матр'ял и тн. Ще трябва да се прецени на място.
Надявам се да съм достатъчно изчерпателен.
perfekt написа:Колега като ги свърже последователно и волтажа ще стане 24V ако са два и 36V ако са три.katcko написа:колега, UPS-ите са или с една или с две батерии,но може да се вържат и 3,трябва обаче да са с еднакав волтаж и ампераж,връзват се последователно като + и - на всяка следваща се премоства,но според мен 2 батерии ще ти свър6ат чудесна работа 12V мисля че бяха обаче по 7.2Ah.след като ги вържеш трябва трябва да ги натовариш малко докато се изравнят щот ако са нови със сигурност са над 12волта и променливия ток също става повече,а за компа не е добре
тва пък как го измисли?
- amikus
- Мнения: 828
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
ре
Ясно засега ще бъде само с една батерия и ще си търся някаква по-яка на 12 волта че мие е чисто нов ups-a и неискам да го окота като предния заради тези батерии.Мерси на всички 

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Моя UPS е с два акумулатора фабрично / 1000 VA/, но за всеки има отделни кабели. И изправителните групи са 2.
За сверка съм отварял същата марка UPS no 600VA , -там е с 21 акумулатор и 1 изправителна група.
ако сложиш 2 акумулатора паралелно, камо ли 3 или външен акуму;латор с по-голям капацитет не само ще натовариш изправителните диоди , но и трансформаторът .Намотката проводник, както и типорезмерът на трансформаторът / желязото/ са изчислени за 1 акумулатор. Никой не преоразмерява -заради икономия. Eдинствено само руснаците преоразмеряват .
Накрая ще си купиш нов UPS.
За сверка съм отварял същата марка UPS no 600VA , -там е с 21 акумулатор и 1 изправителна група.
ако сложиш 2 акумулатора паралелно, камо ли 3 или външен акуму;латор с по-голям капацитет не само ще натовариш изправителните диоди , но и трансформаторът .Намотката проводник, както и типорезмерът на трансформаторът / желязото/ са изчислени за 1 акумулатор. Никой не преоразмерява -заради икономия. Eдинствено само руснаците преоразмеряват .
Накрая ще си купиш нов UPS.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
kris11 написа: ако сложиш 2 акумулатора паралелно, камо ли 3 или външен акуму;латор с по-голям капацитет не само ще натовариш изправителните диоди , но и трансформаторът .Намотката проводник, както и типорезмерът на трансформаторът / желязото/ са изчислени за 1 акумулатор. Никой не преоразмерява -заради икономия. Eдинствено само руснаците преоразмеряват .
Накрая ще си купиш нов UPS.
Ефектът от по-голяма батерия ще е същият като от 2 или три по-малки - претоварване на изправителя и ако прегрее достатъчно - изпушване и нов UPS. Другия вариант е да видиш на сайта на производителя какви са възможностите за твоя модел с по-голяма или допълнителна(и) батерии, ако въобще има такива...
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта