Маршутът беше проверен през ВиаМишелин, а Ваското1 си даде и неговия Гармин на помощ

Влизането в Сърбия стана през Калотино, оттам към Ниш през Белград, Нови Сад и към унгарската граница. Тази отсечка е около 590 км като на три места има Путерани (платени магистрали). Първата е 8 евро, втората е 3 евро и последната (посока Унгария) е 4 евро. Ако човек си спазва ограниченията няма никакъв проблем с полиция. По магистралата ограничението е 120 км/ч и съм си позволявал само при изпреварване да вдигна над 140 км. Като цяло не мога да кажа, че съм бил светец, но не съм карал никъде с повече от 10 км/ч над ограничението.
Пътищата в Сърбия не са върха на сладоледа, но като цяло са доста по-добри от нашите. На много места има ремонти и безумното ограничение от 40 км/ч, което е хипер изнервящо, особено на връщане, когато зад теб са останали 1000 км пробег и 10 часа зад волана.

В Белград явно бяхме доста рано и не хванах час пик. Минава се през самия град. Имаше коли, но всички се движеха с ограничението и колоната си се движеше без никакво забавяне.

Някъде след Нови Сад заредих за първи път. Да кажа, че по целия път на отиване плащах навсякъде в евро. Със сигурност на бензиностанциите те маркират по дървен курс, но пък като те изцакат на чейнджбюрото с някоя комисионна или нещо подобно май пак е същото. Колата събра 38 л 95Н и платих 43 евро. Бензиностанцията беше OMV.
Към 10.30 ч. (вече местно време) пристигнахме на сръбско-унгарската граница. Бях във възторг, защото се движех по-бързо от предварителните ми сметки за необходимото време, а и поради факта, че няма много магистрали и средната скорост беше сравнително ниска Аудито даде уникалния разход за тази отсечка от 6.4 л/100км.
Но тук започна кошмарът. На вън беше 38 гр., а опашката от коли около 4 км. Повечето хора бяха изгасили двигателите и при малките предвижвания напред си бутаха колите. Реших, че един път съм тръгнал на почивка и в тази жега няма да мъча нито мен, нито жената. И така около 4 часа колата работеше постоянно и климатикът бълваше "пингвини". Причината беше в унгарските митничари. Като първа граница на ЕС проверяваха щателно всяка торба, сак и куфар. Търсят основно контрабандни цигари и алкохол. Разбирайте такива без бандерол.
Минахме. Доста изнеревен отидох да си купя винетка. Това става веднага след граничния пункт. Отстрани на пътя има много тип будки, в които си казваш номера на колата, периода и ти дават така наречената винетка, която представлява нещо като касов бон. Не се лепи никъде. Има камери по пътя, които снимат номера на колата и проверяват дали е платено за нея. 4 дневна винетка беше 8.50 евро.
Отново минах през бензиностанция, защото онзи 4 часов престой с работа на място си каза своето. Бензиностанцията в Унгария, да си призная не помня на коя верига беше, но 28 л. 95Н беше 34 евро. По-скъп бензин от Сърбия, но трябваше да свиквам вече с тези цени.
Унгарските пътища - личеше си, че съм влязъл в Европа. Аз лично нямах никакви забележки. Ясни маркировки, перфектни табели, да не говоря, че понятието дупка не успях да видя.


По протежение на много км човек може да се отгледа на много ветрогнератори и соларни батерии. Ще кажете и в Бг има. Да, има но са по-скоро мостра, а онези там "глупавите" инвестират и си ги ползват.


Като цяло почивките по целия път бяха само по "нужда" или за бензин/винетка.
Влязохме в Словакия. Бях забравил, че ЕС няма граници и даже като наближихме границата се притесних, че и тук ще си отвисим. Граничният пункт се разпознава само по празните караулки на митничарите и ограничението от 60 км/ч.
Бяхме в Словакия. Да ама от радост забравих да спра за винетка на така наречената граница.
Покарах си доста км докато видях бензиностанция. Тук ме изцакаха с курса на еврото, защото за 1-но месечна винетка за Чехия и 1-но седмична за Словакия си ме изцака с 20 евро, като реалната цена за този комплект е 9~10 евро. Не се нервирах, защото бях осигурил винетка са Чехия и това компенсира онези 10 евро. Майната им

Подминахме Братислава и с ококорени очи се оглеждах за табелите за Бърно.


Вече започнах да се схващам на седалката. Не ми се спеше, но да си призная десният крак започна да ми изтръпва

И ооо да, Чехия!

Един тунел и се оказваш в друга държава. По нищо не можеш да разбереш, че си минал граница.
Започна да се свечерява. Наближаваше към 20.00 ч., а още бяхме малко преди Бърно.

Стъпих на магистралата. Тук ограниченията са като в Бг - 130 км/ч, но като гледах как карат чехите...май никой не падаше под 150 км/ч. Но умората, а и липсата на каквото и да е желание да се запознавам с местната полиция ме накара да си карам с 130~140 км/ч.
Тук бензинът си е скъп. 95Н е 30.5 чешки крони, като 25 крони са 1 евро или 1.22 евро за литър.
В 22.00 ч. или след близо 18 часа и точно 1365 км зад волана пристигнахме до крайната цел. Колата даде среден разход от 7.4 л/100 км като в този разход са и онези 4 часа на място.

Прага 6, Петрини. Невероятно красив затворен комплекс от жилищни сгради, с пешеходна зона между блоковете.


Парко места бол, а трамвая те сваля точно за 10 мин. до Храдчани - там са известните замъци, които се използат от правителството на Чехия.

Понеже все пак е автофорум ще ви покажа снимки предимно на коли и мотори, които направих по улиците на Прага. Да вметна, че градът е уникален. Има невероятен дух и кара човек да се чувства у дома. Поне аз като отида там се разтоварвам. Забравям за всички гадости и наистина почивам, независимо от 4~5 часовите преходки пеша по малките улички, разглеждайки забележителности или магазини.
Като цяло "тузарската" кола в Чехия се казва Порше. Не че не се карат Бентлита, Ферари и т.н. Видях сигурно над 10 Ауди RS6 (най-новото), доста Скайлайни и те от най-новите, предимно карани от жени.







Следки Абарт-чета.



Много мотори. Набляга се предимно на чопъри и ендурото на БМВ. Пистарките като цяло липсваха, но и тези които се караха как пък нямаше нито едно с подвит в калника номер, за да не може да се види от полицията!?



Масовият автопарк е Шкода. То друго не може и да се очаква де


На почит са Октавиите и Супърб. Така като гледах имам чувство, че средна възраст на колите е не повече от 5~6 години. Има и ВАГ-ове като Ауди



Както и нашата страст VW.



Я, тук в далечината се вижда и моето комби.


Атракцията е тези ретро кабриолети, които срещу около 2000 крони те разхождат и показват забележителностите в центъра на града.



Градският транспорт е ПЕРФЕКТЕН. Нарочно е с големи букви. Ако пише, че трамвая, рейса идва в 9.43, то наистина точно в толкова е на спирката. Един билет е 18 крони. Всички билети важат и за метрото. Може човек да си купи и билет от 26 крони, с който можеш и да се прехвърляш на друг рейс или трамвай в рамките на 50 мин (това по спомен).

Дано да ви е харесало до тук да станете съпричастни на моята лятна почивка. Надявам се, че е имало и поне малко полезна информация за тези, които смятат да пътуват с кола в тази посока.
Следва продължение за отскачането до Берлин - едни 350 км истински магистрали с препоръчителни скорост 130 км/ч, инък кой колкото може....
П.П. Забравих - трябва ви зелена карта към ГО.