Това е карта на пътуването: http://goo.gl/maps/WiZTa (Общо около 2800 км)
Общо взето маршрута може да се опише така: София - Белград - Суботица - Томпа - Будапеща - Парндорф - Виена - Линц - Вимперк (Чехия) - Пасау - Виена - Сегед - Арад - Тимишоара - Калафат - Видин - Монтана - София.
Пътувахме с Nissan X-Trail 2.2 D 136 hp 2005 г. Средният разход беше около 8.5 л/100 км. при магистрално каране около 120 км/ч. по GPS.
Тръгнахме от София рано сутринта в 03:00 ч. на 2 май. Минахме Калотина много бързо и влязохме в Сърбия към 4:00 ч., но там времето е с 1 час назад и всъщност беше 3:00 ч. местно време.
Преминахме цяла Сърбия безпроблемно и приближавахме границата с Унгария.
Тъй като предишни пъти съм минавал границата през "царския" път през Horgos и се е случвало да чакам с часове, този път решихме да минем през друг пункт, а именно Subotica (Сърбия) - Tompa (Унгария). Там наистина минахме много бързо, дори при положение, че унгарските митничари ни накараха да извадим багажа от колата и направиха обстоен преглед, дали не носим домашна ракия, която е забранена в Унгария.

След като влязохме в Унгария, знаците ни насочваха към Szeged, където е магистралата за Будапеща, но ние решихме да не караме на дясно, а да продължим по първокласните пътища направо, за да спестим 35 км. Много интересно се осъществява контролът на скоростта. Бял автомобил с мигаща оранжева светлина стои ограден с конуси в страни от пътя и снима. Изобщо не се крият и се забелязват поне от 500 м., благодарение на мигащата жълта лампа. Като цяло този маршрут ми хареса - кара се по-бавно, но пък не е толкова скучен като магистралата и минава през различни населени места.

Силно препоръчвам да се спре за почивка до езерцето след гр. Kiskunhalas (35 км от границата), където има направени беседчици - атмосферата е уникална (ето го къде е: http://goo.gl/maps/GZh8E):
Включихме се отново в магистралата при Kecskemet, като преди това си купихме винетка, минахме покрай Будапеща и продължихме към Австрия.
Движихме се с ограниченията и около 13 ч. местно време бяхме минали границата с Австрия (там няма граничен контрол) и пристигнахме на аутлета в Парндорф. Беше петък и беше страхотна лудница. Аз съм бил поне 5-6 пъти, но толкова хора не бях виждал. Явно става все по-популярен. Едва намерихме място за паркиране. Обиколихме магазините и напазарувахме. Забавихме се около 4-5 часа там и продължихме по пътя.
Маршрутът ни към Чехия, където бяхме си запазили нощувки, минаваше през гр. Линц. До там е магистрала, а от там на север към границата с Чехия е планински път


Общо около 130 километра се отдадох на шофиране, след скучната магистрала. Нисанът, нищо че се води SUV, беше с модификация Sport и с доста твърдо и стабилно окачване, което не му позволяваше да се накланя много и стоеше доста добре в завоите с висока скорост.
В Чехия и минахме през градчето Vyssi Brod, което също беше доста интересно:
След това завихме на ляво и поехме на запад покрай язовира Lipno, който също е интересна туристическа дестинация в Чехия.
След това около 22:00 ч. местно време пристигнахме в гр. Vimperk. Настанихме се в хотел Zlata Hvezda. Двойната стая всъщност представлява апартамент, който вклюва едно помещение с диван и кухня и отделна спалня. Единичната стая е същото, но се ползва от 1 човек. Общо за 1 двойна и 1 единична стая със закуска платихме 76 евро. Препоръчвам го.
След като се настанихме, взехме душ и слязохме в бара, където се насладихме на наливни чешки бири.



На следващата сутрин станахме, закусихме и се насочихме към гр. Jandelsbrunn в Германия, от където всъщност трябваше да вземем едни инструменти. Оказа се, че в това малко немско градче се намира заводът за каравани и кемпери на Knauss Tabbert, та се понагледахме и на тези мобилни домове...
Свършихме работата, за която бяхме тръгнали на тази обиколка на Европа и се отправихме обратно.
Минахме през град Passau, който се намира на Дунава и също е много красив. нямахме много време да го разгледаме, но определено и той ще бъде включен в маршрута за следващото пътуване. Там се спряхме в магазина за мото екипировка Polo Motorrad. Точният адрес, в случай, че някой се интересува от мото екипировка: Neuburger Str. 101, 94036 Passau.
След това на същата улица отидохме до Kaufland, за да си купим нещо за из път, както и прословутите перилни препарати, които на запад са по-хубави. На промоция си купих Ariel течен 5L за 12 EUR и Persil 3.2L за 10 EUR.
Тръгнахме наобратно от Пасау около 17:30 ч. местно време. Около 20:00 ч. минахме Виена.
Тук искам да отбележа една бензиностанция OMV в Австрия, близо до границата в Унгария която не е точно на магистралата, но е наблизо и маршрутът се удължава само с 5 км. Близо е и до Parndorf - точка "H" от картата: http://goo.gl/maps/0q8F2 (Адрес: Parzelle 17, 7100 Weiden am See, Austria; координати: 47.937502, 16.855312 или 47°56'15.0"N 16°51'19.1"E). На нея заредихме дизел за 1.319 EUR. На самата магистрала в Австрия на OMV цената на дизела е 1.57 EUR., което е с около 25 цента повече

След като заредихме, продължихме през Унгария към България. Не искахме да минаваме през Сърбия, защото подозирахме, че ще имаме проблеми на границата, заради инструментите, които бяхме взели от Германия. Обикновено сърбите те карат да наемеш спедиторска фирма, която да гарантира, че няма да продадеш ценната стока, която пренасяш. Не ни се занимаваше с това, а и нямаше смисъл да даваме 30-50 EUR допълнително и затова предпочетохме след Унгария да продължим през Румъния и новият Дунав мост 2 Калафат - Видин.
Пътят на излизане от Унгария към Румъния, след Szeged се оказа доста разбит (около 25 км.). След това влязохме в Румъния и си купихме винетка на OMV-то след границата. Платихме с карта равностойност на 3 евро. Преди това от унгарска страна ни предлагаха винетка за Румъния за 5 евро, а след границата наедна от будките за 4 евро.
В Румъния наистина е доста трудно да се оправиш без карта и GPS. Табелите дават посоката само до следващото населено място. Така или трябва да имаш GPS, който да те води, или трябва да имаш записани всичките населени места по пътя. (Ето линк към темата за маршрута през Румъния: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=61&t=417852). Като цяло пътят е добър, общо 400 км са на румънска територия, от които обаче само 50 км са магистрала. Не бих минал пак от там ако не се налага.
Отне ни около 8 часа да прекосим цяла Румъния и да стигнем в София, където бяхме около 10:00 ч. сутринта. Това е от мен.
А това е темата на колегата brabus за пътуването му до Прага: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=61&t=157883