Чукане на мотора при загрял двигател

Раздел за бусовете на марката.
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот ktamen » Сря 02 май 2012 21:22


Маслото ти наистина може да е калпаво, или поне да не е за този двигател. Може би трябва да пробваш с някакво друго, желателно е да е по-гъсто когато загрее.
А може би трябва да прежалиш малко парички и да ти направят диагноза. Ако слушаш нашите съвети може да се набуташ с излишни разходи без ефект или дори с отрицателен ефект.




bobi_barzia27
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 11:22
Автомобил: VW T5 1.9 TDI
Двигател: 2005 AXB
Местоположение: Krefeld Germania

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот bobi_barzia27 » Сря 02 май 2012 21:26


Значи маслото е сменено точно миналата седмица и е на 500 - 600 килоетра аз също се съмнявах и веднага щом го смених му сипах добавка за повдигачите абсолютно никакъв резултат, маслото е щел хеликс 15w40.ПАК КАЗВАМ СТРАННОТО Е ЧЕ ГО ПРАВИ НА ТОПЪЛ ДВИГАТЕЛ.В Германско по документи му дават 10-40 аз го ларам с 15-40

Последна промяна от bobi_barzia27 на Сря 02 май 2012 21:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот avtohit77 » Сря 02 май 2012 21:27


За каране много ме съмнява но което си го помисля става не искам да съм пророк но по твоите описания колега си е колянов вал или запушена магистрала на маслото.Още в началото ти обясних къде е проблема.Пак ще ти кажа ,че като не може коляновият вал да задържи налягането няма как да го качи помпата до хидравличните повдигачи.Затова 90% от колите със хидравлици имат твоят проблем.Дай на швабите някое еуро и измери налягането на маслото.Тогава със сигурност ще се за какво иде реч. :да:


bobi_barzia27
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 11:22
Автомобил: VW T5 1.9 TDI
Двигател: 2005 AXB
Местоположение: Krefeld Germania

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот bobi_barzia27 » Сря 02 май 2012 21:31


Маи така ще стане. А лекуването какво ще е в най- добрия случаи и в най- лошиа


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот ktamen » Сря 02 май 2012 21:55


15W40 и 10W40 имат еднакъв вискозитет при загрял двигател. Трябва ти масло, на което второто число е по-голямо от 40.
Дигнозата поставена от човек измерил реалното налягане е несравнимо по-ценна от глупостите, с които ти пълним темата.
Ако буса струва повече от 1000 - 1500 евро не е разумно да рискуваш с нашите диагнози.
Лекуването е:
1каране с по-гъсто масло.
2смяна на лагерите, които могат да се сменят лесно
3смяна на всички лагери
4смяна на лагерите и шлайфане на коляновия вал или смяната на коляновия вал щото не съм убеден, че в немско някой ги шлайфа.
Нека първо чичо доктор ти преслуша мотора и да чуеш и той какво лечение препоръчва.
Ако планираш скоро да си идваш в Бг според мен можеш да отложиш проблема с няколко месеца, макар, че ако ме послушаш риска си е за твоя сметка.

Последна промяна от ktamen на Сря 02 май 2012 22:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот avtohit77 » Сря 02 май 2012 21:55


bobi_barzia27 написа:Маи така ще стане. А лекуването какво ще е в най- добрия случаи и в най- лошиа

Най ми е гадно като не слушат патило :screwy и се хвърлят в някакви филми които излизат много пари.И като се осъзнаят се сещат за какво става на въпрос като Колегата "ВЛАДОБО".Надявам се да да успееш :да: :да: :да: :да: :да:


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот avtohit77 » Сря 02 май 2012 21:58


ktamen написа:15W40 и 10W40 имат еднакъв вискозитет при загрял двигател. Трябва ти масло, на което второто число е по-голямо от 40.
Дигнозата поставена от човек измерил реалното налягане е несравнимо по-ценна от глупостите, с които ти пълним темата.
Ако буса струва повече от 1000 - 1500 евро не е разумно да рискуваш с нашите диагнози.

На хидравлични повдигачи колкото е по гъсто маслото толкова по зле мойте уважения колега :screwy


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот ktamen » Сря 02 май 2012 22:10


Сигурно си прав, аз не съм специалист. Моята логика беше да не изтича толкова масло през лагерите. Така или иначе е важно второто число на маслото.
Защо чука при загрял двигател и рядко масло, а не при студен когато маслото е още гъсто :roll:


bobi_barzia27
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 11:22
Автомобил: VW T5 1.9 TDI
Двигател: 2005 AXB
Местоположение: Krefeld Germania

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот bobi_barzia27 » Чет 03 май 2012 0:54


Значи утре отивам да измеря налягането на маслото и ще пиша продължение(ще олекна със сто евра но какво да се прави без бусчето сам за никъде).Надявам се с информацията после да стесним кръга на проблема.Благодаря на всички до сега за отделеното време за моя проблем


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот muns61 » Чет 03 май 2012 5:08


Ако е олуфтовял кол вал, по-гъсто масло не спасява положението. Вярно, че по-бавно изтича от лагерите, но също по-трудно минава по каналите до главата и тя пак гладува за масло. И не е страшно чукането на клапаните, а не се мажат лагерите на разпр вал.
Освен мазането, маслото охлажда триещите детайли и намаленият дебит с гъсто масло води до местни прегрявания при високо натоварване.
Чукането може да е от доста неща, замерването на налягането ще покаже. Доколкото разбрах, не си в Бг. Мисля, че най-изгодно ще ти е да смениш мотора.


Потребителски аватар
xcentric
Мнения: 255
Регистриран на: Чет 06 яну 2011 21:46
Автомобил: Transporter 2003
Двигател: TDI - AJT
Местоположение: Лясковец / Castagnaro - Verona

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот xcentric » Чет 03 май 2012 18:32




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот avtohit77 » Чет 03 май 2012 18:54


И аз днес се сетих за вакум помпата и колегата ако реши нека свали капака на клапаните и да види гърбиците на разпределителният вал.Но при този случай на мой клиенти чукането при загрял двигател драстично намалява.Затова трябва да се направи диагноза и тогава лечение :screwy


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот avtohit77 » Чет 03 май 2012 19:12


xcentric написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=66&t=258375&hilit=+%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%B8%D0%BB%D0%B8+%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0

Но при колегата мотора е 1.9 и там помпата е на мястото на делкото като на бензинкире така че чукане от помпата не може да има защото тя се задвижва със зъбни колела :beer


Потребителски аватар
vladobo
Мнения: 474
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
Автомобил: мерцедес
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот vladobo » Чет 03 май 2012 19:41


avtohit77@abv.bg написа:
bobi_barzia27 написа:Маи така ще стане. А лекуването какво ще е в най- добрия случаи и в най- лошиа

Най ми е гадно като не слушат патило :screwy и се хвърлят в някакви филми които излизат много пари.И като се осъзнаят се сещат за какво става на въпрос като Колегата "ВЛАДОБО".Надявам се да да успееш :да: :да: :да: :да: :да:

Абе патило ли си старило ли си не знам ама ти казах да си гледаш работата и да не ме занимаваш нали? А моя двг почваше да тропа още с завъртането на ключа а не като загрее. Съгласен съм с колега че няма да си решиш проблема с масло и смяната му. Тия помпи са ебати кучетата та едва дали е тя. Ходи да замерят налягането и тогава пиши иначе няма да получиш адекватни отговори освен да се уцели някои врачка да има в форума. И все пак да си кажа че подкрепям мнението на Автохит- лагери брат с хубаво шлайфане и то да го прави човек дет ги разбира нещата . Има го и другия вариант - купи си двг и чакай тоя като изтропа да ги смениш - по евтино излиза от ремонт.


bobi_barzia27
Мнения: 29
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 11:22
Автомобил: VW T5 1.9 TDI
Двигател: 2005 AXB
Местоположение: Krefeld Germania

Re: Чукане на мотора при загрял двигател

Мнениеот bobi_barzia27 » Чет 03 май 2012 20:00


Така колеги значи днес свършихме работата с измерването на налегането на маслото и резултата е 1.4 бара на малки обороти в напълно загрял двигател и стига до 3 бара и малко повече като се изфорсира извода какъв е сега хората вещи моля казваите, значи вакум помпа не е със сигурност защото мотора е 1.9 и вакум помпата е ниско долу при картера не е на главата на двигатела а проблема ясно се чува от горе. Така за мое успокоение все пак свалих капака на главата и запалих мотора да видя дали маслото се качва и от всякаде блика масло да не говорим и лицето ми какво стана.Значи маи кръга се стесни до повдигачи НО възможно ли е това на студен мотор да не чука а на топъл



Върни се в “VW Bus Club Bulgaria”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта