Сега за резачката.
freestyler911 написа:Пак ще ме оплюете, пак ще кажете че съм търгаш и незнам какво. После ще идете и ще купите най- големия боклук, след това ще го ползвате един сезон безпроблемно (обикновенно 1 сезон изкарват...), и пак ще ме плюете , и ще се биете в гърдите колко велика машина имате... Но след това ще сте просто част от ония хорица които се нижат по цял ден през сервиза за да им кажем че тия резачки просто не се ремонтират. Но след това, заради Българското си самочувствие никога няма да седнете и да напишете каква пръдня са тия играчки в действителност, и колко точно време стоя резачката в гаранционния сервиз през тия две години през които "работеше добре".
Не, аз няма да крия евентуални несполуки с тая резачка, но имам подозрение, че ти тайно се надяваш тази, която съм купил, да се прецака, и би се израдвал на такъв развой на събитията, което на литературен език се нарича "злорадство". Едно, че ще излезеш прав в спора, и второ, аз ще бъда принуден с наведена главица да дойда при теб и да купя, макар и на промоционална цена 4-5-6 пъти по-скъпа резачка.
Цената на моята в Ес и кей" от 116 лв. е толкова, колкото да заемеш една фирмена резачка Хускварна или Щил за срок от една седмица. Дотук съм работил с моята китайка няколко дни, така че мога да считам, че около половината от цената й вече се е оправдала. Смятай, колко е наемът за един сезон, срок който ти й отреждаш.
Китайската джаджа вече е опитана в действие и резултатите са окуражителни. Реже мощно и като че ли обявената мощност от 2200 вата отговаря на действителната. Един пич от бригадата, която строи на съседа къща, цял живот се е занимавал с резачки. И той, като видя какво съм купил, казва:
- Минал си се.
- Защо?
- Еми, не може да й имаш вяра.
(Сиреч , не е надеждна).
- В смисъл?
- Ми, направо трябва да й се молиш да запали...
Обаче същият пич я запали за сефте от раз и поряза с нея.
Вечерта аз опитвам да я запаля- не ще... Колко ли не се мъчих - не става. Рекох си - право е момчето!
На друтгия ден отивам при две момчета от същата бригада, викам, не ще да пали!
Единият дръпна един-два пъти въженцето, и запали, ама яко.
Аз му викам:
- Е как така вчера не щеше?
- Сигурно е било влажно, студено, или си я задавил с бензин със смукача.
Явно и двете са били верни. Валеше дъждец, а това на мен ми беше първият опит в живота за запалване на бензинов трион и вероятно съм го задавил.
Впечатленията оттам насетне са, че ако си сипал всичко правилно, ако е сухо времето и не я давиш, си пали и си работи екстра. При най-малко заяждане веригата спира, което е много добре, за да няма злополуки. Веригата работи само ако е набрала инерция, с доволно газ. Може би в настройката не всичко е изпипано, като привърши горивото, и почва да бръмчи на силни обороти и с много газ, дори и да не натискаш спусъка, а също така често гасне сама. Но то си има три винтчета за допълнителна настройка. Очевидно, слабото място на тия китайски машинки е запалването и регулирането му. Друга слабост е, че веригата много бързо провисва. Това си го обяснявам с приложения в комплекта иструмент - ключ за затягане на страничните гайки, които фиксират шината - този инструмент е мижи да те лажем, от някаква тъничка тръбичка, а за върток му служи запоена ... отвертка!! И много ясно , двете фиксиращи гайки не могат да се затегнат както трябва, защото иначе ще се прегъне въртокът-отвертка. Не искам да твърдя, че една резачка за 100 и кусур лева се равнява на една резачка за над петстотин лева. Но резултатите от работата са аналогични. Ако успея да си изрежа всичко, което съм набелязал, ще считам цената, която съм платил, за оправдана.
Разбира се, има и недомислици. Например, тубичката за смесване на маслото с бензина за около 550 мл. От едната й страна има отметки за нивата на бензин и докъде после да се долее масло, но на обратната страна упътването на английски е абсолютна нелепица и трябва да е писана от пълен идиот. Добре поне че отметките за нивата са си точни - специално правих изчисления.
В крайна сметка реших да не се разправям с мерене и доливане, а да измия добре туба от 5 с кусур литра, пълня 5 литра бензин, и после изсипвам вътре направо две шишенца по 100 мл с двутактово масло, разбърквам и съм готов за десет цикъла напълвания на резервора.