Бензинов верижен трион
Re: Бензинов верижен трион
Колега, благодаря за предупрежденеието, ще питам продавачите в Ташев-галвинг, дали е така.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11932
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Бензинов верижен трион
Освен това мярката за маслото в горивото е 25 мл на литър масло. Ако слагаш по 50 мл масло на литър сигурно пали трудно, пуши зле и няма достатъчно мощност да реже.
Re: Бензинов верижен трион
Нормата за моя трион е на 25 обемни части бензин една обемна част масло. На 5 л бензин 200 мл масло са точно 25:1.
Re: Бензинов верижен трион
eng написа:Айде и аз да се изкажа по темата за резачките.Ако сега трябва да купувам независимо за какви цели - то бих се триумил между Щил на първо място, Хускварна 2-ро и третата марка ще е някоя която се прави за немските вериги магазини но в Германия-ще е значително по-евтина и т.н.А качеството няма да е толкова лошо за домашни нужди говоря.Ако ще работя с нея всекидневно то Щил вероятно най би ми допаднала.В момента за в къщи и за домашни цели използвам един Мак Кълъч 3200 доста е старичък 97 година е , не е професионален дори зъби няма до шината за да се вреже в дървото-тоест е любителски.С тази резачка са нарязани вероятно за тези години около 80 кубика с дърва и не е мръднала, адски съм доволен от нея но е доста слабичка а и шината и е къса, но нйа важното е че върши работа.И другото още по-важно е че един френд беше в ЮСА и ми я донесе директно от там 97 година.Тогава аз такава марка не бях виждал в Бг (лично аз може и да я е имало).Сега търся електрическа резачка за да си режа дървата в двора на вилата.Искам обаче нещо евтино което да върши работа и до 1200 вата или 1600 макс.Хич не държа тук на марка а просто да върши работа.С него ще се режат на година около 10-12 кубика дърва.Коя марка бихте ми препоръчали?Аз много се замислям за ето това но не знам доколко ще е надеждно http://www.mr-bricolage.bg/promo/331
P.S.сори че е малко офф и използвам темата на колегата!!!
Колега, гледам и ти си с МакКълъч, тя моята е такава, но е 1 към 1 с Партнера.Та и аз съм много доволен.Би ли споделил какъв е разхода, горе долу?С един резервоар колко караш?
По въпроса ти не съм компетентен, но ако аз бих купувал друга резачка, бих се насочил към специализиран магазин, който евентуално може да покрие нуждата ми от резервни части .
Особено за електрически трион.
Re: Бензинов верижен трион
Nafta написа:eng написа:
Ами малко е комплексно това с разхода, защото зависи какви дърва се режат сухи или мокри, колко е наточена веригата и куп други фактори.Но на въпроса грубо за кубик ми отиват 2 до 3 резервоара с бензин.Аз лично я карам с много газ защото е слабичка.Говоря за кубик дърва (бутнато дърво, метровано и нарязано като за парно/печка на по 30-40 см).Трябва да отметна че не съм професионален дървосекач, това ми е по-скоро като хоби.Така че може би и неправилно да боравя със самата машина.Горивото ми е от неква никва бензиностанция, само маслото ми е двутактово на Кроон Ойл и съм адски доволен.Това е ако има още нещо колега пита ще се радвам да отговоря.Иначе за ел. резачката не бих си взел Щил или Хускварна защото не ми трябва за професионални цели а колкото да си нарежа дървата за зимата.А и тия триони от големите вириги мисля че имат година две гаранция.Иначе безпорно бих взел Щил - но не ми е нужен за такива цели.Това са 10-12 кубика на година макс.
Re: Бензинов верижен трион
eng написа:Harrry написа:Сега за резачката.
В крайна сметка реших да не се разправям с мерене и доливане, а да измия добре туба от 5 с кусур литра, пълня 5 литра бензин, и после изсипвам вътре направо две шишенца по 100 мл с двутактово масло, разбърквам и съм готов за десет цикъла напълвания на резервора.
Колега някъде бях чел че това двутактово масло за резачки било биоразградимо, и ако го сипеш предварително в бензина и стои повече от седмица две си губило част от свойствата.Незнам дали е вярно но аз лично смесвам преди да налея в резервоара.
Колега, питах продавачите в "Ташев-галвинг", откъдето купих двутактовото масло, ( марка Щил), те ме успокоиха, че не е биоразградимо, дори те самите го смесват с бензин в по-големи количества от 5 л и така разтворено, стояло със седмици, без да му стане нищо. Така че, аз също ше пробвам, защото така е много по-просто и по-лесно.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Бензинов верижен трион
Колега, можеш да го разбъркваш и в по-големи количества без особени проблеми (не и за година напред). Но имай предвид че двутактовото масло на щил, и не само то, обича да се утаява на дъното на тубата. И преди всяко зареждане на резачката, трябва предварително да разбъркаш двутактовата смес добре. Иначе накрая може и да зацапа свещите от прекалено много масло в бензина, а в началото пък няма да се смазва добре
Re: Бензинов верижен трион
Да, непременно ще го разбърквам преди употреба чрез тръскане на тубата! Благодаря за подсещането! 5 литра за години напред няма опасност да останат, така че важното е само китайчето да не почне да играе номера, а също така по-бързо да свърша с боядисването на проклетата ограда, за да се хващам за дърветата, докато не се е развалило времето!
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Бензинов верижен трион
Да, добрата подготовка е половината свършена работа, добре е да имаш поне още една резервна верига под ръка, а също пиличка и плъзгач за точене на ръка. Аз накрая се ядосах и си купих и машинка за точене, че да не търча всеки път до града...
Re: Бензинов верижен трион
Що се касае до резервна верига, аз, както правят и други собственици на по-евтини верижни триони, реших да си купя друга верига от реномирана марка. И отново се насочих към Ташев-Галвинг (не съм му рекламен агент, просто ми е по пътя от нас към вилата). Там обещаха за двайсетина лева да ми направят същата като моята по размер, но Хускварна. Ефктът ще е много положителен, макар че засега и моята все още реже нелошо. А за точенето, в сервиза на "Ферос туулс" момчето ми каза,че с машинка е по-лесно, разбира се, но на ръка с пиличката било по-качествено заточване.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Бензинов верижен трион
Значи, точенето с машинката сваля много матрял от зъбите, и затова трябва да се редува с ръчно заточване. На 3-4 ръчни заточвания - 1 машинно. Другото което е, че при ръчно заточване така или иначе ъгълът малко ти избягва, и често пъти след 4-5-то ръчно заточване веригата почва да тегли нанякъде, и не можеш да я удържиш. Затова точиш 3-4 пъти ръчно, след това на машинка докарваш точния ъгъл и така. Втората верига е, ако имаш много работа, и първата верига се износи и стане за заточване, направо сменяш с втората и перкаш с нея, за да не спираш работата и да точиш и тн. След като износиш и двете вериги, си организираш едно точене и на двете. И за следващия път пак си в бойна готовност. Имай предвид, че ако точиш само с кръглата пиличка, трябва да пилиш по режещия ръб на зъба. Аз имам плъзгач на щил, който се плъзга по самия зъб, и държи пиличиката на правилното място, иначе като натискаш надолу не точиш там където трябва.
Re: Бензинов верижен трион
Значи, няма и десет дни да съм ползвал активно триона, а май скоро ще се наложи едно от двете - или заточване, или направо нова верига. Туй защото, колкото и да не ми се искаше, не овардих китаеца от съприкосновение с някаква стара ръждива тел, оплетена някога си в дърветата край огдадата, която просто не съм забелязал.Разбрах по няколкото искрички, изскочили от веригата, като от флекс... А пределно ясно ми е, че със захабена верига машинката само се мъчи и вероятността от повреда се увеличава.
Колеги, много добре гледайте къде и какво режете с верижния трион, защото подобно попадение наистина е много неприятно!
Колеги, много добре гледайте къде и какво режете с верижния трион, защото подобно попадение наистина е много неприятно!
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 13 ное 2010 8:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Бензинов верижен трион
Здравейте,от доста време чета мненията ви за FEROS TOOLS.Аз преди 3 години си купих такава 1700 вата.Имах проблем още в началото, като докато се опитвам да я запаля след поредното наливане на бензин се счупи пусковия механизъм.Изпратих я в сервиза по куриер.След 1 месец я върнаха с един лист на който пишеше; ЗА СЛЕДВАЩА ТАКАВА ПОВРЕДА РЕМОНТА СЕ ЗАПЛАЩА.И аз се изненадах защото има гаранция.Но както и да е от тогава наливам само масло и бензин.Няма спирка,пали от раз.Само дето гори много.Някой знае ли как даи намаля разхода.Гори около 1 литър на 1кубик а това е доста
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Бензинов верижен трион
Harrry написа: ...от съприкосновение с някаква стара ръждива тел, оплетена някога си в дърветата край огдадата, която просто не съм забелязал...А пределно ясно ми е, че със захабена верига машинката само се мъчи и вероятността от повреда се увеличава...
Аз рязах и режа греди от стар гредоред, които така или иначе само за печката стават. И пирони по тях колкото искаш. Имах изкривени и отчупени зъби. Та втората верига спасява положението. Тук на село един даже и три вериги има. А рязането с тъпа верига, освен че увеличава разхода, изисква и натискане като хамалин. И в крайна сметка и шината се износва прекалено бързо и работа не се върши достатъчно ефективно...
Аз отначало разчитах само на пиличката която съм показал на снимката. Върши работа за 3-4 заточвания. Но след това веригата започва сама да тегли на нанякъде, и няма удържане. Освен това сухото дърво износва веригата по-бързо от прясното. И като се добавят някои и друг пирон или тел и картинката става прекалено красива. Та накрая като търчах няколко пъти до града за смяна на зъби и заточване, си купих машинка заточване на Айнхел от баумакса. Като за ползване 1-2 пъти в седмицата или месеца върши работа. Оригиналната на щил е около 10-на пъти по-скъпа.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бензинов верижен трион
.
Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 15:28, променено общо 1 път.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта