Бензинов верижен трион

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Harrry » Пон 01 ное 2010 0:30


Колега, благодаря за предупрежденеието, ще питам продавачите в Ташев-галвинг, дали е така.




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11932
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 01 ное 2010 0:30


Освен това мярката за маслото в горивото е 25 мл на литър масло. Ако слагаш по 50 мл масло на литър сигурно пали трудно, пуши зле и няма достатъчно мощност да реже.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Harrry » Пон 01 ное 2010 0:34


Нормата за моя трион е на 25 обемни части бензин една обемна част масло. На 5 л бензин 200 мл масло са точно 25:1.


Потребителски аватар
Nafta
Мнения: 1752
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 13:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Nafta » Пон 01 ное 2010 9:10


eng написа:Айде и аз да се изкажа по темата за резачките.Ако сега трябва да купувам независимо за какви цели - то бих се триумил между Щил на първо място, Хускварна 2-ро и третата марка ще е някоя която се прави за немските вериги магазини но в Германия-ще е значително по-евтина и т.н.А качеството няма да е толкова лошо за домашни нужди говоря.Ако ще работя с нея всекидневно то Щил вероятно най би ми допаднала.В момента за в къщи и за домашни цели използвам един Мак Кълъч 3200 доста е старичък 97 година е , не е професионален дори зъби няма до шината за да се вреже в дървото-тоест е любителски.С тази резачка са нарязани вероятно за тези години около 80 кубика с дърва и не е мръднала, адски съм доволен от нея но е доста слабичка а и шината и е къса, но нйа важното е че върши работа.И другото още по-важно е че един френд беше в ЮСА и ми я донесе директно от там 97 година.Тогава аз такава марка не бях виждал в Бг (лично аз може и да я е имало).Сега търся електрическа резачка за да си режа дървата в двора на вилата.Искам обаче нещо евтино което да върши работа и до 1200 вата или 1600 макс.Хич не държа тук на марка а просто да върши работа.С него ще се режат на година около 10-12 кубика дърва.Коя марка бихте ми препоръчали?Аз много се замислям за ето това но не знам доколко ще е надеждно http://www.mr-bricolage.bg/promo/331
P.S.сори че е малко офф и използвам темата на колегата!!!


Колега, гледам и ти си с МакКълъч, тя моята е такава, но е 1 към 1 с Партнера.Та и аз съм много доволен.Би ли споделил какъв е разхода, горе долу?С един резервоар колко караш? :)
По въпроса ти не съм компетентен, но ако аз бих купувал друга резачка, бих се насочил към специализиран магазин, който евентуално може да покрие нуждата ми от резервни части :wink: .
Особено за електрически трион.


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1077
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот eng » Пон 01 ное 2010 19:47


Nafta написа:
eng написа:

Ами малко е комплексно това с разхода, защото зависи какви дърва се режат сухи или мокри, колко е наточена веригата и куп други фактори.Но на въпроса грубо за кубик ми отиват 2 до 3 резервоара с бензин.Аз лично я карам с много газ защото е слабичка.Говоря за кубик дърва (бутнато дърво, метровано и нарязано като за парно/печка на по 30-40 см).Трябва да отметна че не съм професионален дървосекач, това ми е по-скоро като хоби.Така че може би и неправилно да боравя със самата машина.Горивото ми е от неква никва бензиностанция, само маслото ми е двутактово на Кроон Ойл и съм адски доволен.Това е ако има още нещо колега пита ще се радвам да отговоря.Иначе за ел. резачката не бих си взел Щил или Хускварна защото не ми трябва за професионални цели а колкото да си нарежа дървата за зимата.А и тия триони от големите вириги мисля че имат година две гаранция.Иначе безпорно бих взел Щил - но не ми е нужен за такива цели.Това са 10-12 кубика на година макс.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Harrry » Пет 05 ное 2010 0:22


eng написа:
Harrry написа:Сега за резачката.

В крайна сметка реших да не се разправям с мерене и доливане, а да измия добре туба от 5 с кусур литра, пълня 5 литра бензин, и после изсипвам вътре направо две шишенца по 100 мл с двутактово масло, разбърквам и съм готов за десет цикъла напълвания на резервора.

Колега някъде бях чел че това двутактово масло за резачки било биоразградимо, и ако го сипеш предварително в бензина и стои повече от седмица две си губило част от свойствата.Незнам дали е вярно но аз лично смесвам преди да налея в резервоара.

Колега, питах продавачите в "Ташев-галвинг", откъдето купих двутактовото масло, ( марка Щил), те ме успокоиха, че не е биоразградимо, дори те самите го смесват с бензин в по-големи количества от 5 л и така разтворено, стояло със седмици, без да му стане нищо. Така че, аз също ше пробвам, защото така е много по-просто и по-лесно.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 05 ное 2010 11:43


Колега, можеш да го разбъркваш и в по-големи количества без особени проблеми (не и за година напред). Но имай предвид че двутактовото масло на щил, и не само то, обича да се утаява на дъното на тубата. И преди всяко зареждане на резачката, трябва предварително да разбъркаш двутактовата смес добре. Иначе накрая може и да зацапа свещите от прекалено много масло в бензина, а в началото пък няма да се смазва добре :012:


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Harrry » Нед 07 ное 2010 21:32


Да, непременно ще го разбърквам преди употреба чрез тръскане на тубата! :bishop Благодаря за подсещането! :) 5 литра за години напред няма опасност да останат, така че важното е само китайчето да не почне да играе номера, а също така по-бързо да свърша с боядисването на проклетата ограда, за да се хващам за дърветата, докато не се е развалило времето!


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот KingoftheROAD » Нед 07 ное 2010 23:10


Да, добрата подготовка е половината свършена работа, добре е да имаш поне още една резервна верига под ръка, а също пиличка и плъзгач за точене на ръка. Аз накрая се ядосах и си купих и машинка за точене, че да не търча всеки път до града...


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Harrry » Сря 10 ное 2010 23:04


Що се касае до резервна верига, аз, както правят и други собственици на по-евтини верижни триони, реших да си купя друга верига от реномирана марка. И отново се насочих към Ташев-Галвинг (не съм му рекламен агент, просто ми е по пътя от нас към вилата). Там обещаха за двайсетина лева да ми направят същата като моята по размер, но Хускварна. Ефктът ще е много положителен, макар че засега и моята все още реже нелошо. А за точенето, в сервиза на "Ферос туулс" момчето ми каза,че с машинка е по-лесно, разбира се, но на ръка с пиличката било по-качествено заточване.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 11 ное 2010 10:35


Значи, точенето с машинката сваля много матрял от зъбите, и затова трябва да се редува с ръчно заточване. На 3-4 ръчни заточвания - 1 машинно. Другото което е, че при ръчно заточване така или иначе ъгълът малко ти избягва, и често пъти след 4-5-то ръчно заточване веригата почва да тегли нанякъде, и не можеш да я удържиш. Затова точиш 3-4 пъти ръчно, след това на машинка докарваш точния ъгъл и така. Втората верига е, ако имаш много работа, и първата верига се износи и стане за заточване, направо сменяш с втората и перкаш с нея, за да не спираш работата и да точиш и тн. След като износиш и двете вериги, си организираш едно точене и на двете. И за следващия път пак си в бойна готовност. Имай предвид, че ако точиш само с кръглата пиличка, трябва да пилиш по режещия ръб на зъба. Аз имам плъзгач на щил, който се плъзга по самия зъб, и държи пиличиката на правилното място, иначе като натискаш надолу не точиш там където трябва.


Потребителски аватар
Harrry
Мнения: 239
Регистриран на: Нед 16 апр 2006 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Harrry » Пет 12 ное 2010 23:56


Значи, няма и десет дни да съм ползвал активно триона, а май скоро ще се наложи едно от двете - или заточване, или направо нова верига. Туй защото, колкото и да не ми се искаше, не овардих китаеца от съприкосновение с някаква стара ръждива тел, оплетена някога си в дърветата край огдадата, която просто не съм забелязал.Разбрах по няколкото искрички, изскочили от веригата, като от флекс... А пределно ясно ми е, че със захабена верига машинката само се мъчи и вероятността от повреда се увеличава.
Колеги, много добре гледайте къде и какво режете с верижния трион, защото подобно попадение наистина е много неприятно! :banghead:


Милен Йорданов
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 13 ное 2010 8:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот Милен Йорданов » Съб 13 ное 2010 8:45


Здравейте,от доста време чета мненията ви за FEROS TOOLS.Аз преди 3 години си купих такава 1700 вата.Имах проблем още в началото, като докато се опитвам да я запаля след поредното наливане на бензин се счупи пусковия механизъм.Изпратих я в сервиза по куриер.След 1 месец я върнаха с един лист на който пишеше; ЗА СЛЕДВАЩА ТАКАВА ПОВРЕДА РЕМОНТА СЕ ЗАПЛАЩА.И аз се изненадах защото има гаранция.Но както и да е от тогава наливам само масло и бензин.Няма спирка,пали от раз.Само дето гори много.Някой знае ли как даи намаля разхода.Гори около 1 литър на 1кубик а това е доста :012: heavy metal zork :да:


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 13 ное 2010 13:13


Harrry написа: ...от съприкосновение с някаква стара ръждива тел, оплетена някога си в дърветата край огдадата, която просто не съм забелязал...А пределно ясно ми е, че със захабена верига машинката само се мъчи и вероятността от повреда се увеличава...


Аз рязах и режа греди от стар гредоред, които така или иначе само за печката стават. И пирони по тях колкото искаш. Имах изкривени и отчупени зъби. Та втората верига спасява положението. Тук на село един даже и три вериги има. А рязането с тъпа верига, освен че увеличава разхода, изисква и натискане като хамалин. И в крайна сметка и шината се износва прекалено бързо и работа не се върши достатъчно ефективно...

Аз отначало разчитах само на пиличката която съм показал на снимката. Върши работа за 3-4 заточвания. Но след това веригата започва сама да тегли на нанякъде, и няма удържане. Освен това сухото дърво износва веригата по-бързо от прясното. И като се добавят някои и друг пирон или тел и картинката става прекалено красива. :mrgreen: :Mr Green Fun Та накрая като търчах няколко пъти до града за смяна на зъби и заточване, си купих машинка заточване на Айнхел от баумакса. Като за ползване 1-2 пъти в седмицата или месеца върши работа. Оригиналната на щил е около 10-на пъти по-скъпа.


velizar987
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 03 фев 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бензинов верижен трион

Мнениеот velizar987 » Пон 15 ное 2010 16:16


.

Последна промяна от velizar987 на Вто 18 сеп 2012 15:28, променено общо 1 път.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта