Настройка карбуратор на моторен трион

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот mafiota » Нед 09 ное 2008 10:31


Преди време ми попадна един моторен трион Хускварна 36 (клас къстрачка). Машинката беше в доста занимарено състояние, смених бая неща по нея и малко от малко успях да си я възстановя да ми върши работа.
Това което все още мъчи и немога да доизкосуря са настройките на карбуратора.
Ето какво представлява карба:

http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/e ... enDocument

Значи има две врътки за горивото, едната казват че е за ниски (L) , а другата за високи (L) обороти. А също така се регулира и първоначално колко да е отворена дроселовата клапа, т.е. може би оборотите на ПХ.
Нека някой ако е запознат с принципа и реда на настройка на подобен карб. ми пише.




Потребителски аватар
slavcata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 18:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот slavcata » Нед 09 ное 2008 14:17


Значи карбуратора има три регулиращи болта.'H', 'L' и 'Lo'.Регулирането става по следния начин:палиш машината да работи на ниски обороти.Ако неиска даваш максимална газ и започваш да натягаш болта 'Н'.КОлкото повече го натягаш толкова по високи стават оборотите,защото намаляш горивото и сместа се обеднява(демек повече кислород) от там идва и името на този регулиращ винт 'Н' демек' HI 'за обороти става въпрос-високи.Искам само да ти кажа да не прекаляваш с високите обороти.По принцип Хускварната работи към 14К оборота.Най-вероятно няма да имаш оборотомер.Такаче ги направи по слух.Така.След това идва ред на болта'L' сиреч ниски.От този болт се регулира ускорението на машината
.Подаваш рязко газ,и ако машината глъхне развиваш леко този болт докато не започне да ускорява нормално.Ако не ,пробваш леко да го навиеш.След като регулираш и ускорението идва ред на ниските обороти 'Lo'.Oт този болт определяш колко да е отворена дроселовата клапа.Ниските обороти трябва да са ти 2500.Веригата нетрябва да се върти на празен ход.Ако следваш какво съм ти написал можеш и сам да си направиш реглажа,ако мембраните на карбуратора са добри,семерите на коляновия вал са ОК и двигателя е в добро състояние.Иначе ще береш дертове :wink: .Ако неможеш да се справиш ще ти дам телефон и адрес да отидеш при брат ми той бачка в сервиз за точно такива джаги. :D .Впрочем и аз работих там малко повече от 5 години,ама сега съм малко в английско.Както и да е.Ако има нещо питай няма проблем.Дано да съм ти помогнал.Ако неможеш да се оправиш пиши пиши.Поздрави


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Нед 09 ное 2008 15:10


Безкрайни благодарност колега :)
информацията ще ми е страшно полезна, и още днес ще я приложа :wink:
Само да попитам първоначално (студена) какъв е реда да се пали машинката? А иначе по двигателчето съм сменил семерините и сегмента, а и друго да те питам верно ли е че ако не се ползва за по-дълго време трябва да се източи горивото от резервоарчето и карбуратора


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Matematiks » Нед 09 ное 2008 15:34


ако има смукач и полу смукач го дърпаш докрай,като припука точно един път връщаш на полусмукач и палиш
ако има само смукач пак същото но като припука първият път връщаш смукача :wink:

Последна промяна от Matematiks на Нед 09 ное 2008 19:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
slavcata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 18:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот slavcata » Нед 09 ное 2008 16:09


За реда на паленето:ако машината е студена винаги на смукач.Дърпаш докато "препука".След като препука връщаш на полусмукач,или ако няма полусмукач връщаш смукача и дърпаш пак.По отношение на горивото.Да ,това е истина,защото бензина когато седи повече време започва да образува смолисти утайки в карбуратора и го запушва.Сега ще ти кажа още нещо много важно,което малко хора го знаят.Горивната смес (бензин плюс масло) нетрябва да седи повече от две седмици,защото след това маслото започва да си губи качествата и свойствата.Когато ще работиш с машината си прави толкова смес ,колкото ти е нужна.Но не оставяй направена смес да седи повече 0т 2 3 седмици.И нали знаеш за маслото само "Хускварна" ,или "Щил" иначе те чакат проблеми.Ако те интересува защо мога да ти развия и тази теория. :wink: Радвам се,че съм бил полезен


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Нед 09 ное 2008 18:16


slavcata написа:..............Горивната смес (бензин плюс масло) нетрябва да седи повече от две седмици,защото след това маслото започва да си губи качествата и свойствата.Когато ще работиш с машината си прави толкова смес ,колкото ти е нужна.Но не оставяй направена смес да седи повече 0т 2 3 седмици........................................


Е това не го бях чувал :да:


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Matematiks » Нед 09 ное 2008 19:37


и да ти кажа само щилско масло(STIHL) и на Хускварна,обикновенните масла за двутактови мотори мажат до 8000 оборота,земи си свали книжката на тая машинка и ще разбереш много неща(ако знаеш Ханглийски де) :wink:
opss той колегата ме изпреварил за маслото :lol:


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1031
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Сря 12 ное 2008 17:35


Така и така става дума за резачки, та да питам - купена преди 10-тина години чисто нова McCulloch, но ползвана не повече от 20-тина мото часа пали много трудно докато е студена. Карбуратора не е бърникан, свеща си е оригиналната, някакъв Shampion беше. Докато запали ръката ми се откъсва да тегля поне 10-тина минути. Машинката има смукач, пробвал съм да го местя във всякакви варианти и изобщо без него, и неще и неще. Като загрее няма проблем.
На какво може да се дължи?


mravka_s_passat
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re:

Мнениеот mravka_s_passat » Вто 04 яну 2011 21:45


slavcata написа:Най-вероятно няма да имаш оборотомер.


Хмм, Извинявам се че ползвам темата на колегата. Имам един въпрос - Ходих с приятел да му регулират оборотите на бенз. резачка. Там един майстор запали машината и започна да мери оборотите с един уред като електоронен калкулатор, да настройва и пак да мери... въпроса ми е за такъв уред, който мери оборотите на машината какъв му е принципа на мерене? Дали според вибрациите или според шума на машината мери тези обороти. Интереса ми идва от там че се занимавам с една работа която понякога изисква да знам колко оборота е вдигнал електромотора в даден момент. Има едни оборотомери с лазер, но мисля че те трябва да имат визуален контакт с въртящата се част на ел. мотора. А при мен това не е възможно, понеже електромотора в случая ми е компресор на климатик... Може би някои от вас знаят как изгкежда един компреоср на климатик (на снимката долу). С една дума няма визуален контакт с въртяща се някоя част. А вибрации има що годе чувствителни (при инверторните). Къде мога да питам за такъв оборотомер? А от къде да го купя? Сещам се да питам в сервиза за бенз. резачки, но са в друг град, а при нас няма.


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот Mihailov78 » Сря 05 яну 2011 8:46


Безконтактните оборотомери използват лазер и малки парченца светлоотразителна лента залепена на въртящата се част. Такъв може да се намери в България на цена около 100 лв, като ТОЗИ.

Не знам този майстор какъв оборотомер е използвал. Има и такива които измерват като се закачат на високоволтовия кабел на бобината на бензинов мотор. ЕТО един такъв.

Третия тип, за който питаш се казва вибрационен оборотомер. Той се води професионален инструмент и цената му започва от 300 лв нагоре... Самия му принцип на работа изисква да е много прецизен уред.

В България не знам от къде може да се закупи, в ebay цените започват от 300 лв нагоре. Ето ти ЕДИН


mravka_s_passat
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот mravka_s_passat » Пет 07 яну 2011 19:56


Mihailov78 благодаря ти за изчерпателният отговор. Цена нямаш.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kossis » Пет 16 авг 2013 9:46


Колеги да питам - имам една от старите Хускварни-36 куба.

Баща ми я ползваше по често на село. След като почина, аз я дадох на майстор да и смени водещото колело и да настрой карбуратора- беше престояла дълго без да работи-суха.

Момчето я направи добре и сега работи супер. Аз я ползвам рядко и тия дни мисля да я припаля за да видя как е и да поработи малко.
Когато е загряла понякога леко превърта веригата на четвърт оборот и пак спира и тнт.

Питането е дали да намаля леко на 1/4 реглажния винт Т за обороти на празен ход-в посока обратна на часовниковата стрелка с което да се намалят оборотите на празен ход и веригата да спре случайното превъртане ?

Майстора каза че или е това или инерционният съединител -пружините са се отпуснали и за това превърта по някога- моя е с едни дълги пружини, а на по новите е с лентови пластини ми се струва.

Може ли да е от съединителя това ?

Последна промяна от kossis на Пет 27 дек 2013 11:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот samo_pechka » Пет 16 авг 2013 10:11


Има едно иглено лагерче на кол.вал ,то е за барабанчето на съединителя/зъбчатката на веригата. Това лагерче "работи" само когато резачката е на ниски ,т.е. когато съединителя не е увлякъл все още самото барабанче .Когато това лагерче се замърси/натъпче със опилки/мръсотия почва да увлича съединителя/веригата дори и на ниски обороти и не се успокоява дори и при прекалено смъкване на оборотите .Трябва да се изчисти там и смаже с масло ...до следващият път :biggrin Не се сещам точно при теб изпълнението как е , но съм сигурен ,че няма мн да е различно от описаното :th_up


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот kossis » Пет 16 авг 2013 10:21


Е да де ама нали точно това -Барабанче-зъбчатка-водещо колело майстора го смени и би следвало и лагера да е чист. Гледам че там капят малко масло в упътването.

На ръка като го завъртя това водещо колело се върти с голяма инерция при спрял мотор- мисля че това показва че лагера е нормално работещ.
При пълна газ колекото и коляновият вал се съединяват и тоя лагер -Не работи нали ?

Ако му капна малко масло- не се сещам дали е възможно от там да проникне в този лагер маслото дали ще се смаже ?

Те го бе - това е като за моята -36
Изображение


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Настройка карбуратор на моторен трион

Мнениеот keymaker » Пет 16 авг 2013 20:22


Щом се върти добре водещото колело пробвай да намалиш оборотите ,а ако ги свалиш доста и пак увлича има вероятност да си за нов съединител по причина ,както спомена омекнала пружина.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта