Как се работи с мултицет

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13540
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот kris11 » Пет 02 юли 2010 13:18


bobocamaro написа:
kris11 написа:Хайде и 1 загадка как се извършва измерване със стрелкови уред / мултицет :banana
За какво служи правоъгълния бутон вляво,над скалата?


За изключване на измерителната система при претоварване по ток.Т.Н. електронна защита на система. Вътре в уред има 1 руски чип и 1 реле.Работи надеждно само , ако 3те АА батерии са наред. При ниско напреженение на батериите трябва по-яко натискане. Изключва когато е натиснат левият кръгъл бутон на измерителната система..
На снимката уред е проверяван в някоя Метрология - има лепенка до коректора.Много ми прилича на Метрологичен център в някой вече бивш военен завод. Но вече е взел дал този уред.Стрелката е някъде по средта , което говори, че има скъсана спирала на остта .Най-вероятно е изтърваван уреда.

Тук при мен в офиса имам същата такава антика набор 1983г , но с черни бутони , а и оше 2 в къщи.
Радо се уреди със по-стария брат Ц 4313

Последна промяна от kris11 на Пет 02 юли 2010 13:30, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 02 юли 2010 13:27


Winner25 написа:Имам ето този уред, но не съм го ползвал, а и не ми е ясно точно как :oops: ...
Някой може ли да обясни налратко :)


Амперклещи
Амперклещите са важна разновидност на мултиметрите, специализирани за бързо измерване на ток. За разлика от мултимерите, които правят това измерване само при прекъсната веригата, амперклещите не изискват пряк контакт с проводящи части. Тези устройства работят на принципа на индукцията, за променлив ток и на ефекта на Хол, за постоянен ток. Така те измерват тока в кабел или шина без да се налага тяхното прекъсване. Друго важно предимство е че работният им обхват не е ограничен до 10А както при мултимерите и с тях могат да се измерват стотици и даже хиляди ампери.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот Winner25 » Пет 02 юли 2010 13:40


KingoftheROAD написа:Амперклещи
Амперклещите са важна разновидност на мултиметрите, специализирани за бързо измерване на ток. За разлика от мултимерите, които правят това измерване само при прекъсната веригата, амперклещите не изискват пряк контакт с проводящи части. Тези устройства работят на принципа на индукцията, за променлив ток и на ефекта на Хол, за постоянен ток. Така те измерват тока в кабел или шина без да се налага тяхното прекъсване. Друго важно предимство е че работният им обхват не е ограничен до 10А както при мултимерите и с тях могат да се измерват стотици и даже хиляди ампери.

Благодаря за бързия отговор :) Това го пробвах и работи, но предполагам трябва а мери и напрежени :roll:
Слагам едната сонда на com другата на 300, бъркам в контакта и нищо не показва :mrgreen:
И как се мери съпротивление :)


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот titi7707 » Пет 02 юли 2010 20:13


колеги за да работите с такъв уред трябва да имате елементарни познания по електротехника и електроника!
всеки един мултицет има упътване как да работите с него!настройте го да мери съпротивление и го пробвайте в контакта с 220волта и ще видите как ще ходите да си купите нов!така че не се занимавайте с глупости по добре почерпете някой който разбира от това няколко бири и си свъшете работа!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот Winner25 » Пет 02 юли 2010 20:48


E аз имам някакви познания :mrgreen: ползвал съм от тези електронните, и знам как се мери :) Ама този е малко по-различен, а нямам упътване и не мога да намеря :oops:
Меренето на ток, без да се прекъсва веригата не ми се получава на всички проводници :roll:

Последна промяна от Winner25 на Пет 02 юли 2010 21:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
s0bieski
Мнения: 35
Регистриран на: Вто 04 дек 2007 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот s0bieski » Пет 02 юли 2010 21:16


А може ли да се разчита на този уред за измерване на температура.. Сравнително верен ли е...?


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот Ljubon » Пет 02 юли 2010 21:39


Все пак е добре по-малко да се пита, а повече да се чете. Някои май не са влизали в час по физика в основното училище.
По темата: ЦЪК


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот bobocamaro » Съб 03 юли 2010 9:12


Winner25 написа: Меренето на ток, без да се прекъсва веригата не ми се получава на всички проводници :roll:

Просто трябва да обхващаш само един провдник,не всичките накуп които са в кабела.За мерене на съпротивление:провери му батерията и включвай сондите на клеми със символ Ω.За това че не мери напрежение:сондите ти как са?Щом все пак нещо мериш значи стрелковата система работи,към сервиз отива работата ако ще ползваш другите функции.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Как се работи с мултицет

Мнениеот Winner25 » Съб 03 юли 2010 10:35


За да мери напрежение трябва врътката да се завърти на v-Ω, ама кой да гледа :oops:
Само съпротивление не мери и най вероятно причината е в батерията :)



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта