надути кондензатори
- barezifranko
- Мнения: 999
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 14:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: Haskovo
надути кондензатори
Здр колеги. Попадна ми едно дъно на което има 2 издути кондензатора. Реших аз сам да си ги сменя. Може ли малко инфо по темата в смисъл с обикновен поялник може ли да се направи, има ли значение как се поставя кондензатора ?
- az-emo-pi4a
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 192
- Регистриран на: Пон 31 май 2010 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
Re: надути кондензатори
Щом имаш желание колега ще стане,само трябва да сложиш точно такива кондензатори каквито махаш,да гледаш за колко волта са и колко микрофарата и по принцип на кондензаторите по дължината има разграфено кое е минус,ако няма по късото краче е минус.И само да питам щом са се надули кондензаторите явно са видели някакъв зор,дано да стане,успех 

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12101
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: надути кондензатори
Просто трябва да ги смениш със същите, освен това ги смени всичките въпреки че са се надули само 2 - въпрос на време е и другите да идат фира. Мисля са по 30-40 ст бройката. Особеност някаква и, че компютърното дъно, самата платка е многослойна и е зор май без смукалка да се извадят старите кондензатори. Това обаче не ми е много ясно като процес. Просто споделям опит от това, че мой близък преди 2 дни си носи дъното при един негов колега да му сменя кондензаторите.
- Miki
- Мнения: 1031
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: надути кондензатори
Аз мога да сменям кондензатори, но като гледам си далечко. Щом нямаш опит риска да повредиш дъното е доста голям, по-добре недей - ще отлепиш някоя писта или ще повредиш метализацията на отворите. Иначе кондензаторите трябва задължително да са Low ESR за 105 градуса, задължително трябва да се спази поляритета и да са с капацитет равен на издутите.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19696
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: надути кондензатори
Miki написа:кондензаторите трябва задължително да са Low ESR за 105 градуса,
Мики, ако ти изпраска захранването в 4.45 следобед в събота - тургаш каквито са останали в кутийките, брат!


Поне аз така направих преди 2-3 години

Ама иначе си прав, де!

barezi, по-добре дай на някой, дето е в час да свърши работата
Майката на запояването НЕ Е наслояването, противно на мнението на много хора!
Има си 'чалъм'!

- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: надути кондензатори
Само да спомена, че от 3-4 години се уча да запоявам и смело мога да твърдя, че това не е лесна работа, но колегата нека се опита. Мен лично запояването ми е страшно хоби и много ме успокоява. Кофтия момент са лошите човки, лошия тинол....пълно е с боклуци, а логично непрофесионалист, като мен, няма да си купи скъпи консумативи и се започва едно окисляване на човката....мъка.... 

- Miki
- Мнения: 1031
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: надути кондензатори
radotom написа:Мики, ако ти изпраска захранването в 4.45 следобед в събота - тургаш каквито са останали в кутийките, брат!![]()
...
Аз ли да те уча - сваляш от някое старо дъно - донор.

А за чалъма си много прав.

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: надути кондензатори
Miki написа:Аз мога да сменям кондензатори, но като гледам си далечко. Щом нямаш опит риска да повредиш дъното е доста голям, по-добре недей - ще отлепиш някоя писта или ще повредиш метализацията на отворите. Иначе кондензаторите трябва задължително да са Low ESR за 105 градуса, задължително трябва да се спази поляритета и да са с капацитет равен на издутите.
Абсолютно е прав колегата

Ако сложиш калпави , с лошо ESR , понеже са няколко кондензатора в паралел , тези новите почти няма да участват в работата . По този начин останалите по платката ще се претоварват и ще се издуят и те . Или нови добри , или стари от скрапа , това е !
А смяната става с "чалъм" и много проби с платки за боклука . Платката е доста дебела , многослойка , със какъв да е поялник ще направиш беля . Трябва, ти добър поялник , и човек , който може да борави с него . Ако има духалка за SMD , може да се помага на поялника с нея при ваденето .

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13540
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: надути кондензатори
ПОмпа смукалка 30-40W - 12лв.
Друг безболезнен начин е без да разпояваш разфасоваш негодните кондензатори внимателно без напречни усилия , клатене и дърпане докато се добереш до изводите им. Внимателно с остър скалпел почистваш изводите и ги калайдисваш с малък поялник 8-10W на 12V / има ги в Конрад за смешни пари/ .Запояваш донорите като спазваш поляритета . Малко силиконче за укрепване.
По този начин няма опастност да се изорат дирите. Стига да не опират в радиаотора на професора.
Друг безболезнен начин е без да разпояваш разфасоваш негодните кондензатори внимателно без напречни усилия , клатене и дърпане докато се добереш до изводите им. Внимателно с остър скалпел почистваш изводите и ги калайдисваш с малък поялник 8-10W на 12V / има ги в Конрад за смешни пари/ .Запояваш донорите като спазваш поляритета . Малко силиконче за укрепване.
По този начин няма опастност да се изорат дирите. Стига да не опират в радиаотора на професора.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: надути кондензатори
Колега каква е тая помпа 30W? Някаква електрическа ли е? 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: надути кондензатори
black` написа:Колега каква е тая помпа 30W? Някаква електрическа ли е?
На Конрад ги имаше преди , електрическа , на 220V . Има си буталце като на обикновена смукалка , но човката е медна и се загрява . Върши работа в някои случаи , при платки с 1-2 слоя и малко метализация . За дебели платки не става , не успява да загрее добре , освен това металната човка често пъти отлепва площадката при няколко опита за изсмукване

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13540
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: надути кондензатори
milmar написа:black` написа:Колега каква е тая помпа 30W? Някаква електрическа ли е?
На Конрад ги имаше преди , електрическа , на 220V . Има си буталце като на обикновена смукалка , но човката е медна и се загрява . Върши работа в някои случаи , при платки с 1-2 слоя и малко метализация . За дебели платки не става , не успява да загрее добре , освен това металната човка често пъти отлепва площадката при няколко опита за изсмукване. От друга страна , когато не се ползва трябва да се изключва , защото няма терморегулиране и човката прегрява . Имал съм такива , не съм доволен .
Mоята помпа не е от Конрад и не е много евтина.
За Конрад говорех за малките поялничета около 8-10 вата
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта