шунтиране на резистор?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот ktamen » Чет 24 ное 2011 20:52


Skruji написа:При отворен ключ съпротивлението R5 участва. При затворен обаче не участва, защото е2 на практика е ЕДН, а е прието, че всички ЕДН-та имат съпротивление 0 ома.

Къде е прието, в "Народното събрание" на първо четене ли? И какво значение има колко ома му е съпротивлението.




Потребителски аватар
bnvp
Мнения: 112
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 18:46
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Варна

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот bnvp » Чет 24 ное 2011 20:53


Колега sportul имам чувството, че много неща в електротехниката не са ти ясни. е(t) източник на постоянно напрежение ли е?
R5 винаги си участва в схемата, с ключа се включва или изключва само е2.


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1150
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот Skruji » Чет 24 ное 2011 21:29


ktamen написа:
Skruji написа:При отворен ключ съпротивлението R5 участва. При затворен обаче не участва, защото е2 на практика е ЕДН, а е прието, че всички ЕДН-та имат съпротивление 0 ома.

Къде е прието, в "Народното събрание" на първо четене ли? И какво значение има колко ома му е съпротивлението.


Да колега прав си няма значение. Той тока си минава отвсякъде, независимо от съпротивлението. А относно къде е прието, в практиката е прието.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот milmar » Чет 24 ное 2011 21:53


Skruji написа:При отворен ключ съпротивлението R5 участва. При затворен обаче не участва, защото е2 на практика е ЕДН, а е прието, че всички ЕДН-та имат съпротивление 0 ома.


R5 няма абсолютно никакво отношение към останалата част на веригата (при затворен ключ) , само казвам , не споря . Аз никога не споря за очевидните неща , в които съм сигурен :idea: .
:D

Стана ми интересно , това за техникум ли е или за задочно :wink: ...

Мога да обясня и подробно , но ще изчакам да видя как ще се развият нещата нататък , малко грозничко ама ... mhihi .

ПП За колегата над моя пост : в практиката колега , се приемат за верни доста грешни неща :lol: .

ПП2 Малко е двусмислено поставена задачата :
sportul написа:Колеги ,затрудняваме една задачка по ТЕ2 ,въпроса ми е следния :

при затворен ключ съпротивлението R5 участва ли във веригата ,или източника E2 не участва ?
......

Аз приех , че става въпрос , дали R5 участва при пресмятането на останалата част от веригата , иначе въпросът е безмислен , нека автора на темата да уточни все пак ... макар че съм 99% сигурен че това е въпроса :lol: , иначе току виж се изложим ...


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот Mihailov78 » Пет 25 ное 2011 10:31


Ако постановката е с идеални източници на напрежение, то R5 участва винаги в токоразпределението на схемата. Източника Е2 участва само когато ключа е затворен. Направих симулация в последната версия на професионалния симулатор на National instruments за хората които разбират. Прилагам схемите при затворен и при отворен ключ, може сами да видите токовете и напреженията с пробите: в общия клон, във веригата на R5 и във веригата на E2. Приел съм за база: еднакви стойности на захранващите източници и еднакви стойности на резисторите. Индукцията в случая при идеални елементи, нулев собствен капацитет и съпротивление и постояннотокови източници не играе роля, приета е базова стойност от 1uH.

OFF.jpg


ON.jpg


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот ktamen » Пет 25 ное 2011 13:19


Пробвай симулация без R5 при затворен ключ - токовете през всички елементи ще останат същите (с изключение на Е2 разбира се)
Снощи се хванахме на бас с колегата Милмар - участва ли R5 или не участва. Въпроса е дали участва във веригата, но не се уточнява в коя верига. Не се знае каква е тази схема и кой е "важния" елемент.
Безусловно R5 не влияе на токовете през останалите елементи при затворен ключ, но също така безусловно през R5 и при затворен ключ тече ток (при това тече по-голям ток) - така, че задачката е непълна и няма верен отговор и баса с Милмар никой не го печели.
И аз си посипвам главата с пепел, че не забелязах по-рано, че задачата е грешна и си мислех, че съм дал верен отговор.


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот Mihailov78 » Пет 25 ное 2011 13:31


Кой спечелил баса не знам, но резултата е, че явно R5 не влияе на останалата верига. Това ще да е отговора! В точката на събиране на трите резистора потенциала е винаги равен, независимо дали има R5 или го няма. В задачата наистина има подводни камъни и трябва да се направи добър анализ за да се отговори вярно. Всичко това е вярно при идеални ЕДС и елементи, в противен случай не е. Но в заданието видно е, че са идеални. Например ако E2 има високо вътрешно съпротивление, то тогава ще се измести режима на цялата схема при добавянето на R5.

На въпроса:

при затворен ключ съпротивлението R5 участва ли във веригата ,или източника E2 не участва ?


Отговора би трябвало да е:

При затворен ключ и идеални елементи източника на напрежение Е2 влияе на останалата верига, а R5 не. R5 участва само във веригата E2-R5.


ON_OUT_R5.jpg


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот milmar » Пет 25 ное 2011 13:52


Mihailov78 написа:Кой спечелил баса не знам, но резултата е, че явно R5 не влияе на останалата верига... :mrgreen: Това ще да е отговора! В точката на събиране на трите резистора потенциала е винаги равен, независимо дали има R5 или го няма. В задачата наистина има подводни камъни и трябва да се направи добър анализ за да се отговори вярно. Всичко това е вярно при идеални ЕДС и елементи,....


:да:
Сега отварям темата и виждам развитие , малко колебливо в началото , но в крайна сметка в правилната посока :да: .

Няма НЕидеални източници на ЕДН колега , източника на ЕДН има вътрешно съпротивление 0 Ом , което значи , че какъвто и товар да му сложиш (R5)напрежението му остава неизменно . Всеки реален източник на напрежение може да се представи като източник на ЕДН и последователно свързан резистор изразяващ вътрешното му съпротивление . Смалко вътрешно съпротивление са например оловните акумулатори , затова се ползват за стартерни . Макар и големия ток (100-200 А) напрежението на клемите му се променя в малки граници , затова при съсо съединение може да стане пожар например .

В схемата , когато е затворен ключа , резистора R5 не влияе по никакъв начин на останалите клонове във веригата , защото по никакъв начин не може да "пребори" :D напрежението на източника на ЕДН , то си е едно и също със и без резистора R5 .

Евала на колегата Mihailov78 :) .

Но OrCad е нива над мултисим-а колега !


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот Mihailov78 » Пет 25 ное 2011 13:56


Да, така е :) Колегата с въпроса може да счита, че е получил отговора.

milmar написа:
Но OrCad е нива над мултисим-а колега !


Съгласен съм колега, но нали знаеш навика с годините:) А и мултисим в последните версии доста "порасна"


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот sportul » Нед 27 ное 2011 17:02


да помогнахте ми аз минах с 3 ако нямаме повече ТЕ изобщо не ме интересуват тези глупости
а тази програма national instruments свободно може ли да се тегли от някъде ?


Потребителски аватар
JaDaWiN
Мнения: 921
Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
Местоположение: София

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот JaDaWiN » Нед 27 ное 2011 17:55


Първо, поздравления за тройката. Малко хора знаят, колко трудно се взима ТЕ.
Второ - препоръчвам ти PSpicе - ние работихме с нея.
Успех!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот milmar » Нед 27 ное 2011 20:41


sportul написа:да помогнахте ми аз минах с 3 ако нямаме повече ТЕ изобщо не ме интересуват тези глупости
.....


Глупостите приятел , са че изобщо се опитахме да ти помогнем :banghead: .
Изобщо не се занимавай с "тоци" , лошото при тях е че като те ударят , няма как да им върнеш (както каза колега) , пий си биричката :beer и не се занимавай ! Като знам какви сме инИнери , ми е интересно , че се чудим какви ни били лекарите :oops: !


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот sportul » Нед 27 ное 2011 21:34


трудностите идват от това че никой не обяснява , на всяка ликвидация има народ все едно стачкуват , 50% от тях са умни хора с недостатъчно обърнато внимание :? .Това е 8) можем да заключваме вече:)


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: шунтиране на резистор?

Мнениеот Ljubon » Нед 27 ное 2011 22:17


milmar написа:
sportul написа:да помогнахте ми аз минах с 3 ако нямаме повече ТЕ изобщо не ме интересуват тези глупости
.....


Глупостите приятел , са че изобщо се опитахме да ти помогнем :banghead: .
Изобщо не се занимавай с "тоци" , лошото при тях е че като те ударят , няма как да им върнеш (както каза колега) , пий си биричката :beer и не се занимавай ! Като знам какви сме инИнери , ми е интересно , че се чудим какви ни били лекарите :oops: !

Аз бих допълнил, че токът и алкохолът нямат приятели. eusa



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта