Рекламация и Техномаркет - втори рунд на стр. 2

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Рекламация и Техномаркет - втори рунд на стр. 2

Мнениеот Ivailo » Чет 15 ное 2012 14:49


Sunny написа:Защо пък трябва да вдига децибелите?
Най-обичам да дойде някой и да ми се кара, че нещо му се е счупило - техника е, случва се.
Има си регламент от закона и той се спазва. Дали ще се караме или не - все тая.
Най-много да започна да спазвам и запетайките на закона и базирайки се на него, да стровя аз нервите на клиента, вместо той моите.
Не е ли по-добре да се разберем човешки и да подпомогна за разрешаване на проблема в най-кратки срокове?!

Относно казуса:
Закона казва, че рекламация се предявява до 2 год. от датата на покупката, независимо от гаранционния срок на изделието, упоменат в заявлението за търговска гаранция или липсата на такова.
Рекламацията се предявява пред търговеца. След предявяването и, в срок ДО един месец търговеца преценява по какъв начин да я удовлетвори (ремонт/замяна/възстановяване на сумата) Ако се забави повече от месец в становището си, то тогава клиента избира начина за удовлетворяване, а и търговеца подлежи на санкция от КЗП.
Та, с касовата бележка и си искаш да го оправят (принципно такива дреболии се подменят, защото ремонта и излиза над себестойността на уреда)

Защото тия от технополис и техномаркет (нямам опит със Зора) използват точно незнанието на хората, за да им смотолевят едно "не подлежи на гаранция" по телефона и толкоз.
Скандал е нужен, за да ти обърнат внимание, да дойде управител, да привлечеш вниманието на другите клиенти. Знаеш, че никой клиент няма да си купи стока от тоя магазин, ако види, че за ремонта трябва да вдига кръвно ;)
И естествено, ако всичко е наред и ремонта/замяната мине по план, на никой не е нужен скандал. Нужен е в такива случаи, когато се правят на тарикати. Разбира се, че е техника и се чупи, въпроса е каква ГАРАНЦИЯ имаш ти...




Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Рекламация и Техномаркет - втори рунд на стр. 2

Мнениеот mely » Чет 15 ное 2012 14:59


Sunny написа:Защо пък трябва да вдига децибелите?
Най-обичам да дойде някой и да ми се кара, че нещо му се е счупило - техника е, случва се.

А прочете ли че го съветвам да почне со кротце.А дицибелите ще вдигне когато оня отсреща почне да се прави на отворен и да казва неможе - както е и станало.Да ,закон има и колегата е постъпил правилно...но защо те не са.Какво съветваш в този случай да му се моли на колене.Ти нима няма да вдигнеш децибелите като видиш че въпреки че спазваш всички нормативи продължават да те правят на бунак и очакват от теб да си вземеш стоката и да си я завреш нейде.....Може и да не обичаш да ти повишават тон но нали разбираш че нервите на хората си имат гранници .Най малкото ,че те разкарват напред назад без да си свършат работата.Еврейския смс също е причина.Още ли не си съгласен с мен.А постави се на място на потребителя.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Рекламация и Техномаркет - втори рунд на стр. 2

Мнениеот Sunny » Чет 15 ное 2012 17:43


През останалото време, когато не съм представител на търговец, аз също съм потребител. И не, не вдигам децибели, когато се опитват да ме правят на бунак - винаги има по-интелигентен начин, който да избереш. Някой беше казал "Задай въпроса си по начина, по който искаш да получиш отговора". Ако отсрещната страна продължава да те мисли за малоумен, винаги можеш да ескалираш проблема. Над всеки шеф седи друг шеф, а и отговорни институции, които само чакат някой да стъпи накриво - колкото искаш.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Re: Рекламация и Техномаркет - втори рунд на стр. 2

Мнениеот MITKO_DVD » Чет 15 ное 2012 17:57


Sunny написа:.............."Задай въпроса си по начина, по който искаш да получиш отговора". Ако отсрещната страна продължава да те мисли за малоумен, винаги можеш да ескалираш проблема. Над всеки шеф седи друг шеф, а и отговорни институции, които само чакат някой да стъпи накриво - колкото искаш.


много правилно,точно и по най-добрия начин казано :да: :да:


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Рекламация и Техномаркет - втори рунд на стр. 2

Мнениеот mely » Пет 16 ное 2012 11:22


Хм -отговорните институции чакали..,това с плашенето с КЗП не върши работа отдавна.Не знам защо.Но и КЗП не си дават зор ИЗОБЩО.Особенно при големите вериги и компании.Напоследък отсъждат все в тяхна полза.Пресен премер даже 2.Мтел - проблем с телефон -техния отговор терлефона е мокрен -КЗП от сервиза казоха че телефона е мокрен...и това е.Същото нещо с виваком .Оттук нататък но кого да се оплаче-на арменския поп освен - или по съделищата да се мъкнем където наливаш едни пари ама какво ще стане.Вярно ,тук случая е друг ама....затова и го посъветвах да се обърне към КЗП.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20236
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Рекламация и Техномаркет - втори рунд на стр. 2

Мнениеот Vlad777 » Пет 16 ное 2012 11:46


Явно върши работа, защото днес се обадих и в крайна сметка се оказа, че е "разрешена подмяна" и да мина да си го взема новия часовник.

Да синтезирам:

Значи както е по закон аз отидох и предявих рекламация в законовия срок пред търговеца, от който съм го закупил, носейки продукта в оригинална опаковка, без следи от употреба и с касова бележка. Получих протокол. След няколко дни получих отговор по телефона, че не подлежи на гаранция. Тук идва тънкия момент, че аз можех да се съглася тогава и да кажа ок. Т.е. ако мине номера. След като не се съгласих и споделих, че ще си отстоявам правата по всякакъв начин, днес ми бе съобщено, че вече може да ми се замени часовника.

Значи изводът е - бъдете граждани с активна позиция, четете законите, знайте си правата и си ги отстоявайте!

(За момента заключвам темата. Благодаря на всички, които се включиха. Ако някой има подобен проблем - нека пише на модератор да отключи.)


Вижте и тази тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=378783



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта