"Преработка" на четков ел.мотор от 110V на 220V

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

"Преработка" на четков ел.мотор от 110V на 220V

Мнениеот samo_pechka » Пет 11 яну 2013 17:42


Привет колеги . Преди време, ми изпадна на оферта къртач за бетон, лека серия - 9J удар.Купих го . Къртача е качествен модел,много добра направа и почти нов , то инак нямаше и да го погледна :) но е на 110 английски волта :Mr Green Fun . Стана няколко пъти съм го ползвал, но с траф .Работата е там,че си е едно малко неудобство , напред-назад с тоя траф, отделно и два-три пъти съм го и забравял да го взема (трафа) :oops: на обекта.
Питането ми е, дали някой пренавива/преработва мотори-четкови и отзивите какви са,дали е надеждно ? Добра идея ли е или има друго решение ( освен траф). Да добавя ,че машината няма плавен старт (сток) т.е. копчето е просто. Отворен съм за всякакви съвети love.vwclub




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13448
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: "Преработка" на четков ел.мотор от 110V на 220V

Мнениеот kris11 » Пет 11 яну 2013 18:43


не се занимавай с пренавиване. ЮНе се знае какъв проводник ще ти сложат . Естествено ще е най- евтиния, но няма да издържа на топлина / прегряване/. Влачи си трафа с теб и не се занимавай с глупости. Разбирам да е китайка уреда ама..

Последна промяна от kris11 на Чет 28 авг 2014 8:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: "Преработка" на четков ел.мотор от 110V на 220V

Мнениеот pas1.8mi » Пет 11 яну 2013 21:08


Някаква схема на фазов регулатор дали няма да ти свърши работа? http://hobby.neomontana-bg.com/


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: "Преработка" на четков ел.мотор от 110V на 220V

Мнениеот samo_pechka » Съб 02 фев 2013 10:15


След дълги консултации със спецове се реши следното : да не се "бута" мотора ( особено пък здрав!), т.е. да се ползва траф . Другото ,което е ,че може да се пренавие само статора и да стане на 220в ( не знам до колко е надеждно в този вариант). Да попитам във форума : някакви наблюдения за тези трафчета ( китайки) http://elektronikabg.com/category/13/konvertori.html , че аз имам едни самоделни - много масивни ,яки и тежки за пренасяне ( от повредени електрожени са,пренавити наново) .Та мислех си едно от онези- илиенските 1500 ватово за не мн мощни уреди ( макс 1000 вата) за по-слабите ми уреди ( половината от ел.инструментите ми са на 110 в и съм мн доволен от тях) Или да не рискувам и да си купя от острова оригиналдъ.
П.п. ей сега един колега ми подметна ,че имало климатици Фтора потреба от Джапан - били на 110 волта и фирмите дет' ги монтирвали тук , си имали няк'ви тороидални трафове :eek били мн безшумни и можело да ми св. работа...ще огледаме и там :thup


rachev
Мнения: 86
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: "Преработка" на четков ел.мотор от 110V на 220V

Мнениеот rachev » Съб 02 фев 2013 11:21


Колега за климатиците се ползват автотрансворматори те са достатачно мощни стават за тази работа и са сравнително компактни.Що се отнася до пренавиване само на статора няма да стане.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Re: "Преработка" на четков ел.мотор от 110V на 220V

Мнениеот Uneek » Съб 02 фев 2013 23:53


Само да ти кажа - В Англия напрежението в мрежата е 230 волта, 110 е в Америка. Иначе и аз ползвам доста уреди на 110 и си е най-добре с траф, досега не съм имал проблеми, съветвам те да не се занимаваш с пренавиване, магерене и тн.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8456
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: "Преработка" на четков ел.мотор от 110V на 220V

Мнениеот samo_pechka » Нед 03 фев 2013 12:10


:thup Качествен траф : http://www.toolpak.bg/cat/16/elektro-ko ... prehodnici жалко ,че нямат и по-малки , че и тез бая тежат.........


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: "Преработка" на четков ел.мотор от 110V на 220V

Мнениеот Matematiks » Сря 27 авг 2014 10:30


Здравейте,

каква е ситуацията към момента и какъв е начина , как става преправянето на машината от 110 на 220 волта?

Да кажем, че имам човек, който пренавива много качествено - възможно ли е преправянето и какво трябва да се направи?

Благодаря :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13448
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: "Преработка" на четков ел.мотор от 110V на 220V

Мнениеот kris11 » Чет 28 авг 2014 9:02


не е въпроса само в пренавиването , а проводника с каква изолация е ,на колко градуса издържа. Преди след пренавиване се правеше импрегнация на намотката във вакуум установка и температура 90-100гр. ?Това в заводски условия/



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта