Питане за акумулатор

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8961
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Питане за акумулатор

Мнениеот samo_pechka » Пон 03 фев 2014 12:34


Здравейте колеги .Имам следното питане . Изрично няма да споменавам марки , да не правим реклами . За какво става въпрос : два акумулатора от една и съща марка , с почти идентичен капацитет и размери външни ( 4-5 Ач разлика дали има..), но единия е с доста по-голям стартов ток ( прибл. 200 Амп) спрямо другия ( не се сещам , но единия имаше към 880 А, а другия някъде 690 А ) , ценово разликата е минимална. Няма разлика и в самия тип акумулатор . Въпроса е малко хипотетичен :biggrin кой от двата реално е по-добрия избор ,т.е. кой от двата ще изкара по-дълго време ( въпреки ,че тук малко божа работа...) . И с двата е пробвано и колата си пали без проблем студена/топла.
Въпросите ми са породени от факта ,че има две разновидности на почти една и съща батерия, с идентични размери,капацитет , дори и кг , но с различен стартов ток... Как всъщност се постига по-големия стартов ток ? С дебелината на плочите ли? Ако е така по тая логика за да се постигне голям стартов ток , те тр са по-"тънки" спрямо аку със същият капацитет ,но с по-нисък стартов ток, т.е. втория ще е с по-дебели плочи . Вярно ли е това ? Което автоматично поражда и др. съмнение , акумулатора с висок стартов ток ще е по-склонен към дефектиране/скъсване на плоча и с по-къс живот като цяло...Има ли логика в разсъжденията ми или..? Вашето мнение ? В магазина ни убеждават ,че с по-големия стартов ток бил по-добрия избор , но аз имам едно съмнение...
П.п. акумулаторите ще са два и ще се слагат на джип, но пада "друсане" по сокаците, а са пара... та затова питаме :rolleyes не щем през две/три години да се купуват нови ( както май напоследък стана) А за спец подходящи на яки сътресения - няма кинта :redface




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Питане за акумулатор

Мнениеот radi_nrj » Пон 03 фев 2014 13:17


По-големия стартов ток се постига със слагането на по-тънки и повече на брой плочи във всяка клетка. По тънките плочи обаче често водят до по-малък живот на батерията. Както виждаш всичко е компромис с едно или друго.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8961
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Питане за акумулатор

Мнениеот samo_pechka » Пон 03 фев 2014 13:47


За по-големия брои плочи - пропуснах да го напиша , то се и подразбираше де . Загледах се по тема в оффроуд форума http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=56270


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Питане за акумулатор

Мнениеот radi_nrj » Пон 03 фев 2014 15:28


Химическата реакция протича на повърхността на плочите и колкото по-голям брой са толкова по-голяма е площта => по-голям стартов ток. Размера на клетките в определен размер кутия е фиксиран и единствения начин да се изкара по-голям стартов ток както писах е да се направят плочите по-тънки. Също така може да се вдигне количеството сребро в решетките на плочите за да се намали специфичното им съпротивление, но това е скъпо и никой не го прави.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта