Конкретен въпрос за климатик

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Конкретен въпрос за климатик

Мнениеот kossis » Чет 31 окт 2013 9:22


Колега, При Мидеата за която говоря аз -ти казваш че датчика на Хол контролира оборотите. Това добре , но какво се изменя за да се променят и оборотите ??? Напрежение, ток, честота ?

При вариант 4 казваш -напрежението се мени. При Инверторите -честотата.

А при Мидеа -конвенционален ???




Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 445
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Конкретен въпрос за климатик

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Чет 31 окт 2013 9:50


kossis написа:Колега, При Мидеата за която говоря аз -ти казваш че датчика на Хол контролира оборотите. Това добре , но какво се изменя за да се променят и оборотите ??? Напрежение, ток, честота ?
При вариант 4 казваш -напрежението се мени. При Инверторите -честотата.
А при Мидеа -конвенционален ???

Golf 3 Yahting GT написа:И да не е много офф, ще опиша малко за използваните ел. двигатели за вентилаторите във вътрешните тела на домашните климатизатори:
Вариант 1 - с монофазен асинхронен ел. двигател с работен кондензатор (при повечето монофазни климатизатори мидеа) - управлението на оборотите се осъществява посредством датчик на хол които брой оборотите и подава сигнал за спиране или пускането на захранването към ел. двигателя за да могат да се поддържат в някакви граници необходимите обороти според зададената скорост.

Тоест електониката пуска и спира монофазното захранване към ел. двигателя - тук роля играе и инерцията.
При първоначално стартиране на вентилатора, той се развърта на максимални обороти за постояно подавано захранване. Платката монтирана на оста (в която се намира датчика на хол) преброява оборотите и подава сигнал към електониката на вътрешното тяло - и тук вече според зададената скорост от дистанционното и логиката се решава колко време да се подава захранване и кога да се спре.
Получава се примерно нещо от сорта(говоря на изус за оборотите): най-висока скорост примерно 800оборота; средна от 500 до 600оборота - (като стигнат 600 се спира захранването вентилатора, и той продължава да се върти по енерция до като паднат на 500 оборота и се пуска отново захранването пак и така); ниска от 300 до 400 оборота.
Този ефект се осеща най много когато климатизатора работи в режим отопление на ниска скорост на вътрешния вентилатор - след тръгването на компресора и достигане на температура за стартиране на вътрешния вентилатор, той развърта на максимални обороти и след това намаля на зададената скорост - което е звързано с характерен шум от стуята въздух( или издухването което се получава).
П.П. Червения кабел на вътрешния ел. двигател на вентилатора, мисля минаваще през кондензатора 1.2 микро фарада(за волтава мисля че беше 450 волта).

Поздрави!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Конкретен въпрос за климатик

Мнениеот kossis » Чет 31 окт 2013 10:12


Колега ти ми обясни нещо, което и специалиста в сервиза на Мидея ми каза че е така , но не можа да ми го обясни !!! Браво !

Значи моя мотор, когато се въртеше без турбина- ясно се виждаше че засилва и намаля, и колкото по висока скорост му задавах, толкова по засилваше и достигаше до макс обороти.

Вече ми се изясни това. Сега разбрах и защо на ниски обороти трака най много мотора когато има неплътности по оста и лагерите. :th_up

Обаче това можеш ли да обясниш. Майстора в Мидеа, каза че имало два типа мотори- едните се въртяли с една скорост, а другите -на импулси, както ти описа !

Та аз преди да отида в Мидеа, ходих до ТУ -където е склада на Панасоник. От там си купих абсолютно същият мотор- номера е същият и форма и размер и кабели. И другите надписи и завода производител е същия-абе абсолютно същият мотор.

Та като го пуснах без турбината на платката и той се въртеше -монотонно - постоянно и почти не видях да има различни скорости.
Просто ме мързеше да разкачам вече работещият-уплътнен стар мотор от гнездото. От развиване на рапидките - пренавих гнездата им и ги сменях с по дебели и дълги.

Та като питах после майстора в Мидеа- той каза че неможе да ми каже защо това е така , но било нормално и имало два типа моторчета. Щом номера им бил еднакъв, значи проблем нямало.

Новият мотор които взех е за Беко, а този които ми предлагаше в Мидеа Майстора -беше със същият номер, но с изменена конструкция - по тесен, но с по широки и издължени странични оси отстрани, за да може да влезе в леглото си. Абе пак става.

Та ти можеш ли да обясниш защо тоя от Бекото работи с постоянно въртене ???

Мерих му и намотките- има си съпротивления и в трите извода-даже ги и записах на кутийката.

Данеби да са различни съпротивленията на намотките и от там да идва разликата.
Или датчика на Хол да е с различни параметри -има някакви съпротивления на платката на Хола.
Аз пък не измерих на стария Съпротивлението. Но в крайна сметка номера на новият е същият.

Би следвало новият мотор да не се разтропва так като старият, щом се върти монотонно и постоянно.

Изображение

Е това е стария, новия изглежда пак так и лепенката и надписите и всичко е 1:1, пък се въртят различно ?! :rolleyes

А де ?

Последна промяна от kossis на Сря 21 май 2014 11:31, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 445
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Конкретен въпрос за климатик

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Чет 31 окт 2013 10:39


kossis написа:


Тук изникват няколко въпроса, като си закачал новия мотор към платката, закчили ли и трите букси, в какъв режим( отопление, и коя скорост на вентилатора) беше пуснат климатизатпра и колко време изчака за теста? Сменя ли скоростите по време на теста? Някои от диодите мигаше ли на вътрешното тяло?
А за винтовете неги натягаи много, защото пласмасата е слаба и лесно превъртат.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Конкретен въпрос за климатик

Мнениеот kossis » Чет 31 окт 2013 10:57


Винтовете ги смених. Натягам здраво и ..... даже от страната на втулката -понеже новият винт беше хем по дебел и по дълъг- се разцепи и каналчето и се отчупи, после го лепих с Поксипол и каниколит + сода- абе за да дистанцира правилното разстояние, резбата беше приключила- сложих по дълаг и тънак рапид. И той захвана в дъното.
Абе -5-6 пъти ги отвих и завих- то няма как да не се прецакат накрая.

Значи теста го правих и на двата мотора по един и същи начин.


Климатика е поставен само на вентилатор (без работещ компресор). Без закачена турбина.

И двете букси са закачени към платката. Дисплея не мига нищо- няма грешки. При включване в тока само мига 1. Но това е нормалното му мигане при първо захранване от мрежата и после при стартиране и изключване всичко е ок. Няма Мигане и светене на лампи обозначаващи грешки.

Пробата я правя с придърржане на мотора с ръка за около 1 - 2 минути.
Все пак съм на високо и е доста неудобно. Има една полица за цветя там и тя ми помага за придържането на моторите.

Дистанционното е в мене и сменям скоростите в режим ФЪН - ОНЛИ (както споменах).

При което Оригиналния -виждам как се забава и усилва и пак забавя и тнт. При качване на скоростта от Ремотето- интервала на импулса се увеличава, а с това и скоростта.

При Бековият- се върти монотонно и не виждам разлика при отделните скорости. Даже и лепенка му лепнах на оста за да видя разлика, но майче трудно я видях :rolleyes.

Това е начина ми на тестване.

Гледам че ги чаткаш тия клими. :beer Та ако се сетиш нещо казвай -особена работа.

Спеца в Магнум-какза че е виждал и двата типа въртене, но не знае защо има тази разлика.


===============


Ако на електронният блок нещо не му хареса - примерно датчика на хол не е добре или намотките на фъна са капут- би следвало да мига на дисплея че има проблем -нали ?

Всъщност от сервизната документация- виждам че ако 1 минута вътрешният фън е извън контрол на оборотите- започва да мига ОПЕРАТИВНАТА лампа на дисплея.

Обаче аз не съм сигурен дали съм изчаквал 1 минута да работи тоя Бековският мотор !?


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 445
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Конкретен въпрос за климатик

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Съб 02 ное 2013 16:11


kossis написа:Ако на електронният блок нещо не му хареса - примерно датчика на хол не е добре или намотките на фъна са капут- би следвало да мига на дисплея че има проблем -нали ?

Здрасти Колега,

Максималните обороти на оригиналния ел. двигател и на новия (бековски) вентилатор еднакви ли са?
Ако на мидеиския са по високи, то датчика на хол няма да отчете оборотите които са му зададени и на база на тях да тръгне да пуска и спира напрежението за да може да се получи някакво регулиране на скороста. Пример ако на оригиналния ел. двигател са 800+ оборота а на новия ел. двигател 700+ оборота, то датчика на хол ще ги отчита и ще праща сигнал на електрониката - а тя ще очаква да стигнат 800+ за да може да си следва зададената програма(логика). Ама ще има да чака :mhihi
А може и да има несъвместимост в типа на датчиците на хол(разлики в сигналите между двете платки) и към електрониката да не се подава правилния сигнал. Ако имаш възможност и ти се занимава можеш да размениш двете платки да пробваш. Тоест бековския двигател и мидеиската платка на оста и да видиш дали променя оборотите.
А що се отнася за грешките там трябва да се изчака поне половин час, трябва каквато и да е грешка да се появи поне три пъти в рамките на известено време - за да може да се появи и на дисплея някаква индикация. За мидеята няма много грешки така че незнам дали би разпознала грешен вентилатор. Основно разпознава проблеми с датчиците за температура и проблеми с компресора, носи иска чакане.

П.П. би ми било интересно да го разгледам и да го тествам бековския ел. двигател и да видя защо не сменя скоростите.
Поздрави!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Конкретен въпрос за климатик

Мнениеот kossis » Съб 02 ное 2013 17:47


Аз не знам дали не сменя скоростите- за 1 минута и без турбина -едва ли разбирам какво точно става.

Пак казвам - Бековсики е силно казано- по скоро тоя мотор работи и в Мидеа и в Беко. Просто е един и същи и по номер и по всичко.

И на мене ми идва идеята, ако има проблем с новия- да сменя платката с датчика. Но не ми се иска да го отварям.

За сега стария го направих да работи без шум. Ако се наложи да ги сменя, тогава ще премеря съпротивлението на стария и ще разбера дали има разминаване. И евентуално, ако нещо не мени скоростите тога ще отварям и ще сменям. Щото гаранция няма. Трябваше да го монтирам още веднага и ако не бачкаше -да го върна.
За сега явно ще стои в кутията тоя новия. Иначе имаше печат че е минал ОТК- аз от пипането го изтрих. Което казва че е бит в завода и не е пипан повече.
И на стария печата се изтри -ОК или на новия буква N са печатите. Би следвало да са тествани в завода и да работят нормално.

-------
За грешките - тия в сервизното за МСР1 що са писали че след една минута при проблен със скоростта ще започне да мига ламбата на Опереишъна ?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Конкретен въпрос за климатик

Мнениеот kossis » Сря 21 май 2014 9:01


Преди няколко дена смених моторчето с това новото дето взех от ТУ. Понеже старото ми тропкаше много леко на ниските- абе друг сигурно няма да го чуе, ама аз си го чувах притропването. :Mr Green Fun

Та реших че е безмислено 70 лева да ми стоят в кутията в вид на ново моторче.

След поставянето всичко е ок- няма никакъв шум и новият мотор си развърта всички скорост както следва. Даже ми се струва една идея по бърз на максимална скорост. Но сигурно си внушавам.

Значи оказва се че наистина тропането е на 100% от разбитият импулсен мотор.

А аз повече няма да се престаравам и да мия питата на климатика директно с Мелио и вода- че всичко се налепва по турбината и си отворих петорна работа.
Сега за няма и 2 часа сменям въпросният мотор без да се замислям кое как беше. Абе като робот. Тренинг, и въобще не ми направи впечатление че съм на стълба и че има разни цветя около мене дето ми пречат.

Извода за мене е-
като се зацапа ваната и турбината- развива се цялата кутия на климатика и се сваля само ваната - бърше се с парцала зад турбината и това е.
Ако вече турбината е много зацапана може и да се демонтира и да се мие и питата.
Но да си играя при сглобен климатик да мия всяка пролет аз питата без да свалям каквото и да е било и накрая да съм задръстил пак ваната и турбината да е цялата в кал, това няма да го правя вече никога.
Така или иначе пак си мирише гадно след миенето когато компресора спира да работи.

Или се мие и чисти генерално или става голяма беля !

Може една прахосмукачка да се бие на Питата в сглобено състояние от време на време и турбината също може да се осмуква с смукачката, но там трябва разглобяване вече.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта