Приятел, купи си един флекс за 40лв китайска марка и един диск за 3лв за метал. С цялото ми уважение в другата тема говориш за почивки в Турция, флекса струва много по-малко от 1 почивка. И най-китайският ще свърши работа. След това може да се заваря или да се закрепи с болтове и силикон. Форумът тук е за взаимопомощ. Баща ми имаше фреза и като й се скапа редуктора смени фрезата и даде 1000лв за нова. Няма евтин вариант, освен нещо да се помъчиш/помъчим да сделаме тук.
Значи аз с други неща не се хваля, но поне една евтина дрелка, един евтин винтоверт и един евтин флекс имам, ако трябва инцидентно нещо да правя 1 път в годината. Ако не ти се купуват евтини ментета, виж някой познат дали няма инструмент.
Аз лично, ако ми беше на близо, връчвам ти флекса в ръката и си режи. Не съм рязал такива неща и не бих искал да ги изпортя.
Не се сърди, че ти говоря на приятел, считам всички за такива. И не си мисли, че те коря, просто само няма да стане. И всичките редуктори са една торба пари. Бащата като избира втората фреза гледа да е с разглобяем редуктор - с болтове.
Ремонт на редуктор на мотофреза Viking - Решен
- hooligans
- Мнения: 18733
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Ремонт на редуктор на мотофреза Viking
Да, благодаря ти!
Знам колко струва един флекс, но все пак търся друг вариант, а именно да сложа друг редуктор!
Както казах на този редуктор е скапана и ламарината, която е около оста, демек няма да стане само със силикон и болтове.
Други мнения?
Знам колко струва един флекс, но все пак търся друг вариант, а именно да сложа друг редуктор!
Както казах на този редуктор е скапана и ламарината, която е около оста, демек няма да стане само със силикон и болтове.
Други мнения?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт на редуктор на мотофреза Viking
hooligans написа:Както казах на този редуктор е скапана и ламарината, която е около оста, демек няма да стане само със силикон и болтове.
Да, със заваряване на планка обаче може да стане.

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Ремонт на редуктор на мотофреза Viking
Много е вероятно да са разбити лагерите и това да е единственият проблем. Изядената ламарина може да е само козметичен дефект. При всички случаи е задължително първо да срежеш този редуктор и после да мислиш за други варианти.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт на редуктор на мотофреза Viking
долната ос е на 2 лагера. Лагерите ли са разбити или гнездата на лагерите ?
- hooligans
- Мнения: 18733
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Ремонт на редуктор на мотофреза Viking
Разбити са лагерите и е изядена ламарината, веригата си е здрава със сигурност. 

-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Ремонт на редуктор на мотофреза Viking
Няма какво да се чудиш, мери колко е диаметъра на твоите оси, за да видиш дали ще станат мотичките и шайбата, и ако съвпадат с диаметъра от линка, вземай нов редуктор. Щам се е разбила ламарината, трудно ще я възстановиш. Най добре ако имаш път до Пловдив питай на място.
http://www.store.tiller-bg.com/bg/product/13/reduktor-za-motofreza.html
http://www.store.tiller-bg.com/bg/product/13/reduktor-za-motofreza.html
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт на редуктор на мотофреза Viking
"Няма какво да се чудиш, мери колко е диаметъра на твоите оси, за да видиш дали ще станат мотичките и шайбата, и ако съвпадат с диаметъра от линка, вземай нов редуктор."
A разликата в предавателното отношенив в 2 та редуктора ?
A разликата в предавателното отношенив в 2 та редуктора ?

-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Ремонт на редуктор на мотофреза Viking
И каква е според теб разликата, на линка който съм дал има предавателното число на новият редуктор, неговият е свален като го завърти на ръка бързо ще разбере колко му е числото. Дори и да има някаква разлика едва ли ще е от значение, писал съм и че е най добре да иде до Пловдив, там на място ще му дадат най точен съвет, ама кой да чете, или предпочитаме избирателното цитиране !!!!
П.П. Колега hooligans, във форума на направи си сам пише един специалист в тази област, колеслав, влез и го попитай, на мен там ми помогнаха за карбуратора моята мотофреза, сега пее на ниските обороти.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=29&t=46497
П.П. Колега hooligans, във форума на направи си сам пише един специалист в тази област, колеслав, влез и го попитай, на мен там ми помогнаха за карбуратора моята мотофреза, сега пее на ниските обороти.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=29&t=46497
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт на редуктор на мотофреза Viking
"Дори и да има някаква разлика едва ли ще е от значение,"
Да няма да има никаква или ще бяга след фрезата или ще се влачи. Най-много да си преработва ремъчното колело/Нека пропвери и на неговата и на Призмата предавателните отношения .Ако са близки става.
Да няма да има никаква или ще бяга след фрезата или ще се влачи. Най-много да си преработва ремъчното колело/Нека пропвери и на неговата и на Призмата предавателните отношения .Ако са близки става.
- hooligans
- Мнения: 18733
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Ремонт на редуктор на мотофреза Viking - Решен
Фрезата е успешно оправена.
Вътре има 2 лагера, зъбно колело и верига, при мен бяха заминали лагерите. Отворихме фрезата с флекса, но се оказа, че не сме уцелили много добре, но не беше чак толкова голям проблем. Следва рязане на веригата за да може да извадим зъбното колело със лагерите.
Купих необходимите части (няколко звена за веригата, лагери, графитна грес, препарати за почистване и т.н)
Следва накисване на веригата в обезмаслител и почистване на самия редуктор от греста. На другия ден набихме лагерите на зъбното, сложиме ги в леглата на редуктора (които наранихме леко с пирон, за да паснат по-добре, сложихме доста грес и затворихме с телоподаващо.
Прилагам снимка, на която с червена линия съм отбелязал къде трябва да е разреза, за да няма проблем с ваденето на зъбното колело.

Вътре има 2 лагера, зъбно колело и верига, при мен бяха заминали лагерите. Отворихме фрезата с флекса, но се оказа, че не сме уцелили много добре, но не беше чак толкова голям проблем. Следва рязане на веригата за да може да извадим зъбното колело със лагерите.
Купих необходимите части (няколко звена за веригата, лагери, графитна грес, препарати за почистване и т.н)
Следва накисване на веригата в обезмаслител и почистване на самия редуктор от греста. На другия ден набихме лагерите на зъбното, сложиме ги в леглата на редуктора (които наранихме леко с пирон, за да паснат по-добре, сложихме доста грес и затворихме с телоподаващо.
Прилагам снимка, на която с червена линия съм отбелязал къде трябва да е разреза, за да няма проблем с ваденето на зъбното колело.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта