Проблем с бойлер

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот IRRITATING » Сря 14 май 2014 16:07


MNL написа:Здравейте!

Бойлера ми е Теси. Термурегулатора е като този на снимката. Веднъж го сменях, защото изгоря. Сега и вторият май е тръгнал по този път. Въпроса ми е за тази пръчка, която стърчи от него. На оригиналният терморегулатор пръчката е дълга към 40 см. Обаче има и такива терморегулатори с по къса пръчка. Въпроса е може ли да сложа такъв терморегулатор с по-къса пръчка? Защото той струва 13 лв., а този с по-дългата 30 лв.

Няма значение колко е дълга пръчката а дали работи коректно




MNL
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 13 май 2014 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот MNL » Сря 14 май 2014 16:15


drmilendd написа:Бе то и аз като съм с 16-ки джанти и като видя колко са по евтини 13 -ките гуми, ми се иска да взема да си сложа - ама на, не става


Е, аз затова съм си с 13-ки джанти и гуми :mhihi


Колкото до терморегулатора - продавачката в магазина ми каза, че до сега никои не е могъл да и даде смислено обяснение защо е толкоз дълга тая пръчка. Показа ми и двата вида нагреватели - такъв с къса и такъв с дълга пръчка. Самите нагреватели са абсолютно еднакви като размери, освен тръбичката където влиза пръчката. Та в общи линии ми каза: "Парите са си твой. Кеф ти дай 30 лв., кеф ти дай 13. Според мене файдата е една и съща."


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12128
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 14 май 2014 16:33


Е как да няма значение, като има. 10см разлика в нивото са една камара градуси разлика на водата.
С електронен термометър от диференциращ термостат съм засичал температура на дипломат, термометъра горе на високото 75 градуса, тоя при термо регулатора 25 градуса


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот IRRITATING » Сря 14 май 2014 16:36


Нали има реглаж да си го нагласиш на колко да изключва


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот fox_vt » Сря 14 май 2014 21:03


Не би трябвало да има значение.В смисъл такъв тоя с по дългата пръчка ще "усеща" водата от по нагоре а тоя с по къста по надолу.Реално по добре е да е по къса та когато изключи бойлера да е загрят целия иначе може отдолу да остане студена вода.От друга страна може това да е идеята,предполагам заради натрупването на варовик което е по интензивно при по висока температура.И все пак за 30 лв ще вземеш почти три терморегулатора.Моя на тесито е към 30 санта ама аз не го ползвам.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Сря 14 май 2014 23:46


Няма значение колко дълъг ще сложиш,той се наглася.Важно е тръбичката да е достатъчно дълга.Предполагам тоя късия са го измислили в последствие,за по-евтино,работата му е същата но медта по-малко.Теб те интересува в края на краищата температурата на водата горе,щото нея ползваш.


MNL
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 13 май 2014 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот MNL » Съб 17 май 2014 9:25


Пичове, да дам отчет какви ги свърших.

Та в крайна сметка си рекох така и така съм го почнал тъпия бойлер, та реших да го отворя да го изчистя. И без това му се канех от доста време. Отворих го. Изтече бая мръсна вода. Направо ми стана зле като видях с какво се къпя. Варовик нямаше много. То се и очакваше да е така де. Все пак водата ни е доста мека (за Враца става въпрос). Но по нагревателя и тръбичката където влиза пръчката на терморегулатора се беше събрал доста. А анодната защита... на снимката се вижда старата и новата. Коментара е излишен. Та направо смених и нагревателя и анодната защита. Хубавото от цялата работа е, че видях и че тръбичката за топлата вода не е от пластмаса, а е метална. В крайна сметка масрафа ми излезе 42 лв. - за нагревател и анодна защита. Сложих терморегулатора с по-късата пръчка, който и без това имах наличен от по-рано. Та сега съм включил пущината и следя какво ще стане. Ако не си отворя нов изход от апартамента значи всичко е ОК :smile
Прикачени файлове
P5170872.JPG


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот IRRITATING » Съб 17 май 2014 9:38


Няма страшно бойлера има поне още 2 защити :th_up


MNL
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 13 май 2014 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот MNL » Чет 22 май 2014 7:42


Спокооооойно. Бойлера дето го даваха по новините, че е гръмнал във Враца не е моя :smile


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12128
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 22 май 2014 18:38


Хах, тоя е газов мисля дето е гръмнал


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот инжектопляктор » Сря 09 мар 2016 21:11


Тия тръби за парно в бойлера как ги монтирате? Отвън ли ги набивате? Ф16 мога ли да я набия отвън? Или каква ми трябва точно?


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот IRRITATING » Сря 09 мар 2016 21:17


Бойлера си е заводски наравен така.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот инжектопляктор » Сря 09 мар 2016 21:19


IRRITATING написа:Бойлера си е заводски наравен така.

Явно тръбата, която е вътре, вече я няма, защото показва, че има вода, а няма вода. Питам с каква да я сменя, за да не сменям цял бойлер?
Тръбичката се набива, така ли? Ф16 ли е? Каква ще свърши работа? Говорим си за бойлер Елдом


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12128
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 09 мар 2016 23:24


Ф 16 pex-al-pex демек от тия белите за парно които се ползват. Само че не може да се набие отвън, трябва да се отвори бойлера и да се обели външния слой на тръбата в долния край който ще влезе в металната тръба, просто е с малко по дебела и трудно влиза


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот инжектопляктор » Сря 09 мар 2016 23:38


Не съм го правил и искам да стане възможно по-бързо. Какво би препоръчал? Не мога да оставя цяло жилище без никаква вода, докато се мъча като прасе с тиква.
Отвън може ли да се избута, ако я обеля отгоре?
Иначе ще се отваря самият бойлер за чистене. Работата е с тръбата да стане работата бързо.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта