Въпрос за трансформатор

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот petarkolev » Пет 31 дек 2010 12:27


fox_vt написа:Тая първичната е прекалено дебела телта,нз какви амперажи гониш на изхода но съотношение 1мм към 1,2мм не е добре :wink: .Вариант е да пренавиеш първичната примерно с дебелина 0,5мм и същите намотки или на сегашната да добавиш още навивки за което 100% няма да има място.Иначе ако наистина магнитопровода е калпав пак може да има греене но би трябвало да е по малко или само под товар.

Колега милмар съмнявам се че трафа е предвиден за 10 мин работа и 1 час почивка,понеже съвременните(нз тая колко е съвременна)микровълнови фурни имат програми за готвене от по 30-40 мин че и повече.Тук ключа за палатката е ,че самата печка не работи постоянно а включва и изключва постоянно и точно тоя прекъсваш режим явно я щади-трафа де mhihi .

Аз мисля за я оставя първичната на 1мм, а на вторичната да навия 3мм, като пристягам хубаво намотките. Дано да грее по-малко след тази процедура. А за ампеража гоня висок към 10 ампера ми трябва.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот pas1.8mi » Пет 31 дек 2010 14:35


Зарядно за Акумулатор ли си правиш?Проблема с греенето идва от първичната! :idea:


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот petarkolev » Съб 01 яну 2011 17:07


pas1.8mi написа:Зарядно за Акумулатор ли си правиш?Проблема с греенето идва от първичната! :idea:

Да зарядно съм решил с по-голям ток, да зарежда бързо, колкото и да не е добре за една батерия бързия заряд понякога се налага.


Потребителски аватар
djmaster
Мнения: 101
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 21:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот djmaster » Вто 09 юни 2015 12:12


Абе хора направен е така за по голяма мощност от по малък магнитопровод за сметка на греенето като се има впредвид краткото време на работа. За твоите цели трябва пьрвичната да е с повече намотки и от по тьнак проводник за да не грее демек греенето идва от пренасищане на магнитопровода . Има таблици за смятане


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот инжектопляктор » Сря 10 юни 2015 11:06


За 30лв има в Лидъл автоматични импулсни зарядни. Ако не - смени трафчето. Аз набарах един токоизправител с малко изгърмяла електро-механична част и изгърмял селенов изправител. Имах си обаче здраво трафче в кутия. :smile


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот vladovelin » Сря 10 юни 2015 14:35


Проблема на колегата не е в дебелината на проводника, а в много малкият брой навивки,което води до много голяма магнитна индукция в магнитопровода и оттам бързо загряване.
Изчисляването на трансформатор си има алгоритъм и трябва да се спазва.
Започва се от напрежението на мрежата / U1 /,следва нужното вторично напрежение и вторичен ток.Определя се типовата мощност от което се избира сечението и типа на магнитопровода.След това се изчислява навивковото напрежение и броя на навивките на първичната и вторична намотки.Според мощноста и токовете се изчисляват сечениятя на проводника на двете намотки......

Препоръчвам книгата на Симеон Бонев "Малки и специални трансформатори"

Има три издания и което и да намерите ще ви свърши работа.Всичко е описано много подробно и точно.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6361
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот ktamen » Сря 10 юни 2015 16:56


Да ама това се отнася за трансформатори, дето ще работят продължително време.
Трафа загрява щото тока през първичната е твърде голям, за да се намали трябва да се увеличи индуктивността и - демек трябва да се навият още навивки. Като начало свържи двете намотки последователно :exclaim :exclaim :exclaim Да не им сбъркаш посоката :exclaim :exclaim :exclaim и включи в контакта да видим колко ще загрява.
Моя много специален боб показва, че трябва да добавиш на първичната поне още 40 навивки от същия проводник.
Ако искаш да дърпаш 10А за вторичната ти трябва поне 3мм2 - или диаметър около 2мм. Първичната и вторичната трябва да са изолирани много надеждно една от друга. Не прекалявай с изолациите защото пречат на охлаждането на вътрешните навивки.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот milmar » Чет 11 юни 2015 7:25


Абе, вие сещате ли се да поглеждате от кога са темите? Той, този траф сигурно живее n-ти пореден живот във вид на калник на Опел или консервна кутия за грах или домате.
:icon_lol


Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Re: Въпрос за трансформатор

Мнениеот petarkolev » Нед 21 юни 2015 16:42


Нищо че пишат колегите мненията са важни все пак. Относно трафа, четейки какво пишете май ще му добавя още намотки на първичната, и да прверя дали ще грее. Иначе трафа престоява в мазето за сега. Зарядното го напрваих с траф от руски телевизор, като пренавих вторичната. Голямо съдействие получих от колегата milmar, за руския траф, доста добре стана.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта