milmar написа: Колега, по въпроса със случая "топла стая" съм почти напълно сигурен, че грешиш. Почивката както казваш, зависи единствено от времето за което хладилната част ще се стопли, а това време няма абсолючно никакво отношение към съдържимото във фризера. Бих се съгласил, ако кажеш че времето на работа ще се скъси, защото фризерната част ще остане студена и когато компресорът тръгне, по-бързо течен фреон ще достигне хладилника, ще го охлади и компресорът ще се изключи по-бързо.
В това което казваш има и някой истини.
Но Колега, явно е имало чел/ недочел, разбрал/ недоразбрал.
Времето на почивка на хладилника зависи в повечето случай от температурата която е достигнало мястото в което се измерва от термостат или някакъв сензор. Дали ще включи след 5 минути или с лед 2 часа след като е изключил има значение колко топлопритоци е имало за това време.
Когато фризера е натоварен съответно ще му е необходима по-дълга работа на хладилника за да може да изстуди продуктите. Но и съответно ако не се отваря непрекъснатото и не се вкарват топли продукти в хладилника през това време, то ще има и по-дълга почивка заради "акумулирания студ". Запълнения изпарител на фризера с течен хладилен агент които ще се доизпарява по бавно спрямо празен фризер. Неслучайно споменах еднокръгов комбиниран хладилник, поради факта че хладилното и фризерното отделение използват един изпарител(дали първо изпарява в хладилника и след това минава през фризера или обратното няма значение), тоест са свързани. Следователно след като фризера е запълнен с течен хладилен агент които се доизпарява, то част от него ще се доизпарява и в хладилната част - т.е. ще се получава някакво охлаждане докато се променят наляганията в системата.
milmar написа:Понеже работиш в мерни единици Келвин, звучи по-професионално (макар че няма значение за случая

), то имай предвид че студ не се акумулира. Акумулира се енергия, топлина. Студа е липса на топлина, няма как физически да се акумулира

.
Написах "акумулиране на студ" за да може да стане по ясно. Но има така наречени акумулатори на студ за фризери и хладлни чанти. Да в случая се изкарва "топлината" от продуктите посредством изпарителя и се предава на околната среда посредством кондензатора.
milmar написа:Меренето на температура във фризер, според моя опит: слизаш до колата и точиш в едно бурканче антифриз. Тикаш го на опредлено място във фризера с мушнат вътре термометър, няма значение какъв, даже и точността не е фатална, важното е да е поне до (-25)°C. По този начин можеш спокойно да извадиш буркана с термометъра и да отчетеш температурата, без тя да се промени съществено. После сменяш мястото, ако толкова те интересуват стойности в различни точки. Освен това тестваш антифриза си.
Това което описвате е изключително опасен и непрофесионален метод за измерване. Първо антифриза(етилен гликола) е отровен(силно токсичен) и е не допустимо да се съхранява заедно с хранителни продукти и второ това което ще отчетете няма да ви ориентира какво се случва с фризера а ще даде някаква момента стойност на някаква температура(е ако това ви устройва ок). Предоплаг много от четящите тук по този начин си измерват антифриза - но внимавайте много да не разляете вътре.
Ако толкова искате по някакъв начин да измерите горе долу температурата във фризера взимате една бутилка хубава ракия

и прекарвате сондата на термометъра през капачката. Поставяте в средата на фризера и записвате за няколко дни през час отчетените стойности и тека ще имате минималните и максималните температури и бонус добре охладен аперитив.
Ако все пак някой иска да се запознае подробно с изискванията към хладилниците на европеиския пазар може да прочете тук:
http://www.techstreet.com/products/1044363#4628846П.П. може и да не съм обяснил нещата много разбираемо, за което се извинявам.
За други дискуси на лично.