Компресор на хладилник- често пускане?

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Компресор на хладилник- често пускане?

Мнениеот milmar » Вто 24 фев 2015 8:32


Golf 3 Yahting GT написа:...
При еднокръговите комбинирани хладилници, когато има акумулиран студ във фризера започва по бавно да се стопля температурата вътре в него и съответно почивката става по дълга, независимо от това че се оправлява от хладилната част - двата изпарителя са свързани. С едно уточнение, че това важи за по-топлите температури на помещението в което се намира хладилника. В студените помещения се получават големи почивки и съответно ....

Колега, по въпроса със случая "топла стая" съм почти напълно сигурен, че грешиш. Почивката както казваш, зависи единствено от времето за което хладилната част ще се стопли, а това време няма абсолючно никакво отношение към съдържимото във фризера. Бих се съгласил, ако кажеш че времето на работа ще се скъси, защото фризерната част ще остане студена и когато компресорът тръгне, по-бързо течен фреон ще достигне хладилника, ще го охлади и компресорът ще се изключи по-бързо.

Понеже работиш в мерни единици Келвин, звучи по-професионално (макар че няма значение за случая :biggrin ), то имай предвид че студ не се акумулира. Акумулира се енергия, топлина. Студа е липса на топлина, няма как физически да се акумулира :th_up .


Меренето на температура във фризер, според моя опит: слизаш до колата и точиш в едно бурканче антифриз. Тикаш го на опредлено място във фризера с мушнат вътре термометър, няма значение какъв, даже и точността не е фатална, важното е да е поне до (-25)°C. По този начин можеш спокойно да извадиш буркана с термометъра и да отчетеш температурата, без тя да се промени съществено. После сменяш мястото, ако толкова те интересуват стойности в различни точки. Освен това тестваш антифриза си.




Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 445
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Компресор на хладилник- често пускане?

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Вто 24 фев 2015 9:39


milmar написа: Колега, по въпроса със случая "топла стая" съм почти напълно сигурен, че грешиш. Почивката както казваш, зависи единствено от времето за което хладилната част ще се стопли, а това време няма абсолючно никакво отношение към съдържимото във фризера. Бих се съгласил, ако кажеш че времето на работа ще се скъси, защото фризерната част ще остане студена и когато компресорът тръгне, по-бързо течен фреон ще достигне хладилника, ще го охлади и компресорът ще се изключи по-бързо.
В това което казваш има и някой истини.
Но Колега, явно е имало чел/ недочел, разбрал/ недоразбрал.
Времето на почивка на хладилника зависи в повечето случай от температурата която е достигнало мястото в което се измерва от термостат или някакъв сензор. Дали ще включи след 5 минути или с лед 2 часа след като е изключил има значение колко топлопритоци е имало за това време.
Когато фризера е натоварен съответно ще му е необходима по-дълга работа на хладилника за да може да изстуди продуктите. Но и съответно ако не се отваря непрекъснатото и не се вкарват топли продукти в хладилника през това време, то ще има и по-дълга почивка заради "акумулирания студ". Запълнения изпарител на фризера с течен хладилен агент които ще се доизпарява по бавно спрямо празен фризер. Неслучайно споменах еднокръгов комбиниран хладилник, поради факта че хладилното и фризерното отделение използват един изпарител(дали първо изпарява в хладилника и след това минава през фризера или обратното няма значение), тоест са свързани. Следователно след като фризера е запълнен с течен хладилен агент които се доизпарява, то част от него ще се доизпарява и в хладилната част - т.е. ще се получава някакво охлаждане докато се променят наляганията в системата.
milmar написа:Понеже работиш в мерни единици Келвин, звучи по-професионално (макар че няма значение за случая :biggrin ), то имай предвид че студ не се акумулира. Акумулира се енергия, топлина. Студа е липса на топлина, няма как физически да се акумулира :th_up .

Написах "акумулиране на студ" за да може да стане по ясно. Но има така наречени акумулатори на студ за фризери и хладлни чанти. Да в случая се изкарва "топлината" от продуктите посредством изпарителя и се предава на околната среда посредством кондензатора.
milmar написа:Меренето на температура във фризер, според моя опит: слизаш до колата и точиш в едно бурканче антифриз. Тикаш го на опредлено място във фризера с мушнат вътре термометър, няма значение какъв, даже и точността не е фатална, важното е да е поне до (-25)°C. По този начин можеш спокойно да извадиш буркана с термометъра и да отчетеш температурата, без тя да се промени съществено. После сменяш мястото, ако толкова те интересуват стойности в различни точки. Освен това тестваш антифриза си.

Това което описвате е изключително опасен и непрофесионален метод за измерване. Първо антифриза(етилен гликола) е отровен(силно токсичен) и е не допустимо да се съхранява заедно с хранителни продукти и второ това което ще отчетете няма да ви ориентира какво се случва с фризера а ще даде някаква момента стойност на някаква температура(е ако това ви устройва ок). Предоплаг много от четящите тук по този начин си измерват антифриза - но внимавайте много да не разляете вътре.
Ако толкова искате по някакъв начин да измерите горе долу температурата във фризера взимате една бутилка хубава ракия :mhihi и прекарвате сондата на термометъра през капачката. Поставяте в средата на фризера и записвате за няколко дни през час отчетените стойности и тека ще имате минималните и максималните температури и бонус добре охладен аперитив.

Ако все пак някой иска да се запознае подробно с изискванията към хладилниците на европеиския пазар може да прочете тук: http://www.techstreet.com/products/1044363#4628846

П.П. може и да не съм обяснил нещата много разбираемо, за което се извинявам.
За други дискуси на лично.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Компресор на хладилник- често пускане?

Мнениеот milmar » Вто 24 фев 2015 13:31


Golf 3 Yahting GT написа:
milmar написа: Колега, по въпроса със случая "топла стая" съм почти напълно сигурен, че грешиш. Почивката както казваш, зависи единствено от времето за което хладилната част ще се стопли, а това време няма абсолючно никакво отношение към съдържимото във фризера. Бих се съгласил, ако кажеш че времето на работа ще се скъси, защото фризерната част ще остане студена и когато компресорът тръгне, по-бързо течен фреон ще достигне хладилника, ще го охлади и компресорът ще се изключи по-бързо.
В това което казваш има и някой истини.
Но Колега, явно е имало чел/ недочел, разбрал/ недоразбрал.
Времето на почивка на хладилника зависи в повечето случай от температурата която е достигнало мястото в което се измерва от термостат или някакъв сензор. Дали ще включи след 5 минути или с лед 2 часа след като е изключил има значение колко топлопритоци е имало за това време......

Така, убедих се че е имало чел/недочел, затова приключвам :biggrin , макар че видях къде са някоЙ истини в моето написано, но не видях неистините :th_up .

Етиленгликола е опасно нещо, също като живака в термометрите, като микровълните в някои печки, като тока във всеки уред, като газта и т.н. и т.н. Аз не съм препоръчвал никому да заменя ракията със спирачна течност или етиленгликол, просто казах един сигурен начин да си провериш антифриза преди зимата, пробвал съм го няколко десетки зими и не е имало проблем :biggrin .

ПП за лични дискусии --> на лични :th_up


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 445
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: Компресор на хладилник- често пускане?

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Вто 24 фев 2015 14:11


milmar написа:


Споко Колега, То не може всеки да разбира от всичко. Както и само с четене и гледане не става.

Айде със здраве! :beer


П.П. Достъчно объркахме темата.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта