Като човек, който от 99та се спуща по нанадолнища и сменил една дузина колела ви подкрепям напълно :)
За в парка няма никакъв смисъл от висок клас компоненти. Ако си взимам такова колело за мен, щях да гледам за:
- втора ръка задължително, ново просто не си заслужава. Намират се доста малко ползвани колела на прилични цени.
- 29 инча гуми
- хидравлични спирачки, дори и нисък клас са по-добри и приятни за ползване от масовите механики. А при тези кг си има значение.
и това е, другото как дойде.
Разгледай офертите в тази група : https://www.facebook.com/groups/559336284450034
Това примерно: https://www.facebook.com/commerce/listi ... attachment
Не е с 29 гуми и не му виждам размера, но монтажа му е доста приятен като за 500 лева. Заслужава да се провери.
Ако пък държиш да дадеш 1000 лева, може би нещо такова: https://www.facebook.com/commerce/listi ... attachment
Трек си е Трек, а 11 кг е доста леко като за 1000 лева.

Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
- alpinab
- Мнения: 653
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Аз имам друг поглед върху нещата:
За изброените цели ти трябва базов 29 инчов байк с ХЛ или ХХЛ рамка. Коя от двете е въпрос как ще почустваш различните производители. Тези рамки са кът. Под 52см за теб е малка. 54-56 е топ, но изпадат трудно.
Чисто ново от магазина с 2 години гаранция включващо Х посещения в сервиза им за дореглаж на скорости и малки корекции/персонализации излезли след няколко пъти употреба. Купува се от най-близкия специализиран магазин за такива, който има и сервиз. Примери бол за София, да не им правя реклама.
За бюджет 1К купуваш идеален байк за целите в парка с начален клас качествени компоненти. Напълно отговарящи за целите ти.
Марки с които трудно би сгрешил и са популярни у нас:
Крос(препоръчвам силно) изпитана българска марка от години
Драг(препоръчвам силно) изпитана българска марка от години
Кюб(странни рамки)
Трек(скъпи за монтажа)
Орбеа (скъпи за монтажа)
Спешълайзд (скъпи за монтажа)
Скот (безбожно скъпи)
За 2ра употреба ще кажа само, че да се наиграеш с колело да ходиш по сервизи е по-вероятно отколкото да попаднеш на точната бройка с монтаж съответстващ колето 2-3 и нагоре К.
По-добре за мен чистак бърсак с 2 год. гаранция и безплатни донастройки и персонализации отколкото течащи спирачки, износени оси, касети, верига, неясно състоние на вилка, алу. резби и една торба с въпросителни.
Въпрос на гледна точка.
За изброените цели ти трябва базов 29 инчов байк с ХЛ или ХХЛ рамка. Коя от двете е въпрос как ще почустваш различните производители. Тези рамки са кът. Под 52см за теб е малка. 54-56 е топ, но изпадат трудно.
Чисто ново от магазина с 2 години гаранция включващо Х посещения в сервиза им за дореглаж на скорости и малки корекции/персонализации излезли след няколко пъти употреба. Купува се от най-близкия специализиран магазин за такива, който има и сервиз. Примери бол за София, да не им правя реклама.
За бюджет 1К купуваш идеален байк за целите в парка с начален клас качествени компоненти. Напълно отговарящи за целите ти.
Марки с които трудно би сгрешил и са популярни у нас:
Крос(препоръчвам силно) изпитана българска марка от години
Драг(препоръчвам силно) изпитана българска марка от години
Кюб(странни рамки)
Трек(скъпи за монтажа)
Орбеа (скъпи за монтажа)
Спешълайзд (скъпи за монтажа)
Скот (безбожно скъпи)
За 2ра употреба ще кажа само, че да се наиграеш с колело да ходиш по сервизи е по-вероятно отколкото да попаднеш на точната бройка с монтаж съответстващ колето 2-3 и нагоре К.
По-добре за мен чистак бърсак с 2 год. гаранция и безплатни донастройки и персонализации отколкото течащи спирачки, износени оси, касети, верига, неясно състоние на вилка, алу. резби и една торба с въпросителни.
Въпрос на гледна точка.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Аз съм близки килограми и карам доста, но основно градско до/от работа. Преди карах един алуминиев градски хибрид (минимум 20 годишен от продавалника). Сега карам Драг Харди 7.0. От дъртака бях много доволен - изминах 7-8 хиляди километра. Смених една капла и една задна главина. Направих салто мортале с него и му се изкриви вилката и това беше краят. Драг - горе долу за същия пробег съм сменил следните неща - няколко пъти спици на задната капла, а в последствие и нова капла, педалите ги смених на втория ден с метални, верига, комплект заден венец, средно движение, курбели (счупи се през средата единия), две задни гуми, накладки веднъж, спирачна течност. Карам бързо и без жалене, но мисля, че при колелата е като при колите - старият материал няма чупене. Килограмите на водача явно се отразяват на колелото. Сетих се още нещо - и на двете колела по една седалка счупена.
За каране с децата в парка хардито ще е идеалка.
За каране с децата в парка хардито ще е идеалка.
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
@alpinab
Аз съм 190см и винаги съм карал коне с високи рамки. Това си е мое мнение от моя опит, но точно заради размера аз не бих купил ново колело с такава голяма рамка и нисък клас монтаж, защото си остава завинаги твое (освен ако не си склонен на много голям дискаунт).
Колела с големи рамки втора ръка изпадат по-рядко, вярно е ... но изпадат. И цените са им по-добри.
Толкова чести посещения в сервиз може и да са норма за най-ниския клас компоненти, но при по-качествените неща са по-скоро изключение. Ако колелото няма голяма амортизация, луфтове и тн, няма причина да очакваш подобно обслужване. Освен това Vlad777 e технически грамотен и може сам да го обслужва, ако се наложи. Все пак говорим за няколко винтчета и едно масло.
Аз съм 190см и винаги съм карал коне с високи рамки. Това си е мое мнение от моя опит, но точно заради размера аз не бих купил ново колело с такава голяма рамка и нисък клас монтаж, защото си остава завинаги твое (освен ако не си склонен на много голям дискаунт).
Колела с големи рамки втора ръка изпадат по-рядко, вярно е ... но изпадат. И цените са им по-добри.
Толкова чести посещения в сервиз може и да са норма за най-ниския клас компоненти, но при по-качествените неща са по-скоро изключение. Ако колелото няма голяма амортизация, луфтове и тн, няма причина да очакваш подобно обслужване. Освен това Vlad777 e технически грамотен и може сам да го обслужва, ако се наложи. Все пак говорим за няколко винтчета и едно масло.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20281
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Говорих с един пичага с велосервиз. Каза ми също - задължително твърда и голяма рамка (без заден амортисьор), задължително 29" колела и трябва да се прегледа, защото дори качествените компоненти може да са повредени или бърникани от някой, който не разбира и прецакани. Каза, че на стадиона (Васил Левски София) има голям избор уикендите, но цените са леко завишени, предвид, че това са си търговци.
Хубавото е, че този велосервиз е на 100 м. от вкъщи, така че и да се наложи да го посещавам, няма да е кой знае каква разправия.
П.С. Ходих в BikeCenter и в DragZone. На второто място директно ми казаха, че XXL рамки DRAG не произвежда и да търся в BikeCenter нещо на CUBE.
В BikeCenter също ми казаха, че съм за рамка XXL 24", защото пробвах една 22" и видимо беше малка и ми препоръчаха за моя ръст и килограми да си купя Cube Analog, който е на промоция 1620 лв.
Естествено го потърсих и чужбина да видя цената - за около 1330 лв в Германия, но от там ще е малко по-сложна доставката, отколкото ако го взема от тук.
Хубавото е, че този велосервиз е на 100 м. от вкъщи, така че и да се наложи да го посещавам, няма да е кой знае каква разправия.
П.С. Ходих в BikeCenter и в DragZone. На второто място директно ми казаха, че XXL рамки DRAG не произвежда и да търся в BikeCenter нещо на CUBE.
В BikeCenter също ми казаха, че съм за рамка XXL 24", защото пробвах една 22" и видимо беше малка и ми препоръчаха за моя ръст и килограми да си купя Cube Analog, който е на промоция 1620 лв.
Естествено го потърсих и чужбина да видя цената - за около 1330 лв в Германия, но от там ще е малко по-сложна доставката, отколкото ако го взема от тук.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Само да кажа нещо за този тип скорости като на посочения по-горе Cube, ако случайно не си сетил сам. С тези предавателни числа няма как колелото да се движи кой знае колко бързо на асфалт, то не че не може, но пък може да ти се отвинтят краката от такова въртене. Тези скорости са за изкачвания - основно.
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Докато си пишем днес, ето че излезе една гола xxl рамка Cross grip за 80 кинта (но не знам дали 29ка влиза). https://www.facebook.com/commerce/listi ... attachment
Или цяло колело за 350 лв - https://www.facebook.com/groups/5593362 ... 8506060796
Според калкулатора този Cube за 1600 лева при 60 rpm на педалите (темпо на градски карач) ще върви с 24 км/ч, което не е толкова зле. За придвижване в и м/у парковете с деца според мен е достатъчно. Единствената права, където може да се поддържа продължително по-висока скорост без да караш по улиците в Сф, е алеята на Борис. За сравнение с толкова се движат тротките под наем.
ПП. Багажник имаш ли?
Или цяло колело за 350 лв - https://www.facebook.com/groups/5593362 ... 8506060796
Според калкулатора този Cube за 1600 лева при 60 rpm на педалите (темпо на градски карач) ще върви с 24 км/ч, което не е толкова зле. За придвижване в и м/у парковете с деца според мен е достатъчно. Единствената права, където може да се поддържа продължително по-висока скорост без да караш по улиците в Сф, е алеята на Борис. За сравнение с толкова се движат тротките под наем.
ПП. Багажник имаш ли?

- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20281
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
В крайна сметка се убедих, че ще си купя рамка XXL (24") защото тя е моя размер и ще ми е най-удобно и няма смисъл да се мъча с по-малка.
Гледах 3 модела в BIKE CENTER:
1. SPECIALIZED ROCKHOPPER COMP на цена 1305 лв.
2. CUBE AIM SLX 1440 лв.
3. CUBE ANALOG 1620 лв.
Всичките са с хидравлични дискови, като Cube Aim SLX е с по-малък преден диск 160 мм, а Specialized и Cube analog са 180 мм предни.
Скоростите при Specialized и Cube Analog са подобни - с един венец отпред. AIM SLX е с два отпред.
Предната вилка при двата модела Cube е еднаква, докато при Specialized била по-нисък клас, но отново 100 мм ход и възможност да се заключва.
Седалката и ръкохватките при Specialized ми бяха по-удобни (седлката е гъвкава - била си някаква специална технология на Specialized).
Имам чувството, че на рамката на Cube ми е една идея по-удобнo, защото някак съм по-изправен, но е с доста малко.
И сега се колебая дали да спестя 300 лв и да вема Specialized, или да се водя от принципа, че колело веднъж си купувам и да взема Cube Analog за вовеки веков.
Гледах 3 модела в BIKE CENTER:
1. SPECIALIZED ROCKHOPPER COMP на цена 1305 лв.
2. CUBE AIM SLX 1440 лв.
3. CUBE ANALOG 1620 лв.
Всичките са с хидравлични дискови, като Cube Aim SLX е с по-малък преден диск 160 мм, а Specialized и Cube analog са 180 мм предни.
Скоростите при Specialized и Cube Analog са подобни - с един венец отпред. AIM SLX е с два отпред.
Предната вилка при двата модела Cube е еднаква, докато при Specialized била по-нисък клас, но отново 100 мм ход и възможност да се заключва.
Седалката и ръкохватките при Specialized ми бяха по-удобни (седлката е гъвкава - била си някаква специална технология на Specialized).
Имам чувството, че на рамката на Cube ми е една идея по-удобнo, защото някак съм по-изправен, но е с доста малко.
И сега се колебая дали да спестя 300 лв и да вема Specialized, или да се водя от принципа, че колело веднъж си купувам и да взема Cube Analog за вовеки веков.

Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Седалка и ръкохватки можеш да си смениш винаги. Ако наистина се чувстваш по-удобно на Cube - вземи си него. Но също така, ако колелото ще се кара само в парка и само с децата и най-много веднъж два пъти да го караш сам. По-скоро си спести 300-те лева и си ги налей в дизел. Пасата ще ти донесе повече удоволствие, от колкото разликата между Specialized и Cube Analog.
За каране в парка, частите нямат голямо значение. За последваща продажба, не е като едното да държи значително по-висока цена от другото. Т.е. и двете ще имат относително еднаква обезценка.
Успех с избора и да се похвалиш !
За каране в парка, частите нямат голямо значение. За последваща продажба, не е като едното да държи значително по-висока цена от другото. Т.е. и двете ще имат относително еднаква обезценка.
Успех с избора и да се похвалиш !
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Specialized за мен е по-яката марка, даже се очудвам, че е по-евтин.
В линка никакви характеристики не излизат за него.
На cube вилката е нисък клас с lockout и въздушна пружина, докато на Specialized ако е по-ниския модел трябва да е съвсем базова, обикновена пружина, локаут, 9мм QR oс..
Този QR ще те ограничи и оскъпи при евентуални бъдещи ъпгрейди на предното колело или на вилката. Съмнява ме разликата в цената да е само заради вилката, сигурно и монтажа е по-гаден.
За каране в парка тези разлики едва ли ще окажат разлика в преживвяването :) Всички ще ти вършат работа.
В линка никакви характеристики не излизат за него.
На cube вилката е нисък клас с lockout и въздушна пружина, докато на Specialized ако е по-ниския модел трябва да е съвсем базова, обикновена пружина, локаут, 9мм QR oс..
Този QR ще те ограничи и оскъпи при евентуални бъдещи ъпгрейди на предното колело или на вилката. Съмнява ме разликата в цената да е само заради вилката, сигурно и монтажа е по-гаден.
За каране в парка тези разлики едва ли ще окажат разлика в преживвяването :) Всички ще ти вършат работа.
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Има ли раздвижване , дали се появи точното чекръче за парка ?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20281
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Засега няма. Децата явно все още не са за колела с педали и ги карат като баланс колела (свалил съм им педалите). Наесен ще пробвам пак да ги уча, сега са на 2 г. и 8 м. Следя промоциите в Германия по онлайн магазините и предвид, че нямам спешност, а ще купувам колело и за жената, чакам някое по-голямо намаление. Е краен случай - черен петък.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20281
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Попаднах на промоция на Cube Attention размер XXL от официален магазин на Cube в Германия за 549 Eur. Следих и черния петък и коледните намаления, но явно януари са още по-сериозни. Вярно, че е малко по-стар модел, но пък предвид моите изисквания и употреба мисля, че е оптимално.
- alpinab
- Мнения: 653
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Велосипед планински/градски размер XL до 1000 лв?
Това колело за тези пари е топ попадение. Взимаш качествен среден клас (изключвайки спирачките) на цена на изпилен ентри левел марков байк. Жалко, че няма налични големите размери 22/24. Веднага бих налазил едно такова.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта