избор на климатик

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: избор на климатик

Мнениеот Winner25 » Сря 29 авг 2012 21:40


За LG-то не съм съгласен, но не ми се спори. И мидеата да е по-надеждна и качествена от carier-а :roll:




Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: избор на климатик

Мнениеот mely » Чет 30 авг 2012 8:46


carier - няма нищо общо с името си вече.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: избор на климатик

Мнениеот Winner25 » Чет 30 авг 2012 8:54


Carier вече мисля че и не ги внасят, но gold серията която се продаваше до преди година си е тошиба :)


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4293
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: избор на климатик

Мнениеот bbboiko2004 » Чет 30 авг 2012 12:29


Момчета златни сте ! Вече знам горе долу какво да гледам.


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1739
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: избор на климатик

Мнениеот MMX » Пет 31 авг 2012 14:24


Разглеждах разни климатици - освен нови и втора ръка внос от япония (на 110V). Японските винаги имат висок COP или както се казва коефициента. При новите е 3-4, а при втората употреба 4.5-5.5 дори до 6. Съответно се чуха всякакви коментари и легенди. Едната е "копа е 3.6 обаче е гарантиран при -16 градуса". Другата - той 5.5, но те го мерят при +6°C и при -15 ще е... (едва ли не 1). Ясно ми е, че половината приказки са повтаряне на заучени твърдения според интереса. Но взех да си мисля дали наистина японските за Япония не се измерват при други условия. Примерно при износ за Европа се предполагат температури -10 до -25 градуса, а в Япония са по-високи. Съответно един и същи климатик се оказва с различен коефициент.


Потребителски аватар
DarkBass
Мнения: 184
Регистриран на: Нед 16 яну 2011 1:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: избор на климатик

Мнениеот DarkBass » Сря 05 сеп 2012 19:30


за тези пари имаш 2 варианта ако 12 ти стига за тези пари

НИПОН и МИДЕА

задължително с R410a фреон

като съм завършил такова образование и имам приятели който работят в този сектор


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Re: избор на климатик

Мнениеот marianchev » Нед 09 сеп 2012 21:39


Да питам аз как е по-правилно използването на климатика ?
Например когато сме в режим отопление, задаваме да речем 24 градуса и оттук нататък скоростта на вентилатора в какъв режим е по-правилно (или ако щете по-икономично) да се остави - на Авто или сами си регулираме скоросста ?
Какво става ако зададената температура не се достига например когато навън е много студено и си в режим на вентилатора на Авто ? Значи ли че климатика работи нон стоп на макс ?
Също и когато да речем го оставим на средна скорост и навън не е толкова студено и се достигне зададената температура какво става с обдухването ? Продължава ли да духа топло на средна скорост или намаля мощтността и съответно става по-икономичен ?
Моля за подробен отговор от хора наистина наясно с режимите.
Ако има значение питам за инверторен нисък клас.
Предната зима съм го монтирал, но понеже отсъствах и реално за отопление досега не съм го ползвал.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: избор на климатик

Мнениеот milmar » Нед 09 сеп 2012 22:15


Най-естественото е да го сложиш на 24 градуса например и Auto на вентилатора. Тогава вентилатора се върти със скорост подходяща за случая и по "усмотрение" на компютъра на климатика. Ако искаш максимална мощност слагаш вентилатора на Max и от там нататък вече зависи от това какво ще успее да свърши компресора и фреона :D . Последния вариант обаче не го препоръчвам за нощно време, когато се спи в стаята, иначе си като талпа и няма раздвижване на врата и гърба сутринта :mrgreen: .

Последна промяна от milmar на Пон 10 сеп 2012 9:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
hitrec
Мнения: 42
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: избор на климатик

Мнениеот hitrec » Нед 09 сеп 2012 23:13


Здравейте аз съм с 3 японски климатика 2-ра употреба.Първите 2 са тошиба и едната тошиба след 6 години здаде багажа. От фирмата ми го изкупиха за 150лв.и си взех пак от тях 2-ра ръка.Те са с 1 година гаранция.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: избор на климатик

Мнениеот KirilGeorgiev » Нед 09 сеп 2012 23:17


В Япония не са ли на 110волта :gruebel


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: избор на климатик

Мнениеот mely » Пон 10 сеп 2012 8:18


marianchev написа:Да питам аз как е по-правилно използването на климатика ?

Колегата правилно ти е казал - задаваш градусите и вентилатор на авто.Вечер може и да го намаляш но никога не го спираш.Говорим в студеното-температури под 5гр и надолу.Иначе маслото се сгъстява на ниските температури и като го пуснеш.......По хубавите климатици си поддържат маслото топло и оттам идва постоянна консумация около 30 вата.

В Япония са на 110 в и затова тук на тези климатици се слагат трансформатори-едни метални кутии в близост до външното тяло.В в 80% от случаите климатика изплясква именно заради калпав такъв траф.


Потребителски аватар
Borsuka
Мнения: 124
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 23:40
Автомобил: vw passat B3 + reno laguna
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: избор на климатик

Мнениеот Borsuka » Пон 17 сеп 2012 14:24


Здравейте колеги, спрял съм се на два климатика и се двоумя кое е по-добро от двете. Зимата се топля с парно, но все пак ще се случва и климатика да използвам но най-вече през пролетта и есента, лятото ще си работи почти без да се спира. По удачен ми се струва haier 18 но съм леко скиптично настроен към него. Квадратите са много и за двата 60кв. с височина 2,5 пвц дограма + изолация: ето на какво съм се спрял като сумата не трябва да надхвърля 1350-1400:
http://www.technopolis.bg/b2c/details/6 ... 137SAV/3-E

http://www.technopolis.bg/b2c/details/6 ... R2%28DB%29


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: избор на климатик

Мнениеот mely » Пон 17 сеп 2012 14:32


За отопление през ранната есен/септември октомври/ и късната пролет/април май/ може и да стане.За охлаждане .... криво ляво.За друго забрави.


Потребителски аватар
Borsuka
Мнения: 124
Регистриран на: Вто 29 юли 2008 23:40
Автомобил: vw passat B3 + reno laguna
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: избор на климатик

Мнениеот Borsuka » Пон 17 сеп 2012 14:41


Реално кой от двата ще ми излезе по-икономичен за охлаждане, или евентуално някой друг. Ясно ми е, че hair-a е по-мощен, и ще се справи по-добре но все пак да попитам от кой няма да ми побелее косата от сметката за ток :D


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4672
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: избор на климатик

Мнениеот tdi fen » Пон 17 сеп 2012 14:46


Borsuka написа:Здравейте колеги, спрял съм се на два климатика и се двоумя кое е по-добро от двете. Зимата се топля с парно, но все пак ще се случва и климатика да използвам но най-вече през пролетта и есента, лятото ще си работи почти без да се спира. По удачен ми се струва haier 18 но съм леко скиптично настроен към него. Квадратите са много и за двата 60кв. с височина 2,5 пвц дограма + изолация: ето на какво съм се спрял като сумата не трябва да надхвърля 1350-1400:
http://www.technopolis.bg/b2c/details/6 ... 137SAV/3-E

http://www.technopolis.bg/b2c/details/6 ... R2%28DB%29

тошибата е класи над хайера но за 60 кв е почти сигурно че ще топли само при положителни температури инвертор с такава мощност е до 30-35 кв/м максимум и хареа също е слаб така че вземи качествения климатик пък по-нататък още един и ще си решиш проблема



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта