
избор на климатик
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: избор на климатик
За LG-то не съм съгласен, но не ми се спори. И мидеата да е по-надеждна и качествена от carier-а 

- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: избор на климатик
carier - няма нищо общо с името си вече.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: избор на климатик
Carier вече мисля че и не ги внасят, но gold серията която се продаваше до преди година си е тошиба 

- bbboiko2004
- Мнения: 4293
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: избор на климатик
Момчета златни сте ! Вече знам горе долу какво да гледам.
Re: избор на климатик
Разглеждах разни климатици - освен нови и втора ръка внос от япония (на 110V). Японските винаги имат висок COP или както се казва коефициента. При новите е 3-4, а при втората употреба 4.5-5.5 дори до 6. Съответно се чуха всякакви коментари и легенди. Едната е "копа е 3.6 обаче е гарантиран при -16 градуса". Другата - той 5.5, но те го мерят при +6°C и при -15 ще е... (едва ли не 1). Ясно ми е, че половината приказки са повтаряне на заучени твърдения според интереса. Но взех да си мисля дали наистина японските за Япония не се измерват при други условия. Примерно при износ за Европа се предполагат температури -10 до -25 градуса, а в Япония са по-високи. Съответно един и същи климатик се оказва с различен коефициент.
- DarkBass
- Мнения: 184
- Регистриран на: Нед 16 яну 2011 1:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: избор на климатик
за тези пари имаш 2 варианта ако 12 ти стига за тези пари
НИПОН и МИДЕА
задължително с R410a фреон
като съм завършил такова образование и имам приятели който работят в този сектор
НИПОН и МИДЕА
задължително с R410a фреон
като съм завършил такова образование и имам приятели който работят в този сектор
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
Re: избор на климатик
Да питам аз как е по-правилно използването на климатика ?
Например когато сме в режим отопление, задаваме да речем 24 градуса и оттук нататък скоростта на вентилатора в какъв режим е по-правилно (или ако щете по-икономично) да се остави - на Авто или сами си регулираме скоросста ?
Какво става ако зададената температура не се достига например когато навън е много студено и си в режим на вентилатора на Авто ? Значи ли че климатика работи нон стоп на макс ?
Също и когато да речем го оставим на средна скорост и навън не е толкова студено и се достигне зададената температура какво става с обдухването ? Продължава ли да духа топло на средна скорост или намаля мощтността и съответно става по-икономичен ?
Моля за подробен отговор от хора наистина наясно с режимите.
Ако има значение питам за инверторен нисък клас.
Предната зима съм го монтирал, но понеже отсъствах и реално за отопление досега не съм го ползвал.
Например когато сме в режим отопление, задаваме да речем 24 градуса и оттук нататък скоростта на вентилатора в какъв режим е по-правилно (или ако щете по-икономично) да се остави - на Авто или сами си регулираме скоросста ?
Какво става ако зададената температура не се достига например когато навън е много студено и си в режим на вентилатора на Авто ? Значи ли че климатика работи нон стоп на макс ?
Също и когато да речем го оставим на средна скорост и навън не е толкова студено и се достигне зададената температура какво става с обдухването ? Продължава ли да духа топло на средна скорост или намаля мощтността и съответно става по-икономичен ?
Моля за подробен отговор от хора наистина наясно с режимите.
Ако има значение питам за инверторен нисък клас.
Предната зима съм го монтирал, но понеже отсъствах и реално за отопление досега не съм го ползвал.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: избор на климатик
Най-естественото е да го сложиш на 24 градуса например и Auto на вентилатора. Тогава вентилатора се върти със скорост подходяща за случая и по "усмотрение" на компютъра на климатика. Ако искаш максимална мощност слагаш вентилатора на Max и от там нататък вече зависи от това какво ще успее да свърши компресора и фреона
. Последния вариант обаче не го препоръчвам за нощно време, когато се спи в стаята, иначе си като талпа и няма раздвижване на врата и гърба сутринта
.


Последна промяна от milmar на Пон 10 сеп 2012 9:13, променено общо 1 път.
Re: избор на климатик
Здравейте аз съм с 3 японски климатика 2-ра употреба.Първите 2 са тошиба и едната тошиба след 6 години здаде багажа. От фирмата ми го изкупиха за 150лв.и си взех пак от тях 2-ра ръка.Те са с 1 година гаранция.
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: избор на климатик
В Япония не са ли на 110волта 

- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: избор на климатик
marianchev написа:Да питам аз как е по-правилно използването на климатика ?
Колегата правилно ти е казал - задаваш градусите и вентилатор на авто.Вечер може и да го намаляш но никога не го спираш.Говорим в студеното-температури под 5гр и надолу.Иначе маслото се сгъстява на ниските температури и като го пуснеш.......По хубавите климатици си поддържат маслото топло и оттам идва постоянна консумация около 30 вата.
В Япония са на 110 в и затова тук на тези климатици се слагат трансформатори-едни метални кутии в близост до външното тяло.В в 80% от случаите климатика изплясква именно заради калпав такъв траф.
- Borsuka
- Мнения: 124
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 23:40
- Автомобил: vw passat B3 + reno laguna
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: избор на климатик
Здравейте колеги, спрял съм се на два климатика и се двоумя кое е по-добро от двете. Зимата се топля с парно, но все пак ще се случва и климатика да използвам но най-вече през пролетта и есента, лятото ще си работи почти без да се спира. По удачен ми се струва haier 18 но съм леко скиптично настроен към него. Квадратите са много и за двата 60кв. с височина 2,5 пвц дограма + изолация: ето на какво съм се спрял като сумата не трябва да надхвърля 1350-1400:
http://www.technopolis.bg/b2c/details/6 ... 137SAV/3-E
http://www.technopolis.bg/b2c/details/6 ... R2%28DB%29
http://www.technopolis.bg/b2c/details/6 ... 137SAV/3-E
http://www.technopolis.bg/b2c/details/6 ... R2%28DB%29
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: избор на климатик
За отопление през ранната есен/септември октомври/ и късната пролет/април май/ може и да стане.За охлаждане .... криво ляво.За друго забрави.
- Borsuka
- Мнения: 124
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 23:40
- Автомобил: vw passat B3 + reno laguna
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: избор на климатик
Реално кой от двата ще ми излезе по-икономичен за охлаждане, или евентуално някой друг. Ясно ми е, че hair-a е по-мощен, и ще се справи по-добре но все пак да попитам от кой няма да ми побелее косата от сметката за ток 

- tdi fen
- Мнения: 4672
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: избор на климатик
Borsuka написа:Здравейте колеги, спрял съм се на два климатика и се двоумя кое е по-добро от двете. Зимата се топля с парно, но все пак ще се случва и климатика да използвам но най-вече през пролетта и есента, лятото ще си работи почти без да се спира. По удачен ми се струва haier 18 но съм леко скиптично настроен към него. Квадратите са много и за двата 60кв. с височина 2,5 пвц дограма + изолация: ето на какво съм се спрял като сумата не трябва да надхвърля 1350-1400:
http://www.technopolis.bg/b2c/details/6 ... 137SAV/3-E
http://www.technopolis.bg/b2c/details/6 ... R2%28DB%29
тошибата е класи над хайера но за 60 кв е почти сигурно че ще топли само при положителни температури инвертор с такава мощност е до 30-35 кв/м максимум и хареа също е слаб така че вземи качествения климатик пък по-нататък още един и ще си решиш проблема
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта