Предложете бойлер
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Предложете бойлер
Има неръждавейка която я "лови' магнита. Така, че това не е много гаранция ( това с магнита де ) дали е неръждаем или не. Който му се чете доп. http://mech-ing.com/journal/papers/49.pdf
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Предложете бойлер
Така е
, съгласен съм, но аз твърдя че щом не го лови, или лови слабо магнита, значи не е чисто желЕзо, само се надявам да е качествена хром-никелова стомана.

- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: Предложете бойлер
Под "стомана" се разбира сплав, в която има преобладаващ процент желязо, с възможност за легиране. Хромникелът е сплав почти без, или много малък процент желязо, в зависимост от производителя му. В по-старите му версии, формулата му беше Х18Н9Т, имаше легираща добавка от титан (T), която днес липсва, вероятно, за по-евтино. Мек и жилав, труден за обработка, но неподатлив на корозия от вода и въздух, дори и на боядисване.
Има и друга разновидност на хромникела, която се среща много рядко, Х18Н10, понеже се употребява повече за декоративни детайли, по-мек е. Има изключителен, блестящ, електриково-бял цвят, идеален е за малки, фасадни части, по коли, и други такива.
Има и друга разновидност на хромникела, която се среща много рядко, Х18Н10, понеже се употребява повече за декоративни детайли, по-мек е. Има изключителен, блестящ, електриково-бял цвят, идеален е за малки, фасадни части, по коли, и други такива.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Предложете бойлер
Strosner написа: Хромникелът е сплав почти без, или много малък процент желязо, в зависимост от производителя му. В по-старите му версии, формулата му беше Х18Н9Т , имаше легираща добавка от титан (T), която днес липсва, вероятно, за по-евтино. .
Този синия хромникел съдържа 18% хром, 9% никел, 1% титан и 72% желязо. Поне за мен 72%, не са малък процент. Въглеродът в неръждавейката е вреден, титан се слага за да намали вредата от него. Ако въглеродът е твърде малко, титан може и да не се слага. Това си е класическата неръждавейка, сега има някво по-модерно име, май 316L или нещо от тоя сорт. Ако се закали и тази стомана става мартензитна и се лови от магнит. И на вторични няма да я вземат. Откакто има и манганови неръждавейки, проверката с магнита е бошлаф, щото и мангановата е аустенитна при нормални температури.
Доколкото си спомням, нихромът (съпротивителна сплав за ел нагреватели) е сплав без желязо, а само от никел и хром, но се лови от магнит и на вторични пак не го вземат. На вторични и чист никел не вземат, щото и той се лови от магнит.
Милене, аз като имах проблем с нагревателя на неръждаем бойлер, първо смених няколко нагревателя за един месец и после заварих една тръба близо метър дълга и 4см дебела за фланеца и набутах в нея реотани. Обичам да слагам дебели и дълги реотани, които почти не се зачервяват за да са по-трайни. Мощност над киловат за обемен бойлер за мен е излишна и вредна. Той още ти е нов и вероятно е с качествен нагревател, ама го имай предвид, ако след десетина години ти се появи такъв проблем.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Предложете бойлер
И аз щях да пиша за това дали има желязо в хром-никеловата стомана, защото съм печелил бутилка водка на бас, че нямало било желязо или било съвсем малко. Малко е, но е повече от всичко останало
.
А за нагревателите какво имаш предвид- проблем свързан химичен, ел. химичен процес или нещо друго?

А за нагревателите какво имаш предвид- проблем свързан химичен, ел. химичен процес или нещо друго?
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Предложете бойлер
Преди няколко години продавах бойлери Едеса и Фагор. Сега живея под наем и за 5-ти път за три години сменят нагреватели на един скапан Елдом, а Едесата и Фагор-а от 300 продадени за година се повреждаха 2-3. Много здрави се оказаха, препоръчвам.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Предложете бойлер
Аз говоря за тръбите ,които са вътре-продълженията на хром-ник.тръбички.Незнайно защо вътре са черни или в най-добрия случай поцинковани,но не и хром.Много пъти съм го виждал това ''творение'',рожба на икономията.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Предложете бойлер
milmar написа: А за нагревателите какво имаш предвид- проблем свързан химичен, ел. химичен процес или нещо друго?
Нагревателите обикновено са в медни тръбички. А медта в комбинация с неръждавейка май е уязвима на електрохимична корозия. Поне така се намеква в тази тема http://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?f=11&t=20356
Аз едно време не разбрах, защо ми се скапват толкова бързо нагревателите, реших, че щото са ментета и не съм задълбочавал. Ама тук имам един неръждаем фланец с прекалено зелен нагревател. В темата видях снимки с пак толкова зелени нагреватели.
Има и нагреватели с неръждаеми тръбички, но май не се намират лесно.
Re: Предложете бойлер
Според мен Теси в момента са номер едно, може да им се довериш.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Предложете бойлер
На Шишков не са ли по-добри от Теси ?
Аз си взех на Теси и след 1-2 месеца ще направи 1 година.
Първите ми впечатления са:
Дупката която е за термометъра беше започнала да ръждясва още преди да съм го монтирал.
Там дето са заварявали серпентината също беше ръждясало. Можели са да третират мястото с нещо след заварката но явно са си го спестили.
От тънка ламарина са! Взех 200л а тежи колкото стария 80л бойлер дето е на 20г. То вероятно вече всички бойлери ги правят по тънки в сравнение със старите.
Протече от фланеца. След неуспешни опити да се свържа със сервиза, натегнах малко болтовете и да се надявам че няма да протече отново.
Та общо взето съм доволен от марката Теси :)
Аз си взех на Теси и след 1-2 месеца ще направи 1 година.
Първите ми впечатления са:
Дупката която е за термометъра беше започнала да ръждясва още преди да съм го монтирал.
Там дето са заварявали серпентината също беше ръждясало. Можели са да третират мястото с нещо след заварката но явно са си го спестили.
От тънка ламарина са! Взех 200л а тежи колкото стария 80л бойлер дето е на 20г. То вероятно вече всички бойлери ги правят по тънки в сравнение със старите.
Протече от фланеца. След неуспешни опити да се свържа със сервиза, натегнах малко болтовете и да се надявам че няма да протече отново.
Та общо взето съм доволен от марката Теси :)
- Strosner
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
- Автомобил: VW - Audi - Skoda
- Двигател: 2001г
- Местоположение: Карлово
Re: Предложете бойлер
Този синия хромникел съдържа 18% хром, 9% никел, 1% титан и 72% желязо.
Май, говорим за различни неща, не го знам тоя син хромникел, но в стандартния желязо почти липсва, и не може да се закалява, точно по тази причина. Има и хромови (хиксови) стомани, които също не корозират, и могат да се закаляват на висока твърдост. Има хиксови стомани също, които корозират в меко състояние, но след термообработка също са устойчиви. Но тези стомани са специализирани инструментални, прекалено скъпи са, за да се влагат в бойлери, а и те няма да могат да се огънат за казанче, прекалено са крехки. Хромникелът е друго, той се огъва лесно.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Предложете бойлер
Просто оцветих буквите за да е ясно за коя стомана пиша. Самата стомана не е синя, а си е с цвят на неръждавейка.
Говорим за хромникелова неръждаема стомана популярно наричана 18/10 или както е по-правилно:
Попитай чичо Гошо колко желязо има в нея.
Говорим за хромникелова неръждаема стомана популярно наричана 18/10 или както е по-правилно:
Strosner написа: Х18Н9Т
Попитай чичо Гошо колко желязо има в нея.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Предложете бойлер
Въпреки че съм от Шумен,няма да агитирам за Теси( никака не са лоши и стават все по-добри).
От 2000-та година откакто купихме апартамента ,съм с Аристон( хоризонтален монтаж).Първия изкара 5 години и нещо,а втория "Аристон титаниум плюс" работи без никакви ядове и до ден днешен. Това от което съм доволен е че нашия регион е с варовита вода и въпреки това бойлера си работи почти толкова безшумно,както когато го купих.
Препоръчвам "Аристон".
От 2000-та година откакто купихме апартамента ,съм с Аристон( хоризонтален монтаж).Първия изкара 5 години и нещо,а втория "Аристон титаниум плюс" работи без никакви ядове и до ден днешен. Това от което съм доволен е че нашия регион е с варовита вода и въпреки това бойлера си работи почти толкова безшумно,както когато го купих.
Препоръчвам "Аристон".

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Предложете бойлер
Аз съм ходил в завода на Теси ....
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Предложете бойлер
На село съм с Теси-нямал съм проблем, вече е над 8-9 годишен. Е вярно че се ползва по-рядко ,но си работи и е непретенциозна машинка.Народен бойлер спрямо качество-цена.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта