Въпрос към "електричарите"?
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос към "електричарите"?
Кви варианти бе колега. Написал съм ти кратко, точно и ясно кое как да вържеш. Ако пак не си разбрал аз се отказвам.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос към "електричарите"?
ktamen написа:Объркал си плюса и минуса![]()
Прерисувай го още веднъж. Така няма как да стане разделяне към двата кръга габарити и използването на два диода се обезмисля тотално.
Става на въпрос за два паралелно свързани диоди, колегата в първия си пост е дал схемата. Нищо не е объркано.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос към "електричарите"?
ktamen написа:Объркал си плюса и минуса.. Прерисувай го още веднъж. Така няма как да стане разделяне към двата кръга габарити и използването на два диода се обезмисля тотално.
Ако трябваше разделяне, нямаше двата диода да са свързани паралелно. Аз така го разбирам, че в схемата има презапасяване по някакви причини. Диоди така се свързват, ако не ти стига тока, който протича през 1.
Също така, задължително се ползват два от възможните клонове, които са паралелно свързани заедно диоди. Това е за улеснение. Ако погледнеш схемата, диодите са паралелно свързани в общ възел. Няма значение дали ще се ползва минус и двата извода за променливо или обратното, само се сменят местата където се подава напрежението.
k_garchev написа:Последен въпрос преди да експериментирам-мога ли да "скапя" тоз грец?
Значи имаш няколко картинки, имаш схема какво има в ГРЕЦ-а. Общо взето, щом имаш грец с 4 диода, поне използвай 2 от тях. Гледаш картинката за ГРЕЦ-а, гледаш изводите и гледаш твоята схема. Представи си, че в ГРЕЦ-а имаш 4 диода, свързани 2 по 2 паралелно в една посока.
Ако го скапеш ГРЕЦ-а, той струва 2лв. Нищо страшно. И ако му пуснеш за кратко ток в обратна посока, не би трябвало да пострада. Тези диоди са предвидени всяка двойка да работи през 1/2 период от мрежовото напрежение в обратно посока. За постоянна работа обаче е нужен радиатор или да се закрепи за метална повърхност. Понеже и с термопаста, но е престараване.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос към "електричарите"?
Всъщност е крайно противопоказно да се свързват диоди паралелно. Пише го в дебелите книги щото единия диод обикновено е само за украса, а токът си минава само през другия. Ползва се само, ако не може да се намери достатъчно мощен диод и задължително двата диода се подбират да са с максимално близки характеристики и им се добавят резистори поне за частично уеднаквяване на тока. Това така или иначе няма абсолютно никаква връзка с тази тема
В тази схема единствения възможен смисъл от два диода е разделянето на веригата към двата кръга габарити, (както е при вагените). Ама колегата още не е стигнал дотам. Ако няма да се разделят, няма абсолютно никакъв смисъл да се слагат два диода.
Ако се използва плюсовият извод на греца после ще трябва да го цепнем с ножовката за да разделим двата кръга.

В тази схема единствения възможен смисъл от два диода е разделянето на веригата към двата кръга габарити, (както е при вагените). Ама колегата още не е стигнал дотам. Ако няма да се разделят, няма абсолютно никакъв смисъл да се слагат два диода.
Ако се използва плюсовият извод на греца после ще трябва да го цепнем с ножовката за да разделим двата кръга.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос към "електричарите"?
ktamen написа:В тази схема единствения възможен смисъл от два диода е разделянето на веригата към двата кръга габарити, (както е при вагените). Ама колегата още не е стигнал дотам. Ако няма да се разделят, няма абсолютно никакъв смисъл да се слагат два диода.
ktamen, в тази схема имаме паралелно свързване на диоди. Прав си за резистор/ите, не съм го добавил. Действително диодите трябва да бъдат много близки по характеристика. Различните характеристики водят след себе си нагряване на даден диод от паралелният блок повече от другият, от там се увеличава тока, от увеличаването на тока се нагрява и така до повреда. Но това, ако се има предвид, че тоя блок е поставен без никакво охлаждане.
Конкретно за тази тема - виждаш схемата и виждаш как са свързани. Свободни интерпретации ли ще правим? Свързани са в 1 точка, което ги прави съставен диод. Имаме предвид, че диодите в пакета би трябвало да са идентични по характеристики, в общ пакет са и са предвидени с охлаждане, би трябвало да няма възможност за температурен пробив.
Аз не правя друго, освен да чета схемата. В схемата така пише, да му мисли, който я е съставял. Иначе няма проблем и да се ползват 2 отделни диода от пакета, ама както виждаш и светлините също са свързани на обща шина и не са разделени.

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос към "електричарите"?
Габаритите на колата са 20 вата, това прави 1,5А общо. За къв чеп са ти повече от един диод, ако не за разклоняване на веригата?!?!?
Единственото обяснение за това как толкова просто нещо стана 3 страници е стремежът на всички ни да докажем, че сме по-по-най от другите! Аз се отказвам, никакви амбиции нямам да доказвам каквото и да е, особено че водата е мокра.
Единственото обяснение за това как толкова просто нещо стана 3 страници е стремежът на всички ни да докажем, че сме по-по-най от другите! Аз се отказвам, никакви амбиции нямам да доказвам каквото и да е, особено че водата е мокра.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос към "електричарите"?
ktamen написа: За къв чеп са ти повече от един диод, ако не за разклоняване на веригата?!?!?
ktamen, въобще не ги мисля, разбираш ли. Така пише по схемата, такова решение съм и измислил. Не е разбирай погрешно. По схемата нищо не е разклонено. И аз се чудя защо са решили да сложат 2 диода. Мисля, че малко я разбирах схемотехниката.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Въпрос към "електричарите"?
Сега отивам да видя какво ще направя!Мился да ползвам етотази картинка!
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос към "електричарите"?
За времето през което обсъждаме Грец-а, Ом щеше да открие нов закон в елетротехниката.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Въпрос към "електричарите"?
Благодаря на всички за помоща!Всичко работи перфектно!Монтирах греца на радиатор с термопаста!
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос към "електричарите"?
Искаш да кажеш, че не познаваш разглобяемо съединенние на основата на резбата, от тип "болт и резба в хАлуминия" или "болт и гайка" (преза хАлуминия)
. Тази свинска опашка.... Така или иначе, вероятно няма нужда от радиатор, но просто ти костваше работа около 5 секунди и цена 10ст. за болт и гайка M5 за да стане малко по-технически издържано.

- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Въпрос към "електричарите"?
Със свинската опашка си е екстра!Не ми се занимаваше да дупча!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос към "електричарите"?
k_garchev написа:Със свинската опашка си е екстра!
Свинската опашка старее, изгаря от слънцето, а от студа става доста крехка. Някой ден това, което си го вързал, да не стане така, че да не го намериш. Тези опашки всъщност се водят "кабелни превръзки" и се използват за аранжиране на кабели на закрито.
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Въпрос към "електричарите"?
Не съм го сложил на чистачките,така че,нито ще го грее слънце,нито ще го вали дъжд!Мисля че така си е добре!
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Въпрос към "електричарите"?
Добре, че там всъщност май няма нужда от радиатор. И радиаторът и опашката вероятно са напълно излишни.
Иначе поне според моя опит в зависимост от конкретните опашки и конкретните условия животът им може да е само няколко дни, дори и без да виждат слънце, при около 20 градуса по Целзий.
ПП Някой помни ли преди повече 20 години как са се решавали подобни технологични проблеми, когато тези опашки още не бяха добили такава популярност
Опашките замениха един много важен линеен продукт, без който движението на едновремешните лади и москвичи беше просто немислимо и все още много хора си носят от същия линеен крепежен елемент в багажника заради неговата универсалност, простота и многократно доказвана надеждност. Въпросният продукт и в този случай би изкарал милион пъти повече, но не е така фешън като опашката.
ПП2 Само да спомена, че за добър топлинен контакт се изисква и натиск. Голям натиск.
Иначе поне според моя опит в зависимост от конкретните опашки и конкретните условия животът им може да е само няколко дни, дори и без да виждат слънце, при около 20 градуса по Целзий.
ПП Някой помни ли преди повече 20 години как са се решавали подобни технологични проблеми, когато тези опашки още не бяха добили такава популярност

ПП2 Само да спомена, че за добър топлинен контакт се изисква и натиск. Голям натиск.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта