Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Милата
Мнения: 2166
Регистриран на: Пон 19 май 2008 20:13
Автомобил:
Двигател:

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот Милата » Пон 15 ное 2010 13:31


Добри, съгласна съм да е така, няма проблем, просто при положение, че изрично питах дали е необходимо още нещо освен заявление за прекратяване на договора, ми казаха "не".

Иначе след 45-минутно чакане в магазина им успях да се сдобия и с въпросното заявление за прекратяване на договор с важното уточнение: "Моля да бъде прекратен дългосрочния договор за номер **********", имах неплатена фактура и ме накараха да я платя. Лично пред управителя на магазина си извадих СИМ картата от телефона и му я връчих. Картата вече не е активна (проверено)! :yeaha:

В резултат:
Аз - (минус) Мтел = ВНЛ :lady_love:




Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот jijibs » Сря 17 ное 2010 22:06


На мен пък ми се случи нещо, от което останах много изненадан. Понеже декември месец ми изтича договора, преди няколко дни в офис на М-тел заявих, че искам да прекратя договора, както си му е реда (предния месец) и служителката ми направи оферта и то доста атрактивна. Отвори и видя как вървят разговорите ми и за същата такса ми покри разговорите, които иначе си плащам (според плана) с безплатни минути. Така, че съветвам, който има мерак да се пробва :)


assd
Мнения: 642
Регистриран на: Чет 27 сеп 2007 11:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот assd » Сря 17 ное 2010 23:39


jijibs написа:На мен пък ми се случи нещо, от което останах много изненадан. Понеже декември месец ми изтича договора, преди няколко дни в офис на М-тел заявих, че искам да прекратя договора, както си му е реда (предния месец) и служителката ми направи оферта и то доста атрактивна. Отвори и видя как вървят разговорите ми и за същата такса ми покри разговорите, които иначе си плащам (според плана) с безплатни минути. Така, че съветвам, който има мерак да се пробва :)

пак ще те излъжат,
веднъж ги хванах в нещо невъзможно - бях писал тук веднъж, че имаше 2 разговора от моя телефон дето се припокриваха. никой не успя да ми обясни как става тоя номер ил иса някакви извънземни технологии с които говоря от един телефон с двама човека (аз го знам тоя номер с дуплекс, случвало се е епреди 10 години, ама тва е некъв хай-тек дуплекс!) жалби, малби и глас в българия (вече в пустинята по е вероятно да те чуят :lol: )


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10087
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот group® » Пон 06 дек 2010 20:59


www.mtelbg.eu
М-тел с нов портал за потребители с нарушени права
03.12.2010 14:01

Потребителите заслужават едно достойно отношение и зачитане на техния интерес. Това е позицията на Мобилтел и на Асоциация на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги, с която стартира и новият проект – http://www.mtelbg.eu. Новият портал ще се появи в следващите 13 часа. http://www.mtelbg.eu ще представлява виртуална приемна за жалби с нарушени потребителски права от страна на Мобилтел и Newsroom за информация, която не може да попадне във всички онези медиите, на които Мобилтел, е рекламодател. Целта, която си поставят от компанията е, да съдействат и подпомогнат потребителите за решаване на нерешените от оператора М-тел проблеми. Порталът е на български и немски, с което компанията– "майка" на телекома ще получава реална информация за потребителските тенденции на българския пазар за електронни съобщения. /БГНЕС /


Потребителски аватар
rosy
Вечен БАН
Мнения: 2055
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот rosy » Пон 06 дек 2010 21:36


Милата написа:Лично пред управителя на магазина си извадих СИМ картата от телефона и му я връчих.

Стига бе, това е било драматичен момент :mrgreen: Можеше в този момент да му кажеш: за хората зад Мтел :mrgreen:

Иначе по заглавието на темата- автоматичното подновяване на договор е законно. На мен не ми пречи, следя си ги нещата а и при преподписване получавам доста подаръци :да:


Потребителски аватар
itiswhatitis
Мнения: 27
Регистриран на: Нед 04 юли 2010 21:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот itiswhatitis » Пон 06 дек 2010 23:34




Потребителски аватар
nadia23
Мнения: 222
Регистриран на: Нед 04 юни 2006 19:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот nadia23 » Вто 07 дек 2010 3:17


itiswhatitis написа:http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2010/12/02/1003788_mobiltel_izprashta_19_mln_fakturi_do_koleda/


Вижте коментар 12!!!

Eто го коментар 12 -да го има и тук,черно на бяло:

"Искам да разкажа някои неща, за да са наясно хората за какво става въпрос.

За новата билингова система:
Тя се нарича Amdocs CRM, целта е да замести предната Leap Customer (която си работи и се е доказала). Идеята да се смени старата е, че Мтел не иска да плаща за подръжката на старата система. Предпочита да изпрати поетапно около 1000-1500 служители на обучение, да им плати пътя до съответния град, да им даде дневни и да ги настани в хотели. Представете си какви разходи са само за това! Основната причина за смяната е, че новата програма трябва да дава много по-пълна и точна информация за поведението и сегмента на потребителите, например – кой колко говори, обобщена статистика за сумите, които е платил до момента, какъв телефон ползва, има дори и т.нар. „индекс на мобилност” – т.е. има информация дали даден потребител пътува, колко често, къде и пр. Друга информация, която е налична е дали използва интернет, дали говори към домашни номера и др. подобни. Всичко е с една единствена цел: да му се продаде още и още! Ако ползва нет, да му се внуши да сключи договор за нет било през телефона или за лаптоп. Има информация за фирмите - колко служители имат, какъв е бизнеса им, звънят ли до международни дестинации... Отново идеята е да се обобщят данните, за да може да им се предлага да си купуват все повече и повече услуги, да им се внушат потребности. Всяко позвъняване до оператор, разговор със сътрудник в магазин, проверка на сметка /дори чрез IVR менюто/ се отбелязва в CRM програмата и то по начин че да е достъпно от всички в компанията Мтел. Старата система нямаше такива възможности.

За прекратяването на договор:
Служителите преминават специални курсове и обучения как да общуват с клиентите, как да ги баламосват като цяло, как да зарибяват. Например на фирмените клиенти да им се натяква, че има услугата „Бизнес разговор”, т.е. фирма като звъни на друга фирма имало префернциално таксуване, само дето има една подробност, че другата фирма освен да е абонат на Мтел, трябва и да е на бизнес абонаментен план, а това няма как да се знае в повечето случаи. Трябва да изпратиш смс на определен номер, за да разбереш как ще се таксува конкретния разговор. Почти никой не го прави. Цените за фирмите, а и за частни лица са най-високи, както всички знаем. Мога да ви кажа защо все още Мтел има толкова много клиенти. Ами много просто - служителите са обучени да не пускат клиентите да си ходят и да ги задържат по един или друг начин. Естествено, клаузата за автоматично преподписване оказва решаваща роля. На фирмените потребители се внушава, че над 70% от фирмите в България са абонати на Мтел и им е изгодно на ползват „Бизнес класа”. Истината е, че са малко над 60%, а колко от тях са на Бизнес план??? Има много фирми, предимно по-малките, които си ползват тарифи за частни лица.
Как се прекратява договор? Ще дам яснота по някои въпроси..: предизвестие за прекратяване на договор може да се пусне по всяко време. Независимо колко остава до края на договора. Ако някой иска, още от сключването на договора може и да си пусне предизвестие за след 12 или 24 месеца. Да не се вярва на консултантите, че имало време и ала-бала не било нужно и тем подобни глупости. Просто никой не иска при него да се подаде предизвестие или да се спре карта. Бонусите на служителите се определят и на база спрените СИМ карти на ниво магазин. Ако има подадено предизвестие в срок, т.е. до 30 дни преди датата на изтичането на договора и крайната дата мине, договорът става безсрочен и абоната има право да си го прекрати когато си иска. Тук не е като при Глобул - или спираш картата, или ти се удължава договора, дори да имаш предизвестие, е има и вариант вече да се мине на b-connect. Ще споделя и един номер: ако абонат е навлязъл в 12-я месец от 12-месечен договор, няма предизвестие и иска да си спре СИМ-а, има 2 начина, независимо че на *88 и в магазин Ви казват, че не може: 1-ят е като се съберат 2 неплатени фактури и се спре картата за неплатена сметка. Датата на спирането на СИМ-а не трябва да надвишава крайната дата на договора. Системата не подновява автоматично договор при спрян СИМ! Договорът се подновява автоматично, ако СИМ картата е активна в деня на изтичане на договора. Така и да не са спазени договорните условия за предизвестие има начин да не се поднови договора. 2-ят начин е като се обяви СИМ карата за открадната. Този ми се струва по-лесен, защото може и предния ден, преди изтичане на договора, да се обади абонат на оператор или да посети магазин и да каже, че е изгубил или му е била открадната картата. Отново при спряна карта договора не се подновява. Важното отново е да не мине крайната дата на договора, защото системата би начислила неустойки за 12 месеца. Ако се спре карта по горните два начина договорът не се подновява и системата не начислява неустойки.

Малко за процедура по задържане на абонати:
Ако клиент изяви желание за спиране на СИМ, има опрелени правила, които е хубаво да знае, за да изстиска максимума за себе си, дори да няма наистина желание да спре договора си. От страна на Мтел се гледат няколко неща/критерия: колко време има до края на договора, колкото по-малко има, толкова по-големи отстъпки може да даде сътрудник на клиента. Какъв сегмент има – с други думи колко е плащал, какви суми като количество. Колкото по-големи сметки има абоната, толкова по-големи отстъпки се прилагат. Сегментите са 3-4. Пред служителя се отваря таблица, от падащо меню избира сегмент на поведение на абоната, месеци до края на дог. и др. и се прилагат няколко стъпки. Инструктирани са винаги да започват от най-ниската отстъпки с градация към по-високата:
- Точки по мтел клуб и телефон по промоция Мтел клуб с отстъпка на база натрупаните точки. Тук се включва и лизинг, вкл. и на лаптоп с такса за интернет, разбира се. С други думи пак се опитват да продадат, макар клиента да иска да прекратява договор.
- Забележете: за задържане се прилага и безплатен домашен телефон с нов номер или пренос на стария, като отстъпката е няколко месечни такси.
- Отстъпка от точки като смс, ммс, няколко МБ за няколко месеца и др. подобни глупости.
При отказ на клиент се стига до по-сериозните отстъпки, като отстъпка от месечна такса или допълнителни национални минути за целия договор! Или до отстъпки съответстващи на по-висок сегмент поведение. С други думи направо нов абонаментен план. Пример: абонат е на комфорт 250 с 250 мин. /стария/ към 5 номера и толкоз, естествено тарифата е дърво и да речем иска да си прекрати договора. Предлага му се телефон с отстъпка по клуба, 2-ра отстъпка от цената на база точките, 3-та отстъпка - намалят му таксата на 7.50 лв с ДДС дават му и 30 или дори 40 мин. към всички мрежи за целия период на договора и го преподписват на нов Комфорт 250 промоционален с 2000 мин. към 5-те номера. Ето така се задържа клиент! Това е при условие, че иска да прекратява или пренася номера и тръгне да се кара и пр., който си мълчи, няма нищо за него. Интересното тук е, че няма специални бланки за такива договори, т.е. те са стандартните, а консултантът дописва на ръка с химикал на договора новите нац. мин. и отст. от таксата слага подпис и печат... по принцип. Има и изцяло нови тарифни планове, които не се рекламират и не се обявяват никъде. Единият е Extra Advance LMD /last minute delay – задържане в последната минута/ той е с 240 мин. към Мтел за половината дог., вместо стандартния Advance със смешните 60 мин., както и 2000 мин. към семейство и приятели вместо стария със 600 мин. Другият план е Extra Pro – той вместо 100 мин. към Мтел има 200 мин. за половината дог. Хора, искайте си тези тарифни планове, могат да ви ги дадат, независимо колко ви остава до края на договора! Правилата, че трябва да остават 3 мес. до края му за да се предложи нова и актуална тарифа, както е сега може да се нарушават по усмотрение на сътрудник. Много пъти се дават тези тарифи на човек който не отговаря на условията примерно. Горните 2 тарифи може да се надргаждат по преценка на консултант или при упорит клиент, за да се задържи в Мтел като се предложат и да речем допълнително 30 мин. към всички мрежи за целия дог. И така става една приятна програма с 240 мин. към целия Мтел (половината дог. е с 120 мин.) 2000 мин. към 6 номера отделно по избор, 1 любим номер за безлимитни разговори безплатно и 30 мин. към Глобул, Виваком и стационарни мрежи всичко това само за 19.90 лв. Има инструкция тарифата да не се предлага за нови абонати, а само за стари, които искат да си прекратят договора. Важно при прекратяване на договор: Има клиенти, които на всяка цена искат да си спрат номера и да си платят неустойките дори. Неустойката се плаща винаги без ДДС!!! т.е. ако абонат има дог. още 3 месеца и иска да спре СИМ може да го направи /тук консултантите понякога лъжат, че трябвало да изтече договора/ ако таксата е 4,90 лв абоната плаща 3 х 4.08 (без ДДС) = 12.24 лв и се отърва. Един полезен съвет: ако абонат е на FIT S с 20 лв месечна такса, изтървал е датата на преподписване на договора и трябва да плаща още 1 година, примерно може да отиде, да мине на 4.90 такса и после изяви желание да спре СИМ. Така неустойката му ще бъде 12 мес. * 4.08 лв = 48.96 лв вместо 12 * 16.67 лв (мес. такса за ФИТ-а без ДДС) = 200 лева. Така спестява 200 – 48.96 = 151 лв!!! На какъвто и да е план в момента абоната може да премине на най-ниския 4.90 лв срещу заплащане на еднократна такса от 6 лв. Изключение е само, ако договора е с тарифно обвързване, заради много ниска цена на телефон, ако е взел такъв. Така недоволен абонат винаги може да си прекрати договора срещу максимум 100 – ина лв. да вемем за пример 24 месеца дог. по 4.08 = няма и 100 лв. За фирмите е по-интересно спирането на СИМ карта, без дори да е изтекъл договора и без да наближава края му. Просто се обаждате на оператор (изискват клиентска парола) или улъномощен представител посещава офис на най-големия и най-великия оператор и казва че сим карта с номер еди кой си е изгубена. Картата се спира, договора не се удължава, а най-интересното е че системата не начислява неустойка. Така може да се нарушат всички клаузи на договора само заради технически недомислици. Всъщност неустойка не се начислява тъй като тя е без ДДС, а фирмите имат право да искат фактура с ДДС. Затова, по този елементарен начин се преодоляват всички договори и условности. Важното е тук СИМ картата, която ще се блокира да няма лизинг. При Мтел няма спиране на СИМ карта завинаги. Винаги таят надежда абонат спрял ползването на номер за услуги да възстанови ползването й в един бъдещ момент. Затова на абонатите се даваха да разписват бланки за „Временно спиране” в системата е “Temporary deactivation” и статус Suspend. По принцип номер се пази до 6 мес., но има случаи, когато и повече от година да е спрян пак може да се възстанови. Плаща се определена такса - за над 3 мес. е 12 лв., за над 6 мес. е 36 лв. и т.н. + месечния абонамент за текущия месец, но също може да се прави и без начисляването такса включване, просто може и така може и онака. Въпросът е какво ще направи сътрудника. Системата не го отчита като грешка. Просто зависи от човека.

Да допълня малко за фирмите:
При всяко преподписване на договор, независимо за 1 или за 2 години им се полагат безплатни тлефони, т.нар. FOC. Питайте за FOC! Това е сума, която се полага за преподписване. Нужно е фирмата да е на фирмен тарифен план. Още нещо, при задържане на фирми, тъй като от тях се цоцат най-много парички, има много ама много различни тарифни планове, а не тези които са в сайта им например. Повече безпл. минути към всички мрежи, отстъпки за международни разговори, отстъпки за роуминг и какво ли още не. Важното е фирмата ДА СИ ИСКА! Ако не иска, плаща си и заминава или превежда по банков път и ... Мтел всячески се стреми да запази фирмите и отлива на клиенти, което е масова практика вече. За това и предлага на всеки индивидуални оферти, отново само ако абоната е недоволен и иска да спира СИМ-ове...

...
Нещо важно, което забравих да отбележа: въпросните ТП и отстъпки могат да бъдат получени само в БЦ-та на Мтел, а не дилърската мрежа - дилърите имат по-ограничени права, например не могат да прекратяват договори (от два месеца слушам, че това ще се промени, но кога - един Господ знае) ..

Източник: аз съм източника :) "


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот maxpayne » Вто 07 дек 2010 11:15


Браво Наденце :applause:
А могат ли да правят къстъм планове? Например искам сърф енд толк, но пак да имам 12 човека в семейство и приятели, а не 5. В хенди като ги попитах ме изгледаха все едно ги питам дали продават сладко от зелени орехи.


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот santo_trafficante » Вто 07 дек 2010 11:27


Вчера пуснах молба за отказване на един номер който не ми трябва :) Приеха ми молбата без никакъв проблем и кандардисване да продължа договора :wink: До изтичане на дог. остават още 2 месеца :wink:

п.с. аз пък съм доволен от М-Тел


Fastor
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 04 дек 2008 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот Fastor » Вто 07 дек 2010 18:16


Супер са си Мтел. И при трите бях, такива ядове каквито съм имал с другите, не съм имал с мтел. По принцип си следя нещата и въпреки всичко не можах да се оправя с вива. Само ме цакаха и не желаят да приемат каквито и да е доводи. Сега с новата платформа на мтел очаквам да са още по-гъвкави и да предлагат планове, конкретно за моето потребление.


zueka1
Мнения: 228
Регистриран на: Вто 11 яну 2005 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот zueka1 » Вто 07 дек 2010 18:35


Днес ми подариха чадър от Мтел. Преподписах си договора, но не са го отразили в системата, та семейство и приятели не мога да ги променя в момента. Както и да е въпросния началник, когото изисках да дойде ми даде един чадър за компенсация - много смешно ми стана. Някой да е чел за кампания на Мтел с някакви подаръци или е някаква измама? Обадиха ми се от Спиди уж, че ми носят награда в къщи от Мтел. Понеже бях командировка им казах че ще си го взема от офиса им.


Потребителски аватар
Green_Madness
Мнения: 847
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот Green_Madness » Вто 07 дек 2010 21:47


zueka1 написа:Днес ми подариха чадър от Мтел. Преподписах си договора, но не са го отразили в системата, та семейство и приятели не мога да ги променя в момента. Както и да е въпросния началник, когото изисках да дойде ми даде един чадър за компенсация - много смешно ми стана. Някой да е чел за кампания на Мтел с някакви подаръци или е някаква измама? Обадиха ми се от Спиди уж, че ми носят награда в къщи от Мтел. Понеже бях командировка им казах че ще си го взема от офиса им.


Ние с моя съдружник получихме одеало по DHL, без майтап :lol: Иначе твърдо съм си на Мтел от 11 години и дори и на моменти да съм ги псувал и да съм вдигал скандали, няма никакъв начин да си сменя оператора. Другите две компании са като телефони със шайба в сравнение с Мтел. Относно автоматичното подписване на договор, за което е и темата. Имам приятел в Мтел, който винаги ме държи в течение за договор, лизинги и т.н. Да, тъпо е, че никой няма да предупреди поне 1 месец предварително всеки един отделен потребител, но аз си знам кога ми изтича. Иначе съм безкрайно отвратен и омерзен от Виваком и тяхното автоматично подновяване на договори и куп други глупости и безумия. Абсолютно нагло и кретенски постъпиха, но не видяха лев, няма и да видят! Ако можеха тези тъпаци сигурно щяха да ни подновят договора доживотно...


Потребителски аватар
Layer
Мнения: 6405
Регистриран на: Пон 29 яну 2007 20:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот Layer » Вто 07 дек 2010 22:02


Green_Madness написа: Другите две компании са като телефони със шайба в сравнение с Мтел.

това може да е било така преди 6-7 години,ама сега не е така.
имам и на 3-те оператора карти и не ми дреме за нищо
:beer


Georgi_G
Мнения: 133
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София / Възраждане

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот Georgi_G » Сря 08 дек 2010 9:16


Чашат преля. След последната много по-висока сметка, отивам, плащам си неустойката, вземам си номера и изчезвам.
Както винаги никой нищо не може да каже. Нямат обяснение. Аз съм им отищъл на крака в офис, а те ме изпращат да си намеря компютър и в страницата на Мтел да съм си видел нещата, като че ли и то не за последен път не знам колко съм говорил.
Върха на обслужването.........., просто нямам думи.


Потребителски аватар
Kaizer Soze
Monseigneur
Мнения: 1277
Регистриран на: Съб 22 апр 2006 20:14
Автомобил: Dacia Sandero Stepway
Двигател: 2017
Местоположение: София
Контакти:

Re: Автоматично подновяване на договора с Мтел - законно ли е??

Мнениеот Kaizer Soze » Сря 08 дек 2010 9:23


Законно е дотолкова, доколкото не започнете да си търсите правата. Такива клаузи в договора са лоша търговска практика и можете да ги наритате безпроблемно и да прекратите договора.

Аз лично се преборих с МТЕЛ /имах проблем със SMS спама от тяхна страна/ само с телефонно обаждане.
Обявих им, че ако не прекратят да ме засипват непрекъснато с рекламен спам ще сезирам КЗП, КФН /за неразрешени хазартни игри/ и ще ги съдя.
Подейства и вече 2 месеца не ми пращат нищо. Доволен.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта