тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот milmar » Вто 13 дек 2016 8:48


Пешо2004 написа:Пак казвам тока който протича между двете лампи е 4.7 волта ........ Няколко инсталации и ел. табла съм вързал, пък нито едно не се е запалило досега. Никога не е късно де!?!

Най-малкото това, което съм направил в червено показва, че наистина е чист късмет, че нещо не се е запалило по таблата. Действително, колкото и да ви се струва елементарно, силовата електротехника не е квантова механика, но все пак си има правила, които трябва да се знаят!

ПП Помисли си по забележката ми, не отговаряй. А иначе, няма да вляза в диалог, каквото и да напишеш, ако решиш.




Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот Пешо2004 » Вто 13 дек 2016 9:15


Добре де . Неправилно се изразих. Напрежението е 4.7 волта между фазовия и нулевия проводник горе при осветителното тяло при загасено осветление. Човек като бърза е така, но няма нужда да го изяждат заради това. С никого не искам да влизам в спорове. Просто питам хора които смятам че са по-компетентни от мен и в силовата електротехника, и в квантовата механика. Само да добавя. Познат живее отсреща в същия тип панелен апартамент, и на него му работят с намален интензитет лед крушки(пак от другите цокли , не Е14 и Е27) при нормална схема, не девиаторна. Ако и това има значение.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот ktamen » Вто 13 дек 2016 9:50


Залагам цяло левче, че токът не е 4,7 волта. Явно няма да можеш да измериш нищо.
Ключовете се демонтират за две минути, що не ги свалиш да видим дали ще продължат да мъждукат лампите. И ако не те затруднява снимай свалените ключове отвсякъде и качи снимките тук да ги видим и ние.
И избягвай да пипаш в табла, а тези дето си ги връзвал е силно препоръчително да ги прегледа някой по-запознат.

Последна промяна от ktamen на Вто 13 дек 2016 14:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот Пешо2004 » Вто 13 дек 2016 11:00


Не съм за левчето, но утре ще направя клипче и ще трябва да го даваш.Ще снимам и ключове, кабели и каквото се сетя друго. Мултицета ми не от 5 лева, малко по скъпичък е, и най- важното е проверен. То аз на очите ли да си вярвам, или на някого на предположенията. А за таблата и инсталациите, не се притеснявай. Някой са там около 10 години, и никой не ми се е обадил да ходя да ги гледам, и да ги оправям. Знам че има по-запознати от мен(това го повтарям сигурно за 10-ти път) в това число и ти, няма нужда да ми го натякваш.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот ktamen » Вто 13 дек 2016 11:16


Крушката беше ли си на мястото, като ги мери тези 4,7 волта?
Пробването без ключове е лесно и бързо, защо не пробваш без тях какво ще се случи?


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот Пешо2004 » Вто 13 дек 2016 11:40


Наистина не съм разглобявал ключовете досега, което е моя грешка. Но при положение че съм прозвънил кабелите(тук пробата съм я правил с единична фасунга и обикновена крушка, но това не би трябвало да е от значение) и сложих чисто нови ключове, не съм се и съмнявал проблема да е в тях. Но ще те послушам и утре ще ги разглобя и всичко отначало. Да крушките си бяха на мястото, мерих на лустер клемата на осветителното тяло.

Последна промяна от Пешо2004 на Чет 15 дек 2016 6:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот milmar » Вто 13 дек 2016 12:14


Като информация за човек, измерващ напрежение: съвременните мултицети имат огромно входно съпротивление при измерване на напрежение. Това естесвено е търсена характеристика и неслучайно е така. Обаче има също така и недостаък, именно по тази причина, само да докоснеш сондата и волтметъра "показва" едни 10-на волта, особенно при AC. Това е така заради утечка през тялото на човека, заради антенен ефект и заради каквото се сетите, но резултата е един - подвеждащо измерване. Затова си има и цяла наука и предмет за изучаване в техникумите - "Електрически измервания", защото не е само в левчето и доказателството за това кой го дава, и кой взема, а също и някаква достоверност в получените "експериментални данни" :biggrin .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот ktamen » Вто 13 дек 2016 12:35


И в тази връзка, ако приемем обикновената и диодната крушка за волтметри, нажежаемият волтметър има ниско съпротивление, а диодният волтметър има високо съпротивление и точно затова имат такава разлика в показанията. Диодният има и минимален праг на сработване и точно заради този праг не вярвам, че може да усети тези няколко волта.
Ключовете вероятно са съвсем изправни и все пак те са най-вероятната причина за мъждукането. Просто ги откачи да видим кво ще стане, после ще коментираме.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот Iezekil » Вто 13 дек 2016 12:56


Дължа да направя уточнение.
Камен ми предложи на лични помощ,която аз приех.Учудващото е,че стиловете му на писане и говорене са коренно различни.
За тези,които са чели постовете му с червено и големи букви разяснявам,че в разговора ни той не оспори замерванията ми.
Бойлера е здрав,жици кръстосани няма.Според мен лично тези негови цветисти постове бяха напълно излишни.Надявам се и според него да е така и предлагам да ги редактираме и двамата,че правят лошо впечатление..чете се,но не е красиво...

Та Камен ми помогна с 2 идеи,едната от които е наистина страхотна/другата просто съм я обмислял и до там/.Те касаят преправяне на самата инсталация на къщата и/или/обезопасяването и.
Благодаря ти,Камене.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот ktamen » Вто 13 дек 2016 14:08


Лошото ми мнение беше заради онази тема с 32 амперовите бушони, предпазващи кабелчета от 1,5мм2.
Разбрахме се с колегата как да върже бойлера безопасно и без да щипе. Обеща, че при възможност ще преправи и останалата инсталация. Ще си изтрия постовете, може би някой модератор ще трябва да ги доизчисти, и без това не бяха за тази тема.


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот Пешо2004 » Чет 15 дек 2016 16:12


Не можах да снимам клип и да направя снимки(жената се занимава с малкия). Не съм толкова сръчен да меря с мултицета(няма щипки) и да снимам с телефона. Като разглобих ключовете, се оказа че без тях изгасват напълно. Имам познат електроинженер в голяма международна фирма за електрооборудване, който ми каза че, проблема не е толкова до ключовете, а най- вероятно се касае и за утечка по нулата. При положение че има само една разпределителна кутия в целия апартамент на която бяха закачени всички фази и нули, без тези които аз пусках допълнително до кухнята и мокрото помещение, а нулите в таблото са прозвънени и здраво стегнати не виждам как ще я открия. За 5 път мерих напрежението горе с поставени крушки и сглобени ключове, е толкова показва-4.7 волта. Пробвах и с друг мултицет, същото.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот milmar » Чет 15 дек 2016 16:42


Пешо2004 написа:.....Имам познат електроинженер в голяма международна фирма за електрооборудване, който ми каза че, проблема не е толкова до ключовете, а най- вероятно се касае и за утечка по нулата.......


След това написано от теб, нямах сили да чета нататък. "Утечка по нулата" е някакъв термин от големите фирми явно. Или ти не си разбрал какво ти е казал инженера, или пък по-лошо ..... поне не споменавай имена на фирми и инженери.
След като при сумиране 2+2 получаваш различно от 4, просто ги остави тези ламБи да мъждукат и толкова, спри до тук!


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот Пешо2004 » Чет 15 дек 2016 21:29


Колега от теб не научих нищо полезно, единствено че обичаш да се заяждаш след всеки мой пост. Във въпросните ключове нама нито резистори, нито кондензатори и нищо подобно от"твоята специалност". За проба пробвах и с други ключове на друга фирма. Същото положение. При мен 2 и2 си е 4, явно ти работиш с друга математика. И не си ти човека който да ми казва да спирам. За тази работа си има модератори, админи.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот ktamen » Чет 15 дек 2016 21:58


Пешо2004 написа:Колега от теб не научих нищо полезно, единствено че обичаш да се заяждаш след всеки мой пост..

Въпросният колега знае повече за жиците отколкото всички разбиратели в този форум и моя милост включително. Той май още в първия си отговор, на твоя въпрос ти обясни добре къде да търсиш проблема, това, че ти имаш предпочитания към нулевите утечки си е твой проблем.
Пробвай да светнеш лампите, като свързваш жиците така, че да имитираш ключове и пиши какво се случва. Ако кабелите в ключовете са син, кафяв и жълтозелен и синият и жълтозеленият свързват двата девиатора, искам да свържеш кафявия от единият ключ със синия, а в другия ключ да свържеш кафявия с жълтозеления и да пишеш дали мъждукат лампите.
Ако ми разгледаш постовете, ще видиш, че обикновено залагам стотинки. Щом съм заложил цяло левче за невинността на нулата, значи вероятността да бъркам е минимална.
Засега залагам 30ст, че проблемът е в кабелите, свързващи двата девиатора, вероятно наранена изолация или влажна кутия. Още 30ст, че проблемът е в ключовете и 40ст, че си ги вързал по някакъв модерен начин. Ама пробвай все пак да светнеш само с жиците и после ще коментираме.
И проблема ти взе да ми се струва опасен :exclaim


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: тема за осветление, лед крушки, енергоспестяващи и прочие

Мнениеот milmar » Пет 16 дек 2016 8:43


Пешо2004 написа:... И не си ти човека който да ми казва да спирам. За тази работа си има модератори, админи.

Имах предвид работата с ток, а не писането във форум.
Остави лампите да си мъждукат, голяма работа.

При положение, че имаш проблем и заподозреш нещо, че е виновно за това и после го премахнеш имаш два възможни варианта, по които да разсъждаваш:
1. проблемът отпада
2. проблемът остава
Тук следват изводите. Ако имаме случай (1.), както е при теб, приемаме, че е много вероятно причина за проблема да е "нещото" което сме премахнали (далеч не със 100% сигурност, но все пак....). Съответно можем да приемем, че причината да е в нещо като "утечка в нулата" (каквото и да значи) или друго е малка (не 0%, но все пак по-малка от предната вероятност).
Това за мен е 2+2=4

Има нюанси в тези изводи: например ако развиеш лампата и тя изгасне :smile , проблемът отпада и излиза, че проблемът е в нея. Ако сложиш лампа с нажежаема жичка, също проблемът "отпада", но всъщност не се забелязва.

Дори и да има някакъв оголен кабел и да има "утечка в стената" :icon_lol, ако схемата е свързана правилно, почти със сигурност няма причина да мъждука лампата. Ако има някаква вариация на схемата "девиатор", то тогава не се знае.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта