Проблем с бойлер

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
solenka
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 07 окт 2013 15:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот solenka » Чет 10 окт 2013 10:56


Благодаря за вниманието! Довечера ще пробвам да чуя това "цъкане" на терморегулатора. Намерих човек, който преди 35 години е имал същият бойлер и той каза същото както господин Одаджийски.
Запазвам си правото ако имам още въпроси, пак да ви подосаждам. :wink




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот ktamen » Чет 10 окт 2013 11:37


Нашия бойлер е подобен само, че е още по-стар и има само щракащо копче.
Със щракащото копче се регулира мощността. Вероятно на 1 - 670Вт на 2 - 1000Вт на 3 - 2000Вт и на 4 - 3000Вт, от това копче зависи колко бързо ще се стопли водата. "Плавното" копче вероятно е термостата и от него се регулира при каква температура да се изключат нагревателите, ако бойлера си остане включен след време като изстине малко водата нагревателите отново се включват за няколко минути за да възстановят загубите. Лампичката е индикатор кога нагревателите работят независимо на каква мощност, при загасването и значи водата е вече загрята и може да се къпеш. Водата ти свършва бързо защото нагревателите изключват при много ниска температура и при къпане ползваш твърде малко допълнителна студена вода. Ниската температура обаче е причината бойлера да доживее такава преклонна възраст - Скоростта на корозията много зависи от температурата. Отлагането на котлен камък също е много по-малко при ниска температура.
Нашия бойлер никога не се изключва, включен е на 1 (670Вт) така нагревателите никога няма да изгорят. Отварях го преди 2 години, имаше две шепи котлен камък събрани за 35г. Отварях и на едни комшии бойлера вътре имаше една кофа котлен камък само за 2 години работа, но при 80 градуса. Нашия загрява до 45 гр.


solenka
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 07 окт 2013 15:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот solenka » Чет 10 окт 2013 12:21


Благодаря за разяснението!
Мен ме е страх да оставям бойлерът включен, когато няма никой в апартамента. Включвам го само вечер, на нощна тарифа и сутрин го изключвам.
Не мисля да го отварям, първо защото не знам как и второ, мисля, че като се отвори няма да може да се затвори. Дано изкара още дълго време, че тъкмо се нанесохме в тази квартира.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот milmar » Чет 10 окт 2013 13:05


Отваря се и се затваря, няма проблем. Продават се оплътнения все още за старите бойлери. Обаче понякога има проблем при намиране на подходящ нагревател, понеже може да се наложи и той да се смени при профилактика. Иначе ползвай само на "1" :th_up , само при нужда - на "4". В къщи бойлера е точно от старите, на 30г. е, не познава други степени от "1" и понякога "4". Преди 3-4 г. протече водосъдържателя и аз потърках ръце, че ще го изхвърлям. Обаче като се поогледах, като се позамислих, реших че бойлер до 200лв не ми трябва, а повече не ми се даваха. На всичкото отгоре, когато тати е купувал бойлера, купил и резервен водосъдържател ... :biggrin .


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Чет 10 окт 2013 14:12


ktamen написа:Нашия бойлер е подобен само, че е още по-стар и има само щракащо копче.
Със щракащото копче се регулира мощността. Вероятно на 1 - 670Вт на 2 - 1000Вт на 3 - 2000Вт и на 4 - 3000Вт, от това копче зависи колко бързо ще се стопли водата.

И моя стария беше с 1 копче,само че бързо нагряващ.Имаше вътре една допълнителна тръба и всяка степен на копчето съответсваше на 1000вт.Сиреч на 4 гълташе 4квт,но правеше водата достатъчно топла за къпане за 10 минути.Така,че на коя степен да се ползва и кога е въпрос на избор.Включвам новия/3квт/през деня,когато реша да го ползвам за 30 мин.,изключвам и ползвам.Някак ме е страх да го оставям цяла нощ да работи...


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот milmar » Чет 10 окт 2013 15:57


Смисълa нa 1 и 4 е дa се ползвaт двaтa нaгревaтеля. A зaщо е по-добре 1, колегaтa ktamen обясни прекрaсно няколко мнения нaгоре.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот ktamen » Чет 10 окт 2013 15:58


Съвременните бойлери имат поне 3 защити. Първата е термостата, втората е една термозащита с биметална пластина и третата е предпазният клапан. За да гръмне трябва и трите да се прецакат едновременно, което е абсурд.
Инцидентите стават от разни домашни майстори, които решават да правят подобрения.
Бойлер с 4 нагревателя по 1 киловат аз не съм виждал. Иначе и нашия се води бързонагряващ каквото и да значи това.


solenka
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 07 окт 2013 15:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот solenka » Чет 10 окт 2013 16:23


За този бойлер не мога да кажа дали някой не се е правил на майстор с него. За работата на 1, водата свършваше много бързо, след като го направих на 2 нещата се промениха вече. Довечера ще разбера и на колко градуса е направен термостата, след като му намеря 0.
Много се радвам, че толкова много хора ми обърнаха внимание! :bowdown


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11932
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 10 окт 2013 17:18


:Mr Green Fun Ако пуснеш и една кутия соленки знаеш ли още колко хора ще се включат :love.vwclub
http://2.bp.blogspot.com/_L2iFlc8SQy8/TKCJdsthWTI/AAAAAAAAAWI/Oe7N1QpSHxk/s1600/DSCF8990а.jpg


drmilendd
Мнения: 1115
Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
Автомобил: Opel Vectra
Двигател: 22ZE 2009
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот drmilendd » Чет 10 окт 2013 17:29


solenka написа:За този бойлер не мога да кажа дали някой не се е правил на майстор с него. За работата на 1, водата свършваше много бързо, след като го направих на 2 нещата се промениха вече. Довечера ще разбера и на колко градуса е направен термостата, след като му намеря 0.
Много се радвам, че толкова много хора ми обърнаха внимание! :bowdown

Мдааа фв клуб и най-вече Одата разбират от бойлери :mhihi


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Чет 10 окт 2013 18:25


ktamen написа:Бойлер с 4 нагревателя по 1 киловат аз не съм виждал.

Това не го разбрах.
Може би като върнеш номерациите с една назад и добавиш за 4-та 4000вт. ще се получи...
ktamen написа: на 2 - 1000Вт на 3 - 2000Вт и на 4 - 3000Вт...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот ktamen » Чет 10 окт 2013 19:14


solenka написа:За този бойлер не мога да кажа дали някой не се е правил на майстор с него. За работата на 1, водата свършваше много бързо, след като го направих на 2 нещата се промениха вече. Довечера ще разбера и на колко градуса е направен термостата, след като му намеря 0.
Много се радвам, че толкова много хора ми обърнаха внимание! :bowdown

Щракащото копче трябва да е на 1 и бойлера да е включен поне няколко часа докато изгасне лампичката. Всъщност 1 е най-удобно, ако бойлера си е постоянно включен иначе трябва много да се чака да се стопли водата. На практика се използват само 1, ако имаш много време и 4, ако бързаш. При циклична употреба на 4 е маааааааалко по-икономичен.
Iezekil написа:
ktamen написа:Бойлер с 4 нагревателя по 1 киловат аз не съм виждал.

Това не го разбрах.
Може би като върнеш номерациите с една назад и добавиш за 4-та 4000вт. ще се получи...
ktamen написа: на 2 - 1000Вт на 3 - 2000Вт и на 4 - 3000Вт...

Моя бойлер има два нагревателя 1000 и 2000Вт. При последователно свързване се получава 670Вт, при успоредно 3000Вт и всеки поотделно 1000 и 2000Вт.
Айде сега ти да ми обясниш с колко и какви нагреватели и как трябва да са вързани за да се получат 1, 2, 3 и 4кВт?


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6170
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: RP 94
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Iezekil » Чет 10 окт 2013 22:43


Дам,ако се хващаме за точните цифри няма как да стане,пък и наистина не знам кави са нагревателите.Вариантите са няколко и с никой не се получават 4 идеални резултата.Най-кръгло/междини резултати са с комбинацията
1,5кв+3кв.,където обаче макс.мощност става над 4 кв.
1,5кв+2кв.,където макс.мощност е под 4 кв,на 1 степен пък пак нямаме 1000в.
Камен е прав относно точноста на цифрите.Да приемем,че просто съм закръглил.


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот Presli82 » Пет 11 окт 2013 0:54


ktamen написа:Съвременните бойлери имат поне 3 защити. Първата е термостата, втората е една термозащита с биметална пластина и третата е предпазният клапан. За да гръмне трябва и трите да се прецакат едновременно, което е абсурд.
Инцидентите стават от разни домашни майстори, които решават да правят подобрения.
Бойлер с 4 нагревателя по 1 киловат аз не съм виждал. Иначе и нашия се води бързонагряващ каквото и да значи това.

Въпросните стари бойлери имат същите 3 защити.
Бързонагряващ означава следното: Върху нагревателите е надянат железен цилиндър с тръба (пластмасова) ,която отива до върха на бойлера ,от където е хванат и изхода за топлата вода.
Така почти веднага след включване потича и топла вода.
Разбира се този цилиндър изгнива ,и при първия ремонт на бойлера обикновено се изхвърля. :mhihi


solenka
Мнения: 14
Регистриран на: Пон 07 окт 2013 15:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с бойлер

Мнениеот solenka » Пет 11 окт 2013 8:11


К.Одаджийски написа::Mr Green Fun Ако пуснеш и една кутия соленки знаеш ли още колко хора ще се включат :love.vwclub
http://2.bp.blogspot.com/_L2iFlc8SQy8/TKCJdsthWTI/AAAAAAAAAWI/Oe7N1QpSHxk/s1600/DSCF8990а.jpg

Аз хубаво ще пусна, ама всички сме от различни градове.

Та относно бойлера, снощи правих експерименти. Копчето, което "щрака" си остава на 2, изобщо не може да се завърти на 3, а другото копче е било сложено на максимум 6, аз го направих да е на 5 и чух цъкането на релето точно на 5. Една седмица ще е така да видя какъв ще е резултата.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта