Понеже не съм юрист, разчитам на тълкования на такива:
При новия специален режим по ЗЗПотр потребителят има пак четири, при това - същите права: разваляне, намаляване на цената, ремонт, замяна. Заедно с тях той отново има и право на обезщетение за вреди, което може да се наслагва към всяко едно упражнено право (чл. 113, ал. 4 ЗЗПотр).
Както вече стана дума, тези права на потребителя по ЗЗПотр произтичат не само от несъответствие на стоката, а и от неправилен монтаж/инсталация или при неправилни инструкции за такъв монтаж/инсталация [1.3.2].
Разликата между стария и новия режим е в това, че при новата уредба на ЗЗПотр потребителят е ограничен в избора на всяка една от четирите си възможности, докато купувачът по ЗЗД има неограничено право да избере, кое свое право да предяви. Ограничението в избора се изразява в това, че потребителят може да:
1. предявява правата си в определена поредност ("каскадно" предявяване) и че
2. при това предявяване трябва да се съобрази и интересът на продавача.
Поредността на предявяването е в групи (две групи по две права) и е следната. При несъответствие на стоката потребителят поначало може да иска или 1) поправянето й, или 2) замяната й с нова стока (първа група права, чл. 112, ал. 1 ЗЗПотр). Тоест, потребителят първоначално въобще не разполага нито с възможността 3) да иска намаляване на цената, нито пък може 4) да развали договора (да върне вещта и да си иска обратно цената) (втора и подчинена група права).
Тези негови права (намаляване на цената и разваляне) обаче не са окончателно отнети. Те са в латентно състояние и могат да се "активират". За това обаче трябва да се осъществят допълнителни предпоставки, а именно - поисканото поправяне или замяна ("привеждане в съответствие с договора") да са отказани или да не са извършени в едномесечен срок от рекламацията (чл. 113, ал. 2 и чл. 114 ЗЗПотр).
Съобразяването на интереса на продавача пък се изразява в следното.
В рамките на първата група права (ремонт и замяна) потребителят има право да избере, кое от тях иска. Този избор обаче също е ограничен. Ако избраното от потребителя право 1) не може да се осъществи или ако 2) осъществяването му е "непропорционално" спрямо другата възможност, правото на избор всъщност няма, а се стига до "концентрация" върху възможното, съответно - пропорционалното право.
Избраното от потребителя право ще е невъзможно например в следните случаи: 1) иска се замяна, а вече няма стоки от същия вид (спрени от производство, забранени за продажба и т.н.); 2) иска се поправка, а поради естеството си стоката на практика не може да се поправи (процесор, матрица на монитор).
Избраната от потребителя възможност пък ще е непропорционална, ако например: 1) исканият ремонт струва на търговеца повече отколкото да замени стоката; 2) исканата замяна е възможна, защото стоки от същия вид има, но пък набавянето им е свързано с разходи, значително надхвърлящи тези за ремонта. Дефиниция на "непропорционалност" се съдържа в чл. 112, ал. 2 ЗЗПотр.
В рамките на втората (подчинена) група права (разваляне и намаляване на цената) потребителят също не е напълно свободен. Ограничението се изразява в следните две посоки: 1) ако несъответствието е незначително, не може да се иска разваляне, а само намаляване на цената (чл. 114, ал. 3 ЗЗПотр - аналогично, чл. 87, ал. 4 ЗЗД) и 2) макар че правата на разваляне, съответно - на намаляване на цената, вече са възникнали, те не могат да се упражнят, ако продавачът в едномесечния срок от предявяването на рекламацията замени или поправи стоката (чл. 113, ал. 1, чл. 114, ал. 2 ЗЗПотр).
Източник:
http://www.lawsbg.com/forum/index.php?topic=2437.0Тоест може да поиска или поправка, или замяна (1ва каскада). Той решава
Телефона го има примерно в ТЕХНОМАРКЕТ Варна.
Те казват, че нямат друга бройка в магазина, но той казва, че ще си го вземе от Варна.
Те не могат да откажат дори на база транспортни разходи, които уж са по-скъпи от ремонта, защо той сам си го взима. Всичко това, ако се направи със свидетели, писмени претенции за рекламация,, жалби с вх.номер и всичко по реда си - няма да могат много да го клатят. Те много добре знаят, че за това 'емоционално' клатене ще си патят. Да ще го мотат 1 месец с транспорти и т.н., но с жалба към КЗП ще докаже, че е имало лесен и бърз вариант да удовлетворят претенцията му, но не са го направили. КЗП ще им тресне акт. После те ще обжалват. После КЗП ще го върне в съда и т.н. Клатенето за тях е по-голямо! Всичко това ще им струва много повече от тези 300лв. и те го знаят (затова и самия управител оправя нещата).
Принципно и той може да ги клати още. Да с юрист, а не съвети от тук

Може барабар с всичко да предяви иск и за претърпени вреди от дефект. Дреболии разни ще си измисли, но ако има приятел юрист да ги подхване, ще си ги осъди за 50лв (примерно) + разходи по делото и с хонорара на приятеля ще си се почерпят
Тези неща ги има и някои хора доста ги подкарват. Жалко, че не придобиват популярност, основно заради извънсъдебни споразумения с компенсация и декларация за поверителност.
Интересни са случаите на КЗП - може да ги поразгледате тук -
https://kzp.bg/registar-neloyalni-targovski-praktikiОказва се, че доста права си имаме, но не си ги знаем
