към колегите разбиращи от 220в.-ток
- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
към колегите разбиращи от 220в.-ток
колеги понеже не съм много наясно и може да си е така но да попитам.монтирал съм си лунички на 12в.но за около месец ми изгоряха и 6-те броя.по различно време.подменям ги с различни модели.за да уцеля точния модел да издържат повече.трафа ми е 250-вата а са монтирани 6 луни по 20 вата.днес се сетих да измеря какво излиза от трафа и уреда отчете 09.9 mv. това нормално ли е . трафа е електронен ,може би, защото е доста лек.
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Колега, извинявай, но само от заглавието на темата ти всеки разбиращ от подобни неща би се отблъснал и не би ти помогнал.
220в.-ток - такова животно не съществува.
Ако питаш мен най - добре извикай някой да ти го оправи, защото тук можем само да гадаем какви си ги омотал (евентуално).
Но малко разсъждения - основното правило си го спазил - имаш доста резерв от мощност. Това ти гарантира нормална работа на лампите. Важно е дали в помещението има влага. Предполагам е такова, щом са на 12 V. Напрежение от 09,9 mV е прекалено малко, сигурно е 9,9 V, но и да е такова - може да се приеме за достатъчно.
Ако лампите са китайски не се учудвай, че горят бързо - там работата е на късмет. Много е важно и трафа да е качествен. Ако всичко по свързването е наред и трафа работи, значи си взел възможно най - калпавите лампи. Сменяй с качествени и ще забравиш за проблема.
Под качествени разбирай Philips, Osram и т. н.
Успех!
220в.-ток - такова животно не съществува.

Ако питаш мен най - добре извикай някой да ти го оправи, защото тук можем само да гадаем какви си ги омотал (евентуално).
Но малко разсъждения - основното правило си го спазил - имаш доста резерв от мощност. Това ти гарантира нормална работа на лампите. Важно е дали в помещението има влага. Предполагам е такова, щом са на 12 V. Напрежение от 09,9 mV е прекалено малко, сигурно е 9,9 V, но и да е такова - може да се приеме за достатъчно.
Ако лампите са китайски не се учудвай, че горят бързо - там работата е на късмет. Много е важно и трафа да е качествен. Ако всичко по свързването е наред и трафа работи, значи си взел възможно най - калпавите лампи. Сменяй с качествени и ще забравиш за проблема.
Под качествени разбирай Philips, Osram и т. н.
Успех!
- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
влага няма става въпрос за коридора.мултицета показа това което съм написъл.220волта-ток.това разбирам.или аз незнам как се формулира правилно.интересно ми е защо мултицета показва такива стойности.anger написа:Колега, извинявай, но само от заглавието на темата ти всеки разбиращ от подобни неща би се отблъснал и не би ти помогнал.
220в.-ток - такова животно не съществува.![]()
Ако питаш мен най - добре извикай някой да ти го оправи, защото тук можем само да гадаем какви си ги омотал (евентуално).
Но малко разсъждения - основното правило си го спазил - имаш доста резерв от мощност. Това ти гарантира нормална работа на лампите. Важно е дали в помещението има влага. Предполагам е такова, щом са на 12 V. Напрежение от 09,9 mV е прекалено малко, сигурно е 9,9 V, но и да е такова - може да се приеме за достатъчно.
Ако лампите са китайски не се учудвай, че горят бързо - там работата е на късмет. Много е важно и трафа да е качествен. Ако всичко по свързването е наред и трафа работи, значи си взел възможно най - калпавите лампи. Сменяй с качествени и ще забравиш за проблема.
Под качествени разбирай Philips, Osram и т. н.
Успех!
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Бих се изказал със сентенцията, че евтиното винаги излиза скъпо. По това, което чета мисля, че и колата си оправяш сам, водопровод като ти се спука, пак сам си го оправяш, разбираш и от хладилници, и от печки, и от перални, и от компютри и т.н. Колко според теб щеше да ти излезе, ако беше повикал професионалист и те посъветва според това колко пари си готов да вложиш, за да нямаш проблеми и да приключи въпроса? Колко крушки смени, колко пари, време и нерви си похабил и чак като си видял, че това не е като онова се сещаш да питаш? И на края пак ще дадеш същите пари, които в началото щяха да ти вземат за професионално изпълнение. Егати философа съм, но е точно така.
- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
много неща си оправям сам защото мога.еле пък колата.интересно ми беше защо има такива показания на трафа.питам сега защото сега го мерих.немие проблем да повикам специалист да дойде в къщи.но по моите изисквания за големина на траф и мястото на поставяне имаше едно единствено като модел на пазара.а колега за неща от които не разбирам си викам майстори.batetony67 написа:Бих се изказал със сентенцията, че евтиното винаги излиза скъпо. По това, което чета мисля, че и колата си оправяш сам, водопровод като ти се спука, пак сам си го оправяш, разбираш и от хладилници, и от печки, и от перални, и от компютри и т.н. Колко според теб щеше да ти излезе, ако беше повикал професионалист и те посъветва според това колко пари си готов да вложиш, за да нямаш проблеми и да приключи въпроса? Колко крушки смени, колко пари, време и нерви си похабил и чак като си видял, че това не е като онова се сещаш да питаш? И на края пак ще дадеш същите пари, които в началото щяха да ти вземат за професионално изпълнение. Егати философа съм, но е точно така.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
tatenceto написа: ...интересно ми е защо мултицета показва такива стойности...
Първо колега, сигурен ли си че мериш правилно с мулцитета? Да не би да се опитваш да мериш променливо напрежение с настройки за право(постоянно) напрежение или обратно? тогава мулцитета наистина ще показва странни стойности. На изхода на трафа си пише каква форма му е напрежението - ако е ~ е променливо и трябва да се мери със съотвентното положение на мулцитета. ако е = или --- тогава е право или постоянно. По принцип 12 волтовите лунички греят по-малко и не би трябвало да горят често. Може причината да е в трафа, особено ако е евтин...
Дано съм ти полезен. Успех ...

- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
лампите си светят добре.евтино не бих казал.вярно филипс не съм купувал защото при нас има само такива на които не пише къде са произведени.за крушки съм давал от 2.5-3.5лева за брой.надали са най-ефтините.а за трафа вече казах.anger написа:09,9 mV е много малко. За да работи нормално лампата й трябват около 12 V. Мярката mV означава, че ти показва по 10 на минус трета степен, демек 0,0099 V, което на практика си е 0 V. Няма как лампата да светне от това напрежение.
П. С.: Да, и аз щях това да напиша, че евтиното излиза скъпо.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
значи на трафа пише cos$=0,99KingoftheROAD написа:tatenceto написа: ...интересно ми е защо мултицета показва такива стойности...
Първо колега, сигурен ли си че мериш правилно с мулцитета? Да не би да се опитваш да мериш променливо напрежение с настройки за право(постоянно) напрежение или обратно? тогава мулцитета наистина ще показва странни стойности. На изхода на трафа си пише каква форма му е напрежението - ако е ~ е променливо и трябва да се мери със съотвентното положение на мулцитета. ако е = или --- тогава е право или постоянно. По принцип 12 волтовите лунички греят по-малко и не би трябвало да горят често. Може причината да е в трафа, особено ако е евтин...
Дано съм ти полезен. Успех ...
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта