към колегите разбиращи от 220в.-ток

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

към колегите разбиращи от 220в.-ток

Мнениеот tatenceto » Сря 07 яну 2009 19:57


колеги понеже не съм много наясно и може да си е така но да попитам.монтирал съм си лунички на 12в.но за около месец ми изгоряха и 6-те броя.по различно време.подменям ги с различни модели.за да уцеля точния модел да издържат повече.трафа ми е 250-вата а са монтирани 6 луни по 20 вата.днес се сетих да измеря какво излиза от трафа и уреда отчете 09.9 mv. това нормално ли е . трафа е електронен ,може би, защото е доста лек.




Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Сря 07 яну 2009 20:55


Колега, извинявай, но само от заглавието на темата ти всеки разбиращ от подобни неща би се отблъснал и не би ти помогнал.

220в.-ток - такова животно не съществува. :wink:

Ако питаш мен най - добре извикай някой да ти го оправи, защото тук можем само да гадаем какви си ги омотал (евентуално).
Но малко разсъждения - основното правило си го спазил - имаш доста резерв от мощност. Това ти гарантира нормална работа на лампите. Важно е дали в помещението има влага. Предполагам е такова, щом са на 12 V. Напрежение от 09,9 mV е прекалено малко, сигурно е 9,9 V, но и да е такова - може да се приеме за достатъчно.
Ако лампите са китайски не се учудвай, че горят бързо - там работата е на късмет. Много е важно и трафа да е качествен. Ако всичко по свързването е наред и трафа работи, значи си взел възможно най - калпавите лампи. Сменяй с качествени и ще забравиш за проблема.
Под качествени разбирай Philips, Osram и т. н.
Успех!


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот petkow » Сря 07 яну 2009 20:59


Смени ги с лунички 220волта,като сложиш такива с крачета не като щифтчета,а подобни на крачетата на стартер за луминисцентна лампа,съответно ти трябват и такива фасунки.После няма да ти горят толкова често.Пиша ти го така - за да те разберат в магазина,ако решиш да ползваш съвета ми.


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Сря 07 яну 2009 21:20


anger написа:Колега, извинявай, но само от заглавието на темата ти всеки разбиращ от подобни неща би се отблъснал и не би ти помогнал.

220в.-ток - такова животно не съществува. :wink:

Ако питаш мен най - добре извикай някой да ти го оправи, защото тук можем само да гадаем какви си ги омотал (евентуално).
Но малко разсъждения - основното правило си го спазил - имаш доста резерв от мощност. Това ти гарантира нормална работа на лампите. Важно е дали в помещението има влага. Предполагам е такова, щом са на 12 V. Напрежение от 09,9 mV е прекалено малко, сигурно е 9,9 V, но и да е такова - може да се приеме за достатъчно.
Ако лампите са китайски не се учудвай, че горят бързо - там работата е на късмет. Много е важно и трафа да е качествен. Ако всичко по свързването е наред и трафа работи, значи си взел възможно най - калпавите лампи. Сменяй с качествени и ще забравиш за проблема.
Под качествени разбирай Philips, Osram и т. н.
Успех!
влага няма става въпрос за коридора.мултицета показа това което съм написъл.220волта-ток.това разбирам.или аз незнам как се формулира правилно.интересно ми е защо мултицета показва такива стойности.


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Сря 07 яну 2009 21:22


220 волта ток... Стига, бе! :063:
Това е като 5 литра картофи... mhihi


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Мнениеот marianchev » Сря 07 яну 2009 21:24


220 волта ти е напрежението (мери се във волтове V) , тока се мери в ампери А
Най-вероятно трафа ти е някое менте


Потребителски аватар
batetony67
Мнения: 1802
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
Автомобил: VW Beetle
Двигател: CU 1980
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batetony67 » Сря 07 яну 2009 21:24


Бих се изказал със сентенцията, че евтиното винаги излиза скъпо. По това, което чета мисля, че и колата си оправяш сам, водопровод като ти се спука, пак сам си го оправяш, разбираш и от хладилници, и от печки, и от перални, и от компютри и т.н. Колко според теб щеше да ти излезе, ако беше повикал професионалист и те посъветва според това колко пари си готов да вложиш, за да нямаш проблеми и да приключи въпроса? Колко крушки смени, колко пари, време и нерви си похабил и чак като си видял, че това не е като онова се сещаш да питаш? И на края пак ще дадеш същите пари, които в началото щяха да ти вземат за професионално изпълнение. Егати философа съм, но е точно така.


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Сря 07 яну 2009 21:29


09,9 mV е много малко. За да работи нормално лампата й трябват около 12 V. Мярката mV означава, че ти показва по 10 на минус трета степен, демек 0,0099 V, което на практика си е 0 V. Няма как лампата да светне от това напрежение.
П. С.: Да, и аз щях това да напиша, че евтиното излиза скъпо.


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Сря 07 яну 2009 21:34


batetony67 написа:Бих се изказал със сентенцията, че евтиното винаги излиза скъпо. По това, което чета мисля, че и колата си оправяш сам, водопровод като ти се спука, пак сам си го оправяш, разбираш и от хладилници, и от печки, и от перални, и от компютри и т.н. Колко според теб щеше да ти излезе, ако беше повикал професионалист и те посъветва според това колко пари си готов да вложиш, за да нямаш проблеми и да приключи въпроса? Колко крушки смени, колко пари, време и нерви си похабил и чак като си видял, че това не е като онова се сещаш да питаш? И на края пак ще дадеш същите пари, които в началото щяха да ти вземат за професионално изпълнение. Егати философа съм, но е точно така.
много неща си оправям сам защото мога.еле пък колата.интересно ми беше защо има такива показания на трафа.питам сега защото сега го мерих.немие проблем да повикам специалист да дойде в къщи.но по моите изисквания за големина на траф и мястото на поставяне имаше едно единствено като модел на пазара.а колега за неща от които не разбирам си викам майстори.


Потребителски аватар
stanko_g
Мнения: 1809
Регистриран на: Съб 31 мар 2007 16:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Рудозем

Мнениеот stanko_g » Сря 07 яну 2009 21:36


Merlin Gerin е марката,от опит го знам сложил съм не една две такива лампи и др. :wink:


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 07 яну 2009 21:38


tatenceto написа: ...интересно ми е защо мултицета показва такива стойности...


Първо колега, сигурен ли си че мериш правилно с мулцитета? Да не би да се опитваш да мериш променливо напрежение с настройки за право(постоянно) напрежение или обратно? тогава мулцитета наистина ще показва странни стойности. На изхода на трафа си пише каква форма му е напрежението - ако е ~ е променливо и трябва да се мери със съотвентното положение на мулцитета. ако е = или --- тогава е право или постоянно. По принцип 12 волтовите лунички греят по-малко и не би трябвало да горят често. Може причината да е в трафа, особено ако е евтин...
Дано съм ти полезен. Успех ... :да:


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Сря 07 яну 2009 21:39


anger написа:09,9 mV е много малко. За да работи нормално лампата й трябват около 12 V. Мярката mV означава, че ти показва по 10 на минус трета степен, демек 0,0099 V, което на практика си е 0 V. Няма как лампата да светне от това напрежение.
П. С.: Да, и аз щях това да напиша, че евтиното излиза скъпо.
лампите си светят добре.евтино не бих казал.вярно филипс не съм купувал защото при нас има само такива на които не пише къде са произведени.за крушки съм давал от 2.5-3.5лева за брой.надали са най-ефтините.а за трафа вече казах.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 07 яну 2009 21:43


tatenceto колега, обясни подробно как, и къде точно мериш с мулцитета? лапмите светят ли през това време? или не? разкачваш ли жиците като мериш или не?


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4228
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 07 яну 2009 21:48


stanko_g написа:Merlin Gerin е марката,от опит го знам сложил съм не една две такива лампи и др. :wink:

Merlin Gerin не правят лампи.
имат електронни трафове (скъпи и хубави) и апаратура за управление на осветление. за самите лунички си има филипс и т.н.


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Сря 07 яну 2009 21:49


KingoftheROAD написа:
tatenceto написа: ...интересно ми е защо мултицета показва такива стойности...


Първо колега, сигурен ли си че мериш правилно с мулцитета? Да не би да се опитваш да мериш променливо напрежение с настройки за право(постоянно) напрежение или обратно? тогава мулцитета наистина ще показва странни стойности. На изхода на трафа си пише каква форма му е напрежението - ако е ~ е променливо и трябва да се мери със съотвентното положение на мулцитета. ако е = или --- тогава е право или постоянно. По принцип 12 волтовите лунички греят по-малко и не би трябвало да горят често. Може причината да е в трафа, особено ако е евтин...
Дано съм ти полезен. Успех ... :да:
значи на трафа пише cos$=0,99



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта