Как да меря с осцилоскоп
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Как да меря с осцилоскоп
Здравейте колеги интересува ме как се мерси с осцилоскоп...Прочетох доста теми по темата,но още ми е много мътно.
Като за начало ме интересува къде се закача крокодилчето(на маса ли или на+)...И да кажем как да замера примерно 1 темперетурен датчик,къде да пипна,коя жичка и така..Извинете ме за аматьорските ми въпросчета,но много искам да се науча да замервам с това уредче.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Как да меря с осцилоскоп
Ами темата може да е много дълга, но така грубичко:
* Сонда - това "сензора" с който се изследват дадени точки примерно от платка. Да се измери напрежение, значи да се измери потенциална разлика между две точки. Невъзможно е и няма смисъл да се мери напрежение в една точка, сама за себе си. В този смисъл крокодилчето е единия полюс, най-често се закрепва (и механически, и електрически) към общата маса на платката, а с острието се докосват точките които ни интересуват. Осцилоскопът мери променливи напрежения, в този смисъл не е задължително крокодилчето да е на по-отрицателен потенциал от острието, но обикновено така се ползва.
Често пъти сондата има тример-кондензаторе за настройка, подава се еталонен правоъгълен сигнал и с него посредством отверка се оформят фронтовете на сигнала, често пъти има превключвател 1:1 и 1:10, т.е. има вграден делител по 10. Когато си на обхват 1:10, отчетените на осцилоскопа стойности се умножават по 10.
Осцилоскопът,за разлика от волтметъра се използва за качествена оценка на сигнала, а не за количествена, смисъла не е да се измери точна стойност на напрежение, а да се види вида му по отношение на времето. В този смисъл не се очаква някаква кой знае каква точност на измерване на стойността на напрежението, което се гледа, ако има нужда от точност се ползва и волтметър.
Основните органи за настройка, гледани по картинката са:
VOLT/DIV- настройка на обхвата на измерваното напрежение, подобно на волтметър. Показва какво напрежение се пада на едно деление от скалата по вертикала. Ако си на "1" - едно деление е 1V. Ако ще мериш напрежение примерно до 100V, слагаш сондата на 1:10, а VOLT/DIV примерно на "2", имаш 20V на всяко деление.
SEC/DIV- настройка на "скоростта на развивката", това е времето за което точката на лъча изминава "път" при движението си от най-лявата част на дисплея до най-дясната,равен на едно деление по хоризонталната скала. Едно деление е равно на стойността нагласена чрез "врътката". С този орган са наглася такова време, така че примерно един период на сигнала да се разположи в рамките на дисплея(ако сигнала е периодичен), ако не е - по някави други съображения.
LAVEL - орган за настройка на нивото на синхронизация, него грубо казано се "стабилизира" картинката на сигнала върху дисплея
SOURCE- от къде да се вземе сигнал за синхронизация - автоматично, вътрешно - от измервания сигнал, от захранващата мрежа (50Hz), или от външен някакъв тактуващ сигнал.
Има и други
.
* Сонда - това "сензора" с който се изследват дадени точки примерно от платка. Да се измери напрежение, значи да се измери потенциална разлика между две точки. Невъзможно е и няма смисъл да се мери напрежение в една точка, сама за себе си. В този смисъл крокодилчето е единия полюс, най-често се закрепва (и механически, и електрически) към общата маса на платката, а с острието се докосват точките които ни интересуват. Осцилоскопът мери променливи напрежения, в този смисъл не е задължително крокодилчето да е на по-отрицателен потенциал от острието, но обикновено така се ползва.
Често пъти сондата има тример-кондензаторе за настройка, подава се еталонен правоъгълен сигнал и с него посредством отверка се оформят фронтовете на сигнала, често пъти има превключвател 1:1 и 1:10, т.е. има вграден делител по 10. Когато си на обхват 1:10, отчетените на осцилоскопа стойности се умножават по 10.
Осцилоскопът,за разлика от волтметъра се използва за качествена оценка на сигнала, а не за количествена, смисъла не е да се измери точна стойност на напрежение, а да се види вида му по отношение на времето. В този смисъл не се очаква някаква кой знае каква точност на измерване на стойността на напрежението, което се гледа, ако има нужда от точност се ползва и волтметър.
Основните органи за настройка, гледани по картинката са:
VOLT/DIV- настройка на обхвата на измерваното напрежение, подобно на волтметър. Показва какво напрежение се пада на едно деление от скалата по вертикала. Ако си на "1" - едно деление е 1V. Ако ще мериш напрежение примерно до 100V, слагаш сондата на 1:10, а VOLT/DIV примерно на "2", имаш 20V на всяко деление.
SEC/DIV- настройка на "скоростта на развивката", това е времето за което точката на лъча изминава "път" при движението си от най-лявата част на дисплея до най-дясната,равен на едно деление по хоризонталната скала. Едно деление е равно на стойността нагласена чрез "врътката". С този орган са наглася такова време, така че примерно един период на сигнала да се разположи в рамките на дисплея(ако сигнала е периодичен), ако не е - по някави други съображения.
LAVEL - орган за настройка на нивото на синхронизация, него грубо казано се "стабилизира" картинката на сигнала върху дисплея
SOURCE- от къде да се вземе сигнал за синхронизация - автоматично, вътрешно - от измервания сигнал, от захранващата мрежа (50Hz), или от външен някакъв тактуващ сигнал.
Има и други

Последна промяна от milmar на Пон 05 ное 2012 21:44, променено общо 3 пъти.
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Как да меря с осцилоскоп
Ами къде трябва да се закачи крокодилчето и острието при замерване на някой датчик да кажем темперетурен или пък ABS датчик
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Как да меря с осцилоскоп
ivakopk написа:Ами къде трябва да се закачи крокодилчето и острието при замерване на някой датчик да кажем темперетурен или пък ABS датчик
Ами за да мериш каквото и да е с осцилоскоп (пък и въобще като мериш

На въпроса - логичното е крокодилчето да е на шасито на автомобила.
ПП Сега разбрах (на ЛС), че автора на темата има предвид специализиран тип измервателен прибор, но нека той обясни все пак подробно, може да се окаже че не съм така компетентен както си мислех

-
- Мнения: 225
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Как да меря с осцилоскоп
Да грешката е моя не се доизказах...Моя уред е АТС900 И ме интересува как се замертват различните датчици по даден автомобил
- adriana.mehandjieva
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 31 яну 2014 17:30
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как да меря с осцилоскоп
Здравейте! Аз използвам този - http://vikiwat.com/product/19273/tsifrov-ostsiloskop-prenosim-u1604b-40mhz-2-kanalen-2gsps-125kpts.html и вече една година се убеждавам, че съм направила правилен избор. Мисля, че може да разгледате и други от тази марка, но точно този е наистина много прецизен.
Последна промяна от Pichaga на Пон 28 апр 2014 21:18, променено общо 1 път.
Причина: колега, продавате ли такива осцилоскопи
Причина: колега, продавате ли такива осцилоскопи
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Как да меря с осцилоскоп
Ами то на картинката си го пише крокодилчето на маса сондата е пробна.Това за датчиците по колите
нз какво очакваш да видиш със осцилоскопа.Особенно от температурни датчици,там се мери със обикновен мултицет на обхват омметър и се сравнява със показанията в каталога за различните температури.За абс датчиците пак със мултицета се разбира дали работят или не все пак е една бобина само
Иначе колежката с тоя уред за 3к лева явно се занимава с коли активно,или е дистрибутор на уредите.
пп мдаа затова ли колежката има уред за 3к лева


пп мдаа затова ли колежката има уред за 3к лева

Последна промяна от fox_vt на Вто 29 апр 2014 19:08, променено общо 1 път.
Re: Как да меря с осцилоскоп
http://obd2-bg.com/page/crankshaft-posi ... -11-1.html
пример
Измервания с осцилоскоп
— Датчик от индуктивен тип—
Включете активният край на измервателната сонда към един от изводите на СКР, а другия край – на маса. Трябва да наблюдавате картина като от - фиг. 7 при развъртане двигателя на стартер и фиг. 8 – при работа на двигателя
/CKP_inductive.png)
Оттук може да определите годността на работа на СКР, както и износването на зъбното колело на коляновия вал. На фиг. 10 се наблюдава износване на зъбното колело, а на фиг.11 – силно износване и необходимост от замяна.
/CKP_inductive_low_wear.png)
— Датчик на ХОЛ—
Картината, която трябва да наблюдавате в този случай е следната (фиг. 12).
Фиг. 12
/CKP_hall.png)
Продължителният импулс маркира импулса за синхронизация, всеки от останалите – преминаване на зъб покрай датчика.
пример
Измервания с осцилоскоп
— Датчик от индуктивен тип—
Включете активният край на измервателната сонда към един от изводите на СКР, а другия край – на маса. Трябва да наблюдавате картина като от - фиг. 7 при развъртане двигателя на стартер и фиг. 8 – при работа на двигателя
/CKP_inductive.png)
Оттук може да определите годността на работа на СКР, както и износването на зъбното колело на коляновия вал. На фиг. 10 се наблюдава износване на зъбното колело, а на фиг.11 – силно износване и необходимост от замяна.
/CKP_inductive_low_wear.png)
— Датчик на ХОЛ—
Картината, която трябва да наблюдавате в този случай е следната (фиг. 12).
Фиг. 12
/CKP_hall.png)
Продължителният импулс маркира импулса за синхронизация, всеки от останалите – преминаване на зъб покрай датчика.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта