Покупка на ударен гайковерт
- kochtrela
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 14:52
- Автомобил: Голф 4
- Двигател: дизел 110 кончета 2002 г
- Местоположение: Pleven
Покупка на ударен гайковерт
Здравейте колеги. Разглеждайки новата рекламна брошура на ЛИДЛ ми попадна рекламата на ударен гайковерт Парксайд на цена от 90 лв. Преди два дни смених гумите на двете ми коли. Майстора ми взе 30 лв. за двете коли при положение, че и двете ми коли си имат летни и зимни гуми на алуминиеви/стоманени джанти. Замислих се дали е добра инвестиция да си взема подобен гайковерт и да си ги сменям сам.
Какво мислите за качеството на подобна "играчка", заслужава ли си?
Какво мислите за качеството на подобна "играчка", заслужава ли си?
-
- Мнения: 1083
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: ПОКУПКА НА УДАРЕН ГАЙКОВЕРТ
Не искам да те разочаровам, не от машината, нямам я, имам подобна от Кауфланд, когато бяха по 50 лв. 2 пъти съм опъвал кабел да я ползвам, и то когато сме сменяли на 2 коли едновременно гумите. От години стои под леглото, ако си мераклия 40 лв е твоя
един луд фен на Лидл ми подари импакта, дето дори не е за тая работа, но с преходник и нормално затегнати болтове ги отвива. С 2 думи ако ще взимаш нещо вземи на батерия, освен ако нямаш гараж с ток или двор с ток под ръка. За такива инцидентни ползвания бих взел за 109лв гайковерт Баукрафт от Хоуммакс, с батерия със зарядно със всичко


Re: ПОКУПКА НА УДАРЕН ГАЙКОВЕРТ
Ако ще е само за това не си заслужава, защото гумите при всяка смяна е силно препоръчително да минават баланс.
Иначе ако ще има за какво друго да го ползваш, като цяло не са им лоши инструментите и серията, но не очаквай чудеса.
Иначе ако ще има за какво друго да го ползваш, като цяло не са им лоши инструментите и серията, но не очаквай чудеса.
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Mercedes W213
- Двигател: E 400 V 6
Re: ПОКУПКА НА УДАРЕН ГАЙКОВЕРТ
Заслужава си и още как. Миналата пролет си взех ударен гайковерт от Практикер за 120 лв и съм повече от доволен. Имам две коли с по два комплекта джанти с гуми. Пролетно и есенно време отвивам и завивам 80 болта и сменям 32 гуми. Ако за това не си заслужава, тогава не знам какво може да е друго. За две години сметката е 4 смени със 160 болта и 64 гуми. А и вече гайковерта се изплати- 4 смени по 30 лв са 120 лв спестени. Само да отбележа, че гайковерта ми е на ток, не с батерия.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: ПОКУПКА НА УДАРЕН ГАЙКОВЕРТ
powerade написа:... един луд фен на Лидл ми подари импакта, дето дори не е за тая работа, но с преходник и нормално затегнати болтове ги отвива.
Правил ли си сравнение кое е по силно, гайковерта или импакта ? Гледам доста хора ги преработват и явно си заслужава. Но съм виждал снимки на много счупени понеже не издържат на натоварването.
Re: Покупка на ударен гайковерт
Аз лично не съм фен на Parkside, почти всички инструменти са ми Makita, но имат добри попадения, включително за гайковерти и импакт драйвъри. Батериите им също са много прилични. Само един съвет. Задължително с ударни вложки без никакви преходи. Така с гайковерт под 200 нютона пак може да сваляш болтове на джанти. С обикновена вложка и някакъв преход и 500 няма да стигнат. Най-много да скъсаш прехода :-)
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19692
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: ПОКУПКА НА УДАРЕН ГАЙКОВЕРТ
powerade написа:освен ако нямаш гараж с ток или двор с ток под ръка.
Абсолютно на същото мнение!
Преди години подарих на приятелче, автомобилен механик, същия такъв гаковерт (тогава цената беше по-ниска, де!)
Има си и сервиз, където, обаче, си ползва пневматичната машинка, има си и къща с двор (и ток), където, обаче, си ползва подсилчената ръчна тресчотка

Гайковерта е ползван 3 пъти, 2 от които за моя кола.
Не си струва усилието да го вадиш от шкафа, от кутията, да разпъваш удължител, че да врътнеш няколко болта и после да прибираш всичко обратно.
Иначе си е удобно и по-бързо, ако ти е винаги под ръка - спор няма

-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 08 апр 2023 22:28
- Автомобил: Бора
- Двигател: АКЛ 1999
- Местоположение: София област
Re: Покупка на ударен гайковерт
Имам го същия , беше 80 лв преди 2-3 години . Не ми харесва това , че няма устройство за регулиране на оборотите и плавен пуск на ключа и рязко вдига високи обороти /не знам въобще на гайковерти слага ли се такова ? / . При отвиване трябва да се държи здраво /500 нм/ и да се натиска към болта и ключа да се натиска за кратко , иначе може да изскочи от болта . Аз имам една кола , ползвам обикновен кръстат ключ за джанти , гайковерта го ползвам много рядко , само когато някой болт ми се опъне , но все пак си е нужен .
Re: ПОКУПКА НА УДАРЕН ГАЙКОВЕРТ
thanis написа:Ако ще е само за това не си заслужава, защото гумите при всяка смяна е силно препоръчително да минават баланс.
Иначе ако ще има за какво друго да го ползваш, като цяло не са им лоши инструментите и серията, но не очаквай чудеса.
Що се препоръчва да минават баланс? Аргументи сериозни ако може.
Ако карам с всесезонни значи трябва на 6 месеца да ходя на баланс?
Re: Покупка на ударен гайковерт
Разбери го така: поне веднъж годишно за всесезонни.
Баланса не се прави само защото качваш други гуми върху дадени джанти, а и защото гумите се износват и уцелваш дупки предимно.
Баланса не се прави само защото качваш други гуми върху дадени джанти, а и защото гумите се износват и уцелваш дупки предимно.
Re: Покупка на ударен гайковерт
Когато си с всесезонни гуми, баланса е още по-важен, тъй като може да ти падне една тежест от дупка примерно, да не ти промени толкова "возията", но да почне да износва гумата неравномерно и като стане време да я връщаш на движещия мост - да имаш ясно разминаване.
Трябва и 4-те гуми да се сменят често и да се износват равномерно, това е ако са скъпи гуми и се кара много. Ако се ползват нисък и среден клас гуми и малко километри се правят, общо взето не си заслужава и просто я хвърляш преждевременно. Масово се препоръчва всесезонна гума да се върти на 8-10хил км. Някой хора никога не ги въртят, някой ги въртят на 5 хил км без баланс и правят баланс на 10 хил.
Има и хора, които им се занимава и си балансират гумите в гаража по "аналоговия" метод.
Има много различни "добри практики" - вече е въпрос на човек да си прецени, какво и колко да следи и спазва.
Генерално за чисто градска кола, която прави малко километри на година - много от нещата, които се препоръчват нямат толкова голямо значение за безопасността. Ако почнеш да добавяш, спортно каране, ходене в планини, висока скорост в завои, висока скорост генерално, резки ускорения и спирания, каране по чакъл,камъни, дупки и т.н. е разумно човек да е една идея по-отговорен и заинтересован за гумите си и състоянието им (баланс, въртене, редовно следене на налягане, следене за външни щети по гумите и т.н.)
Трябва и 4-те гуми да се сменят често и да се износват равномерно, това е ако са скъпи гуми и се кара много. Ако се ползват нисък и среден клас гуми и малко километри се правят, общо взето не си заслужава и просто я хвърляш преждевременно. Масово се препоръчва всесезонна гума да се върти на 8-10хил км. Някой хора никога не ги въртят, някой ги въртят на 5 хил км без баланс и правят баланс на 10 хил.
Има и хора, които им се занимава и си балансират гумите в гаража по "аналоговия" метод.
Има много различни "добри практики" - вече е въпрос на човек да си прецени, какво и колко да следи и спазва.
Генерално за чисто градска кола, която прави малко километри на година - много от нещата, които се препоръчват нямат толкова голямо значение за безопасността. Ако почнеш да добавяш, спортно каране, ходене в планини, висока скорост в завои, висока скорост генерално, резки ускорения и спирания, каране по чакъл,камъни, дупки и т.н. е разумно човек да е една идея по-отговорен и заинтересован за гумите си и състоянието им (баланс, въртене, редовно следене на налягане, следене за външни щети по гумите и т.н.)
- samo_pechka
- Мнения: 8941
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Покупка на ударен гайковерт
Така е, но колко от вас ги мъкнат всеки сезон на баланс?
Аз няма какво да си крия, не ги нося без повод , баланси не са ми падали , не знам как на други им падат.. Може би щот държа на нови баланси всеки път ( и си плащам за това) .
По темата: гайковерт е полезен за всеки хоби мастер . Вече марки/модели/мощност - там отделна тема. Зависи за какво ще се ползва . Ако е за каплите, генерално там има една особеност, ако минат през гумаджия и няколко месеца каране, гайковерт под 600 нютона е малко вероятно да се справи.
Аз примерно ( ако се наложи гумаджия да ги слага) не позволявам те да ми ги стягат. Казвам само да ми ги "оберат". Вадя си от багажника динам.ключ и си ги стягам по предписание .
Аз няма какво да си крия, не ги нося без повод , баланси не са ми падали , не знам как на други им падат.. Може би щот държа на нови баланси всеки път ( и си плащам за това) .
По темата: гайковерт е полезен за всеки хоби мастер . Вече марки/модели/мощност - там отделна тема. Зависи за какво ще се ползва . Ако е за каплите, генерално там има една особеност, ако минат през гумаджия и няколко месеца каране, гайковерт под 600 нютона е малко вероятно да се справи.
Аз примерно ( ако се наложи гумаджия да ги слага) не позволявам те да ми ги стягат. Казвам само да ми ги "оберат". Вадя си от багажника динам.ключ и си ги стягам по предписание .
- MamaMy
- Мнения: 1026
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Покупка на ударен гайковерт
Ако ви кажа колко неграмотни "гумари" има ще се уплашите. Монтираха ми новите гуми на сухо. Въобще не намазаха ръбчето на гумата и джантата със сапунена вода. Сложиха гумите завъртени на 45 градуса спрямо означението за вентил и съответно се наложи да догонват баланса с тежести. При забележка от моя страна се оказа, че дори не знаят какво означава червеното кръгче маркирано на гумата и се оправдаха, че много бързали. Аз бях отишъл седмица преди опашките. На другия ден сутринта заварих гумите на джанти. Напомпих и пак при тях за премонтаж. Уцелих шефа. Той се извини, че били нови момчета и сега се учели. Е защо на моята кола? Ако бяха скъсали борда при този монтаж на сухо, кой ще ми плати съсипаните гуми? Нямам нищо против тях, но си плащам за прфесионална услуга, а получавам най-ниско качество.
- Stivi
- Мнения: 8367
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Покупка на ударен гайковерт
Не е точно по темата, но на баланс с всесезони ходя само ако запоне да тресе при над 100 км/ч. сигурно съм късметлия, но в повечето случай не се стига до това и баланса е, когато слагам нов комплект /3 г./ или разменям задни с предни.
-
- Мнения: 287
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Mercedes W213
- Двигател: E 400 V 6
Re: Покупка на ударен гайковерт
MamaMy написа:Ако ви кажа колко неграмотни "гумари" има ще се уплашите. Монтираха ми новите гуми на сухо. Въобще не намазаха ръбчето на гумата и джантата със сапунена вода. Сложиха гумите завъртени на 45 градуса спрямо означението за вентил и съответно се наложи да догонват баланса с тежести. При забележка от моя страна се оказа, че дори не знаят какво означава червеното кръгче маркирано на гумата и се оправдаха, че много бързали. Аз бях отишъл седмица преди опашките. На другия ден сутринта заварих гумите на джанти. Напомпих и пак при тях за премонтаж. Уцелих шефа. Той се извини, че били нови момчета и сега се учели. Е защо на моята кола? Ако бяха скъсали борда при този монтаж на сухо, кой ще ми плати съсипаните гуми? Нямам нищо против тях, но си плащам за прфесионална услуга, а получавам най-ниско качество.
Кажи коя е тая гумарница, за да не ходя там. По принцип ходя при момчетата, които са срещу училище "Единство" на "Кайзерслаутерн" или на ул. "Осогово"- успоредна на бул. "Христо Ботев".
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта