Къде бъркам в тази проста схема?Диоди за вкл и за изкл.

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Къде бъркам в тази проста схема?Диоди за вкл и за изкл.

Мнениеот mupk0 » Пон 22 ное 2010 16:47


Здравейте.Имам супер проста схемичка.Едно най-обикновено ключе с 2 позиции.Той прекъсва силовата верига към дадения кансуматор.Понеже консуматора взима ток от запалката исках да си сложа диод,за да не го забравя случайно включен и да приточи акумулатора.Затова направих следното: вързах на изхода на ключето един диод зелен със съпротивление както си му е реда.Монтажирах го в колата,но при вкл. диода не светна.А консуматора си сработи.Вързах после анода на диода към входа на ключа,а катода към минуса на ключа и така реално замасих цялата схема за постоянно.Та въпроса ми е как да направя следното:

Имаме 1 бр. Ключе
имаме и 1бр диод

При включено положение диода свети,при изключено диода загася.


Искам да спомена ,че ключа е най-обикновен.




Потребителски аватар
ico89
Мнения: 74
Регистриран на: Съб 19 юни 2010 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Къде бъркам в тази проста схема?Диоди за вкл и за изкл.

Мнениеот ico89 » Пон 22 ное 2010 16:49


ми колега нали диода има + и - виж дали си го свързал правилно...


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Къде бъркам в тази проста схема?Диоди за вкл и за изкл.

Мнениеот mupk0 » Пон 22 ное 2010 16:52


+ и - (анод и катод) на диода съм сигурен във връзването им.Резистора е 1кОМ и си е вързан на анода.


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Къде бъркам в тази проста схема?Диоди за вкл и за изкл.

Мнениеот bobocamaro » Пон 22 ное 2010 16:54


Е с колко групи е ключето?И как така си замасил цялата схема :roll: Диод с резистор нищо не може да омаси, какъв е консуматора?Вържи катода на диода твърдо към маса, анода с резистора след ключа и край.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Къде бъркам в тази проста схема?Диоди за вкл и за изкл.

Мнениеот mupk0 » Пон 22 ное 2010 16:59


bobocamaro написа:Е с колко групи е ключето?И как така си замасил цялата схема :roll: Диод с резистор нищо не може да омаси, какъв е консуматора?Вържи катода на диода твърдо към маса, анода с резистора след ключа и край.

Не ми се пуска маса до там само заради диода...

Консуматора е подгряващит седалки.На мене поне ми се стори ,че затоплиха при светенето на диода в позиция изкл.Нямам мултицет тука в Габрово....Иначе можеше да се оправим по-лесно :} Явно ще трябва да пусна маса.Имах идея да вържа диода паралелно на изхода:



Само дето от невнимание счупих крачето на диода,а нямам друго сега :D
Прикачени файлове
1.JPG
1.JPG (11.68 KиБ) Видяна 1245 пъти


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Къде бъркам в тази проста схема?Диоди за вкл и за изкл.

Мнениеот bobocamaro » Пон 22 ное 2010 18:07


Ми ще пускаш отделна маса за светодиода, няма друг вариант.А как прецени, че предпазителя на запалката може да понесе и подгряване на седалките? Не помня на моята тройка спира ли тока към запалката като махна ключа :banghead: , но ме притесняваш с тая инсталация.Вземи мерки това нещо наистина да не остане включено без надзор Изображение


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Къде бъркам в тази проста схема?Диоди за вкл и за изкл.

Мнениеот mupk0 » Пон 22 ное 2010 18:35


Предпазителя е сменен с качествен(който гори,а не се запалва(топи)).Инсталацията на запалката се ползва само за тази цел.Отделно преди двете седалки има за всяка една от тях по 1 бушон от 3ампера.Затова исках и светлинна индикация.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6360
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Къде бъркам в тази проста схема?Диоди за вкл и за изкл.

Мнениеот ktamen » Пон 22 ное 2010 18:40


Диода и съпротивлението трябва да се вържат паралелно на консуматора, а ти си ги вързал паралелно на ключа. Когато е "включено" двата края на диода със съпротивлението са вързани накъсо - разбира се че няма да свети.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Къде бъркам в тази проста схема?Диоди за вкл и за изкл.

Мнениеот mupk0 » Пон 22 ное 2010 20:06


Ясно е .Аз исках да го ползвам с няква тънкост,да не се пускат излишни жици,но ще се направи :beer



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта