Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот icefire » Съб 06 авг 2011 12:45


Колеги, имам си аз един електрожен einhell, който е с принудително охлаждане (фабрично), което се включва винаги и си работи константно. С други думи, като включа електрожена, тръгва и вентилаторът. Само че на всеки 2-3 електрода се включва термозащитата, електроженът спира и трябва да го чакам 20-30 минути.

Мислех си да му сложа по-добро охлаждане. Примерно да му закача още един вентилатор (да речем от компютърно захранване). Въпросът ми е къде да го включа - ако го закача успоредно на съществуващия вентилатор не би трябвало да има проблеми, нали?

ПП. Някой знае ли на какво напрежение работи вентилаторчето вътре, защото в момента електроженът не е при мен и нямам как да измеря...

Ако някой има по-хитра идея как да го модна, че да може да заварява повече време на един път, ще се радвам на предложения...




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот parno » Съб 06 авг 2011 12:54


вентилатор от компютърно захранване няма да стане :Mr Green Fun може да го оставяш отворен по принцип
на моя сложихме направо такъв за баня мега метален и груб ама спря да загрява mhihi
единствено че тези електрожени са за "у дома" и електроди максимум 2.5
ако ти се налага често да работиш с него продай го на някой и си купи по-хубав
моя е в aradovanov в момента ако му се занимава да го отваря и снима как е направен тормози го на ЛС - и без това си няма работа mhihi


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот icefire » Съб 06 авг 2011 13:00


parno написа:вентилатор от компютърно захранване няма да стане :Mr Green Fun може да го оставяш отворен по принцип
на моя сложихме направо такъв за баня мега метален и груб ама спря да загрява mhihi
единствено че тези електрожени са за "у дома" и електроди максимум 2.5
ако ти се налага често да работиш с него продай го на някой и си купи по-хубав


Ами аз го ползвам макс. 2 пъти годишно... Ходя си на вилата и там си играя, така че по-професионален не ми трябва. Но като го ползвам е мега-дразнещо да ти спира постоянно. Позлвам го с електроди 2,5 mm и ток около 70-80 ампера (макс. е 110, ама гледам да не го слагам ма макс ток че загрява повече).

Щом си сложил вентилатор за баня, да разбирам ли, че трябва да търся перка на 220 V? И къде точно я монтира.. някоя снимка ще ми дойде добре :beer


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот parno » Съб 06 авг 2011 13:06


електрожена е в приятел
ако му се занимава да го снима
ако не като го взема ще го снимам аз и ще ти пратя снимка


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот Ljubon » Съб 06 авг 2011 13:33


parno написа:вентилатор от компютърно захранване няма да стане :Mr Green Fun

Ще стане, но от сървър или мини машини, ето такъв:
http://www.emde-electronics.bg/%D0%B2%D ... le352.html
Ако сложи 2, още по-добре! :да:


Потребителски аватар
eos
Мнения: 1670
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот eos » Нед 07 авг 2011 12:47


Вентилатора ти загрява защото е слаб...С какви електроди работиш? Пробвай с по-малък диаметър и съответно на по-нисък ампераж, с което ще вдигнеш малко производителността "ПВ-то", демек ще изгориш още няколко електрода повече.
Има електроди 1.6мм, 2.0мм. Какъв е електрожена-инверторен или трансформаторен? Ако е от инверторните електтрожени вентилаторите са 12V или 24V и е по-добре да не си правиш експерименти с по-голям вентилатор-ще изгориш всичко.
Ако е от обикновените трансформаторни електрожени, отвори го и виж какво пише на вентилатора, може и 220V да е,
но е хубаво този който ще слагаш да не дърпа много повече ток от фабричния 8)


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот icefire » Нед 07 авг 2011 17:54


Здравей, колега и благодаря за идеите.

Както вече написах по-горе, ползвам го с електроди 2,5 мм и ток около 80 ампера (трудно е да се каже колко точно е токът, защото скалата е много зле разчертана). Пробвал съм и с по-малки електроди (2 мм) и действително си прав, че изгарям повече електроди, но те са и по-къси, така че в крайна сметка се получава същото.

Нямам идея дали е инверторен или трансформаторен, защото не е при мен в момента и не мога да го видя. Но точно този проблем, който ти засягаш, ме интересува - дали е безопасно да му закача още един вентилатор (в допълнение към фабричния) ако го захраня като го свържа успоредно на фабричния? Притеснявам се, че ако по някакъв начин стигат 12V до фабричния вентилатор и аз му закача още един, може токът да надвиши максималния възможен ток, отреден за този вентилатор и да изпоизгори електрониката.

A има и алтернатива да сложа вентилатор с външно захранване :screwy
Или вентилатор на 220V, който да свържа успоредно на захранването на електрожена (т.е. да взема 220 V от захранващия кабел преди той да влезе където и да е) :screwy :screwy :screwy


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот fox_vt » Нед 07 авг 2011 20:07


Щом го ползваш 2пъти годишно едва ли си дал 300 лева за инверторен така че ще е трансформаторен.Ако е тежък това го потвърждава,а щом вентилатора се включва веднага и пак загрява след 2-3 електрода,това говори за икономия на мед.Ще трябва да го отвориш и да видиш какво е захранването на вентилатора,и дали има място за друг вент,ако няма ще трябва да го монтираш външно на корпуса.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот icefire » Пон 08 авг 2011 17:32


Ами не знам колко тежи инверторният, но този си пада тежичък. Струваше към 130 лв. преди 2-3 години. Значи ще да е трансформаторен.

Макар че хич не съм добре нито с електротехниката, нито с електрониката си мисля, няма ли начин да му сменя вторичната намотка с друга? И така евентуално да се елиминира проблемът с прегряването?


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот Ljubon » Пон 08 авг 2011 17:39


icefire написа: няма ли начин да му сменя вторичната намотка с друга? И така евентуално да се елиминира проблемът с прегряването?

Няма да имаш място на макарата за по-дебел проводник. А и за първичната е икономисвано за по-евтино. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
eos
Мнения: 1670
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот eos » Пон 08 авг 2011 19:55


А за да ти го пренавият, ще ти струва минимум половината от парите, които си ал за него :)


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот icefire » Пон 08 авг 2011 20:12


ОК, тогава тази идея отпада. Значи ще погледна как да монтирам един допълнителен вентилатор, пък то е ясно, че от китайски електрожен за малко над 100 лева чудеса не могат да се очакват...


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот Mihailov78 » Пон 08 авг 2011 20:24


Колега, виж тази тема:

:arrow: http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=33275

и по-конкретно:

Значи сложил съм венитлатор номер 1 Основен,на задния капак него го подбирате според диаметъра който е ,на отвора на капака ви в случая отидох в магазинче за ел компоненти с електрожена и го избрах,второто ветилаторче което е с размер на вентилатор от компютър се слага в долната част на електрожена,така се охлаждат намотките и отдолу за него където си намерите място двата вентилатора ги взех за 10 лева общо,вързал съм ги да работят постоянно когато е включен в тока електрожена,така дори и да не заварявате и да сте в почивка охлаждането ,работи за професионални заварки не става ,но за домашна работа да си направите лозница или врата на мазето с доработката е идеален.


дано ти е полезна :да: Не се занимавай с пренавивания щом сам не можеш да го направиш - ще ти излезе колкото електрожена. Подобри охлаждането до колкото може както са писали в темата, а и пробвай да махнеш регулиращия елемент да видиш как ще заварява (шунтирай го, там има сериозни загуби на ток както се вижда от патилите).


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот fox_vt » Пон 08 авг 2011 21:51


Той колегата и с намален ток му загрява пък ти го караш да шунтира за по голям ток че да му изключи защитата още по средата на първия електрод mhihi mhihi


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация

Мнениеот Mihailov78 » Вто 09 авг 2011 13:26


fox_vt написа:Той колегата и с намален ток му загрява пък ти го караш да шунтира за по голям ток че да му изключи защитата още по средата на първия електрод mhihi mhihi


нали се сещаш, че ако е кофти регулиращият елемент може да губи там 20-30 ампера и да му лепи електрода? И така да опича намотката? Просто колегите от форума са пробвали с шунт и е работил по-добре, но аз лично не мога да кажа дали е така, не пречи да опита. То с 80 ампера как се заварява и дали са 80 въобще е трета тема...

Stambolov написа:На мен ми бяха подарили по малкия вариант с механичен регулатор и вентилатор.Но и при него за един електрод работа се чака след това 2 цигари време-пауза.Та го разглобих и му смених вторичната намотка /която е от алуминиев проводник /с медна шина .Махнах и регулацията която допълнително внасяше загуби .Термодатчика го преместих на първичната като го изилирах със слюдена подложка .В момента машината работи много добре с 2,5мм електроди и задоволително с 3.25 мм.Бих искал да сменя и магнитопровода защото оригиналния е направен от две Ш образни части които са заварени /още загуби.../ Това е от мен ако някои има по малкия модел на Енхела или подобен с друго име и иска да го преработи ще помогна ......тел 0888/73 22 77


човека е оставил телефон и може да помогне с преработката :да:



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта