Колеги, имам си аз един електрожен einhell, който е с принудително охлаждане (фабрично), което се включва винаги и си работи константно. С други думи, като включа електрожена, тръгва и вентилаторът. Само че на всеки 2-3 електрода се включва термозащитата, електроженът спира и трябва да го чакам 20-30 минути.
Мислех си да му сложа по-добро охлаждане. Примерно да му закача още един вентилатор (да речем от компютърно захранване). Въпросът ми е къде да го включа - ако го закача успоредно на съществуващия вентилатор не би трябвало да има проблеми, нали?
ПП. Някой знае ли на какво напрежение работи вентилаторчето вътре, защото в момента електроженът не е при мен и нямам как да измеря...
Ако някой има по-хитра идея как да го модна, че да може да заварява повече време на един път, ще се радвам на предложения...
Електрожен айнхел - въпрос за модификация
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
вентилатор от компютърно захранване няма да стане
може да го оставяш отворен по принцип
на моя сложихме направо такъв за баня мега метален и груб ама спря да загрява
единствено че тези електрожени са за "у дома" и електроди максимум 2.5
ако ти се налага често да работиш с него продай го на някой и си купи по-хубав
моя е в aradovanov в момента ако му се занимава да го отваря и снима как е направен тормози го на ЛС - и без това си няма работа

на моя сложихме направо такъв за баня мега метален и груб ама спря да загрява

единствено че тези електрожени са за "у дома" и електроди максимум 2.5
ако ти се налага често да работиш с него продай го на някой и си купи по-хубав
моя е в aradovanov в момента ако му се занимава да го отваря и снима как е направен тормози го на ЛС - и без това си няма работа

- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
parno написа:вентилатор от компютърно захранване няма да станеможе да го оставяш отворен по принцип
на моя сложихме направо такъв за баня мега метален и груб ама спря да загрява![]()
единствено че тези електрожени са за "у дома" и електроди максимум 2.5
ако ти се налага често да работиш с него продай го на някой и си купи по-хубав
Ами аз го ползвам макс. 2 пъти годишно... Ходя си на вилата и там си играя, така че по-професионален не ми трябва. Но като го ползвам е мега-дразнещо да ти спира постоянно. Позлвам го с електроди 2,5 mm и ток около 70-80 ампера (макс. е 110, ама гледам да не го слагам ма макс ток че загрява повече).
Щом си сложил вентилатор за баня, да разбирам ли, че трябва да търся перка на 220 V? И къде точно я монтира.. някоя снимка ще ми дойде добре

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
електрожена е в приятел
ако му се занимава да го снима
ако не като го взема ще го снимам аз и ще ти пратя снимка
ако му се занимава да го снима
ако не като го взема ще го снимам аз и ще ти пратя снимка
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
parno написа:вентилатор от компютърно захранване няма да стане![]()
Ще стане, но от сървър или мини машини, ето такъв:
http://www.emde-electronics.bg/%D0%B2%D ... le352.html
Ако сложи 2, още по-добре!

- eos
- Мнения: 1670
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
Вентилатора ти загрява защото е слаб...С какви електроди работиш? Пробвай с по-малък диаметър и съответно на по-нисък ампераж, с което ще вдигнеш малко производителността "ПВ-то", демек ще изгориш още няколко електрода повече.
Има електроди 1.6мм, 2.0мм. Какъв е електрожена-инверторен или трансформаторен? Ако е от инверторните електтрожени вентилаторите са 12V или 24V и е по-добре да не си правиш експерименти с по-голям вентилатор-ще изгориш всичко.
Ако е от обикновените трансформаторни електрожени, отвори го и виж какво пише на вентилатора, може и 220V да е,
но е хубаво този който ще слагаш да не дърпа много повече ток от фабричния
Има електроди 1.6мм, 2.0мм. Какъв е електрожена-инверторен или трансформаторен? Ако е от инверторните електтрожени вентилаторите са 12V или 24V и е по-добре да не си правиш експерименти с по-голям вентилатор-ще изгориш всичко.
Ако е от обикновените трансформаторни електрожени, отвори го и виж какво пише на вентилатора, може и 220V да е,
но е хубаво този който ще слагаш да не дърпа много повече ток от фабричния

- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
Здравей, колега и благодаря за идеите.
Както вече написах по-горе, ползвам го с електроди 2,5 мм и ток около 80 ампера (трудно е да се каже колко точно е токът, защото скалата е много зле разчертана). Пробвал съм и с по-малки електроди (2 мм) и действително си прав, че изгарям повече електроди, но те са и по-къси, така че в крайна сметка се получава същото.
Нямам идея дали е инверторен или трансформаторен, защото не е при мен в момента и не мога да го видя. Но точно този проблем, който ти засягаш, ме интересува - дали е безопасно да му закача още един вентилатор (в допълнение към фабричния) ако го захраня като го свържа успоредно на фабричния? Притеснявам се, че ако по някакъв начин стигат 12V до фабричния вентилатор и аз му закача още един, може токът да надвиши максималния възможен ток, отреден за този вентилатор и да изпоизгори електрониката.
A има и алтернатива да сложа вентилатор с външно захранване
Или вентилатор на 220V, който да свържа успоредно на захранването на електрожена (т.е. да взема 220 V от захранващия кабел преди той да влезе където и да е)

Както вече написах по-горе, ползвам го с електроди 2,5 мм и ток около 80 ампера (трудно е да се каже колко точно е токът, защото скалата е много зле разчертана). Пробвал съм и с по-малки електроди (2 мм) и действително си прав, че изгарям повече електроди, но те са и по-къси, така че в крайна сметка се получава същото.
Нямам идея дали е инверторен или трансформаторен, защото не е при мен в момента и не мога да го видя. Но точно този проблем, който ти засягаш, ме интересува - дали е безопасно да му закача още един вентилатор (в допълнение към фабричния) ако го захраня като го свържа успоредно на фабричния? Притеснявам се, че ако по някакъв начин стигат 12V до фабричния вентилатор и аз му закача още един, може токът да надвиши максималния възможен ток, отреден за този вентилатор и да изпоизгори електрониката.
A има и алтернатива да сложа вентилатор с външно захранване

Или вентилатор на 220V, който да свържа успоредно на захранването на електрожена (т.е. да взема 220 V от захранващия кабел преди той да влезе където и да е)



- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
Щом го ползваш 2пъти годишно едва ли си дал 300 лева за инверторен така че ще е трансформаторен.Ако е тежък това го потвърждава,а щом вентилатора се включва веднага и пак загрява след 2-3 електрода,това говори за икономия на мед.Ще трябва да го отвориш и да видиш какво е захранването на вентилатора,и дали има място за друг вент,ако няма ще трябва да го монтираш външно на корпуса.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
Ами не знам колко тежи инверторният, но този си пада тежичък. Струваше към 130 лв. преди 2-3 години. Значи ще да е трансформаторен.
Макар че хич не съм добре нито с електротехниката, нито с електрониката си мисля, няма ли начин да му сменя вторичната намотка с друга? И така евентуално да се елиминира проблемът с прегряването?
Макар че хич не съм добре нито с електротехниката, нито с електрониката си мисля, няма ли начин да му сменя вторичната намотка с друга? И така евентуално да се елиминира проблемът с прегряването?
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
icefire написа: няма ли начин да му сменя вторичната намотка с друга? И така евентуално да се елиминира проблемът с прегряването?
Няма да имаш място на макарата за по-дебел проводник. А и за първичната е икономисвано за по-евтино.

- eos
- Мнения: 1670
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
А за да ти го пренавият, ще ти струва минимум половината от парите, които си ал за него 

- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
ОК, тогава тази идея отпада. Значи ще погледна как да монтирам един допълнителен вентилатор, пък то е ясно, че от китайски електрожен за малко над 100 лева чудеса не могат да се очакват...
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
Колега, виж тази тема:
http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=33275
и по-конкретно:
дано ти е полезна
Не се занимавай с пренавивания щом сам не можеш да го направиш - ще ти излезе колкото електрожена. Подобри охлаждането до колкото може както са писали в темата, а и пробвай да махнеш регулиращия елемент да видиш как ще заварява (шунтирай го, там има сериозни загуби на ток както се вижда от патилите).

и по-конкретно:
Значи сложил съм венитлатор номер 1 Основен,на задния капак него го подбирате според диаметъра който е ,на отвора на капака ви в случая отидох в магазинче за ел компоненти с електрожена и го избрах,второто ветилаторче което е с размер на вентилатор от компютър се слага в долната част на електрожена,така се охлаждат намотките и отдолу за него където си намерите място двата вентилатора ги взех за 10 лева общо,вързал съм ги да работят постоянно когато е включен в тока електрожена,така дори и да не заварявате и да сте в почивка охлаждането ,работи за професионални заварки не става ,но за домашна работа да си направите лозница или врата на мазето с доработката е идеален.
дано ти е полезна

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
Той колегата и с намален ток му загрява пък ти го караш да шунтира за по голям ток че да му изключи защитата още по средата на първия електрод



- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Електрожен айнхел - въпрос за модификация
fox_vt написа:Той колегата и с намален ток му загрява пък ти го караш да шунтира за по голям ток че да му изключи защитата още по средата на първия електрод![]()
нали се сещаш, че ако е кофти регулиращият елемент може да губи там 20-30 ампера и да му лепи електрода? И така да опича намотката? Просто колегите от форума са пробвали с шунт и е работил по-добре, но аз лично не мога да кажа дали е така, не пречи да опита. То с 80 ампера как се заварява и дали са 80 въобще е трета тема...
Stambolov написа:На мен ми бяха подарили по малкия вариант с механичен регулатор и вентилатор.Но и при него за един електрод работа се чака след това 2 цигари време-пауза.Та го разглобих и му смених вторичната намотка /която е от алуминиев проводник /с медна шина .Махнах и регулацията която допълнително внасяше загуби .Термодатчика го преместих на първичната като го изилирах със слюдена подложка .В момента машината работи много добре с 2,5мм електроди и задоволително с 3.25 мм.Бих искал да сменя и магнитопровода защото оригиналния е направен от две Ш образни части които са заварени /още загуби.../ Това е от мен ако някои има по малкия модел на Енхела или подобен с друго име и иска да го преработи ще помогна ......тел 0888/73 22 77
човека е оставил телефон и може да помогне с преработката

Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта