Прави се ремонт в ЕПК. Забелязвам две много странни неща:
1. Крушката в тоалетната има фаза и на двата кабела - при развита крушка и ключа на OFF. На единия кабел фазомерът свети по-силно, а на другия - по-слабо. Сякаш има фаза и утечка. Интересното е, че фазомерът свети и на ключа на тази лампа - виж т.2.
2. На този ключ, както и на този в банята при положение OFF имаме фаза само на единия кабел, а на другия - няма. Като включим лампата(цъкаме ключа на ON) и фазомерът не светва на нито един от двата кабела на ключа.
Меко казано съм сразен, защото си мислех, че имам представа как е устроена ел. инсталацията по жилищните сгради. У нас имаме фаза до ключа и когато е на OFF, фазомерът не свети нукъде освен на кафявия/черния кабел на ключа. На синия(на ключа) и на крушката(и на двата) - не свети. Като включа лампата, фазомерът почва да свети и на двата кабела на ключа, а на лампата не съм пробвал, но очаквам и там да светне.
Някой има ли логично обяснение по точка едно и две?
Фаза на крушката
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Фаза на крушката
Предполагам, че ключа прекъсва нулата, а не фазата. Това обяснява точка 2.
По точка 1 и аз съм на мнение, че има някаква утечка, но не е задължително. Фазомера не е най-прецизния метод за проверка и би светнал и от капацитивния ток между двете жила, които ходят до крушката, а и ако е достатъчно чувствителен ще светне и от няколкото волта, които почти винаги ги има между нулата и земята.
Ако има възможност сменете всички кабели с трижилни, ако трижилната инсталация е грамотно направена е несравнимо по-безопасна.
По точка 1 и аз съм на мнение, че има някаква утечка, но не е задължително. Фазомера не е най-прецизния метод за проверка и би светнал и от капацитивния ток между двете жила, които ходят до крушката, а и ако е достатъчно чувствителен ще светне и от няколкото волта, които почти винаги ги има между нулата и земята.
Ако има възможност сменете всички кабели с трижилни, ако трижилната инсталация е грамотно направена е несравнимо по-безопасна.
Re: Фаза на крушката
Трудно ми е така от разтояние , но еладжии всякакви.Има ли в банята и вентилатор?Ако е така, то той до известна степен обяснява 2-те фази - 1 бутон (ключ) и за двата консуматора.
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Фаза на крушката
А случайно ключа да ти е светещ т.е да имаш лампичка на ключа.
- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Фаза на крушката
А случайно да имаш два отделни ключа за лампата в банята? Т.е. 2 ключа на различни места.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Фаза на крушката
Не.mely написа:А случайно ключа да ти е светещ т.е да имаш лампичка на ключа.
Не.Skruji написа:А случайно да имаш два отделни ключа за лампата в банята? Т.е. 2 ключа на различни места.
Само за протокола - не е моя банята.

- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Фаза на крушката
Прозвъни кабелите, според мен най-добре ще си покаже!
А това къде свети може да е по индукция от съседни кабели.
Само нещо да допълня фазоуказателя, както някой му казваме фазомер (ма фазомер е съвсем друг уред) не е много добро средство за работа по ел. инсталации. Понякога информацията от него може да ни подведе!
А това къде свети може да е по индукция от съседни кабели.
Само нещо да допълня фазоуказателя, както някой му казваме фазомер (ма фазомер е съвсем друг уред) не е много добро средство за работа по ел. инсталации. Понякога информацията от него може да ни подведе!
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 13 юни 2011 17:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Фаза на крушката
То тока е божа работа, ама пробвай с изключване на консуматорите от кръга в който е ключа, има вероятност през някоя лампа нагревател или диод да затваря фазата. Реално проблема не е толкова голям на доста места се получават такива "аномалии".
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 9:02
- Автомобил: VW Sharan
- Двигател: 2001
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Фаза на крушката
myrshavija написа:Прави се ремонт в ЕПК. Забелязвам две много странни неща:
1. Крушката в тоалетната има фаза и на двата кабела - при развита крушка и ключа на OFF. На единия кабел фазомерът свети по-силно, а на другия - по-слабо. Сякаш има фаза и утечка. Интересното е, че фазомерът свети и на ключа на тази лампа - виж т.2.
2. На този ключ, както и на този в банята при положение OFF имаме фаза само на единия кабел, а на другия - няма. Като включим лампата(цъкаме ключа на ON) и фазомерът не светва на нито един от двата кабела на ключа.
Меко казано съм сразен, защото си мислех, че имам представа как е устроена ел. инсталацията по жилищните сгради. У нас имаме фаза до ключа и когато е на OFF, фазомерът не свети нукъде освен на кафявия/черния кабел на ключа. На синия(на ключа) и на крушката(и на двата) - не свети. Като включа лампата, фазомерът почва да свети и на двата кабела на ключа, а на лампата не съм пробвал, но очаквам и там да светне.
Някой има ли логично обяснение по точка едно и две?
Връща през някой консуматор утечка на нулата, използвай пробна лампа не разчитай само на фазомер.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Фаза на крушката
ktamen написа:Предполагам, че ключа прекъсва нулата, а не фазата. Това обяснява точка 2.
По точка 1 и аз съм на мнение, че има някаква утечка, но не е задължително. Фазомера не е най-прецизния метод за проверка и би светнал и от капацитивния ток между двете жила, които ходят до крушката, а и ако е достатъчно чувствителен ще светне и от няколкото волта, които почти винаги ги има между нулата и земята.
Ако има възможност сменете всички кабели с трижилни, ако трижилната инсталация е грамотно направена е несравнимо по-безопасна.
Споделям мнението на Колегата!

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Фаза на крушката
Наистина ключът прекъсваше нулата, а не фазата. Вече всичко е наред.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта