Фаза на крушката

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Фаза на крушката

Мнениеот myrshavija » Нед 18 сеп 2011 21:22


Прави се ремонт в ЕПК. Забелязвам две много странни неща:
1. Крушката в тоалетната има фаза и на двата кабела - при развита крушка и ключа на OFF. На единия кабел фазомерът свети по-силно, а на другия - по-слабо. Сякаш има фаза и утечка. Интересното е, че фазомерът свети и на ключа на тази лампа - виж т.2.
2. На този ключ, както и на този в банята при положение OFF имаме фаза само на единия кабел, а на другия - няма. Като включим лампата(цъкаме ключа на ON) и фазомерът не светва на нито един от двата кабела на ключа.
Меко казано съм сразен, защото си мислех, че имам представа как е устроена ел. инсталацията по жилищните сгради. У нас имаме фаза до ключа и когато е на OFF, фазомерът не свети нукъде освен на кафявия/черния кабел на ключа. На синия(на ключа) и на крушката(и на двата) - не свети. Като включа лампата, фазомерът почва да свети и на двата кабела на ключа, а на лампата не съм пробвал, но очаквам и там да светне.
Някой има ли логично обяснение по точка едно и две?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Фаза на крушката

Мнениеот ktamen » Нед 18 сеп 2011 21:50


Предполагам, че ключа прекъсва нулата, а не фазата. Това обяснява точка 2.
По точка 1 и аз съм на мнение, че има някаква утечка, но не е задължително. Фазомера не е най-прецизния метод за проверка и би светнал и от капацитивния ток между двете жила, които ходят до крушката, а и ако е достатъчно чувствителен ще светне и от няколкото волта, които почти винаги ги има между нулата и земята.
Ако има възможност сменете всички кабели с трижилни, ако трижилната инсталация е грамотно направена е несравнимо по-безопасна.


Потребителски аватар
pensiq
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 11 мар 2010 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Фаза на крушката

Мнениеот pensiq » Нед 18 сеп 2011 22:01


Трудно ми е така от разтояние , но еладжии всякакви.Има ли в банята и вентилатор?Ако е така, то той до известна степен обяснява 2-те фази - 1 бутон (ключ) и за двата консуматора.


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Фаза на крушката

Мнениеот mely » Пон 19 сеп 2011 7:51


А случайно ключа да ти е светещ т.е да имаш лампичка на ключа.


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1150
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: Фаза на крушката

Мнениеот Skruji » Пон 19 сеп 2011 9:10


А случайно да имаш два отделни ключа за лампата в банята? Т.е. 2 ключа на различни места.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Фаза на крушката

Мнениеот myrshavija » Пон 19 сеп 2011 13:40


mely написа:А случайно ключа да ти е светещ т.е да имаш лампичка на ключа.
Не.
Skruji написа:А случайно да имаш два отделни ключа за лампата в банята? Т.е. 2 ключа на различни места.
Не.
Само за протокола - не е моя банята. :mrgreen:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Фаза на крушката

Мнениеот mafiota » Пон 19 сеп 2011 20:08


Прозвъни кабелите, според мен най-добре ще си покаже!
А това къде свети може да е по индукция от съседни кабели.
Само нещо да допълня фазоуказателя, както някой му казваме фазомер (ма фазомер е съвсем друг уред) не е много добро средство за работа по ел. инсталации. Понякога информацията от него може да ни подведе!


galin4oo
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 юни 2011 17:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Фаза на крушката

Мнениеот galin4oo » Пон 19 сеп 2011 20:29


То тока е божа работа, ама пробвай с изключване на консуматорите от кръга в който е ключа, има вероятност през някоя лампа нагревател или диод да затваря фазата. Реално проблема не е толкова голям на доста места се получават такива "аномалии".


koce_83
Мнения: 27
Регистриран на: Пон 09 май 2011 9:02
Автомобил: VW Sharan
Двигател: 2001
Местоположение: София
Контакти:

Re: Фаза на крушката

Мнениеот koce_83 » Пон 19 сеп 2011 20:32


myrshavija написа:Прави се ремонт в ЕПК. Забелязвам две много странни неща:
1. Крушката в тоалетната има фаза и на двата кабела - при развита крушка и ключа на OFF. На единия кабел фазомерът свети по-силно, а на другия - по-слабо. Сякаш има фаза и утечка. Интересното е, че фазомерът свети и на ключа на тази лампа - виж т.2.
2. На този ключ, както и на този в банята при положение OFF имаме фаза само на единия кабел, а на другия - няма. Като включим лампата(цъкаме ключа на ON) и фазомерът не светва на нито един от двата кабела на ключа.
Меко казано съм сразен, защото си мислех, че имам представа как е устроена ел. инсталацията по жилищните сгради. У нас имаме фаза до ключа и когато е на OFF, фазомерът не свети нукъде освен на кафявия/черния кабел на ключа. На синия(на ключа) и на крушката(и на двата) - не свети. Като включа лампата, фазомерът почва да свети и на двата кабела на ключа, а на лампата не съм пробвал, но очаквам и там да светне.
Някой има ли логично обяснение по точка едно и две?

Връща през някой консуматор утечка на нулата, използвай пробна лампа не разчитай само на фазомер.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Фаза на крушката

Мнениеот pas1.8mi » Сря 21 сеп 2011 11:23


ktamen написа:Предполагам, че ключа прекъсва нулата, а не фазата. Това обяснява точка 2.
По точка 1 и аз съм на мнение, че има някаква утечка, но не е задължително. Фазомера не е най-прецизния метод за проверка и би светнал и от капацитивния ток между двете жила, които ходят до крушката, а и ако е достатъчно чувствителен ще светне и от няколкото волта, които почти винаги ги има между нулата и земята.
Ако има възможност сменете всички кабели с трижилни, ако трижилната инсталация е грамотно направена е несравнимо по-безопасна.


Споделям мнението на Колегата! :да:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Фаза на крушката

Мнениеот myrshavija » Съб 24 сеп 2011 19:05


Наистина ключът прекъсваше нулата, а не фазата. Вече всичко е наред.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта