Здравейте! Смениха ми двете батерии на ЮПС-а и въпреки, че не можах да си ги взема, разгледах новите - 12 волта, 7 ампера (http://www.powerkingdom.com.cn/Images/U ... 723414.pdf).
Платих си като поп 52 лева, но се замислих вместо тях не става ли един стар, но работещ акумулатор.Е, няма да бъде вътре, но не пречи. Хем ще държи повече време.
Някой пробвал ли е подобен номер?



UPS и автомобилен акумулатор
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: UPS и автомобилен акумулатор
Оловните авто акумулатори са "лениви" и не стават за UPS. Не случайно тези, които се ползват за UPS са по-скъпички, защото са бързодействащи.
Все пак зависи за какво се използва, ако е за компютър, ще се рестартира при спиране на тока. И не се препоръчва вкъщи да се държи оловен авто акумулатор, защото има вредни изпарения. 


- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: UPS и автомобилен акумулатор
ЮПСа ти вероятно е за 24 волта, и ще ти трябват 2 акумулатора, само, че трябва да са еднакви, а старите винаги са различни. Недей да смяташ, че старите акумулатори имат по-голям капацитет от 7Ач - имали са повече като нови, старите (които не могат да въртят стартер) имат под 20% от първоначалния си капацитет. Освен това стартерните не могат да отдават голям ток продължително време - това няма да е проблем, ако замениш двете малки акумулаторчета с два нови по 50Ач, примерно.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: UPS и автомобилен акумулатор
ktamen написа:ЮПСа ти вероятно е за 24 волта
Не вероятно, а със сигурност е 24в., защото двата се свързват последователно.

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: UPS и автомобилен акумулатор
Автомобилните акумулатори,без значение колко са,не са подходящи за такива системи,защото са предназначени за стартово подаване на голям ток (много А) за да може стартера да завърти двигателя.При системи ЮПС или примерно тия,които аз правя,независимо електрозахранване (соларни системи) на вили,къщи,апартаменти и каравани и пр. се използват гелови акумулатори.Те са дългоотдаващи (разпознават се,че са с по-малки клеми). Първо,че издържат като токоотдаване поразително по-дълго (поне 10 пъти повече,при еднакъв капацитет) второ,че автомобилния ще ти се амортизира за много по-малко цикли.Автомобилните са направени да ти подадат рязко голям ток,за кратко време,докато другите са да отдават мнооооого дълго време по-малък ток и за тях е по-добре да се изтощават/зареждат и т.н. докато автомобилния за едно стартиране на двигателя,може да не му е паднало толкова напрежението,че да има нужда да се зарежда и т.н и т.н....
Общо взето,ако искаш,даваш 200+ кинта да си вземеш някой 140-150 Ah акумулатор и да знаеш,че ще ти изкара доста време (помпите май бяха около 200 вата) ...не ми се смята сега колко часа ще издържи.
Дано си ме разбрал
Общо взето,ако искаш,даваш 200+ кинта да си вземеш някой 140-150 Ah акумулатор и да знаеш,че ще ти изкара доста време (помпите май бяха около 200 вата) ...не ми се смята сега колко часа ще издържи.
Дано си ме разбрал

- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: UPS и автомобилен акумулатор
Аз имам UPS APC 600 VA и 44 а/ч акумулатор, кусура му е, че като спре тока имам ТВ и прочие за над 12 часа ... за по-дълго така не е спирал. ЮПС заражда акумулатора до 13.5 волта.
Това че бил ленив за пръв път го чувам
Това че бил ленив за пръв път го чувам
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: UPS и автомобилен акумулатор
kossel написа:Това че бил ленив за пръв път го чувам
А чувал ли си, че за "събуждане" на акумулатора през зимата се включват фаровете преди палене на двигателя?
- levonik
- Мнения: 697
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: UPS и автомобилен акумулатор
Разбрах за специфичността на автомобилното аку.
ЮПС май е на 12 волта. успоредно свързване, защото по евтиния модел е само с една батерия. Но може разликата в цената да се дължи и на модела конвертор/ май така се казваше преобразователя/.
Трябва да намеря схемата му.
Но по принцип би трябвало да стане, аварийно, нали? /Ако е на 12 волта естествено/
ЮПС май е на 12 волта. успоредно свързване, защото по евтиния модел е само с една батерия. Но може разликата в цената да се дължи и на модела конвертор/ май така се казваше преобразователя/.
Трябва да намеря схемата му.
Но по принцип би трябвало да стане, аварийно, нали? /Ако е на 12 волта естествено/
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: UPS и автомобилен акумулатор
Ljubon написа:kossel написа:Това че бил ленив за пръв път го чувам
А чувал ли си, че за "събуждане" на акумулатора през зимата се включват фаровете преди палене на двигателя?
Това за събуждането на Акуто при -10 съм чувал, макар да не го вярвам много(може да се постигне този ефект и без фарове, като се направи каратък опит за палене)
ЮПСа обикновенно работи при стайна температура. Още нещо, тези 7а/ч аку-та за юпс-а пак са оловни със електролит, така че мисля че смело може да се сложи 44 а/ч.
Сега чакам някой да каже, че юпс-а няма да може да зареди този акумулатор

- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: UPS и автомобилен акумулатор
kossel написа:Още нещо, тези 7а/ч аку-та за юпс-а пак са оловни със електролит
Колега, има един предмет "Токозахранващи устройства" и се изучава 1 семестър във ВУЗ. Няма начин да ти се обясни с едно изречение тук, трябва да вЕрваш на нас.

- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: UPS и автомобилен акумулатор
И аз съм учил Теоретична електротехника I и II , ама да не се отклоняваме. Обясни с думи прости за да го разбера аз
. Ако искаш ела у дома да видиш UPS-a с 44A/ч акумулатор работещ безпроблемно над 2 години. Може и да го тестваме за ленивост


Ljubon написа:kossel написа:Още нещо, тези 7а/ч аку-та за юпс-а пак са оловни със електролит
Колега, има един предмет "Токозахранващи устройства" и се изучава 1 семестър във ВУЗ. Няма начин да ти се обясни с едно изречение тук, трябва да вЕрваш на нас.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: UPS и автомобилен акумулатор
kossel написа:Аз имам UPS APC 600 VA и 44 а/ч акумулатор, кусура му е, че като спре тока имам ТВ и прочие за над 12 часа ... за по-дълго така не е спирал. ЮПС заражда акумулатора до 13.5 волта.
Това че бил ленив за пръв път го чувам
Ако вземеш два оловни акумулатора по 50Ач, но единия стартерен, а другия тягов и започнеш да консумираш и от двата по 20А стартерния ще се разреди много преди тяговия. Затова стартерния не е добре да се слага в ЮПС. Ако ЮПСа е бил със 7Ач, а ти му сложиш 140Ач вече не е толкова важно дали е тягов или стартерен защото консумацията не е толкова жестока и двата ще се справят еднакво добре (тяговия ще се справи маааалко по-добре).
levonik написа:Разбрах за специфичността на автомобилното аку.
ЮПС май е на 12 волта. успоредно свързване, защото по евтиния модел е само с една батерия. Но може разликата в цената да се дължи и на модела конвертор/ май така се казваше преобразователя/.
Трябва да намеря схемата му.
Но по принцип би трябвало да стане, аварийно, нали? /Ако е на 12 волта естествено/
За да сложиш голям акумулатор трябва да го отвориш, а отвориш ли го лесно ще разбереш за колко волта е (почти със сигурност е за 24В). Ако пазиш старите акумулаторчета и ги провериш дали има още малко живот в тях можеш да ги свържеш паралелно на новите или да свържеш каквито акумулатори имаш паралелно, но само ако е за 12В. За да свързваш други акумулатори при 24В ЮПСа трябва да зарежда не с 27В, а с 2х13,5В но това е малко вероятно и зареждането ще е лошо и много бързо всички акумулатори ще са за боклука - половината от недозареждане, а другите от презареждане.
- levonik
- Мнения: 697
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: UPS и автомобилен акумулатор
Ясно, мисия неразумна! Благодаря!
- Tihon
- Мнения: 309
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Студград :D
Re: UPS и автомобилен акумулатор
Преди няколко години бях в чужбина на режим на тока. Всеки ден между 2 и 12 часа по различно време нямаше ток. Рекорда беше 11 дена. За да си захранвам лаптопа и рутера купих от България най евтиния UPS, дадох го на едно момче което му изкорми батериите и го вързах за акумулатор на автомобил. В момента седи в шкафа /заедно с два токоизправителя и тн. ... за всеки случай
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: UPS и автомобилен акумулатор
levonik написа:Здравейте! Смениха ми двете батерии на ЮПС-а и въпреки, че не можах да си ги взема, разгледах новите - 12 волта, 7 ампера (http://www.powerkingdom.com.cn/Images/U ... 723414.pdf).
Платих си като поп 52 лева, но се замислих вместо тях не става ли един стар, но работещ акумулатор.Е, няма да бъде вътре, но не пречи. Хем ще държи повече време.
Някой пробвал ли е подобен номер?
Защо не се разходи до Конрад/Шнайдер под кино Тракия. Преди 1месец някъде вземах 4Ач пак за ЮПС 1000VA.Имаха и 7 Ач. Цена- 30,48лв с ДДС.Беше ми изпращял само 1 я ,но ги смених и 2 та. Гледах предната ф-ра -сменял съм ги 2009 март. Слагането на по-голям ампераж води до проблем със зареждането или изпукването на диодите в зарядната верига.
При теб са 2 бр последователсно свързани и напрежението става вече 24В.
Дори и да са от 1 и съща марка ЮПС -те по 500-600VA са с един акумулаторна 12V4 или 7 Ah.Не всички от 800VA са с по 2 акумулатора, но 1000VA и нагоре са задължително са с по последователно свързани акумулатора.
Последна промяна от kris11 на Пон 30 яну 2012 12:42, променено общо 1 път.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта