UPS и автомобилен акумулатор

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот levonik » Сря 25 яну 2012 17:44


Здравейте! Смениха ми двете батерии на ЮПС-а и въпреки, че не можах да си ги взема, разгледах новите - 12 волта, 7 ампера (http://www.powerkingdom.com.cn/Images/U ... 723414.pdf).
Платих си като поп 52 лева, но се замислих вместо тях не става ли един стар, но работещ акумулатор.Е, няма да бъде вътре, но не пречи. Хем ще държи повече време.
Някой пробвал ли е подобен номер?




Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот Ljubon » Сря 25 яну 2012 17:55


Оловните авто акумулатори са "лениви" и не стават за UPS. Не случайно тези, които се ползват за UPS са по-скъпички, защото са бързодействащи. mhihi Все пак зависи за какво се използва, ако е за компютър, ще се рестартира при спиране на тока. И не се препоръчва вкъщи да се държи оловен авто акумулатор, защото има вредни изпарения. :да:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот ktamen » Сря 25 яну 2012 17:59


ЮПСа ти вероятно е за 24 волта, и ще ти трябват 2 акумулатора, само, че трябва да са еднакви, а старите винаги са различни. Недей да смяташ, че старите акумулатори имат по-голям капацитет от 7Ач - имали са повече като нови, старите (които не могат да въртят стартер) имат под 20% от първоначалния си капацитет. Освен това стартерните не могат да отдават голям ток продължително време - това няма да е проблем, ако замениш двете малки акумулаторчета с два нови по 50Ач, примерно.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот Ljubon » Сря 25 яну 2012 18:07


ktamen написа:ЮПСа ти вероятно е за 24 волта

Не вероятно, а със сигурност е 24в., защото двата се свързват последователно. :deal


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот feikot » Сря 25 яну 2012 18:29


Автомобилните акумулатори,без значение колко са,не са подходящи за такива системи,защото са предназначени за стартово подаване на голям ток (много А) за да може стартера да завърти двигателя.При системи ЮПС или примерно тия,които аз правя,независимо електрозахранване (соларни системи) на вили,къщи,апартаменти и каравани и пр. се използват гелови акумулатори.Те са дългоотдаващи (разпознават се,че са с по-малки клеми). Първо,че издържат като токоотдаване поразително по-дълго (поне 10 пъти повече,при еднакъв капацитет) второ,че автомобилния ще ти се амортизира за много по-малко цикли.Автомобилните са направени да ти подадат рязко голям ток,за кратко време,докато другите са да отдават мнооооого дълго време по-малък ток и за тях е по-добре да се изтощават/зареждат и т.н. докато автомобилния за едно стартиране на двигателя,може да не му е паднало толкова напрежението,че да има нужда да се зарежда и т.н и т.н....

Общо взето,ако искаш,даваш 200+ кинта да си вземеш някой 140-150 Ah акумулатор и да знаеш,че ще ти изкара доста време (помпите май бяха около 200 вата) ...не ми се смята сега колко часа ще издържи.

Дано си ме разбрал ;)


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот kossel » Сря 25 яну 2012 18:52


Аз имам UPS APC 600 VA и 44 а/ч акумулатор, кусура му е, че като спре тока имам ТВ и прочие за над 12 часа ... за по-дълго така не е спирал. ЮПС заражда акумулатора до 13.5 волта.
Това че бил ленив за пръв път го чувам


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот Ljubon » Сря 25 яну 2012 20:06


kossel написа:Това че бил ленив за пръв път го чувам

А чувал ли си, че за "събуждане" на акумулатора през зимата се включват фаровете преди палене на двигателя?


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот levonik » Сря 25 яну 2012 20:11


Разбрах за специфичността на автомобилното аку.
ЮПС май е на 12 волта. успоредно свързване, защото по евтиния модел е само с една батерия. Но може разликата в цената да се дължи и на модела конвертор/ май така се казваше преобразователя/.
Трябва да намеря схемата му.
Но по принцип би трябвало да стане, аварийно, нали? /Ако е на 12 волта естествено/


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот kossel » Сря 25 яну 2012 20:27


Ljubon написа:
kossel написа:Това че бил ленив за пръв път го чувам

А чувал ли си, че за "събуждане" на акумулатора през зимата се включват фаровете преди палене на двигателя?

Това за събуждането на Акуто при -10 съм чувал, макар да не го вярвам много(може да се постигне този ефект и без фарове, като се направи каратък опит за палене)
ЮПСа обикновенно работи при стайна температура. Още нещо, тези 7а/ч аку-та за юпс-а пак са оловни със електролит, така че мисля че смело може да се сложи 44 а/ч.
Сега чакам някой да каже, че юпс-а няма да може да зареди този акумулатор :banghead:


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот Ljubon » Сря 25 яну 2012 21:01


kossel написа:Още нещо, тези 7а/ч аку-та за юпс-а пак са оловни със електролит

Колега, има един предмет "Токозахранващи устройства" и се изучава 1 семестър във ВУЗ. Няма начин да ти се обясни с едно изречение тук, трябва да вЕрваш на нас. :012:


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот kossel » Сря 25 яну 2012 21:15


И аз съм учил Теоретична електротехника I и II , ама да не се отклоняваме. Обясни с думи прости за да го разбера аз :D . Ако искаш ела у дома да видиш UPS-a с 44A/ч акумулатор работещ безпроблемно над 2 години. Може и да го тестваме за ленивост :banana

Ljubon написа:
kossel написа:Още нещо, тези 7а/ч аку-та за юпс-а пак са оловни със електролит

Колега, има един предмет "Токозахранващи устройства" и се изучава 1 семестър във ВУЗ. Няма начин да ти се обясни с едно изречение тук, трябва да вЕрваш на нас. :012:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот ktamen » Сря 25 яну 2012 21:16


kossel написа:Аз имам UPS APC 600 VA и 44 а/ч акумулатор, кусура му е, че като спре тока имам ТВ и прочие за над 12 часа ... за по-дълго така не е спирал. ЮПС заражда акумулатора до 13.5 волта.
Това че бил ленив за пръв път го чувам

Ако вземеш два оловни акумулатора по 50Ач, но единия стартерен, а другия тягов и започнеш да консумираш и от двата по 20А стартерния ще се разреди много преди тяговия. Затова стартерния не е добре да се слага в ЮПС. Ако ЮПСа е бил със 7Ач, а ти му сложиш 140Ач вече не е толкова важно дали е тягов или стартерен защото консумацията не е толкова жестока и двата ще се справят еднакво добре (тяговия ще се справи маааалко по-добре).
levonik написа:Разбрах за специфичността на автомобилното аку.
ЮПС май е на 12 волта. успоредно свързване, защото по евтиния модел е само с една батерия. Но може разликата в цената да се дължи и на модела конвертор/ май така се казваше преобразователя/.
Трябва да намеря схемата му.
Но по принцип би трябвало да стане, аварийно, нали? /Ако е на 12 волта естествено/

За да сложиш голям акумулатор трябва да го отвориш, а отвориш ли го лесно ще разбереш за колко волта е (почти със сигурност е за 24В). Ако пазиш старите акумулаторчета и ги провериш дали има още малко живот в тях можеш да ги свържеш паралелно на новите или да свържеш каквито акумулатори имаш паралелно, но само ако е за 12В. За да свързваш други акумулатори при 24В ЮПСа трябва да зарежда не с 27В, а с 2х13,5В но това е малко вероятно и зареждането ще е лошо и много бързо всички акумулатори ще са за боклука - половината от недозареждане, а другите от презареждане.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот levonik » Сря 25 яну 2012 21:24


Ясно, мисия неразумна! Благодаря!


Потребителски аватар
Tihon
Мнения: 309
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Студград :D

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот Tihon » Сря 25 яну 2012 21:45


Преди няколко години бях в чужбина на режим на тока. Всеки ден между 2 и 12 часа по различно време нямаше ток. Рекорда беше 11 дена. За да си захранвам лаптопа и рутера купих от България най евтиния UPS, дадох го на едно момче което му изкорми батериите и го вързах за акумулатор на автомобил. В момента седи в шкафа /заедно с два токоизправителя и тн. ... за всеки случай


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: UPS и автомобилен акумулатор

Мнениеот kris11 » Сря 25 яну 2012 22:01


levonik написа:Здравейте! Смениха ми двете батерии на ЮПС-а и въпреки, че не можах да си ги взема, разгледах новите - 12 волта, 7 ампера (http://www.powerkingdom.com.cn/Images/U ... 723414.pdf).
Платих си като поп 52 лева, но се замислих вместо тях не става ли един стар, но работещ акумулатор.Е, няма да бъде вътре, но не пречи. Хем ще държи повече време.
Някой пробвал ли е подобен номер?

Защо не се разходи до Конрад/Шнайдер под кино Тракия. Преди 1месец някъде вземах 4Ач пак за ЮПС 1000VA.Имаха и 7 Ач. Цена- 30,48лв с ДДС.Беше ми изпращял само 1 я ,но ги смених и 2 та. Гледах предната ф-ра -сменял съм ги 2009 март. Слагането на по-голям ампераж води до проблем със зареждането или изпукването на диодите в зарядната верига.
При теб са 2 бр последователсно свързани и напрежението става вече 24В.
Дори и да са от 1 и съща марка ЮПС -те по 500-600VA са с един акумулаторна 12V4 или 7 Ah.Не всички от 800VA са с по 2 акумулатора, но 1000VA и нагоре са задължително са с по последователно свързани акумулатора.

Последна промяна от kris11 на Пон 30 яну 2012 12:42, променено общо 1 път.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта