Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
А и тоя термометър въобще не е точен,по-добре си измери водата за да се убедиш.Аз лично съм сменил няколко такива термометри за да го докарам да показва поне 70 градуса...
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
Термометъра е контактен и обикновено зад него остава малко пяна и лъже в показанията
- vanbo
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 13 дек 2007 17:15
- Автомобил: Passat 3 TDI
- Двигател: 1. 6 SB 1992
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
То, ако има вътре малко пяна, пак добре...
Преди време се вързах на акъла на жената, та купихме нов бойлер - имало термометър...
Първо, термометъра, естествено не показваше точно.
Второ, грееше като отоплителна печка.
Просто отдолу имаше малко пяна - встрани от фланеца. Нагоре нямаше никой...
Та, каква температура ще показва, и колко ще е вярна тя - естествено, пълен фалш.
" Нема го старото матреало..."
Преди време се вързах на акъла на жената, та купихме нов бойлер - имало термометър...
Първо, термометъра, естествено не показваше точно.
Второ, грееше като отоплителна печка.
Просто отдолу имаше малко пяна - встрани от фланеца. Нагоре нямаше никой...
Та, каква температура ще показва, и колко ще е вярна тя - естествено, пълен фалш.
" Нема го старото матреало..."
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
Лъже щото спиралата му е едно към гьотере правена и слагана.
- pecata12310
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
Както съветва колегата ще проверя и термометъра. Може и той да лъже, но едно съм констатирал много бързо свършва топлата вода. По тази причина искам да му увелича температурата малко до 70 градуса.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
Ако бързо свършва топлата вода и термометъра показва че има такава, значи най вероятно се е пробила пластмасовата тръба за топлата вода вътре в бойлера. В тая тема съм описал как се лекува viewtopic.php?f=67&t=360336
- pecata12310
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
Здравей колега К.Одаджийски!
Прочетох много внимателно инструкцията за експлоатация. В нея е написано "Терморегулатора е настроен да се изключва при температура 60 градуса. В това съм се уверил многократно. Разрешават завишаването на температурата до 70 градуса без това да се отрази върху надеждната му работа. Тъй като другите членове на семейството обичат да се къпят с по-гореща вода предприех да извърша корекцията. В момента температурата, на която спира е 80 градуса. Не се плаша много тъй като съм на висок етаж и нормалното налягане в бойлера е по-малко от 1 бар. Не съм сигурен дали само с един зъб ли завъртях лоста. Ще направя още проби. Благодаря за съветите.
Прочетох много внимателно инструкцията за експлоатация. В нея е написано "Терморегулатора е настроен да се изключва при температура 60 градуса. В това съм се уверил многократно. Разрешават завишаването на температурата до 70 градуса без това да се отрази върху надеждната му работа. Тъй като другите членове на семейството обичат да се къпят с по-гореща вода предприех да извърша корекцията. В момента температурата, на която спира е 80 градуса. Не се плаша много тъй като съм на висок етаж и нормалното налягане в бойлера е по-малко от 1 бар. Не съм сигурен дали само с един зъб ли завъртях лоста. Ще направя още проби. Благодаря за съветите.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
По моему не е трябвало да го бърникаш терморегулатора, все пак е настроен заводски, а и не съм давал такъв съвет!
Наскоро в направи сам форума имаше тема, че му се чуват ламарините като сгрее водата. Човека е мерил налягането, ако не се лъжа 2,5-3 атм на входа на студената вода и близо 8 на изхода на топлата вода.
Иначе лесен начин за вдигането на градусите на топлата вода е да се поизмъкне леко сондата на терморегулатора към долния край къдуто водата е по студена. Всякакви такива интервенции обаче са си опасни и са на собствен риск!!!
Наскоро в направи сам форума имаше тема, че му се чуват ламарините като сгрее водата. Човека е мерил налягането, ако не се лъжа 2,5-3 атм на входа на студената вода и близо 8 на изхода на топлата вода.
Иначе лесен начин за вдигането на градусите на топлата вода е да се поизмъкне леко сондата на терморегулатора към долния край къдуто водата е по студена. Всякакви такива интервенции обаче са си опасни и са на собствен риск!!!
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
Налягане 1 бар викаш...може,ама преди да го включиш.Най добре е да го настроиш 75 градуса наистина.Това със сондата ми се струва доста по-опасно..
А за да си наистина спокоен,всичко трябва да е изрядно-клапан възвратен и изпускателен,терморегулатор,термопредпазител.
А за да си наистина спокоен,всичко трябва да е изрядно-клапан възвратен и изпускателен,терморегулатор,термопредпазител.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
Аз бих си взел нов терморегулатор и бих търсив причината за малкото топла вода другаде, примерно в пластмасовата тръба за топла вода вътре в боѝлера!
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
Абсолютно,бързо свършваща топла вода е фактор за счупена тръба.
Най-елементарната проба е:след като се изкъпеш и се убедиш,че топлата вода е свършила,спираш водата на апартамента от главния кран и почваш да източваш бойлера.Дали ще го направиш от меката връзка/ако си с такива/ на студената вода,дали от възвратния клапан/ако е комбиниран има палче за продухване и точене/ти си знаеш.Хватката е като се поизточи дали ще тръгне топла вода.Сиреч наистина ли е свършила топлата вода в бойлера или си е там,но тръбата не стига до нея.
м.в.
Не забравяй този опит да извършиш при изключено от бушоните захранване на бойлера.Тока трябва да е спрян задължително.Цената на проверката е стойноста на 50 литра вода.
Не забравяй после като пуснеш водата да се пълни бойлера,като се напълни- да отвориш топлия кран на чешмата докато не потече само вода.Така въздуха останал в него ще излезе.
Най-елементарната проба е:след като се изкъпеш и се убедиш,че топлата вода е свършила,спираш водата на апартамента от главния кран и почваш да източваш бойлера.Дали ще го направиш от меката връзка/ако си с такива/ на студената вода,дали от възвратния клапан/ако е комбиниран има палче за продухване и точене/ти си знаеш.Хватката е като се поизточи дали ще тръгне топла вода.Сиреч наистина ли е свършила топлата вода в бойлера или си е там,но тръбата не стига до нея.
м.в.
Не забравяй този опит да извършиш при изключено от бушоните захранване на бойлера.Тока трябва да е спрян задължително.Цената на проверката е стойноста на 50 литра вода.
Не забравяй после като пуснеш водата да се пълни бойлера,като се напълни- да отвориш топлия кран на чешмата докато не потече само вода.Така въздуха останал в него ще излезе.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 12 авг 2013 14:41
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
Благодаря за съвета със защитата на терморелето никога нямаше да забележа , че има такова копче... сега всичко е ок. Поздрави.
- R@do
- Батето
- Мнения: 5449
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
При мен се появи друг проблем - терморегулатора ми седи постояноо на втора степен, което е около 40. Днес видях, че термометъра отчита пчти до макс загрята вода, термозащитат се беше включила, а от чешмата излизаше почти пара. В момента пак си работи нормално и загрява до старарото ниво.
Въпроса ми е какво е станало, че да загреее на макс водата и как да го остраня проблема превантивно!
Въпроса ми е какво е станало, че да загреее на макс водата и как да го остраня проблема превантивно!
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
R@do написа:Въпроса ми е какво е станало, че да загреее на макс водата и как да го остраня проблема превантивно!
Най-вероятно терморегулаторът заминава. Няма друго обяснение водата да е загрята до кипене и да имаш изключена защита.
- R@do
- Батето
- Мнения: 5449
- Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
- Автомобил: Audi 80
- Двигател: ABK 1993
- Местоположение: В планината
Re: Проблем с бойлера - решен - включена термозащита
Защитат се беше включила.